De Corvette Z06 komt naar Nederland, en dit gaat hij kosten

Auteur: , 111 Reacties

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!!

Bovenstaande kreet was vooral uit blijdschap omdat importeur Nefkens de brute, rauwe, blubberdikke -en nog veel meer superlatieven- Corvette C7 Z06 naar Nederland haalt. Bob Sapp, schuif aan de kant, The Beast komt anno 2014 uit Bowling Green, Kentucky, en heeft 659 pk en 881 Nm aan opekropte supercharged agressie onder de kap, klaar om af te vuren op die arme, arme achterbanden.

Covette C7 Z06

Terzake nu: de Z06 kent een vanafprijs van €155.200,-, de Convertible kost je minimaal €160.300,-. Laat het volgende even inzinken: voor 152.500 euro koop je een Porsche 911 Carrera 4 GTS, een 911 Turbo kost je 196.300. Hoewel ik dolgraag een 911 op de oprit zou hebben zou ik met dit budget Zuffenhausen meteen voorbijlopen, en gaan voor de pure ongetemde Yank-furie. Dan maar iets minder verfijnd. Gelukkig daalt de olieprijs gestaag, want zo’n V8 lust ook wel een slokje.

Echte lekkerbekken vinken nog het Z07 Performance Package aan. Voor een niet-misselijke €16.780,- krijg je carbon-keramische remmen van Brembo, verstelbare aerodynamische carrosseriedelen vóór en achter, waardoor het lijkt alsof Meghan Trainor op je vleugel en motorkap zit (all about that downforce), en Michelin Pilot Super Sport Cup banden voor een nog betere grip.

Covette C7 Z06

Tot slot, voor uw referentiekader: een gewone C7 Stingray (460 pk) staat in Nederland voor 124.995 euro in de prijslijst. KOOP DAN! En doe wel een beetje voorzichtig, hij schijnt tricky te zijn.



111 reacties

Geweldig!
Ik zou ook de 911 laten staan voor dit! Alleen al de brul van deze Corvette maakt een 911 voor muurbloempjes :-P
@PunicaOase: Dan maar een muurbloempje.
@sydney: dat dus. Heeft deze ook een plastic bodywork dat je met de hand kunt indrukken, net als de C6?
@awesome:
So what, het blik van een 911 druk je ook zo in, alleen komt dat uit zichzelf niet meer terug.

Zelf heb ik ook zo’n “plastic” hok en ik kan je zeggen dat het een hoop gezeik scheelt als een lomperik z’n deur in de jouwe smijt. Ideaal dus, zelfs de BMW Z1 was van hetzelfde materiaal maar daar hoor je dan weer niemand over, want “premium” hè….
@jrk68: Ah dus jij smijt altijd je portier in mijn e92 :’)
@lekkaah: Zolang ie alleen plastic portieren tegen ja E46 mikt, zal je er weinig van merken.
@mout: e46 heeft stootstrips de e92 niet. :(
@punicaoase: eens!
@PunicaOase:
Helemaal mee eens, dit is het soort Tupperware waar ik heel vrolijk van word..
@punicaoase: sowieso veel dikker dan een 911 veel specialer in Europa tot op heden, misschien dat daar nu wel eens verandering in zal komen :-)
@3246cm252kw: Kun je rekenen?




