• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Che cazzo! Heeft de LaFerrari wél een elektrische modus? [updated]

Auteur: Author, gepost 20 oktober 2014 om 21:33 – 28 Reacties

LaFerrari rolt geruisloos de pitbox uit


Check onderstaande video en vorm vooral je eigen oordeel, maar het lijkt er verdacht veel op dat het antwoord op bovenstaande vraag ‘ja’ is…

Ferrari haalde met hun LaJubileumSpecial een hoop fratsen uit om de boel maar zo hard mogelijk te hypen en tegelijk een mysterieus tintje te geven. Zo is een direct vergelijk met medehypercars 918 Spyder en McLaren P1 absoluut uitgesloten en moesten potentiële klanten (zoals we gewend zijn van de Italianen) al een complete vloot aan Ferrari’s bezitten om überhaupt in aanmerking te komen voor het snelste paard van de Scuderia.

Qua cijfers en prestaties ontloopt het hypercartrio elkaar niet veel, maar er is wel één zeer belangrijk verschil tussen aan de ene kant de 918 Spyder en P1 en aan de andere kant de LaFerrari. Laatstgenoemde kan namelijk niet louter elektrisch worden gereden, maar wordt te allen tijde (mede) aangedreven door de atmosferische 6,3-liter V12.

Althans: dat dachten we. Na aandachtig bestuderen van onderstaande video lijkt het er toch op dat Ferrari’s topmodel wel degelijk louter op de accu’s kan worden gereden. Mocht je een andere verklaring hebben voor het geruisloos wegrijden van de black beauty, dan lezen we dat uiteraard graag.

UPDATE: Meer bewijs van de sociale kant van de LaFerrari?

Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo
    Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!
  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Ferrari, hypercars, laferrari, sound, Video, zwart

Vorig bericht: « Tankstations langs snelweg verboden voor lease-rijders
Volgend bericht: Video: Graafmachine die zichzelf kan opladen is te gek »

Lees Interacties

Reacties

  1. killbugsfast zegt

    20 oktober 2014 om 21:36

    Hij staat op een helling.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      20 oktober 2014 om 21:40

      @killbugsfast: Tweede keer dat ‘ie wegrijdt wel inderdaad, maar de eerste keer rijdt het ding weg uit de pitbox. Lijkt me toch dat die waterpas zijn…

      Login om te reageren
      • killbugsfast zegt

        20 oktober 2014 om 21:43

        @mauritsh: Ik flap dr maar wat uit. Ik zit nog in de ontkenningsfase ;-).

        Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    20 oktober 2014 om 21:37

    It’s magic!

    Login om te reageren
  3. isn1981 zegt

    20 oktober 2014 om 21:38

    knop met stealth mode? :)

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    20 oktober 2014 om 21:38

    Lekker stil……Maar belangrijker is …..Stiekum ziet dat ding er beestachtig lekkert uit..

    Login om te reageren
  5. freezzr zegt

    20 oktober 2014 om 21:47

    Die rolt gewoon naar beneden…

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    20 oktober 2014 om 21:48

    Je hoort bij het wegrijden wel een soort getik de eerste keer. Iets wat je ook hoort wanneer ie start (startmotor wellicht). Misschien kan in een soort parking modus een paar meter electrisch gereden worden. Ik hoor in beide gevallen al snel de motor aanspringen dus heel ver kan het niet zijn.

    Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    20 oktober 2014 om 21:49

    Hij rijd weg op elektriciteit omdat er op ee pit wall no smoking staat

    Login om te reageren
  8. blacksquad zegt

    20 oktober 2014 om 21:51

    Kan het dat de garage schuin afloopt en hij eruit ‘rolt’ en later pas start?

    Login om te reageren
  9. poulehh zegt

    20 oktober 2014 om 21:51

    Hij werd geduwd door kabouters

    Login om te reageren
  10. utr1984 zegt

    20 oktober 2014 om 21:51

    Er staat NO SMOKING en daar houdt de LaFerrari zich toch aan? Ik zeg: topauto :)

    Login om te reageren
  11. herrjagermeister zegt

    20 oktober 2014 om 22:23

    dat is de “crawl” mode kan je tot 10 KM/u “volledig” elektrisch rijden om de auto te verplaatsen in parkeergarages e.d.

