De boyz van Kroymans regelen dat natuurlijk niet meer, dus moet een Rotterdamse ondernemer het klusje weer klaren.
Sinds het faillissement van Kroymans is er geen officieel kanaal voor de Amerikaanse versies van Chevrolet, noch voor Cadillac en Hummer. Aanvankelijk zou General Motors zelf de Camaro gaan importeren, maar door de verkoop van Opel en de komende reorganisatie hebben ze daar wel andere dingen aan hun hoofd. Het in Amerikaanse auto’s gespecialiseerde automobielbedrijf Pietersen haalt de Camaro echter wel al naar Nederland. Het nieuwste speeltje uit Amerika is per direct leverbaar.
In eerste instantie haalt Pietersen alleen de 3.6 V6 naar Nederland. Dat klinkt magertjes voor een Amerikaan, maar gelukkig is het echt geen oldskool US blok met 13 pk per liter. In de Camaro haalt de V6 een nette 300 pk en 370 nm koppel. Later komt mogelijk ook nog de Camaro SS met 422 pk sterke 6.2 V8 naar Nederland. Een definitieve prijs geeft Pietersen nog niet, dus neem je onderhandelingsvaardigheden mee als je je hebzucht niet kan bedwingen.
leuk… nu wachten op de eerste die hem spot
Dit is nou een auto waar zo’n sticker voorop wel mooi staat !! Hoop hem gauw een keertje te zien.
Schitterend, de mooiste in mijn ogen van de nieuwe lichting musclecars.
Leuk een definiteive prijs is er nog niet. Geef mij wat geld en ik ga wel onderhandelen:) Welke kleur gaat er als eerste gespot worden, want er is nog geen informatie over orders die er al zijn?
Kenteken op de site van het RWD geeft wat anders aan dan de foto laat zien.
wie wil zo’n ding?
Hulde aan Pietersen!
idd. de mooiste next gen. Muscle Car!
@wups
IKKE!!!!! zo’n vette wagen. alleen het leifste wel met zo’n V8 erin, gewoon heerlijk al die power. leuk uitlaatje erbij, en scheuren maar.
(Stoplicht-stoplicht)
Zeker een machtig vette wagen. Ik zou er ook wel een willen hebben.
Maar inderdaad ook de SS met zn V8. Wat een heerlijk geluidje
zal daar uit gaan komen.
Op de website van Pietersen staat een vanaf prijs van € 74.950,-. Dus helemaal geen hulde aan Pietersen. Je kunt em beter zelf uit de States halen.
@Wups: Ik, word jij mijn sponsor?
En waarom een Ford Edge kenteken op die foto’s?
Kijk eens naar deze:
http://link.marktplaats.nl/252826265?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=29632
Maar doe mij toch maar liever deze:
http://autotrader.nl/auto/kopen/Dodge/CHALLENGER/4664308/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&merken=Dodge&modellen=Challenger&paginaNummer=1&total=8&pos=2
Lol. Prijs is ex. btw en ex. bpm
Ik wil echt niet weten wat de eindprijs van dat ding is dan :x
Dus er zijn hier mensen die met de letters SS op hun auto willen rondrijden…?
Daar zit een flinke marge op, indeed… :shock:
@ Wessee; Ze moesten toch een kenteken erop photoshoppen. En aangezien er nog geen Camaro op kenteken staat, dan maar een andere Amerikaan.
Nou Wouter mooi moment voor een bezoekje aan Pietersen voor een Rijtest & Video :)
@ Blokker5: zolang er ook mensen zijn die in hetzelfde merk van de Führer rondrijden zie ik niet in waarom je niet in een Super Sport zou willen rijden. Ik wél in ieder geval!
lol?
Kenteken 02-JGL-8
Voertuigsoort personenauto
Merk e FORD
Handelsbenaming EDGE
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK Info 04-01-2012
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling Klik hier voor informatie 18-05-2009
’tis geen camaro op de foto? :p
gisteren op de a4 bij schiphol reed er eentje, met zon achterlijk bak
Met zo’n auto sta je toch gewoon voor lul, komop zeg…
Ik denk dat je dit soort auto’s nooit heel veel gaat verkopen in Nederland. Simpelweg omdat ze ook bij aankoop al veel te duur zullen zijn met bpm,btw en allerlei van die andere grappen.