Reken er maar niet op.
@sydney: haha top jij bent er ook zo een :-) ik reken ook op niets maar zou wel leuk zijn ;-)
@3246cm252kw: Blijkbaar..Ik zou het ook te gek vinden om zo’n ding in het straatbeeld tegen te komen.Ik zou ‘m zelf voor andere auto’s zeker laten staan, maar dat staat er los van.Onze directeur is overigens wel gek op Amerikanen en ubbercorvettesin het bijzonder.De voorgangers van de nieuwe Z06 hebben in onze showrooms gestaan(en soms geregistreerd daarbuiten)dus het moet raar lopen of dat zal met deze ook gebeuren.Van mij hoeft het niet.Lastig te verkopen handel.
@sydney: ja en nee overal zijn klanten voor als je er maar in geloofd :-) werk je bij een universeel exclusief handelaar ofzo of een Amerikanen dealer? :-)
Dat valt me nog mee! Ik had wel tegen de 200.000 euro gedacht, maar dan had ik zeker iets anders overwogen. Nu wordt de keuze lastig inderdaad…
Mocht ik in de gelegenheid zijn die keuze te kunnen maken uiteraard :)
@granlusso: die oude was ook rond deze prijs toch?
@rolov: Geloof het wel ja. Goeie CO2-korting dus!
@rolov:
Yep, alleen heeft deze Z06 het vermogen van de ZR1 en die was nog even een tonnetje duurder. Ik zeg…, koopje.., kijk eens wat dit zou kosten als z’n wiegje in Maranello had gestaan….
@jrk68: over Maranello gesproken….. Van voren lijkt ie precies op een model van een paar generaties geleden. Het vorige model is echt mooier. Maar ja, dat geldt voor de Viper ook al.
Beste. Introtekst. Ever.
Ik heb dit ook veel liever dan zo een saaie 911 ..
Da fuck vanaf € 155.200… bij onze oosterburen kost de Z06 € 79.950 ………….
@406_v6: Correctie: € 74.500 maat dan voor de C7 Stingray….
@406_v6: ja maar dat Is met alle auto’s zo.
@rolov: Nee, dat is dus niet met alle auto’s zo.
Vergelijk je iets zuinigs, dan is procentueel het verschil met de prijs bij de oosterburen een stuk lager.
Dus je kan kijken wat je krijgt voor de prijs zonder belasting. En ja, voor de prijs zonder belasting, zou ik misschien ook wel naar de Z06 neigen. Maar uiteindelijk mag je niet meer verwachten dan dat je voor de prijs voor belasting krijgt.
Ik denk echter dat deze bijna niet wordt verkocht in Nederland. Hij wordt namelijk niet in Duitsland gemaakt… En jammer genoeg snappen vele mensen niet andere landen ook geweldige auto´s maken.

Ik persoonlijk ga ook liever voor een Amerikaan dan een Duitser. Een Camaro is toch vele malen mooier dan een Audi?
@rammillius: ja maar ook iets compleet anders. Dus een balle vergelijking. Voor een Porsche rijder Is dit veel te rauw te stoer. Die mensen stappen nooit over.
What about gewoon niet kopen en het ding huren in t land waar ie vandaan komt.
More fun, less money
Ik zou zeker de 911 halen!! Die gaat tenminste 40 jaar mee.
@Jochempie: Het probleem is echter dat de mensen die het geld ervoor hebben zelf vaak niet meer 40 jaar meegaan ;)
@6cilinder: Onderpand voor ’t verzorgingstehuis ;)
@Jochempie: Porsches, bieden van onderpand voor je verzorgingstehuis sinds 1938. Juist ja…
@6cilinder: Hahaha die is een goede inderdaad :)
Wat een lekkere bak zeg. Levensmoe bak ;)
Ik ga even een staatslot kopen
Ja maar ik vind die Mustang Fisker/Cobra van laatst ook zo lekker? die wordt natuurlijk niet geimporteerd?, K#T.
Shelby sorry
1 ding is zeker; als iemand dit koopt voor dat bedrag, weet je zeker dat het een keiharde die-hard corvette fan is.

Ik zie die 3 corvettes op NL kenteken tegemoet.
Wat een bak is dit toch, 1000x liever zoiets dan een 911!

@sir_smokealot bedoel je niet Meghan Trainor?
owja, zo heette dat propje. Heb ’t aangepast.
Leuk dat de Corvette naar Nederland komt, plaats alleen een andere foto zodat we mislukte achterkant niet hoeven te zien :)
Wat een kanon! Vind de prijs nog meevallen. 911 of dit is geen keuze voor mij. Elke keer de Corvette. Die kan je tenminste nog ergens parkeren zonder daarna een uur te moeten kijken welk kenteken ook alweer van jou was…
@E34M5Touring: veel mensen willen een auto voor dagelijks gebruik wat ook nog eens sportief rijdt.. Ieder zijn ding maar de meeste kiezen voor een 911 in jouw beschrijving en terecht.
@888natan: Je kan zo’n Corvette prima dagelijks rijden. Net zo goed als een 911 op de A10 in de file. Vind ik een bullshit argument.
@E34M5Touring:
Sterker, met een Corvette kan je gewoon boodschappen doen en zelf die zooi mee naar huis nemen..
@888natan: wel eens in The States geweest? Dan weet je dat er zelfs, ja ja, vrouwen mee rijden. Net als die 188 911’s in ’t Gooi.
@str8six: wat probeer je precies te zeggen? Tuurlijk rijden er vrouwen mee, so what?
Eerlijke porno
Ik zou sowieso voor de 911 Carrera 4 GTS gaan..
Pracht van een wagen! Vele malen mooier dan dit plastic misbaksel..
Ik kan dit echt niet smaken.. En in België valt er met dit toch niet te rijden…
@Dimglor: +veel!
@bofkont: Ik dacht al dat ik de enige was met deze mening! Al die liefhebbers van die Corvette hier!
@Dimglor: groot gelijk
De vorige kost £64,930.00 in het VK (nieuwe heeft hier nog geen prijs) en ongetwijfeld goedkoper in andere EU lidstaten. Wil je er perse eentje loont het je een tijdje buiten NL te laten inschrijven en hem dan BPM vrij mee terug te nemen.
En dan te bedenken dat dat Z07 Performance Package in de VS maar $ 7995! kost; nog geen € 6.500!!! Dat is dan waarschijnlijk weliswaar nog zonder sales tax, maar dan nog…