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      21 oktober 2014 om 00:15

      @herrjagermeister: Volgens Roberto Fedeli kun je er puur elektrisch max. 20 km met een snelheid van max. 5 km/u mee rijden, en is de “snelheidsbegrenzer” bedoeld om te voorkomen dat bezitters de auto als elektrische boodschappenwagen gaan gebruiken.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        21 oktober 2014 om 08:11

        @stephanotis: Heb je toevallig ook ergens een artikell/interview/scan waar hij dit zegt? Dan kunnen we ’t terugkoppelen naar een concrete bron.

        Login om te reageren
  12. herrjagermeister zegt

    20 oktober 2014 om 22:26

    hier meer info –> https://www.ferrarichat.com/forum/143179922-post2703.html

    Login om te reageren
  13. mikkeloentje zegt

    20 oktober 2014 om 22:31

    Hele goeie demper…

    Login om te reageren
  14. gallardogt zegt

    20 oktober 2014 om 22:38

    LaFerrari genereert met z’n KERS dikke vette energie tijdens vertraging. Dat kan je niet zeggen van de P1, daar is het hybrid principe meer een gimmick.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      21 oktober 2014 om 10:18

      @gallardogt: No way, bij de p1 is alles puur functioneel om dat ding zo snel mogelijk te maken. Is te zien bij meerdere YouTube filmpjes, maar ik weet het ook zeker omdat ik met de senior engineer van de P1 heb gesproken.

      Login om te reageren
  15. patab zegt

    20 oktober 2014 om 23:01

    Mooi toch om zijn beest stil te zien weg rijden? Alsof het een roofdier Is die z’n prooi besluipt.

    Login om te reageren
  16. supersim200 zegt

    20 oktober 2014 om 23:25

    Good for sneaking up on motherfuckers.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      21 oktober 2014 om 08:07

      @supersim200: U-Turn, is that you?

      Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    20 oktober 2014 om 23:35

    Zien jullie die sleepkabel niet dan?

    Login om te reageren
  18. sydney zegt

    21 oktober 2014 om 00:17

    Als de LaFerrari wel een elektrische modus zou hebben (of juist niet)zou dat nu niet inmiddels al lang en breed bekend zijn?Van de 499 geplande productieexemplaren zijn er lijkt wel al 1.952 stuks op het internet verschenen.Of zit Ferrari samen met Leonardo Da Vinci,de CIA,TimmerFrans,Bilderberg,GeenStijl,de ex van Di Montezemolo,Bush SR. en JR. de sultan van welke oliestaat dan ook,Illuminatie,Ebola,NASA,Zwarte Piet,IS,Apple,FOX Mulder en Dana Scully,de Keukenconcurent en de aluminiumfolieindustrie hier achter?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      21 oktober 2014 om 02:24

      @sydney: Die laatste opsomming even daargelaten zou je voor wat betreft het productieaantal wel eens gelijk kunnen hebben dat er stiekem wat meer gebouwd worden dan 499.

      Van de Enzo zouden er eerst 349 gemaakt worden, maar toen bleken er stiekem nog 50 bijgemaakt worden en vervolgens werd er toch nog eentje gemaakt voor het vaticaan. Zelfs daarbovenop wordt er door de alu hoed brigade gefluisterd dat er nog een zwikje meer gemaakt zijn. Het is natuurlijk ook verleidelijk voor zo’n merk als je de mallen al hebt liggen en er kloppen mensen op je deur die ruim een miljoen willen neerleggen voor een exemplaar om er dan niet nog een paar in elkaar te schroeven, zeldzaamheid be damned.

      Ik denk zelf dat als Ferrari 2 of 3 keer zoveel LaFerrari’s zouden bouwen ze nog steeds voor dezelfde prijs makkelijk verkocht hadden kunnen worden zonder sneue Veyron taferelen.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        21 oktober 2014 om 02:25

        @jaapiyo: +te -den

        Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        21 oktober 2014 om 08:09

        @jaapiyo: Daarom hou ik een lijstje bij van elke verschillende Arie die ik zie. Ik zit al op 8….

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          21 oktober 2014 om 20:14

          @sir_smokalot: tellen natte arie’s ook mee? :P

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North