• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevy Camaro SS doet rondje Ring in 8:20

Auteur: robbie, gepost 24 juli 2008 om 18:24 – 39 Reacties

Chevrolet Camaro SSAls je tegenwoordig een nieuwe auto lanceert dan hoort daar natuurlijk een snelle tijd op de Ring bij. Zelfs brandstofcel auto’s ontkomen daar niet aan. En we hadden de Camaro al een keer gespot op de Ring. Maar nu weten we dankzij Inside Line ook dat de nieuwe Camaro in 8:20 een rondje aflegt. Is dat snel of juist langzaam?

De Camaro SS heeft onder de motorkap een 6.2 liter grote V8 die er 442 pk uitperst, maar bijvoorbeeld een Renault Megane R26.R is sneller op de Ring (8:17). Maar aan de andere kant is de Camaro SS wel weer sneller dan bijvoorbeeld een BMW M3 E46 (8:22), Audi S5 (8:24), Jaguar XKR (8:25) of een Porsche Cayman S (8:25).

Laten we het er maar op houden dat deze tijd voor een Amerikaan helemaal niet slecht is! (via: edmunds.com)

Ook interessant!

  • Video: doe een rondje 'Ring in de eerste auto ooit
  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Video: crashen kan ook in een rechte lijn
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, nurburgring

Vorig bericht: « Abt pakt als eerste de Passat CC aan
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: Schuif em er maar in »

Lees Interacties

Reacties

  1. X043 zegt

    24 juli 2008 om 18:26

    mja ik vind het allemaal een beetje overdreven..

    Login om te reageren
  2. X043 zegt

    24 juli 2008 om 18:27

    -edit: 1x is meer dan genoeg…-

    Login om te reageren
  3. JW zegt

    24 juli 2008 om 18:28

    het antwoord is Ja:D, bijdehand he

    sneller dan een E46 M3 of n Cayman S lijkt me toch genoeg zeggen..

    Login om te reageren
  4. X043 zegt

    24 juli 2008 om 18:28

    -edit: 1x is meer dan genoeg…-

    Login om te reageren
  5. Jonas zegt

    24 juli 2008 om 18:42

    Lekker, amerika begint wagens te bouwen die ook bochten maken :D

    Login om te reageren
  6. JesperF zegt

    24 juli 2008 om 18:46

    Gek he, de S5 heeft 354 pk´s, de camaro 442..

    Login om te reageren
  7. The Godfather zegt

    24 juli 2008 om 18:48

    De Renault is gebouwd speciaal voor tracks, de Musclecar is totaal anders. De Camaro is een auto met een geschiedenis.
    Ik verkies hem boven de Renault of M3 zelfs met 200pk

    Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    24 juli 2008 om 18:51

    De Camaro is hiermee 24s langzamer dan de Porsche 996 Turbo (420pk).
    het is een van de langzaamste auto’s met meer dan 420 pk op de Ring (muv Mercedes E 55 AMG). Dat geeft wel aan hoe matig hij door een bocht gaat.

    bron: http://www.fastestlaps.com/track2.html

    Login om te reageren
  9. Rob USA zegt

    24 juli 2008 om 18:57

    @Jesper:Camaro heeft er 422..
    Gewoon een hele goeie toptijd!!Rijd hiermee dus bij europeese topauto’s (van naam) weg! :)
    Me like!!
    @robbie:Laten we het erop houden dat die laatste zin van jouw een understatement is want als je topuitvoeringen van zogenaamde topmerken eruit rijdt mag dat gerust een hele goede prestatie genoemd worden!!!
    (bmw/audi/jag/porsche) met hun decenia lange ervaring van het maken van auto’s die meer geschikt zijn voor het betere bochtenwerk!!

    Login om te reageren
  10. Js zegt

    24 juli 2008 om 19:01

    Ja, maar laten we niet vergeten wat hij kost vergeleken met die andere autos. Als je nog wat geld uitgeeft aan upgrades voor onder andere remmen en vering, dan ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit en dan gaat ie al veel beter de bocht om. Vergeet niet dit is een muscle car. Niet een track toy. Het gaat hier om 1/4 miles niet om slalom tijden. Ik ben benieuwd wat voor dikke creaties deze Camaro zal opleveren bij de enthousiasts. Moet toch echt een spektakel worden.

