• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trap

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 november 2012 om 19:13 – 33 Reacties

Afbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trapAfbeelding Caterham Seven Supersport R: de overtreffende trap

Caterham Seven SSR
Bye bye 1.6 Sigma, hello 2.0 Duratec!

Het kan niet op vandaag met de geilgele scheurmonsters. Na de SLS BS hebben we nu een nieuw smaakje in het Caterham Seven-gamma: boven de 140 pk sterke Supersport heeft de lichtgewicht-bouwer nu een R-model geplaatst, die dankzij zijn grotere blok 180 pk opbrengt.

Da’s niet veel zegt u? Bedenk je dan wel even dat het ding afgeladen met alle vloeistoffen niet meer dan 535 kg weegt. Dit betekent een 0-100 tijd in 4,8 seconden en een top van net boven de 200 km/u. Kortom: dikke pret op kronkelweggetjes met dit lichtgewicht op kenteken, afkomstig van Renaults nieuwe vriendje, dat na de Superlight R600 al met zijn tweede nieuwe model in een maand tijd komt.

Engelse prijzen? £24,995 als kit en £27,995 als de fabriek hem voor je in elkaar moet schroev0n. Dat is 3 rugjes meer dan de normale Supersport. Ik zou wel weten welke van de twee ik zou kiezen…

Ook interessant!

  • Caterham Seven 170R
    Caterham Seven 170R rijtest: zelden zo hard gelachen
  • Dit vederlichte bouwpakket brak een bizar record
  • Komt er eindelijk een écht lichte elektrische auto?
  • ducati supersport 950
    Ducati Supersport 950 S op Vallelunga

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

caterham, geel, Lichtgewicht, seven, supersport

Vorig bericht: « TMG Lexus LS 650 wordt losgelaten op Essen
Volgend bericht: Lambo Aventador Roadster met nieuwe patas en tent »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    9 november 2012 om 19:18

    mijn droom, alleen die lelijke 7 eraf en een Lotus naamplaatje scoren…

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      10 november 2012 om 14:44

      @norge: lotus super seven, zet je er dan ook overal lotus logo’s op?

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 november 2012 om 15:31

      @norge:
      Als jij hem koopt stuur ik wel een Lotus badge met bijbehorende sleutelhanger op.
      Dat zijn echt de kosten niet Rob.
      Maar waarom niet gewoon een kit kopen? Heb je wat te doen op die lange arctische avonden….

      Login om te reageren
      • norge zegt

        10 november 2012 om 16:09

        @jrk68: misschien, maar dan moet mijn Hyundai de garage uit?

        Login om te reageren
        • marcus zegt

          10 november 2012 om 16:28

          @norge: Win-win situatie…

          Login om te reageren
  2. jweelden zegt

    9 november 2012 om 19:20

    Het kna niet op….

    Login om te reageren
    • lennyv87 zegt

      9 november 2012 om 20:47

      @jweelden: Nog niet gefixt, haha

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    9 november 2012 om 19:28

    Toevallig vanmorgen de test met de VXR powered Caterham gekeken van 5th Gear. En daar waren ze absoluut niet te spreken over de Turbo versie. Met zo’n auto werkt NA toch beter.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      10 november 2012 om 23:56

      @E34M5Touring: Dat is geen Caterham maar een Westfield.
      En nee een turbo op een Seven is inderdaad een matig idee, door het turbogat zijn ze erg onvoorspelbaar. Daarom worden er regelmatig superchargers op lichte auto’s gemonteerd (denk ariel atom, lotus two eleven en nu dus ook Caterham R600)

      Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    9 november 2012 om 19:30

    Misschien wel de leukste wagens die op de markt is, alleen tja dat geld he.
    Want one so bad!

    Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    9 november 2012 om 19:30

    Vraag, Is Caterham nou een concurrent van Donkervoort en andersom??

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 november 2012 om 19:33

      @VeniVidiVici: Different ball park.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        9 november 2012 om 19:51

        @sir_smokalot: Okee, want?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          9 november 2012 om 19:59

          @VeniVidiVici: http://www.youtube.com/watch?v=juCKR58_Mb4

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            9 november 2012 om 20:30

            @E34M5Touring: hahaha

            Login om te reageren
          • midasracer zegt

            9 november 2012 om 20:50

            @E34M5Touring: Dat is een Westfield. Volkomen bagger auto.

            Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          9 november 2012 om 21:13

          @VeniVidiVici: where to start? Een Donkey is veel mooier gebouwd (aluminium, carbon kevlar), veiliger, beter chassis, mooier afgewerkt, comfortabeler…. en op maat.

          Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    9 november 2012 om 19:40

    Gave auto’s. De R series hebben een grandioos geluid!

    Login om te reageren
  7. jolig zegt

    9 november 2012 om 19:56

    Wel een goede kleur voor zo’n ding. Zag er een paar weken terug in het bos eentje rijden in het donkergrijs en dan zie je zo’n kleine wesp snel over het hoofd.

    Login om te reageren
  8. jordy14 zegt

    9 november 2012 om 20:17

    Het kna niet op vandaag? Het kan niet op vandaag :)

    Login om te reageren
  9. Kvgorp zegt

    9 november 2012 om 20:43

    Lekker zelf in elkaar schroeven in m’n verwarmde garage. Leuk klusje om de winter door te komen.

    Login om te reageren
  10. lowbird zegt

    9 november 2012 om 20:49

    Lekker raggen over straat met een straatlegale kart!

    Login om te reageren
  11. flippert zegt

    9 november 2012 om 20:59

    Zit er wel airco op?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 november 2012 om 21:15

      @flippert: LOL, je waait er zo ook wel uit hoor!

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 november 2012 om 15:34

        @w0o0dy:
        Lol, het enig juiste antwoord op zo’n achterlijke opmerking….

        Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    10 november 2012 om 10:33

    De echte overtreffende trap is die geknutselde versie met zo’n hartley V8 erin. Dat gaat pas vooruit. Niet dat de motor zo veel uitmaakt want het gaat hem toch om de bochtensnelheid in zo’n ding.

    Login om te reageren
  13. The360box zegt

    10 november 2012 om 10:56

    Zijn de prestaties niet aan de lage kant voor 180 pk? Tegenwoordig passeer je de 200 al met hoger gewicht/minder pk?

    Login om te reageren
    • pieter-jan_catteeuw zegt

      10 november 2012 om 12:19

      @The360box: Zo’n lichtgewicht zal off-the-line natuurlijk trager zijn want door het lage gewicht zit die om frictie/grip verlegen.

      Maar eens je op gang bent in een hogere versnelling zal die waarschijnlijk sneller accelereren dan uw gemiddelde €100k aan sportwagen. Kijk maar naar de rondetijd vd R500 (dacht ik) op Top Gear. Als ik me niet vergis zat die op zijn gemak tussen de hypercars.

      Natuurlijk, door aerydnamica and vermogen zal de topsnelheid weer lager zijn dus op een groot circuit zal de 911 GT3 u daar misschien weer voorbijsteken.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 november 2012 om 12:26

        @Pieter-Jan Catteeuw: De reden dat de R500 het zo goed deed was door zijn hogere vermogen. Top Gear track is een Powercircuit. Veel lange rechte stukken. Eerdere Caterhams etc. kwamen niet zo hoog.

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      10 november 2012 om 12:21

      @The360box:
      Ik denk dat je niet veel harder dan 200 wil in een auto als deze..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 november 2012 om 15:37

        @Rob:
        Klopt, elke snelheid boven de 130 is puur theoretisch….
        Daar wil je niet eens komen maar dat snappen onze puisten pubers niet meer.
        Die kijken alleen maar naar de topsnelheid en vinden dat bepalend of het een “vette” auto is…..

        Login om te reageren
  14. jpompe zegt

    10 november 2012 om 12:46

    Kijk! de mannen van de TU Delft pakken het ook goed aan.
    http://forze-delft.nl/blog/vehicle/this-year/ Lekker autootje wel hoor! dik over de 200 met waterstof nog wel!

    Wat vinden jullie ervan?

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    11 november 2012 om 00:13

    Die 3000 pond besparing als je hem zelf bouwt klopt in de praktijk niet. Dat is na belastingen, BPM en keuringen ruim 2 keer zo veel.
    Als je de Duratec motor niet bij Cosworth maar bij Raceline inkoopt gaat de teller pas echt lopen. Dan hebben we het nog niet over de carbon stoelen, suede stuur en differentieel die vaak voor de helft nieuw op ebay staan.
    Geloof me, zelfbouw loont en je leert een hoop over auto’s.
    De mijne staat inmiddels in de winterstalling.
    Onderstaand filmpje laat zien dat dat eigenlijk niet hoeft:
    http://www.youtube.com/watch?v=iXVYFmnJmno

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North