Tja, moeders mooiste is hij niet.. wel lekkere muscle-trekjes!
Als ik zou moeten kiezen zou ik persoonlijk voor de Challenger gaan. Ziet er beter, mooiere lijnen + een monsterlijk geluid (mits je de 6.1 Hemi hebt offcourse..) ;)
Gaat dit een concurrent worden met bijv. de Audi S5 en Mercedes CL ofzo?
@Dinges
Mijn smaak is het ook geenzins, al val je wel op tussen de ”grijze massa”..
(waar de USA-fanboys het altijd over hebben dus..)
@C6_R
Of men Mercedes nog enigzins linkt met Nazi-Duitsland, SS of Hitler betwijfel ik ten strengste.. Beetje nutteloos om het weer eens te noemen dus! ;)
Maar is dit een officieel Europees model? Want ik ben even gaan zoeken en toen kwam ik dit tegen (http://www.spyshots.nl/SpyShots/Prototype_Chevrolet_Camaro_in_Italië_betrapt ). BLijkbaar komt er ook een EU-spec?
Linkje werkte niet: http://www.spyshots.nl/SpyShots/Prototype_Chevrolet_Camaro_in_Italië_betrapt
RobUSA wou er toch één? Zit te wachten op zijn reactie ;) Ben benieuwd wanneer hij hem dan heeft, kan Appeltje even een foto bij hem gaan maken… ;)
mooi nieuws maar hoe komen jullie aan die foto’s van de omgebouwde ford edge :-P
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie op het heden.
@Eduard: Nee geen EU-spec. Op de Camaro website kun je lezen waar die auto ter wereld allemaal getest is. Van Italie tot Duitsland tot Scandinavië tot Australië.
De mooiste (en enige mooie) Chevy…!
ik zit al 6 maand te zeggen dat ik hem in Belgie importeer blijkbaar luisterd niemand meer naar de kleine zelfstandige :P
Heb al 1 Camaro V6 geimporteerd en verkocht en 3 SSers
ik heb de prijs ook al eens gezegt de V6 varieerd tussen €27.000 en €38.000
en de SSer tussen €34.000 en de €48.000
hij is erg vet
@Benz.. hij bedoeld waarschijnlijk ook niet mercedes, maar volkswagen ;)
dat is tenslotte door hitler opgericht (of in opdracht van)..
Vette bak!
En zeker ook niet al te duur, voor een auto met deze specificatie’s en prestatie’s.
@Benz, dat je opvalt in de grijze massa is wel duidelijk
(Ik denk alleen dat dit niet de manier is hoe ik wil opvallen)
En als Duitser liefhebber kan je toch niet zeggen dat het een mogelijke concurrent wordt voor de S5 en helemaal niet voor de CL!
(Dat hopen ze misschien) maar nee sorry, in geen duizend jaar.
De motoren zijn te groot voor het vermogen wat eruit komt en de interieurs zijn van plastic. niet CL waardig.
Ach ja, genoeg geklaagd……. FIJN WEEKEND BOEFJES!
haha ik woon daar vlakbij als je op google maps kijkt kun je capelle aan den ijssel zien en daarnaast woon ik in krimpen aaan den ijssel!! ik ga zeker wel kijken
Nadeel is wel dat iedere Daewoo rijder je verliefd bij een stoplicht gaat zitten aankijken !
@Dinges
de CL heeft een plastic interieur met een leder print what’s the diffrence, een voledig custom interieur voor een camaro waar je zelf de stoffen kunt kiezen enz kost rond de 500 euro, leg eens de prijzen van de Camaro en CL naast elkaar, bij de camaro heb je dan ook nog het interieur dat jij wil en niet wat een of andere duitse ingenieur wil..
en de motoren tja een grote motor daar hou je van of haat je, je kan perfect een twinturbo of supercharger op een Camaro plaatsen maar dat is vrij nutteloos ik rij liever op lage toeren en als het nodig is kan je toch met zijn 422PK gelijk welke VW en de 3 serie en 90% van de andere duitse wagens voorbij steken.
Aan een grote motor die op lage toeren draaid heb je ook zo goed als geen onderhoud en ze zijn onverslijtbaar misschien ook voordelen….
