• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carlos Sainz vindt Verstappen bijna beter dan Hamilton

Auteur: willeme, gepost 4 september 2019 om 17:00 – 21 Reacties

Max Verstappen


Dat is veel eer van de Spanjaard. Gracias.

De tijd gaat best wel snel. Ook in de Formule 1. Kennen we de teams Lotus F1 en Manor Marrussia nog? Of de coureurs Pastor Maldonado, Will Stevens en Felipe Nasr? Geloof het of niet, Max Verstappen heeft er tegen geracet.

Dat deed hij samen met Carlos Sainz, een teamgenoot die redelijk gewaagd was aan Max Verstappen. Die twee zijn nooit echt de grootste vrienden van elkaar geweest. Althans: dat is wat de media (ahum) ons doet geloven. De twee kemphanen wisten elkaar geregeld te vinden op de baan. Het meest tekenende moment is toch wel de GP van Singapore, waar Verstappen verzocht wordt om Sainz er langs te laten. No! Was het duidelijke antwoord. De relatie leek sindsdien heel bekoeld te raken.

Maar niets is minder waar, want Carlos Sainz is vol lof over Verstappen. In een interview met Movistar TV gaf Sainz behoorlijk strenge beoordelingen over zijn collegae.

Hamilton geef ik een 9 of een 10. Sinds Rosberg ervandoor is, bevindt Hamilton zich op een zeer hoog niveau. Verstappen is bijna beter dan Hamilton. Echter, op Spa maakte hij een verkeerde beslissing.

Daarmee doelt hij natuurlijk op de aanrijding die Verstappen had met Raikkonen. Helaas kwam daarmee een bijzondere reeks ten einde. 22 races wist Verstappen te finishen én in de punten te rijden. Van die races eindigde hij 12 keer op het podium en stond hij 3 keer op nummer 1.

Op de vraag of hij Verstappen en Red Bull mist, antwoord hij niet bevestigend. Volgens Sainz was hij gewoon op het verkeerde moment bij het verkeerde team.

Sainz geeft de andere coureurs ook nog een beoordeling. Zo vindt hij Bottas sterk, maar ‘maakt hij het niet af.’ Ook vindt hij het ‘zorgelijk’ voor Vettel dat Leclerc hem nu ook in de races de loef voorbij steekt. Oh, en de regie krijgt er ook van langs, want Sainz had de GP van Oostenrijk nog een keer gekeken, om er achter te komen dat er geen beelden van hem waren uitgezonden tijdens de race. Voor de goede orde: Sainz reed een ijzersterke race van een kansloze 20e positie naar P8.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Carlos Sainz Ferrari
    Video: Carlos Sainz legt Ferrari stuurwiel uit
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Formule 1, Max Verstappen, McLaren, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Porsche onthult Taycan Turbo (S), inclusief prijzen!
Volgend bericht: Dit deel van de 300 mph-Chiron is wél het snelste »

Lees Interacties

Reacties

  1. joost1234 zegt

    4 september 2019 om 17:10

    Niet bijna beter, maar beter

    Login om te reageren
    • bobje zegt

      4 september 2019 om 21:56

      @joost1234: lekker objectief. Ik denk niet dat Max beter is. Lewis heeft zo ongelofelijk veel talent, daar kan Max (nog) niet tegenop. Natuurlijk willen wij dat als NL’ers niet zien en horen, maar het is wel zo. Ik denk dat we nog een paar jaar moeten wachten tot het moment dat Lewis Michael S. voorbij is qua records. Dan gaat hij stoppen en kan Max aan de gang.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        5 september 2019 om 10:00

        @bobje: ik hoop dat je geen gelijk krijgt vwb. stoppen Lewis… Voor wat ik nu begrijp is het juist Lewis die dit gevecht juist mooi vind en ik zou het zelf ook veel mooier vinden om deze twee heren te zien strijden, maar dan wel in twee verschillende auto’s, niet Verstappen in een Mercedes aub.!

        Login om te reageren
        • bobje zegt

          5 september 2019 om 20:08

          @dutchneon: maar ja…. RB heeft al jaren één van de beste chassis alleen is het motorisch behelpen. Seb is er niet voor niets een aantal x wereldkampioen geworden. Vandaag de dag heeft MB ook één van de beste chassis èn de beste motor èn de beste coureur. Dan kun je 100x Max Verstappen heten, je kunt alleen wat winnen als Lewis een slechte dag heeft (en hoe vaak is het niet voorgekomen dat Lewis halverwege aan het jammeren was en ondertussen wel gewoon de race won).

