• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

China en GM werken samen: dit is de Baojun 630

Auteur: ricardo, gepost 22 november 2010 om 20:01 – 49 Reacties

Baojun 630

Wat je hierboven ziet is het resultaat van een samenwerking tussen de drie partijen genaamd SAIC, Wuling en GM. Vandaag is bij deze joint venture het eerste voertuigje van de band gerold. En waarschijnlijk is dit ook de eerste keer dat je de naam Baojun voorbij ziet komen.

De drie bedrijven (afgekort: SGMW) tonen hiermee de eerste auto die onder de naam Baojun verkocht zal worden. Hij is gebaseerd op de Buick Excelle en qua onderdelen is het verder een mengelmoes van GM-producten. Wees niet gevreesd dat dit sujet ook op de Europese wegen zal verschijnen, deze vierdeurs sedan is bedoeld voor de Chinese markt. Daar moet de auto relatief goedkoop in de markt worden gezet.

Bij Baojun is men van plan ieder jaar met een nieuw model (lees: omgekat bestaand model) op de markt te komen. Ook willen ze zich op termijn gaan wagen aan de bouw van SUV’s en MPV’s. De Baojun 630 zal in een fabriek te Liuzhou in elkaar worden gezet, waar ze jaarlijks 100.000 autootjes kunnen fabriceren. Prijzen en specs van dit geval zijn (nog) niet bekend.

Vaak schieten we in een vijf minuten durende lachstuip als er weer een Chinees met een nieuw model komt aanzetten (Voorbeeld 1, Voorbeeld 2), maar dat valt bij dit ontwerp gelukkig mee. Heeft blijkbaar toch zo z’n voordelen, samenwerken met GM.

Ook interessant!

  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • China is bang voor spionerende Tesla's
  • GM geeft Tesla een lekkere steek onder water met Hummer

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

China, GM, saic

Vorig bericht: « Nieuwe Mazda6 krijgt Shinari-styling
Volgend bericht: ALFA 75 is 25! »

Lees Interacties

Reacties

  1. HDM zegt

    22 november 2010 om 20:02

    Het had met die inham bij de grille ook een kia kunnen zijn….

    Login om te reageren
    • DannyHoff zegt

      22 november 2010 om 20:50

      @HDM: Als je die 2 vergelijkt is een Kia Optima primium!
      http://www.netcarshow.com/kia/2011-optima/1280×960/wallpaper_09.htm

      Login om te reageren
    • racethesun88 zegt

      22 november 2010 om 22:54

      @HDM: Ik dacht ook meteen aan een kia! Ingenieuze jongens die chinezen *kuch* !

      Login om te reageren
  2. martinusgerhardus zegt

    22 november 2010 om 20:03

    Het interieur kan me nog wel aardig bekoren de rest.. ach china.

    Login om te reageren
  3. tarquesh zegt

    22 november 2010 om 20:09

    Ik vindt het eens tijd op positief te reageren op een nieuwe Chinese auto.
    Persoonlijk vindt ik het leuk dat er zoveel nieuwe merken en types bijkomen.
    Op deze wereld waar de autokoek al leek verdeeld te zijn is er toch nog drift van autoproducenten om nieuwe merken te lanceren. Je moet het maar durven!

    Nieuwe logo’s en nieuwe strategie-en. Laat maar gaan daar in China.

    Login om te reageren
  4. tha_rizzo zegt

    22 november 2010 om 20:11

    Ik vind ’t net een Dacia

    Login om te reageren
    • agarde zegt

      22 november 2010 om 20:13

      @tha_rizzo: Je haalt me de woorden uit de mond. :)

      Login om te reageren
    • Peter zegt

      23 november 2010 om 07:56

      @tha_rizzo: Op het eerste gezicht dacht ik “Hee… gaat Dacia een maatje groter?”

      Login om te reageren
  5. agarde zegt

    22 november 2010 om 20:11

    Toen ik die neus zag dacht ik meteen aan een Dacia.

    Login om te reageren
  6. 528i_touring zegt

    22 november 2010 om 20:13

    Ligt het nou aan mij of worden die motorkappen steeds hoger? Het zal de voetgangersveiligheid ongetwijfeld ten goede komen maar mooi is anders..
    Doe mij mn motorkap maar a la Venturi

    Login om te reageren
  7. 528i_touring zegt

    22 november 2010 om 20:15

    De Honda Prelude van eind jaren 80 had ook zo’n mooie lage motorkap..

    Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    22 november 2010 om 20:15

    Waarom móet je altijd meteen zien dat ze uit China komen? Op één of andere manier wekt het design altijd zo’n goedkope indruk…

    Login om te reageren
  9. rollsroycebsnron zegt

    22 november 2010 om 20:19

    voor een creatie van china en GM is die helemaal niet zo lelijk

    Login om te reageren
  10. KaCh1ng zegt

    22 november 2010 om 20:23

    leuk , doe mij maar een xbox 360 :P

    Login om te reageren
    • brinky zegt

      22 november 2010 om 21:45

      @KaCh1ng: Met Kinect?

      Login om te reageren
  11. janklaassen zegt

    22 november 2010 om 20:26

    ik ruik nu al overheersend plastic.

    Login om te reageren
  12. robbie zegt

    22 november 2010 om 20:32

    Omgekatte Daewoo Lacetti.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 november 2010 om 21:53

      @robbie: Met een onderstel en een hoop onderdelen van een Deawoo zou ik dit nog geen omgekatte Lacetti noemen. Dan is een A3 een omgekatte Golf.

      Chinezen zijn ook niet dom. Dankzij internet weten ze ook dat ze tot nu toe steeds afdankertjes kregen. En er zijn er genoeg die geen afdankertje meer willen, dus dit is succes verzekerd.

      Login om te reageren
  13. Atenza zegt

    22 november 2010 om 20:35

    Mwa ik ken mooiere C-segment Chinese auto’s hoor. Interieur is wel weer één van de betere

    Login om te reageren
  14. DannyHoff zegt

    22 november 2010 om 20:54

    Ik vind deze auto voor 2005 begrippen al hopeloos ouderwets

    Login om te reageren
  15. Vincent van Bruchem zegt

    22 november 2010 om 20:54

    Hey mister Boajungles…

    Login om te reageren
  16. pedro zegt

    22 november 2010 om 20:56

    ziet er uit als een auto en niet als die chinese brol

    Login om te reageren
  17. terazino zegt

    22 november 2010 om 20:57

    Benieuwd naar de NCAP testen.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      22 november 2010 om 22:45

      @terazino: Baojun en GM niet. Dus zorgen ze netjes dat er nooit eentje op de boot naar Europa gezet wordt.

      Login om te reageren
  18. jens zegt

    22 november 2010 om 21:06

    GM krijgt haar rommel niet aan de straatstenen verkocht … vandaar even china gaan proberen

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    22 november 2010 om 21:17

    Ik zie nog wel wat schoonheidsfoutjes zoals de te kleine wielen en de verschillende blowertjes in het interieur, maar verder ziet dit er prima uit! En al helemaal voor een half Chinese bak! Eindelijk eens wat positievers vanuit die hoe;)

    Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    22 november 2010 om 21:20

    If you can’t beat them (anymore) join them ! :)

    Login om te reageren
  21. Dotternetta zegt

    22 november 2010 om 21:26

    botsproeven anyone?

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    22 november 2010 om 21:36

    Beetje oud nieuws hoor. Stond begin deze maand al op ChinaCarTimes. Nu ja, China is ver hé, dus tegen dat dat nieuws hier geraakt :P

    Best wel mooi toch? Je kan hier alvast niet spreken van een kopie. Wat trekjes van Dacia en Kia, tja, er zijn altijd trekjes van andere auto’s te vinden. Maar het is een vrij proper, evenwichtig design. Jammer dat hij niet naar hier komt. Als je een goedkope maar ruime wagen wil kan je nu niet anders dan Skoda of Dacia kopen. Hoe meer Chinezen er naar hier komen hoe beter.

    Mooi logo ook.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 november 2010 om 21:39

      Login om te reageren
      • Scarbir zegt

        23 november 2010 om 13:38

        @Esprit_de_Flandre: Ja, dat logo is wel erg gaaf ja.

        Login om te reageren
    • mout zegt

      22 november 2010 om 22:47

      @Esprit_de_Flandre: Eerlijk is eerlijk, die wagen ziet er best goed uit. Bedenk daarbij vooral dat deze niet eens met het oog op europese smaak is bijgewerkt. I.t.t. de Koreanen op onze markt.

