• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Caterham 620R: lichtgewicht raket met 315 pk

Auteur: ricardo, gepost 9 juli 2013 om 10:24 – 25 Reacties

Afbeelding Caterham 620R: lichtgewicht raket met 315 pkAfbeelding Caterham 620R: lichtgewicht raket met 315 pkAfbeelding Caterham 620R: lichtgewicht raket met 315 pkAfbeelding Caterham 620R: lichtgewicht raket met 315 pk

Caterham 620R
Bruut, bruter, bruutst. Caterham heeft een nieuw topmodel van de Seven geïntroduceerd. Het vedergewicht wordt dit weekeinde onthuld op het Goodwood Festival of Speed.

Nog niet zo lang geleden stond de fanbase van Caterham te kwijlen over de R600, met zijn 275 pk/270 Nm sterke 2.0-liter viercilinder en het gewicht van een luchtbed. Nu hebben de Britten alweer een nieuwe topmodel. Het Ford-blok is opgepompt naar 315 pk, waardoor de Caterham de sprint van nul naar 96 km/u (60 mph) in 2,79 seconden zou kunnen afleggen. Sprinttijden om GT-R’s en Aventadors het nakijken mee te geven (totdat het gaat regenen, maar dat geheel terzijde).

De 620R, die “iets meer dan 500 kg” weegt, is verder uitgevoerd met een neusstuk die voor een betere airflow zorgt en een nieuw koelsysteem uit de racerij. Achteraan is een De Dion-vering te vinden, en om de 13-inch velgen zijn in deze uitgave plakkerige Avon ZZR-banden gemonteerd. Banden die voor het circuitrijden zijn gemaakt, in tegenstelling tot de meer neutrale Avon CR500’s onder de Seven Supersport.

Meer grip, meer power, en een ‘interieur’ dat nu bedekt is met een laag koolstofvezel. In Engeland vragen ze £49.995, oftewel €58.000 voor deze getunede Lotus. Ietwat prijzig.

Oh, en in ander Caterham-nieuws: kijk HIER hoe Alexander Rossi een 485S over de ‘Ring smijt.

Ook interessant!

  • Caterham Seven 170R
    Caterham Seven 170R rijtest: zelden zo hard gelachen
  • Dit vederlichte bouwpakket brak een bizar record
  • Komt er eindelijk een écht lichte elektrische auto?
  • Zoveel 620R's van 300K kun je nog krijgen in NL

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

620r, caterham, goodwood-2013, Lichtgewicht, seven

Vorig bericht: « Vrouw in Ferrari krijgt ei naar hoofd geslingerd
Volgend bericht: Nieuwe apps in BMW’s: Deezer, Napster, TuneIn Radio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Simpson zegt

    9 juli 2013 om 10:32

    erg bruut. Ik zou zelf denk ik al genoeg hebben aan een pk of honderd :)

    Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    9 juli 2013 om 10:38

    Die vering is niet afkomstig van een merk dat Dion heet.

    http://en.wikipedia.org/wiki/De_Dion_tube

    -edit: dank, aangepast!-

    Login om te reageren
  3. barchetta zegt

    9 juli 2013 om 10:46

    Doe mij maar Donkervoort, zo chauvinistisch ben ik dan ook wel weer. Wel ultieme wagens, dit soort. Puur liefhebbersgenot.

    Login om te reageren
    • porschekiller zegt

      9 juli 2013 om 11:05

      @barchetta: wat is chauvinistisch ?

      Login om te reageren
      • barchetta zegt

        9 juli 2013 om 11:09

        @porschekiller: dat je meer hebt met iets uit je eigen land.

        Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      9 juli 2013 om 11:18

      @barchetta: helaas wel andere prijsklasse… maar dan ook wel stukken mooier als dit ding… Ze rijden misschien geweldig maar echt mooi vind ik anders, donkervoort ziet er dan stukken beter uit

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        9 juli 2013 om 13:06

        @darkpluisje: Inderdaad. Gewoon een tweedehands S8a kopen. Prachtige sigaar en rijdt een stuk beter dan de S8 (S8a achterwielophanging Sierra diff, S8 Taunus panhard stang systeem). Beide auto’s kun je vinden ruim onder de 30 mille. Ik vind ze alleen wel erg kwetsbaar, bij het minste heb je er al een deukje in vanwege het boterzachte 100% aluminium plaat wat ze gebruikte.

        Login om te reageren
  4. rotarypowah zegt

    9 juli 2013 om 10:53

    Ik vind dit soort auto’s echt geniaal. Het enige wat ik op de moderne versies blijf missen, zijn die lange spatborden.