Je zou je bijna gaan afvragen of het niet goedkoper is om dat pakketje apart te bestellen in de VS en hier op je Z06 te laten monteren; daar doe je dan ook nog eens voordeel mee met CO2/BPM belasting.
@albion: In de VS begint de prijs van de Z06 rond de $78,995 omgerekend €63.000. In Nederland dus 2,5 keer zo veel, ongelooflijk.
@e550: hij Is die prijs zeker waard. Dat hij hier 155 kost Is niet de schuld van Chevrolet.
@rolov: Dat begrijp ik ook wel, dat het niet de schuld is van Chevrolet. Maar het blijft wel belachelijk.
@e550: absoluut. Maar zo zijn er wel meer auto’s van welke je wenst dat je in de vs woonde. Ik Was in 2008 in Miami vlak voor de stekker uit hummer werd getrokken. Ze stonden nieuw voor 18.000 dollar te koop. De h3 dan. Was rond de 13k hier. Ik Had hem gelijk gekocht dan.
In deze klasse een AMGT GT of de GT-R voor het slechte weer.

Voor mij geen 911 of Corvette.
In België zal dat dan juist onder de 100.000 Euro zijn?
Doe er mij maar een. Maar wel de convertible graag.
Ik haalde me wel een F-Type. Minder spectaculair, maar wel mooier.
@berlinetta: Paar jaar wachten en dan pik je ze op voor de prijs van een nwe basic Golf. Kan ie er best naast ;)
@E34M5Touring: Ja dat is waar, de F-Type voor als ik de gentleman wil uithangen en de Corvette voor als ik me een hooligan voel.
@berlinetta: Neem je de ene als coupe en de ander als cabrio, klaar.
@berlinetta: Die F-Type is ook aardig hooligan volgens mij. Ik vind dat ding juist een kruising tussen Europeesche degelijkheid/chique-ness en Amerikaanse hooliganism.
Een goede combi als je het mij vraagt. Ik ben te verwend voor Amerikaanse interieurs maar hoef ook geen afgeknepen Euro-koffiemolen onder de kap en nep geluid over de speakerts.
Supercharged V8 vs ongeblazen boxter. Makkelijke keuze. USA!
@str8six: *boxer
@SimonMc: 1
@str8six: 1 that is
Eindelijk een echte sportwagen….
@norge: je bent echt grappig ;)
@bofkont:
Tja, de een geeft de voorkeur aan een echte sportwagen en de ander aan een 4 wielaangedreven handtasje dat je op elke straathoek tegenkomt. Als je nou met een GT3 op de proppen was gekomen had ik je nog een beetje begrepen..
@tupperware: gt3 zit in een heel Andere prijsklasse gelijk .
Zonder twijfel de 911 911 Carrera 4 GTS, zal op het scherpst gereden ook veel beter in balans zijn, daar veel betere afwerking en zeker meer restwaarde.

Vind de corvette zeker geen verkeerde wagen, maar die afwerking brrrrr zo goedkoop plastic.
Kan echt niet in die prijsklasse.
@bofkont: Nja dat is dus het probleem…. in principe is het gewoon Amerikaans, al het geld zit in de motor enzo. En voor 80.000 euro is hij misschien wel zijn geld waard….