      Login om te reageren
  23. Faalhaas zegt

    22 november 2010 om 21:51

    Van mij mogen ze die goedkope en gekopieerde troep hier ook laten komen, zolang ze maar redelijk met de veiligheidseisen mee gaan.

    Login om te reageren
  24. geertje zegt

    22 november 2010 om 22:14

    een verschrikkelijk mislukte BMW e60 5 serie, vooral die achterlichten

    Login om te reageren
    • Scarbir zegt

      23 november 2010 om 13:39

      @geertje: Haha. Haha. Hoe zie je het er toch in.

      Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    22 november 2010 om 22:25

    Maar dit is dus een goedkopere variant van de Buick Excelle, wat een duurdere variant was op de Nubira? Klinkt dat alleen vreemd of is het ook zo?

    Login om te reageren
  26. MarkieS zegt

    22 november 2010 om 22:32

    Voordat GM zich ermee bemoeide zag het er nog zo uit.

    Login om te reageren
    • DannyHoff zegt

      23 november 2010 om 19:11

      @MarkieS: wow Die is mooi, jammer dat ze het bij General Moters verbatst hebben :(
      Als de chinezen eindelijk de smaak te pakken hebben dan gebeurd er dit, zonde..

      Login om te reageren
  27. mout zegt

    22 november 2010 om 22:43

    Oei. Word ik nou ook vergelijkingsmongool? Ik keek op mijn bureau toen de pagina laadde, en dacht toch echt dat het een artikeltje over de chinese Jetta / Bora / Vento was. Maar ik zie het verschil wel, hoor! Deze heeft een mooie middenconsole.

    Login om te reageren
  28. doestien zegt

    22 november 2010 om 22:55

    mag ik een emmer

    Login om te reageren
  29. Wantov zegt

    23 november 2010 om 10:18

    LOL @ het logo

    Login om te reageren
  30. [email protected] zegt

    23 november 2010 om 10:35

    -edit: je cAPSLOCK zit vast-

    Login om te reageren
  31. Joost zegt

    23 november 2010 om 11:18

    Niet eens zo gek. Ik moest in een eerste oogopslag ook gelijk denken aan een grote Dacia (waarschijnlijk met name vanwege de vorm van het logo) en inderdaad ook een snufje Chevrolet Epica, maar dit ziet er (vooral schuin van voren) toch een stukje beter uit. De achterkant vind ik het minst geslaagd, maar nog steeds niet verkeerd. Het interieur lijkt me gewoon netjes, al zal het een hoop hard plastic zijn. Al met al ben ik dus positief, met een scherpe prijs kan dit best wel eens een Chinees succes worden.

    Login om te reageren
  32. fab zegt

    23 november 2010 om 11:26

    waarom zou je een auto kopen waarvan je de naam met moeite kan uitspreken

    Login om te reageren
  33. duckje zegt

    23 november 2010 om 12:57

    ik heb al slechter gezien

    Login om te reageren
  34. Mr. Dj M. zegt

    23 november 2010 om 13:02

    Vind de DEMO car mooier eigenlijk. Meer een eigen gezicht, iets sprekender en minder saai.
    Resultaat is echter wel een nette auto! ;)

    Login om te reageren
  35. Scarbir zegt

    23 november 2010 om 13:42

    De Buick Excelle anno 2010 is een Opel Astra met een ander logo – het wordt me niet helemaal duidelijk of ie daarop is gebaseerd, of op de vorige generatie, waarvoor de Daewoo Nubira als basis diende.

    De achterzijde doet me denken aan de vorige generatie Impreza, de oplopende lijn is wel een beetje des Epica’s, het geheel is wat onsamenhangender, maar ach, je kan er best in voor komen rijden volgens mij.

    Niet in een bruine dan.

    Login om te reageren
  36. frank zegt

    23 november 2010 om 22:21

    kan zo doorgaan als nieuwe Nissan Almera, of ‘een maatje groter Dacia’ ;-)

    Login om te reageren
  37. Demanet Gino zegt

    27 december 2010 om 17:46

    laat ze maar komen naar europa ik vindt het hoog tijd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North