
Er zijn nog steeds een aantal n00bs die denken dat er niks goeds uit China komt. Wake up! Terwijl onze Duitse vrienden hard aan het nadenken zijn over hybride technologie (schijnt iets te maken te hebben met het kostenplaatje, productieplanning ligt nu ergens rond 2020), gaan ze in China alvast een stapje verder. Waarom investeren in benzine-hybrides als diesel eigenlijk veel schoner is? Shuanghuan voegt de daad bij het woord en komt in de herfst van 2008 reeds met een hybride diesel op basis van de CEO!
De hybride diesel van Shuanghuan gebruikt een 195 pk turbodiesel motor in combinatie met een elektrische motor. Exacte specs zijn er helaas nog niet, wel zal de CEO voorzien worden van een body-upgrade. Met behulp van spoilers, side skirts en vernieuwde voor- en achterlichten zal de Chinese SUV een wat frisser uiterlijk krijgen (via automobilwoche.de).
PS: Op de Olympische spelen van 2008 (in Peking) zal Chang’an (das weer een ander Chinees automerk) een nieuw hybride model presenteren. De auto krijgt dezelfde afmetingen als de Toyota Prius en zal ongeveer 6.8 liter per 100 kilometer verbruiken.
The shit is about to hit the fan….
Nu al een face lift, nu al hybride, ze lopen met de mode mee, dat BMW maar uitkijkt haha;)
keep up the good work ! :D Beter dan die zuipende apen.
hahahaha, geweldig. China gaat voor lopen op de rest van de wereld met technologische ontwikkelingen. Het is toch onbegrijpelijk dat europese fabrikanten deze combinatie nog niet gemaakt hebben….
Hybrides zijn waardeloos, Chinese auto’s zijn waardeloos de combinatie maakt het wel helemaal bont.
Haha! Gaat BMW hier straks een kopie van maken? :)
6.8 liter per 100 kilometer is niet te slecht.
CEO heeft goed toekomst tbo, ziet goed uit.
Hybrid is hype in Chinese auto industrie nu.
Oil is gonna to be past time in 30 years anyway.
PSA is reeds klaar met de diesel hybride, nog niet op de markt natuurlijk…Ik denk dat ze deze presenteren in de 308 en de C4 (Misschien ook Ford Focus?) Maar wat is het nut van een hybride met de afmetingen van een pruis als je dan toch nog 6,8 liter verstookt? Dit is toch een litertje meer dan een ‘simpel’ TDI’tje?
ik denk het verchilt zo: electro motor is veel minder vervuilend, of niet?
@Debeerop1: klopt, PSA en Saab zijn met vergelijkbare varianten aan het experimenteren…
dat GM en de rest die chinezen is één voor één aanklagen. China moet stoppen met alles wat ze kopiëren!!
@Dennis: artikel wel gelezen?
Why do I have a bad feeling with this?
@Sjoerd
Omdat wij nog eergevoel hebben, en geen tijdelijke oplossingen bedenken. :P
Ik zie eigenlijk het nut niet van hybrides.
Een BMW 118d komt maar ong. 2 km minder ver op één liter dan een Prius.
En hoewel ik de 1 geen mooie auto vind zou ik toch eerder voor de 1 gan dan voor die Prius.
noem me een n00b, maar ik vind het kut! vuile chinese kopieën!
@Mel, denk het ook, maar dan moeten ze wel met hun eigen design komen, en niet die van een ander.
@dekster: “tijdelijke oplossingen”? Waar doel je op? Bluetec enzo?
Klote chinezen,gewoon collectief links laten liggen. Knap wat ze doen,maar ik haat ze! Hybride auto uit het meest vervuilende land ter wereld. Compensatie soms?
btw jullie vergeten Volvo!
http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/31/hybride-volvo-c30-onderweg
@ dikke richard
Maar wij zijn Hollanders… Hou een Hollander een dure en een goedkope worst voor en hij kiest de goedkope. Vertel ons je masterplan om de Chinezen te negeren :P
@autoblogger
Een hybride vergt enorm veel om te bouwen en af te breken, als je nu eens kijkt naar de Loremo, dat is gewoon brilliant. Een hybride is gewoon jezelf bedriegen. ;)
@ Elb
Ik had 10 minuten geleden een bak bami in de koelkast staan,maar heb ‘m net weggeflikkerd. Met mijn ogen dicht! En ik zou de lekkerste worst kopen. Bij de Hema.
de vlaemick,
Volvo heeft vandaag geen hybrides die productieklaar zijn… (Tenzij ze ook de diesel hybride van PSA gebruiken natuurlijk, zoals de gewone kleine diesels in de C30, S40 en V50) Ze krijgen in de toekomst wel het onderzoekscentrum van Ford voor de verdere ontwikkeling van alternatieve technieken (E85, Hybride, Bi-fuel en flex – fuel)
(Dat onderzoekscentrum komt in Zweden, in de buurt van de Torslanda fabriek)
PS: de link verwijst inderdaad naar de C30 met de PSA motor… De plug in bestaat enkel op papier!