    Dat maakt het in mijn ogen echt af.

    Login om te reageren
    • subgtt zegt

      9 juli 2013 om 11:08

      @rotarypowah: ik denk dat je dan naar een donkervoort moet kijken. Wel iets zwaarder maar ook leuk :)

      Login om te reageren
    • midasracer zegt

      9 juli 2013 om 13:07

      @rotarypowah: Totdat je 130 gaat rijden en de neus komt omhoog. Die dingen genereren waanzinnig veel positieve lift en werken dus fysiek als vleugels.

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    9 juli 2013 om 11:08

    Shit, spetters op mijn scherm nsfw waarschuwing graag.

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    9 juli 2013 om 11:18

    Leuk ding; geweldige speeltjes.
    Als je echt je ronde tijden wil verbeteren, misschien zijn die 40 pk’s extra handig. Ik denk echt dat je voor (minder) dan de helft van de prijs relatief nieuwe andere versies kan krijgen met genoeg pk. Ik heb zo’n ding kunnen racen op een half-nat circuit. Geweldig om te doen, lastig om geen wielspin te hebben. Zeker aan te raden!

    Login om te reageren
  7. toroloco zegt

    9 juli 2013 om 11:21

    Cool. Het oog mag ook wat hebben, doe mij maar een Donkervoort.

    Login om te reageren
  8. kjeld zegt

    9 juli 2013 om 11:24

    Ik hou er wel van echter vind ik dat die koplampen zo echt niet meer kunnen.
    Ook het zijaanzicht is erg gedateerd. Ik zou graag zien dat design studio eens een mooie body maakt voor het chassis.

    Login om te reageren
  9. FB_511543851 zegt

    9 juli 2013 om 11:36

    Valentino???
    -edit: dat moet natuurlijk Alexander Rossi zijn-

    Login om te reageren
  10. Corrado16v zegt

    9 juli 2013 om 11:41

    ”kijk HIER hoe Valentino Rossi een 485S over de ‘Ring smijt.” Moet dat geen Alexander Rossi zijn ? Althans dat staat bij het filmpje.
    -edit: dat moet natuurlijk Alexander Rossi zijn-

    Login om te reageren
    • coenijn zegt

      9 juli 2013 om 12:26

      @Corrado16v: dat dacht ik ook al, zie rossi eerder rally rijden dan over de ring gaan in een auto.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        9 juli 2013 om 12:27

        @coenijn: het was idd een foutje. Is aangepast inmiddels.

        Login om te reageren
  11. akifoskii zegt

    9 juli 2013 om 11:50

    Lijkt me een auto waar mee je makkelijk kan driften ;p

    Login om te reageren
  12. midasracer zegt

    9 juli 2013 om 13:12

    Ik smelt weer helemaal bij het zien van de foto’s. Alleen die kentekenplaat kan echt niet. De oliekoeler krijgt zo helemaal geen verse lucht en de scherpe rand van de plaat kan verwondingen veroorzaken. So much voor de SVA keuring. Gaan ze eerst met een halve bol langs alle randjes voor controle scherpe delen. Wordt de auto goedgekeurd, moet je vervolgens een vlijmscherpe plaat op de neus schroeven. Als die er tijdens de typekeuring op zou zitten, zou de auto niet eens goedgekeurd worden. Het wordt tijd dat dit soort autootjes onder het motorfietsreglement kunnen vallen en de voorste plaat weggelaten kan worden.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      9 juli 2013 om 14:40

      @midasracer:
      Och, in het Verenigd Koninkrijk staan ze tenminste niet te zagen en te zeuren als je je plaat erop plakt, hier kunnen ze er wat van.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        9 juli 2013 om 16:14

        @desjonnies: Inderdaad, 2 weken geleden 130 euro aan mijn broek gekregen voor een kentekensticker. Hopeloos volk dat ze tegenwoordig in politieuniform hijsen. Maar ik laat het voorkomen.

        Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    9 juli 2013 om 14:09

    Sowieso is dit leuker rijden dan bijv. een Audi R8!

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    9 juli 2013 om 17:30

    Trop is te veel? 315pk is toch al zeker meer dan genoeg.
    Hiermee kan je nietmeer gaan spelen op buitenwegjes en dergelijke…

    Login om te reageren
    • gillesvp zegt

      3 augustus 2013 om 18:44

      @Hupke: blokje achter dat rechterpedaal leggen :p

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North