          Login om te reageren
  2. svdv zegt

    4 september 2019 om 17:11

    Over de regie ben ik het helemaal met hem eens! Soms zit ik een kwartier lang te kijken hoe 2 auto’s achter elkaar rijden zonder een poging tot inhalen, en kwam ik er later achter door middel van het YouTube kanaal van F1 dat er wel degelijk inhaalacties en battles bezig waren. Het kan allemaal nog wel een stukje beter, en al helemaal voor het geld wat je betaald voor een jaartje F1 TV

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 september 2019 om 17:41

      @svdv: Het probleem is dat de Formule 1 niet met een vaste productiecrew werkt. In elk land zitten weer andere mensen achter de apparatuur, met vaak twijfelachtige kwaliteit van camerawerk en regie tot gevolg. Ik denk dat Liberty er goed aan zou doen als ze een eigen productieteam oprichten. Eigen regisseurs, eigen cameramensen, een paar data-analisten die de regisseur kunnen adviseren (Pas op, Sainz gaat rap richting de kont van Raikkonen, etc). Daar kunnen dan best lokale mensen aan toegevoegd worden ter ondersteuning, maar de kern die verantwoordelijk is voor de kwaliteit zou eigenlijk gewoon mee moeten reizen met de rest van de crew.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 september 2019 om 18:26

        @Edge: klinkt als een goed idee.

        Login om te reageren
    • niex zegt

      4 september 2019 om 18:47

      @svdv: de eerste goede inhaalactie zag je niet omdat men terugging naar de start in slowmotion geweldig! ook hoef ik geen herhaling te zien van een gecrashte rijder in kansloze positie terwijl er van alles gebeurt. dat is ook iets standaards. de regie is bij races echt heel vaak om te janken.

      Login om te reageren
  3. brammetjedeb zegt

    4 september 2019 om 17:26

    Ja, eens wbt regie. Soms zie je de nummer één driewkwart race niet. Ook al rijd je strak vooraan, even een twintigtal tellen beeld zou al volstaan. En zeker coureurs die zoveel plekken winnen moeten in beeld komen!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 september 2019 om 17:33

      @brammetjedeb: als de nummer 1 driekwart race strak vooraan rijdt en de nummer 2 deze niet bij kan houden dan wil je dat toch niet zien? Een goede regie gaat dan op zoek naar situaties op de baan die wel interessant zijn. Af en toe een lijstje in beeld dat je ziet dat Hamilton nog steeds voorraan rijdt is genoeg.

      Login om te reageren
      • verplicht zegt

        4 september 2019 om 19:12

        @mashell: Maar juist af en toe de Nr 1 in beeld zien met de tijden erbij (sector even ‘meerijden’) geeft een indruk hoe snel het wel niet gaat.

        Dit plaatst de andere gevechten weer in perspectief.

        Maar 20 ronden naar de nr 1 en 2 die 0.005 sec op elkaar inlopen met een gap van +20 sec hoeft van mij ook niet.

        Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        4 september 2019 om 21:20

        @mashell: jawel, maar dat hoeft niet lang.

        Login om te reageren
  4. mashell zegt

    4 september 2019 om 17:29

    Die Sainz is natuurlijk wel iemand die er dicht op zit een weet waar het om gaat. Zijn mening heeft voor mij veel meer waarde dan die van iemand met een oranje bril in een studio in Hilversum.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      4 september 2019 om 19:16

      @mashell: persoonlijk heb ik meer vertrouwen in jack p.

      Login om te reageren
  5. dieselaer zegt

    4 september 2019 om 18:05

    Pastor Maldonado vergeten? Nooit!

    Login om te reageren
    • niex zegt

      4 september 2019 om 18:49

      @dieselaer: ik ook nooit ik zag hem winnen in spanje dus hij is stiekem mijn held haha

      Login om te reageren
  6. bernoulli zegt

    4 september 2019 om 18:11

    Sainz had gewoon in die tweede RBR moeten zitten.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 september 2019 om 09:19

      @bernoulli: Had denk ik teveel vuurwerk opgeleverd met Max. Moet je niet willen als RB zijnde. Die zijn meer gebaat bij een wingman die Max kan ondersteunen. Ergens hoop ik dat ze Vettel over een tijdje weer weten te strikken, wanneer Vettel eindelijk in ziet dat hij niet meer goed genoeg is voor de top.

      Login om te reageren
  7. johnwaters zegt

    4 september 2019 om 23:03

    Bijna beter = niet beter

    Login om te reageren
  8. mauricerma zegt

    5 september 2019 om 12:11

    Waar ik me qua regie nog wel het meest aan erger, is het feit dat de volledige laatste ronde van de rijder op P1 wordt getoond op het volledige scherm, terwijl er ergens in het veld soms nog hard wordt gestreden om een positie. Dit gebeurt zelfs wanneer de rijder op P1 in een volledig niemansland rijdt.

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    5 september 2019 om 13:41

    Yup, Max maakte in Spa de fout die Hamilton heel waarschijnlijk niet zou maken. Dat maakt wat mij betreft Hamilton nog altijd de beste coureur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North