@emielwind.
Me, twee weken geleden op een vrijdag :) Zag er namelijk 1 rijden op de a15 met amerikaans kenteken. Denk dat het een militair was die daar gelegerd zijn. Kleurtje: zwart. Viel me eigenlijk een beetje tegen. Te groot, te aggresief gelijnt. Misschien in een ander kleurtje dat die beter past dat die beter te pruimen is.
@Eduard, er komt ook een Euro-spec Camaro hoor. Die zal vanaf 2010 bij de Chevrolet dealer staan (was altijd al het plan).
@Yeelen, dit zijn persfoto’s van GM waar Pietersen heel handig een Nederlands kenteken op heeft lopen photoshopen zodat het net lijkt alsof de Camaro al rondrijdt op gele platen. Dat is dus nog niet het geval.
@ GS-Raw: Inderdaad, VW bedoelde ik!
@ Benz.. Zeker nutteloos om WW2 weer op te rakelen hier, maar ik reageer slechts op iemand die valt over de afkorting SS…
Niet zo aangevallen voelen joh!
Robbie:
“@Eduard, er komt ook een Euro-spec Camaro hoor. Die zal vanaf 2010 bij de Chevrolet dealer staan (was altijd al het plan).”
Indeed, maar ik bedoelde die op het plaatje. Dat is geen Euro-spec, want daar hoeven immers geen testen voor gedaan te worden. Men neme een California Emission Controlled Camaro en passen de lichten, trimlevels e.d. aan en een Euro spec Camaro is geboren.
@ Baan1980
Bij een Amerikaanse basis in het zuiden zie ik er ook geregeld een staan een rode. Daar staat meer van dat Amerikaans spul :P
En dat dat kenteken erop geplaatst is met photoshop is toch wel duidelijk te zien of niet?
Echt een prachtbak, sowieso ben ik altijd fan geweest van american muscle en hoewel de oldtimers vaak mooier zijn dan de nieuwe incarnaties vind ik de nieuwe toch ook stuk voor stuk mooier dan 90% van het huidige wagenpark van Nederland.
Ging vandaag langs Pietersen om een lampje te laten vervangen en heb de Camaro ook even mogen aanschouwen en er ook al in kunnen zitten.
Erg mooie auto. Ook mooi afgewerkt interieur.
Ow en de eerste foto’s staan al op Autojunk.
75 duizend euro (165.000 gulden) voor een Chevrolet gebouwd door een failliete fabrikant. Voor heel wat minder kun je zowel nieuw als tweedehands veel betere auto’s kopen. Rest alleen de exclusiviteit en het problematische imago.
Mooie wagen, netjes ook 300pk uit de V6, dat had ik niet verwacht! Maar de musclecars van vroeger blijven toch mooier ben ik van mening… oude Camaro’s, Mustangs, Chargers enzovoorts.
De Camaro SS met 420 pk Achtcylinder zeslilter blok kost in de States, Full option:
25.000 euro.
Ik herhaal:
DE CAMARO SS MET 420 PK ACHTCYLINDER ZESLITER BLOK KOST IN DE STATES, FULL OPTION:
25.000 EURO
MINDER DAN EEN FLUTGOLF.
Wanneer de revolutie?
Een VW Passat R36 sedan, met dezelfde 3,6L V6 heeft ook 300pk, ziet er mooier uit kost nog geen 60.000 + er rijden er maar 2 in Nederland.
@GS-Raw
Ach VW.. ook goed, ik begreep het verkeerd!
@C6_R
Al was het bij wijze van spreken Porsche, BMW of Trabant. Ik voel me niet aangevallen hoor, al laat ik dat misschien blijken.. ;)
Ik vind het idd ook onzin dat een auto met de bijvoeging ”SS” gelijk gaat linken naar een korps dat er ruim 60 jaar geleden was.
Kortzichtig dus eigenlijk..
@Davidz:(over de SS versie) Welke nieuwe auto voor dat geld hebben Brembo remmen rondom, 427pk,0-100 4.6 sec en rondje Ring in 8.20 ben benieuwd? Roept u maar!