    Login om te reageren
  11. Rob USA zegt

    24 juli 2008 om 19:04

    @JanJansen:Het was alleen op de NURB ipv Nordshielfe!!
    Je moet ook geen appels met peren… kijk je moet ook de klasse van een auto erbij betrekken en niet alleen de pks en valt gewoon in de klasse m3/s5/XKR en niet in de 911/lambo/aston daar heeft GM al de Corvette voor!!! En je zegt ook gelijk in hetzelfde stukje dat dus de mb e55 amg ook geen bocht om kan…ik zal aan de jongens van amg doorgeven! :)

    Login om te reageren
  12. Rob USA zegt

    24 juli 2008 om 19:08

    Js:Brembo remmen hoef je echt niet te upgraden en vering is ook super.
    Hou aub op over de bochtenkwaliteit want anders verslaat hij dat bovengenoemde rijtje toch nooit!!! Porsche of all cars!!!
    Omdat Jansen het nou noemt hoe je hem niet te geloven just read the topic!
    No offence ! :)

    Login om te reageren
  13. Suprageex zegt

    24 juli 2008 om 19:11

    Nog iets wat je in je achterhoofd moet houden is dat het een Amerikaanse wagen is. Hij is dus gebouwd naar Amerikaans denken. Het Amerikaanse racen, waar de inheemse sportwagen producenten zich al jaren op concentreren, is “straight-line-racen” m.a.w. bij de productie van een wagen leggen ze zich niet toe op het bochtenwerk. Nu zullen er waarschijnlijk wel weer Amerika-bashers zijn die beginnen met Amerika dit, en Amerika dat… Maar in werkelijkheid moet je gewoon hun racecultuur respecteren. Hetzelfde bij Japanse wagens; zij hebben ook hun eigen racecultuur (denk maar aan de touge- en driftevenementen of zelfs de befaamde Wangan races…), maar zij kijken meer naar de prestaties in het bochtenwerk…

    Wagenmerken bespotten kan iedereen, maar een wagenmerk bespreken (zonder de bijbehorende kreten van: “och zij kunnen niets!”) met de geschiedenis van het merk en zijn land van herkomst in het achterhoofd, daar kenmerkt zich de autoliefhebber…

    Greets,
    SG

    Login om te reageren
  14. Nick_BE zegt

    24 juli 2008 om 19:18

    Hoeveel doet een vergelijkbare Mustang of Challenger over dit rondje?

    En een Megane sneller dan een M3 en Cayman????? :shock:

    Login om te reageren
  15. Js zegt

    24 juli 2008 om 19:22

    @Rob USA. Voor mij hoeft er niks aan veranderd te worden. Nou, ok… misschien toch een twin screw supercharger en dikkere drag tires achterop. Dan nog zwart met witte strepen a la 1969 SS.
    Ik zat heus niet te klagen over het bochtenwerk. Het enigste wat ik bedoelde was dat als je extra investeringen wilt maken dan kan je het altijd nog beter maken. Maar dat is met alles zo.

    Login om te reageren
  16. AMG-power zegt

    24 juli 2008 om 19:29

    @Rob USA

    Dus wat jij zegt is dat de Corvette( ik denk dat je de ZR1 bedoelt) in de 991,lambo,aston klasse valt..??

    Aan de ene kant ben ik het met je eens want de ZR1 heeft als het over power en nm koppel gaat komt hij heel goed mee. Hij heeft een brute uitstraling!!!

    Aan de andere kant denkik dat bijvoorbeeld een lambo mursielago LP640 of een Aston martin DBS qua kwaliteit een streepje voor heeft op de ZR1 en ook als het om rijeigenschappen of het interieur gaat licht de ZR1 nog wel goed achter op de concurrentie..!! Neemt echter niet weg dat het een dijk van een auto is. :D

    Login om te reageren
  17. V-Spec zegt

    24 juli 2008 om 20:00

    Ik vind de vergelijking met de Renault Megane R26.R een beetje raar. Volgens mij is dit toch wel een pure circuitauto zonder enig comfort en luxe, zoals de Porsche 911 GT3 RS bijvoorbeeld. Dus het is een beetje appels met peren vergelijken volgens mij, want het zijn totaal andere wagens.