Maar omdat je in Nederland zoveel meer betaalt.
@reistje: dan komt hij idd wel beter tot zijn recht met die prijs.
@bofkont: “Veel beter in balans ” ?? De div tests (Ringtijden) zullen bewijzen dat je ongelijk hebt of heb je ze allebei al op het scherpst gereden ??
@RobUSA: dat komt puur door het overmacht aan pk’s die op de lange stukken van de ring tot zijn recht komen, wordt het heel erg bochtig wil ik nog wel eens zien welke het beste in balans is.
@bofkont: Kijk filmpje van C6R en dan hoor je dat alleen de Porsche 918 sneller rondjes (lees bochten) kon rijden in hun test.
@RobUSA: C6R is wel een heel erg andere auto weer, die is niet te vergelijken met een gewone Z06.
@bofkont: Nee foutje ik bedoelde kijk naar het filmpje wat onze medereaguurder C6 R heeft gepost om 18.39 over de nieuwe Z06 ! :)
@RobUSA: Ja moet toegeven dikke wagen hoor, en het zal ongetwijfeld ook erg goed rijden.
Maar aan de andere kant, het doet ook wel heel erg overdreven aan dit design, beetje hottwheels achtig .

En tja de review is van een Amerikaan, uiteraard is het dan allemaal geweldig.
Leer mij Amerikanen kennen ;)
@bofkont: Dat hotwheels design klopt daarom hou ik zoveel van de meeste USA cars denk ik,
mannen blijven toch kinderen van binnen (tenminste ik :)
Er blijven zat saaie volwassen mensen over om een polo of golf enz enz te kopen.
*daarbij
Fantastisch! Weer eens wat anders dan de zovele 911’s in dit land. Lekkere v8 erin, dus lekker achterbanden oproken.
Brr, wat een gaar interieur.
Voor 3000 ejro koop je ook een 1990 of ouder model waar je net zo makkelijk tegen een boom mee aan kunt knallen, zonder regen.
@schuimbekje3: wauw wat een goede vergelijking…
Ik kan er niet aan doen, maar de nieuwe Corvette doet me werkelijk niets.

In plaats van dus te kiezen tussen deze Corvette en een 911 zou ik meteen doorlopen naar de grijze markt en een Dodge Viper bestellen.
Ik ben de lastigste niet. Doe mij maar de porsche 911 GTS dan maar!
De Z06! Geen twijfel mogelijk!
Prijs valt me nog mee eigenlijk, is dit inclusief bpm en slurptaks?

Op youtube zijn inmiddels al een paar rijtesten te vinden zoals:

