• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carmageddon update – part 3: still going down

Auteur: autoblogger, gepost 4 december 2008 om 09:54 – 10 Reacties

Baldwin street...

Er zijn niet alleen problemen voor de Europese en Amerikaanse autoindustrie, toch ook China heeft het moeilijk. Zo krijgt de welbekende Chinese autobouwer Brilliance een kapitaalinjectie van 72,7 miljoen dollar! Men wil hiermee de “cash flow situation” onder controle houden…

De Chinese producent van auto’s en minibussen verkoopt 1,314 miljard nieuwe aandelen (ruim 25 procent van aandelenkapitaal) tegen HK $ 0,43 per stuk. De koper is de controlerende aandeelhouder Huachen Automotive Group Holdings.

Hoe staan de zaken in de wereld van de autoindustrie er verder voor:

  • De autoverkopen in China zijn afgelopen maand met 15% gedaald!
  • Sarkozy gaat miljarden in de Franse autoindustrie pompen.
  • 6 van de 10 Amerikanen is tegen staatssteun!
  • Wagoner rijdt in een Chevy Volt naar het congres.
  • Klanten durven nu zelfs geen auto’s van GM meer te kopen.
  • Obama vindt de nieuwe plannen wel redelijk.
  • Chinezen azen toch op (een deel van) GM?

Ook interessant!

  • Je hoeft niet langer naar de dealer voor een VW ID. update
  • AMG GT 4-Door update is goed nieuws voor bestaande eigenaren
  • Lockdown in de autobranche
    Lockdown in de autobranche: wat kan nog?
  • Polestar update
    Polestar update: 68 pk voor 1.000 euro!

Nieuwste artikelen

  • Bekendste Nederlandse Tesla-leasemaatschappij op de fles
  • Grootste ergernis draadloos laden in de auto opgelost door onverwacht merk
  • Zo bizar hard zijn verkeersboetes gestegen
  • Blijf weg van je auto als je drank of drugs op hebt, ik herhaal..
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon

Vorig bericht: « Werelddebuut Ferrari 430 Scuderia Spider 16M in Bologna
Volgend bericht: Zet eens een Ferrari F430 op transport »

Lees Interacties

Reacties

  1. Patrick zegt

    4 december 2008 om 10:05

    Hiep hiep hoera, het gaat steeds beter >_>

    Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    4 december 2008 om 10:28

    Zou er niet aan moeten denken dat mijn bedrijf na slechts 3 maanden met 25% minder verkopen al in de problemen zou komen.
    M.a.w. geen gezonde bedrijfsvoering; deze trend herken ik al tijden bij grote bedrijven waar niemand zich meer betrokken voelt en iedereen aan de graai-cultuur meedoet.

    Login om te reageren
  3. Royboy zegt

    4 december 2008 om 10:48

    @Patrick: hiep hiep hoera……..? ik wil niet veel zeggen, maar wat daar gebeurt heeft indirect al niet direct gevolgen voor ons allemaal, en geen positieve gevolgen!

    Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    4 december 2008 om 11:29

    Ik vind het helemaal geen slechte zaak dat we in een diepe crisis vallen. We doen al sinds WOII jaar alsof we allemaal geld te veel hebben. We geven geld uit dat we niet hebben en steken ons in de schulden om maar te kunnen pronken met bezittingen. En als we failliet dreigen te gaan kloppen we bij de regering aan. Deze is dan ook nog eens zo dom om geld te gaan pompen in een zinkend schip. Zo help je de economie wel om zeep. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En wat nog dommer van deze regering is? Ze gaan zelf voorop in deze geldsmijterij. We kampen met groot geld gebrek voor de zorg vanwege de vergrijzing. Maar die vergrijzing is echt niet uit de lucht komen vallen. Waarom is er de afgelopen 40 jaar geen geld opgespaard om dit te kunnen financieren? Waarom hebben de babyboomers er zelf niet aan gedacht dat ze op een gegeven moment te oud worden om te werken en dus hun pensioenzaakjes op orde moesten maken? Nu kan ik tot mijn 70e, of nog langer, krom liggen voor mensen die niet vooruit dachten.

    Het wordt tijd voor bezinning. Laat de pleuris maar uitbreken. Laat de economie maar z’n beloop dan wordt het vanzelf echt gezond.

    Login om te reageren
  5. Trommelt zegt

    4 december 2008 om 11:52

    De nagel op de kop, JanJanssen.

    Dat ‘al maar meer’ en ‘we gaan eens goed onze zakken vullen’ kon niet blijven duren.
    Waarom worden die hele slimme managers niet op hun verantwoordelijkheid gewezen?? Ledig hun zakken en dan op straat, aub.

    Login om te reageren
  6. Jan C. zegt

    4 december 2008 om 12:20

    ach dat gezeur over recessie: Steeds maar weer in het nieuw “we are going down”. en dan gaan mensen voorzichtig worden en geen geld uitgeven. En dan hoor je berichten “zie je wel, 18% minder verkopen” en nog meer mensen denken “oeh het is menens” en houden hun geld in de portomonee en dan moet er werktijdverkoring worden aangevraagd en staatssteun. Kortom: We hebben elkaar ons deze crisis aangepraat.

    Login om te reageren
  7. Paul zegt

    4 december 2008 om 15:16

    @arnoud. In de basis kan ik inkomen. Ben ik het mee eens. Al heeft Trommelt(je) ook gelijk. Het is en/en. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Nou dat gaan we doen ook en laat dat maar gebeuren. Dan maar ff op een houtje bijten (en ook dat vind ik niet leuk), maar misschien gaan we dan toch eens eindelijk ‘collectief’ denken.

    Login om te reageren
  8. BmwMPower zegt

    4 december 2008 om 15:24

    Amerikanen met een hoofdletter ;)

    -edit: vooruit dan maar-

    Login om te reageren
  9. Car-Nerd! zegt

    4 december 2008 om 19:08

    chinese en japanse auto’s zijn toch kut. Op mitsubishi en usubaru na dan… die onbekende na aap auto’s dat is kut

    Login om te reageren
  10. WieAndersDasAuto zegt

    4 december 2008 om 19:51

    Ik hoop dat we hiervan geleerd hebben. Laten we in de toekomst niet nog zo’n fout maken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North