Charles Leclerc gaat vreemd met Husqvarna

Auteur: , 10 Reacties

En hij laat het model van keuze stevig afvallen!

Leclerc gaat vreemd met Husqvarna


De Franse Custom-koning Walid moest twee keer met zijn ogen knipperen. Bad Winners werd door ‘Leclerc’ via Instagram benaderd om een motorfiets voor de F1-coureur te bouwen. Natuurlijk denk je dan aan spam maar niets bleek minder waar.

F1-rijders zijn vaak ook motorrijder, denk bijvoorbeeld aan Schumacher en Hamilton. Räikkönen en Leclerc delen nog een specifieke passie, de passie voor custom bikes. Leclerc nam dan ook via Instagram contact op met Bad Winners om een eigen custom te laten bouwen. Nadat Walid zijn telefoonnummer doorgaf kreeg hij de echte Leclerc aan de lijn. Deze gaf aan gek te zijn op de eerder gebouwde ‘The Apex’, een custom Yamaha Fazer. Dit werd dan ook de inspiratie voor Leclerc ‘zijn’ Apex 2.0.

Als basis voor de fiets werd een Husqvarna Vitpilen 701 gebruikt. Met een 3D printer werden de vormen van het kapwerk futuristischer gemaakt. De koplamp komt van KTM. De F1-coureur weet natuurlijk dat gewicht zijn vijand is, zoveel mogelijk werd dan ook in carbon vervaardigd. De carbon wielen wegen elk minder dan 3 kg. Zelfs het frame met het lederen zadel werd bij Bad Winners speciaal gemaakt. Met CNC werd van rood plexiglas het achterlicht gemaakt met 4 leds.

Een coureur als Leclerc is natuurlijk gewend om zijn gasrespons te kunnen regelen. Het meeste werk ging dan ook zitten in het 4,3 inch LED scherm. De kabelboom is niet aangepast maar toch communiceert speciaal ontworpen moederbord met de ECU van de Husky. Om Leclerc muziek in de oren te geven is er een katvervanger geplaatst en heeft SC-Project een Cabron CR-T uitlaat mogen leveren. De Dynojet Power Commander V zorgt dat alles soepeltjes blijft lopen. Deze combinatie zorgt tevens voor 10 extra pk’s, de machine heeft er nu 85.

Het gewicht van de Apex 2.0 is ook aangepast. Door gebruik van de carbon onderdelen is de Husky van 157 kg afgevallen tot 130 kg. Naar horen zeggen weegt Leclerc 68 kg. Daarmee komt de combinatie motor met rijder niet boven de 200 kg.

Mocht jij nou ook zo’n gave creatie willen met de richtingaanwijzers in de stuurgewichten, dat kan! Deze build is beschikbaar voor 20.990 euro. Wil je iets minder ver in de buidel tasten kun je de goedkoopste set-up voor 14.690 euro krijgen. Fijn om te weten: garantie blijft behouden.

Bron: Bikeexif

Foto’s : Bad Winners



10 reacties

Lekkere brommer hoor! Mooi om zo in zijn winterstop de fijne wegen rond Monaco mee aan te vallen.
Ik was niet zo gecharmeerd van de vitpilen zijn luide in het kwadraat pet pet pet monocilinder sound. Hopelijk klinkt deze beter…
Leuke bike, ideaal om een rondje om de kerk te ploffen. Leclerc weet de betere dingen des levens wel te waarderen blijkbaar.
Koop dan een Duke 790 of 890r zelfs voor net iets meer dan de helft van de prijs. Zo bijzonder veel schelen ze niet qua uiterlijk
@mr3108: Zonder vloeistoffen zit de 790 al op 169 kg dus die gaat wel over de 180 kg met een volle tank.
Voor het geld zal Leclerc het niet hoeven laten lijkt me toch?
@mr3108: waarom denk je dat de prijs wat uitmaakt 😂. Zal mij niets verbazen als de motor gratis is voor hem.
Hebben ze in Monaco geen A2 bewijs voor 22-jarigen?
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Frankrijk en Monaco denk ik ook hebben maar 2 rijbewijzen, de eerste die je haalt is tot 45pk, na 2 jaar moet je een cursus doen van 7 uur en daarna mag je meteen onbeperkt
Leuk, zo’n Spaanse uitlaat.
Ik kies mv agusta

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).