
Vasthouden aan je kernwaarden? Volvo past ervoor.
Echt niks is meer heilig, want er moet geld verdiend worden. Zo werkt de automarkt tegenwoordig, wat weer blijkt. Volvo zou altijd de deur openhouden voor een gamma met al hun bekende modellen. Waar de strategie past bij wat we nu zien met de EX90 en ES90: een elektrische variant van elk model dat ze verkopen. Mooi, dan kan er nu een dakkapel achterop de ES90 geschroefd worden en je hebt pardoes een EV90. Mooi toch? Want stationwagon en Volvo gaan hand in hand. Al jaren.

Toekomst zonder stationwagon mogelijk
CEO Jim Rowan heeft echter slecht nieuws: er gaat in het gamma gesneden worden. En er wordt gekeken naar waar het geld verdiend wordt. Dat is, je raadt het al, bij de crossovers en sedans. Desgevraagd bevestigt Rowan dan ook dat Volvo de estates best in het verleden kan laten. “Het introduceren van nieuwe modellen is lastig en duur, dus kan je beter voortborduren op de modellen die je hebt. Dus waarom een nieuwe V90 introduceren, als je een ander model dat gaatje op kan laten vullen door een kleine verandering?” Daarmee lijkt de CEO te hinten op het feit dat een potentiële V90-koper ook best kan overstappen naar een EX90.

Het staat haaks op een keuze van Volvo UK een jaar geleden. Daar vond het merk het wel mooi geweest en werden de orderboeken gesloten voor de V60 en V90. Daar kwamen ze op terug. Toen ter tijd werd door een woordvoerder van Volvo UK aangegeven dat het ‘een fout was’. “Mensen komen graag naar Volvo om een estate te kopen en als je die niet meer hebt, shoppen ze bij een ander.” Volgens Rowan is dat in het grote plaatje kolder. De SUV’s zijn veel beter volgens hem: groter, hoger en door hun formaat zo veilig als een Volvo moet zijn.

De Volvo- dan wel estate-purist huilt bij een Volvo CEO die desgewenst de stekker trekt uit de ultieme familiebakken. Let wel dat niks bevestigd is, maar de carrière van zowel de V60 als V90 zijn afhankelijk van of er zeer binnenkort een opvolger voor gepland is. De V90 staat eigenlijk al met één been in het graf en dit maakt het niet beter. (via AutoExpress)





Hé hé eindelijk een figuur die inziet dat die verhuiswagens nog lelijker zijn dan die super suv’s
Nou, als het aan jou ligt, waar gaat de modale familie met 2 of 3 kinderen dan in rijden? Moet ruim, veilig, zuinig en betaalbaar zijn.
Ik heb vaak het idee dat de meeste mensen die hier reageren geen kinderen hebben. En het inlevingsvermogen van een goudvis.
Wij hebben een tweeling, inmiddels 40.
Eerst een Opel Manta, daarna een Mazda 626, vervolgens Citroën XM.
Daar paste alles qua leeftijd alles in, ook naar de voetbal.
Gewoon niet meer meenemen als in je kofferbak past.
Tja, als je graag concessies wilt doen aan je eigen gemak, ik hou je niet tegen.
Je moet het zo zien, je ruilt een kleine hoeveelheid gemak aan liters bagageruimte die je maar één of een paar keer per jaar echt handig uitkomt in voor esthetica die je elke dag opnieuw plezier geeft.
Misschien als je het vergelijkt met een mooie coupé, maar niet als je kijkt naar die al die wanstaltige crossover wannabe suv’s van tegenwoordig.
40 Tweelingen? Bedoel je 40 kinderen met het Sterrenbeeld Tweeling of effectief 40 Tweelingen?
Wij hebben een tweeling en een serieus grote hond. De V70 was de beste uitkomst. Kinderen er in, tweeling kinderwagen er in en ook nog onze 74Kilo Bordeauxdog mee en dan nog ruimte over voor eventueel boodschappen of andere spullen. Dit kreeg ik zelfs bij de RangeRover Sport van ons thuis niet voor elkaar.
Ooit begeerlijk! Nu voltooid verleden tijd.
Smaken verschillen uiteraard maar ik persoonlijk vind een station 10x mooier dan een sedan. Het hele suv, mpv etc etc gebeuren heb ik jooit begrepen.
Het aandeel SUV’s natuurlijk explosief gestegen de laatste 15 jaar in Nederland (50%), dat is niet te ontkennen. Toch, bestaan ongeveer 10% van de verkochte personen auto’s uit stations dit zal bij Volvo zeker niet anders zijn, dat is een fors marktaandeel wat ze willen afsnijden.
Persoonlijk is een SUV niet echt mijn type auto en vind ik een station auto perfect voor mijn behoeften. Daarnaast vind ik dat station’s vaak esthetischer en beter in proportie zijn dan de modellen die hoger op de poten staan.
Van Zweeds kwaliteitsproduct naar een Chinees elektrisch hok in korte tijd
Ja, ze kunnen net zo goed een Polestar-logo op die nieuwe Volvo plakken.
Die recente stations van Volvo zien er toch wel cool uit.
Eigenlijk zegt Volvo’s CEO: onze Chinese overlords willen de ontwikkeling van een station niet financieren.
Precies dit.
Het blijft een Chinees concern die de koers bepaalt. Het Volvo wat we ooit kenden, is niet meer.
Who cares, Volvo is toch al lang geen Volvo meer. Wat mij betreft mag ook dit hele merk begraven worden met het gamma wat er nu is / aankomt.
Er gaat voor mij niets boven een mooie gestrekte station. Als Volvo occasie rijder kan ik nog wel even vooruit, maar het stemt me wel verdrietig. Ik vind een loodzware plompe suv geen vervanger voor een estate.
Ben geen liefhebber van stations maar de V90 is best een mooie auto.