@Bulsey: AUB geen VOLKSwagen vergelijken met een icoon!! En dat met de lelijkste leasslet op aarde en het feit dat er volgens jou maar 2 (lijkt me erg stug) rondrijden zegt wel dat niemand hem wil!
Ziet er mooier uit….wij noemen jou voortaan Hans…Anders! OK
@Freewearfreak: Ik wil graag de convertible…mei 2010. :(
@ Veyronlover,
haha, dan kan Balkenende er ook meteen één halen ;) !
@Six-trey
Een CL een plastic interieur met lederen print…??
Komop zeg, geloof je het zelf?
De CL is één van de meest geavanceerde coupés die er is. Een technisch hoogstandje dus als je bedenkt dat er zoveel luxe, opties/accesoires en power in zit en de prijs daar ook naar is, is het wel grappig als iemand zegt dat het interieur met een nieuwe Camaro te vergelijken is (die overigens ook helemaal niet zo’n slecht interior heeft hoor, alleen de CL is gewoon een aantal maten te groot! Dat is gewoon een feit. Dat wil niet zeggen dat ik de Camaro een slechte auto vind. Op de ring 8:20 minuten is gewoon goed voor zo een auto. Een CL500 zal het qua power en speed niet winnen van de Camero SS. Neem de 63 AMG (met een atmosferische 6.2 V8 motor ja…) en die rijdt op zijn beurt de Camaro weer zoek. Het zijn denk ik ook niet echt directe concurrenten. De CL is een luxe coupé, de Chevy een soort van muscle-car.. Qua concurrentie zit je dan eerder te denken aan de nieuwe Mustang of Challenger!
OT:
Je gaat zo’n auto toch niet kopen met een V6 motor erin. Al heeft hij bijvoorbeeld 600 pk, het blijf een V6. Ze willen hiermee een ruige muscle-car op de markt brengen (toch…?), en dan leveren ze hem met een V6..
Echt slim bekeken.. NOT!
@Rob USA
Jaja, de auto’s uit de VS zijn gewoon een stukkie goedkoper omdat ook met name de ontwikkeling van zo’n auto goedkoper is. Daar draait het opzich wel om. Merken als Mercedes en BMW stoppen veel geld in de ontwikkeling maar hebben dan ook TOP-auto’s op de markt gebracht. (lees: Bmw 5-serie/6-serie, Mercedes S-klasse, CL, CLS enz…)
Een een auto met dezelfde prijsklasse als de Camaro met dezelfde specs en performance is er volgens mij gewoon niet. BMW of Mercedes probeert namelijk ook helemaal niet te concurreren met GM, Dodge or whatever..
Ehm, ik weet iig geen andere auto te noemen.. :D
@ Rob USA
Hou nog toch gewoon een keer op met Duitse auto’s afkraken. Slaat nergens op en is kinderachtig.
Is niet aan te slepen in de VS .. alhoewel de nieuwe Mustang de test tussen de Challenger, Mustang en Camaro won recentelijk:
http://www.caranddriver.com/reviews/comparison_test/coupes/2010_chevy_camaro_ss_vs_2010_ford_mustang_gt_2009_dodge_challenger_r_t_comparison_test
@Zoef
ja 25.000 euro in de VS, je moet hem kopen naar de haven brengen, daar een container huren en hem verschepen naar europa, hier in antwerpen komt hij dan toe daar mag je 21% BTW op de aankoopprijs in de VS betalen als douane kosten, dan komt daar nog eens 10% BTW op voor hem in te schrijven, als ik hem dan nog eens verkoop via mijn bedrijf mag ik er nog eens 21% BTW aan toe voegen… als ik 48.000 vraag voor een nieuwe SS win ik hier echt weinig aan hoor
@Benz:De Cl rijd de Camaro echt niet zoek,hij is hoogtens iets sneller maar dat mag ook wel voor 30.000-40.000 euro meer.
Wat betreft ontwikkelingskosten ben ik het niet met je eens,de Camaro is one of a kind en GM(lijkt op geen andere GM auto) moest dus echt alles opnieuw ontwikkelen. Alleen de motoren bestonden al (uit de Corvette).