    De vergelijking met de BMW M3 E46 of Audi S5 lijkt me beter, dat zijn beide snelle wagens met veel luxe. Dus als we naar deze verlijking kijken is het snel! :)

    Login om te reageren
  18. M@RS zegt

    24 juli 2008 om 21:14

    Moet je nagaan hoe goed die Megane R26.R is.
    Topper van Renault.

    Login om te reageren
  19. martijn zegt

    24 juli 2008 om 21:29

    Dat gezeur altijd dat Amerikaanse auto’s de bocht niet om zouden willen..
    Een snellere tijd dan een m3 zegt wel wat toch?

    Wie-o-wie van degene hier die deze stellige uitspraak doet heeft in deze camaro gereden??

    Juist…

    Dan kan je ook niet roepen dat ie de bocht niet om wil..
    8.20 lijkt mij een goeie tijd voor een auto van 1700+ kg

    Login om te reageren
  20. Patrick zegt

    24 juli 2008 om 22:12

    Het wel om een oude M3 Leuten, eentje van 8 jaar oud!!

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    24 juli 2008 om 22:44

    laten we wel wezen… de Camaro is niet high-tec en de prijs is er dan ook naar…. 30% goedkoper dan de S5 en de M3? Ja idd zomaar…. dan is die tijd een hele nette prestatie.

    Login om te reageren
  22. marruk zegt

    24 juli 2008 om 23:11

    Ja, precies Patrick. Sneller dan een XKR is misschien leuk om te zien,
    maar die S5 en Cayman S zijn dan weer zo niet-indrukwekkend,
    dus de aller-Camaro, de SS, is dus eigenlijk best langzaam.
    Een Challenger SRT zal wel een klap sneller zijn denk ik.

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    24 juli 2008 om 23:12

    Volgens mijn berekeningen doet de Camaro een rondje Ring met een gemiddelde snelheid van 149.9904kmh

    Een megane doet datzelfde rondje ring met een gemiddelde snelheid van 150.8958kmh.

    Ik moet zeggen dat de megane nu volledige m’n hart verroverd heeft met zo’n prestaties… :twisted:

    Login om te reageren
  24. babbaloerie zegt

    24 juli 2008 om 23:22

    Sneller dan een E46 M3 zegt veel hoor, in negatieve zin. De M3 is 8 jaar oud en heeft maar liefst 100pk minder. Het scheelt maar 2 seconden.

    Login om te reageren
  25. Zoepie zegt

    25 juli 2008 om 08:07

    Die megane? Hoe lang heeft die nadien in de garage gestaan? Of is hij zoals zovelen nadien spontaan ontbrandt?

    Login om te reageren
  26. Rob USA zegt

    25 juli 2008 om 09:11

    @AMGpower:Je hebt gelijk wat interieur betreft maaar die tientallen foto’s van uitgebrandde supercars van “hoge” kwaliteit (vooral Ferrari geloof ik) dat heeft ook met kwaliteit te maken toch?? Nou geef me dan maar een minder mooi interieur! :)
    @de rest:We moeten idd niet zoveel waarde hechten aan de tijd van de oude M3 alhoewel dit model moet staan voor het top of the bill from Germany en wat ik heeel vaak lees van medeblogger hun favourite M3 allertijden!!
    En deze Camaro moet je eigenlijk dan ook meer plaatsen op een positie van de 335i , er heeft namelijk nog geen special team aangezeten om hem meer
    geschikt te maken voor race doeleinden! Daar komt hoop ik later de Z-28 voor …dan praten we verder!! :)
    Wat de S5 betreft moeten ik juist nog trotser zijn omdat deze ook nog vast quattro zal hebben gehad,dus dat gezien tegen de achterwiel aangedreven Camaro echt een goede prestatie en dat idd voor 30% minder geld !!! :)

    Login om te reageren
  27. Rob USA zegt

    25 juli 2008 om 10:37

    By the way de SS automaat met flippers gaat 0-100 in 4.6 dus ook niet echt verkeerd vergeleken met de “uber” neue m3!! :)

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    25 juli 2008 om 12:29

    Dus een straatlegale voorwielaangedreven fabrieksmegane met 230 pk is sneller op de ring dan een E46 M3? netjes!

    Login om te reageren
  29. Porsche Fan zegt

    25 juli 2008 om 12:37

    Dat is langzaam!

