Caterham lanceert “iets minder gestoorde” Seven

Auteur: , 33 Reacties

Want sommige mensen willen gewoon met hun knalsigaar naar de supermarkt.

Althans, dat is wat Caterham ons probeert te doen geloven. Daarom komen ze met de 620S op de proppen. Dat is het iets tammere broertje van de eerder uitgebrachte 620R. Dat ding is eigenlijk alleen bruikbaar op het circuit, vinden ze en dat beperkt het aantal verkopen behoorlijk. Denk overigens niet dat de 620S een stumperd is hoor, (dat is ie zelfs niet met de 1.0 liter driecilinder aan boord) hij is alleen iets meer gericht op het gebruik op de weg. Ze denken verder ook nog mee met de klant, want als je wil kun je hem met verbreed chassis en bredere stoelen bestellen. Inderdaad, dan past de man/vrouw met een beetje meer vlees aan het skelet er ook in.

Goed, de cijfers. De Caterham Seven 620S heeft dezelfde 315pk sterke 2.0 Ford viercilinder met supercharger als zijn hardcore broer. Schakelen gaat via een gewone vijfbak in plaats van de sequentiële bak en hij ramt van stilstand naar 100 in een adembenemende 3,5 seconden. Als je hem tot zijn top van 232 wil doortrekken, dan kan ik je van harte die verbrede variant aanbevelen. Dan heb je tenminste wat ruimte om je enorme ballen op te bergen, want die heb je nodig als je dat aandurft.

Wat is er dan nog meer anders, hoor ik je vragen? Dat zal ik je vertellen. De S heeft standaard een voorruit, een heuse verwarming, hij heeft deurtjes en om het af te toppen zit je met je bips op echte leren bekleding! Oh ja. Hij heeft ook iets grotere velgen, 15 inch in plaats van 13. Verder blijft het natuurlijk gewoon een hardcore rammer, waarmee je alsnog het beste naar het circuit kan. Maar goed, het hoeft niet meer en da’s ook wel lekker, toch?



33 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Ik heb er altijd één willen hebben maar ze zijn me veel te duur voor zo’n kale auto. De tweedehands modellen hebben dan ook nog vaak het stuur aan de verkeerde kant.
@driftkicker: ik kan het je aanraden. Zelfs een simpele versie zorgt al voor een brede grijns op je gezicht.
@janjansen: dat doet de Abarth 595 van mijn vrouw ook hoor. Niet echt vergelijkbaar maar wel iets praktischer speelgoed.
@driftkicker: kan je daarmee ook Ferrari’s en Porsches zoekrijden?
@janjansen: absoluut niet. Maar wel dikke BMW’s en Golfjes. ;-)
Blijft een heerlijke wagen. Liever een Donkervoort maar dat terzijde.

Zwart staat hem ook goed, alleen die achterlichten. De gemiddelde fietsendrager heeft al mooiere.
@sketcher: zit er bij jou in de buurt een middelbare school? want daar is het gemiddelde achterlicht niks…
@gwnbmw: okay ik woon al bijna 10jaar niet meer in NL en spreek praktisch alleen nog Nederlands met mijn 3 jarige. Voor hem: wat schreef ik precies fout? Ik zie het niet.
@sketcher: waar zeg ik dat er bij jou iets fout geschreven staat..?
Jammer dat de sequentiële dogbox is vervangen door een gewone handbak. Bij de R500 was deze wel nog als optie leverbaar (alleen dan wel met pook, zonder flippers aan het stuur), is dat nu nog steeds mogelijk?
@svensson: De onderhoudsinterval van een sequentiële bak is niet echt geschikt voor een straat auto.
@swid: Ik snap dat een dogbox wat meer op z’n donder krijgt dan een normale bak, maar bij de R500 was het ook gewoon mogelijk en er gingen toch behoorlijk wat klanten voor deze optie, kreeg ik zo het idee.
@Svensson: er zijn nu zelfs 2 sequentiele bakken als optie: een Quaife en een Sadev. De laatste is de duurste en kan meer vermogen aan.
Blijft toch wel heel mooi speelgoed!
James May zal blij zijn met de voorruit.
Naar de supermarkt met zo’n knalsigaar kan echt hoor!
Gaaf! Donkervoort eat your heart out !
@nord: Een Donkervoort eet Caterhams als onbijt…
@motoragent: yey, zwaait met Nederlands vlaggetje en neuriet de volkslied!
Man, wat zou ik graag zo’n ding hebben. Ik vouw ‘m waarschijnlijk dezelfde dag no om een boom wegens ontoereikende skills, maar dít is echt mijn automobiele holy grail
@volvo-s60-adept: Voor geeneens zo enorm gek veel geld is het best mogelijk om een dagje met die dingen te sturen over een circuitje in bijv Engeland.
Ik kan t aanraden!
Ziet er goed uit! Toch knap dat dit oude design het nog zo lang volhoudt. Ik ben eigenlijk niet zo’n fan van die AeroSeven concept die het icoon van Caterham moet opvolgen.
Past diezelfde 2.0liter van Ford ook in mijn Fiesta ST? lijkt me ook wel een gegarandeerd pretpakket
Wat heerlijk is dit toch eigenlijk. Al heb ik persoonlijk nog meer met Donkervoort.
@dutchdriftking: Ik ook, totdat ik het prijs verschil zie, dan ben ik toch weer aan het zwijmelen bij een Westfield/Caterham
@ronnys: Daar heb je zeker een punt. Maar ja, een lage lichte sigaar, met die geweldige 5 pitter….
Heerlijk, een straatauto maken met nog plattere bandjes als de racevariant. Doe mij maar 13″, dat beetje extra veerweg kun je wel gebruiken in deze skelter.
Hij blijft nog wel hardcore hoor. Het zou toch gaaf zijn om zo’n voor erbij te hebben. Al was ik persoonlijk voor de echte hardcore racer gegaan. Als je hem dan toch al bijna nooit gebruikt. Doe het dan meteen naar goed ook.
Voor mij met een lexaan dakje er op, en comfortabele zetels, en dan rij ik er (met de glimlach) mee naar het werk… (Op die dagen dat ik buiten huis werk)
Wil degene die dit als daily driver gebruikt zich melden in de comments? Dan hak ik hoogstpersoonlijk een standbeeld van U. Bij voorbaat dank.
@peugeotgti: zodra het zout weer van de weg is stap ik weer in mijn Caterham. Het blijft een aluminium body. Als je er eenmaal in hebt gereden, wil je niet meer anders. Zo direct en lichtvoetig is verslavend. Zelfs mijn vriendin die geen auto-gek is wil er in rijden.
De mijne heeft een 2.5 Duratec zonder supercharger. Het vermogen wat daaruit komt (220pk) kan je op de openbare weg al bijna nooit gebruiken, laat staan deze 310pk.
Die tijden zijn voorbij.

Heb t gedaan in m’n Westfield.
Daarna een Speedster gekocht..
@super007: in de eerste week van het bezit van de westfield; ‘m volledig om een boom gevouwen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).