Terwijl de duitse autobouwers ontwerpen en technieken laat terugkomen in hun hele programma ( lees de kommentaren maar eens op het merk Audi hier op autoblog)
En de duitsers maken je ook snel wat wijs dat ze hoge ontwikklingskosten hebben zeker om hun (te) hoge prijzen te kunnen blijven hanteren.
@Ferdinant: Ik ben idd geen fan van duitse auto’s (behalve een aantal Audi,s) maar degene die een passat vergelijkt met een Camaro die kan beter verder kijken op autoblog.de!
De rest echt afkraken doe ik niet want ik heb respect voor de mooie techniek maar qua uiterlijk vind ik ze zwaar overschat en te algemeen en te saai en de mensen die erin rijden denken vaak een Formule 1 auto gekocht te hebben….
NOT.
@Benz: Neem nog wat opties op de C 63 reken dan op 40.000-50.000 euri verschil dus eigenlijk niet te vergelijken.
En GM heeft al de CTS-V om de C 63 te tergen/verslaan! :)
@Rob USA
De CL is wel gewoon sneller als de Chevy, beter uitgerust, meer luxe + dat hij gewoon veel en veel mooier is! (al is dat subjectief..)
Qua ontwikkelingskosten ben ik het dan weer niet met je eens. De Camaro is misschien one of a kind, zo duur zijn de kosten nou ook weer niet hoor..
De Duitse merken hebben dan misschien dure auto op de markt, ze worden toch heel goed verkocht (sowiezo beter dan bijv. GM of Cadillac..) Ze maken voor de rest gewoon auto’s van het allerhoogste niveau. Kijk de nieuwe S-klasse, CL, CLS of de SL maar. Die hebben gewoon niet of nauwelijks concurrentie van over de plas (de USA dus..)
Ze pompen veel geld in het zo goed mogelijk ontwikkelen van hun paradepaardjes. Ze maken dus wel degelijk veel kosten, dus dat ze je voor de gek houden gaat gewoon niet op!
Verder is het uiterlijk juist helemaal niet overschat en te algemeen en te saai en te patserig enz.. bla bla bla….
Ach, ik weet wel beter! ;)
@Rob USA
Hoe kom je er overigens bij om de C63 met de CTS te vergelijken. De C63 staat in een ander segment. Vergelijk hem dus met de ISF, RS4, M3.
De CTS is concurrent met de E 63 AMG, M5 en RS6.
Als jij auto’s vergelijkt ALLEEN om hun prijs, ligt dat geheel aan jou alleen..
Er is meer dan alleen de prijs van een auto, dat begrijp jij hopelijk ook!
..Hopelijk… ;)
@Benz..
ik wil niet moeilijk doen maar in mei 2009 verkochten MB, Maybach en Smart samen 97,300 wagens, GM verkocht er 191,875…. good old feiten :P
ikke wille hebben.
damn wat een mooi ding. als (en ik herhaal ALS) ik er ooit geld voor heb en de SS is uit. hij hier staan voor de deur.
kan niet wachten
@Six-trey
Ja, daar heb je gewoon gelijk in. Ik bedoelde eigenlijk over de gehele periode, maargoed, whatever. Mercedes-Benz staat gewoon fier overeind terwijl GM afbrokkelt. Vanuit dat perspectief kun je het ook weer zien!
Zegt overigens niks over de auto’s zelf want de grote drie hebben een paar goede auto’s op de markt gebracht. (Vette ZR1, Z06, Cadillac CTS, Dodge Challenger…)
Ach, ieder z’n merk! ;)
Mwa, ‘k kan niet wennen aan de achterkant, doe mij maar een Challenger.
ik heb wel een chevrolet Camaro gespot alleen een iets ouder model en een beetje getuned. wat zal ik ermee doen ?
zoals je kan zien bij de foto,s die ik ge upload heb, zat ik er in , en ziet het er geweldig uit dat interieur , voor dat geld hoor je mij niet klagen , als ik hem zou hebben , wat een gelul , maar dat gezeik over interieur zal je over 100 jaar nog hebben .
hallo alle
nou het is gebeurd in mijn vakantie heb ik een camaro aangetroffen en jawel hij vroeg me zelfs of ik erin wilde zitten, het weer was slecht anders had ik er een stukje in mogen rijden. 12-01-10 was de mooiste dag dus.
groetjes