http://youtu.be/QS9nV-qtXro
Amerikanen maken gewoon bazen autos.
Zet ze maar naast elkaar.
10x dikker als een 911.
zo schattig dat iedereen voor de z06 gaat en dat uiteindelijk er 3 per jaar worden verkocht, mensen met geld weten wel beter.
@bas_bzb:
Nope, mensen met geld hebben het lef niet om zichzelf een pleziertje te doen.
Hoe anders is dat aan de andere kant van de plas, daar zie je ze bijna net zo vaak als Golfjes hier in ons Calvinistische bolwerk..
wie is er begonnen met het vergelijken met een 911?
De 911 valt toch in het niets bij deze brute vette.
de 911 zal hem trouwens ook alleen maar aan de achterzijde kunnen bewonderen.
Ik heb al meerdere keren in de C7 gezeten en helaas is die voor mij te krap (1.94).
En voor alle haters hij is echt wel mooi van binnen, dik in het leer met mooie stiksels.
Anders had ik het wel geweten voor die lousy $100.000 voor deze icoon.
P.S. ik pas alleen in de convertible maar de gehele indruk blijft krap.
In de coupe pas je echt niet als je lang bent.
Maar wat een mooi verschuiving in autowereld de laatste jaren sinds de komst van de C6/CTS-V/Boss/GT500 die uits het bijna niets het vuur aan de schenen leggen bij Porsche en de M/RS/AMG’s van deze wereld die onaantastbaar leken en decennia al bezig waren met deze strak stuurende auto’s met genoeg power.
Heden ten dage moet de nieuwe M4 het afleggen op de BOCHTIGE RING tegen alle high performance cars uit de VS zoals de Mustang GT500/ Camaro Z28/ZL1/C7/Z06.
Wie had dat ooit gedacht en dat in zo’n kort tijdsbestek en dat alles voor de helft van wat deze auto’s kosten !
Maar de fanboys van D zullen dit nooit toe kunnen geven en het dan maar gooien op het “plastic”. Wat trouwens ook gewoon in alle auto’s uit D zit maar dat plastic is dan iets zachter. Maar dat mag ook wel voor een prijs die 2/3x zo hoog is toch ?
@RobUSA: Stoelen van leer zeggen niets over wat er op het dashboard, middenconsole en als deurbekleding ligt. En de duurzaamheid hiervan na een krappe ton kilometers.
@phaeton: Ga er nou eens in één zitten voordat je commentaar geeft aangezien ze ook een grotendeels leren dashboard en leren middenconsole en leren deurbekleding.
Het zal best van mindere kwaliteit kunnen zijn maar dat kan ook niet anders aangezien die 2/3x minder kost dan vergelijkbare AM’s/Ferrari’s/Lambo’s enz.
De vorige corvette in het echt gezien en gehoord in Hollywood. Bizar geluid. Maar alle waar naar zijn geld. In de VS koop je dit voor een 75k euro. Dat is een mooie prijs voor een auto die er van binnen uitziet als een klikobak met de enorme specificaties. Beetje het subaru wrx effect, gave auto maar ziet er niet uit, zowel van binnen als van buiten niet. Ga je dat dan afzetten naar de NL prijzen en je een hele dikke 911 daar voor kan kopen. Dan is de keuze niet heel erg moeilijk, dat wordt de 911 natuurlijk. Iedereen die ooit een 911 heeft gehad, begrijpt dat. Het is bijna een magisch gevoel om een porsche 911 te rijden en te bezitten. Is natuurlijk wel persoonlijk en moet je zelf ervaren.
@slk55amg:
Tja, in dit land waar erbij willen horen belangrijker is dan zelf kiezen wat je echt leuk vindt doen die handtasjes het beter.
Kies je volgens het pret (lees sensaties) per € principe en ben je niet gevoelig voor wat een ander van je keuze vindt, dan koop je gewoon een Corvette….
@jrk68: Erbij horen met een 911? Bij wie, die paar gelukkigen die het kunnen betalen? Je hebt het niet over een Volkswagen Golf of Opel Astra. Dat is een auto die gekocht wordt om erbij te horen. Een 911 koop je omdat je liefhebber bent. Want het ding is niet erg praktisch (maar wel weer het meest praktisch van alle sportauto’s). En je schrijft een golf R per jaar af in het begin. Maar wel uniek in beleving. Een jongensdroom voor vele mensen.

De Corvette is ook een gave auto,maar in europa ziet een amerikaanse auto er altijd uit als een arabier in Volendam. En zie ik mijzelf er niet inrijden (ben tenslotte geen pooier of sportschool eigenaar). Je zou overigens een punt hebben, wat betreft sensatie per € als de prijs hetzelfde is als in de VS. Ieder zijn ding, maar ik ga bij soortgelijke prijs voor de duitse degelijkheid en europese uitstraling.
@slk55amg: Ga ook eens in de deze nieuwe C7 zitten/kijken en het zal je verbazen hoe mooi die geworden is. 911 is vooral een veilige/saaie/voorspelbare/massa keuze en je denkt dat je exclusief bent maar dan ben je zeker niet.
De Z06 zal super exclusief zijn met betere prestaties/power/geluid en veel lagere onderhoudskosten.
Ook de prijs is veel lager als je het vergelijk met dikkere 911jes die hem wel kunnen bijhouden waarschijnlijk zoals de Turbo/RS/GT2/3.
@RobUSA: Een 911 een massa keuze? Er zijn sinds 1983 tot nu, iets meer dan drieduizend 911’s verkocht, een krappe 100 per jaar gemiddeld. Op 500 duizend auto’s per jaar die in NL verkocht worden. Is dus niet echt een massa product, maar dat is gezien de prijs ook niet een verrassing.

En saai? Probeer maar eens de grens van een 911 te bereiken. Ik denk dat de grens van de bestuurder eerder bereikt is.

Maar als je hart bij Amerikaanse power auto’s ligt, dan is de Corvette geen verkeerde keuze. En in NL zeker exclusiever dan de 911.
Een 911 klinkt als een natte dweil vergeleken bij de Corvette, daarnaast is de 911 afgeleid van de VWkever, dus een nogal armoedige afkomst. Het stikt hier van de 911’s en het model is al 40 jaar bijna hetzelfde en dus totaal niet exclusief meer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).