    Login om te reageren
  30. elcaminokid zegt

    25 juli 2008 om 12:59

    @Rob USA: helaas heeft GM al laten weten (voorlopig?) geen Z-28 te maken van de Camaro :-(

    En voor de rest: snel en een rete-coole bak!

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    25 juli 2008 om 14:47

    Die tijd valt erg tegen.
    Wat doet een Corvette met die blok?

    Login om te reageren
  32. Heyhuub zegt

    25 juli 2008 om 16:21

    De Cayman S heeft overigens ook al een 8:11 gedaan met Rohl achter het stuur, de 8:25 was die van Sport Auto.

    Login om te reageren
  33. AMG-power zegt

    25 juli 2008 om 18:40

    @Rob USA

    Daar heb je wel gelijk in maar dat ligt niet aan de kwaliteit hoor…
    Als je nou met een audi r8 met 100km tegen een boom crasht of met een corvette ZR1…. :S
    It’s the same thing!!!

    Login om te reageren
  34. AriM6 zegt

    25 juli 2008 om 23:24

    @ Rob USA

    Denkt het niet hoor.
    Die M3 E46 is al echt oud. De S5 en XKR kun je niet vergelijken met een Camaro omdat het die twee meer GT’s zijn en die Camaro niet.
    Als je het zou vergelijken met de RS4 , C63 AMG en de M3 E92 hij zou dan sneller zijn dan was ik het met je eens. maar niet met deze auto’s
    En de Cayman is ook niet echt een byzondere auto.
    Het is meestal dat je een Cayman koopt omdat je geen 911 kan betalen…

    Login om te reageren
  35. Rob USA zegt

    26 juli 2008 om 08:43

    @AriM6:Het gaat mijn meer om het totale plaatje en dat gaat verder dan of het GT’s zijn. Het zijn wel allemaal topauto’s uit Europa! De S5 is de tot nu toe snelste 5 serie, de XKR de R staat voor ook de snelste versie,ja de Cayman blijft toch een porsche dus die moet altijd snel over elk track gaan ook al is het geen 911! Wat betreft RS4,63,m3 daar zij tuners of racedivisies van het eigen merk mee bezig geweest dus dat kan je zeker niet vergelijken.
    Wat overeind blijft is dat bij mijn weten dit het 3e GM produkt is wat uberhaupt de Nurb heeft gezien (C6,CTS-V,Camaro)in tegenstelling tot de honderden van het duitse trio!! Dus dat ze dan al na zo weinig ervaring met racy auto’s deze prestatie neerzetten blijf ik knap vinden!
    Wat ik ook een tijdje geleden hoorde is dat Steve Saleen zich gaat bezig houden met de Camaro’s te upgraden, dus wees gerust hij gaat die andere tijden ook zeker halen!

    Login om te reageren
  36. Cleotiz zegt

    23 augustus 2008 om 00:51

    Weet niet of dit verder al in de topic staat, maar de 8.20 werd gereden door een V6 Camaro met 300 PK, de 422 PK sterke V8 is nog aan de beurt ;)

    Login om te reageren
  37. Cleotiz zegt

    23 augustus 2008 om 00:54

    Wat de Corvette ZR 1 doet met dat grote blok?
    Een paar dagen na de laatste post hier alle records breken haha :P
    7.26.4 (Later bijgesteld naar 7.27.0) Snelste productieauto ooit?

    Login om te reageren
  38. Patrick zegt

    25 augustus 2008 om 23:18

    Misschien domme vraag maar hoelang doet de bugatti over een rondje?? zullen ze vast wel getest hebben toch??

    voor de rest wel goeie prestatie toch met de reputatie van de amerikanen :P
    hoop dat amerika niet veel verder zijn best gaat doen om bochtenauto’s te maken. beetje afwisseling is wel leuk toch?? :!:

    Login om te reageren
  39. Cleotiz zegt

    26 augustus 2008 om 12:25

    @Patrick
    Je bedoeld waarschijnlijk de Bugatti Veyron, die deed 7.40 over een rondje, dus 13 seconden langzamer.
    Daarnaast was heeft niet niet de volledige ring gedaan maar een versie die 232 meter korter is, je zou dus wel kunnen zeggen een 15 tot 20 seconden langzamer denk ik.
    Hier staat het lijstje http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North