Dekster, bedenk nou eens wat nieuws. Zeg dan dat er 15 kilo verarmd uranium in elk ventieldopje van de Prius zit, en dat het reserviewiel eigenlijk een gemuteerd koekiemonster is die over exact 1435 uur, 37 minuten en 5 3/8e van een seconde alle roze konijntjes in ons sterrenstelsel opeet. Dat van die accu’s en de productie weten we nou wel ;)
@dekster: dat opbouwen en afbreken is niet helemaal juist, maar een Loremo is inderdaad een stuk beter dan wat we hier zien. Anyway, de Duitsers doen helemaal niks (licht hybride, bluetec, etc) omdat ze eerst een voorraad benzinemotoren op moeten maken, dat lijkt me nog veel erger…
@Juppe
Ik herinner me nog een tijd op autoblog toen menig bezoeker niet wist wat koppel was/hoe dat te verklaren en dat we nog niet wisten of sacha nu een man of vrouw was. Het niveau is dus sinds een paar jaar serieus omhoog gegaan. Comming to the point, ik wou gwn uitleggen over wat ik het had :)
@autoblogger
De duitsers doen niks omdat ze dat ook niet hoeven. Als we nu eens eerlijk zijn, is al miljoenen uitgeven aan dergelijk onderzoek om de CO2problematiek met ruw weg 7 jaar te vertragen over een periode van 100 jaar? Komt nog bij dat die CO2 heisa niet zo gegrond is (in mijn ogen althans).
Waardeloze technologie. Zo’n hybride sleept circa 200 kg aan accu’s mee. Overbodig gewicht en dus extra-milieuvervuilend.
En op het einde van de levensloop van de accu’s zit je ook nog eens met pakweg 200 kg chemisch afval.
En dat heet dat een ‘milieuvriendelijke’ wagen te zijn?
Goe bezig die mannen, onkosten voor designers hebben ze duidelijk niet.
En de turbodiesel, hebben ze die ook van een Europese fabrikant gejat?
By the way ivm de titel van het topic: China heerSCHt
Volgens mij moet het China heerst zijn.
@dekster: ben het eens met je CO2 heisa, maar het gaat niet alleen om technologie, het gaat ook om marketing! En in beide gevallen lopen de Duitsers erg achter… Ze hoeven dus wel;)
@Hatechinesecar: is oud hollandsch ;)
diesel schoner dan benzine, flikker toch op man
@dekster: Groot gelijk, spijtig dat er zoveel mensen zijn die dat niet willen (kunnen?) snappen. Maar zoals autoblogger al zei, it’s all about marketing :)
Nu ja; laat de chinezen hun geld maar verspillen op deze (zinloze imo) technologiëen, dan moeten onze duitse merken niet NOG meer geld weggooien :P
Zeg, stelletje hollanders, jullie koloniaal tijdperk is al lang voorbij, jullie mogen het bijhorend koloniaal gedachtengoed eventjes opzij zetten.
Godverdomme, als hier die corrupte onzin ophoud, dan reed iedereen hier al op waterstof!!!!!!!!!!
Het word gedwarsboomd door de grote branstofleveranciers hier…
Ik zie nog steeds niks goeds uit China komen. En zo knap is het niet van ze dat ze een hybridesysteem hebben. Ze doen het samen met de grootste batterijen fabrikant van heel China.
Dikke Richard,
de hema worst is hetzelfde als de unox worst
@ Infintenissan
Maar toch is ie lekkerder!!!
Ik heb hier weleens geplaagd over dieselmotoren en de hybride omhoog geschreven, in de praktijk zit er niet veel verschil meer tussen de moderne diesel en de benz.motor.
De Honda 2.2i CtDi -topsnelh. 220 km en een geweldige accellleratie bij iedere snelheid- en de 2.0 D-4D van Toyota bvb. zijn vele benz. en dieselbroeders met hogere vermogens veelal de baas.
Wat de Duitsers doen -hoge cil.inh en vele pk”s- is echt niet meer nodig.
Investeren met als doel alleen zeer hoge vermogens te behalen, is inmiddels achterhaald, dat hebben de Japanse autofabrikanten wel duidelijk aangetoond.
Wat wel komisch overkomt zijn de opmerkingen van de testrijders die melden dat de nieuwe Japanse bolides zoveel balans en rust in huis hebben -in tegenstelling tot een Porsche bv.- dat zelfs je Oma met een gangetje van 300/h in de regen(..)de auto nog onder controle hebt..
De Duitsers hebben niet echt geinvesteerd in dergelijke technieken -behoudens wat kleine wijzigingen en ons hiermee voor de gek gehouden- en zitten nu met de bladeren.
@dikke richard,Ben je een racist of ben je gewoon de weg kwijt?
Zijn hier ook mannen, neen…ok, jongens dus.
Alsjeblieft jongens en meisjes stop met dat naiëve en onrealistische kletspraat.
Zo help je je favoriete duitse automerk niet.
Veel te lang hebben de duitsers jullie smeekbedes aangehoord en wat is het resultaat…dat ze nu met ongeoorloofde middelen via EU, spionage en ontslagenen etc. hun fouten moeten rechtbreien.
@autoblogger, mocht je nog wakker zijn…help hun alstjeblieft, ze weten niet beter…
@ Daytona
Ik ben geen racist,en ik ben de weg ook niet kwijt. Ik schrijf alleen wat ik denk.
Laat die chinezen toch gewoon hun primeurtje hebben, het gaat hier over de techniek. Of de CEO na de facelift ineens verdacht veel op een x6 lijkt zien we dan wel weer.
Ach al dat gezeur over China, hoe minder aandacht je eraan besteed hoe sneller die hele hype weer over waait.
Ik snap niet dat de europese handels commissie dit toelaat hoor, net zoals die smart….!
en die troep is hier in nl niet aan te slepen let maar op dat goedkope spul gaat als broodjes over de toonbank
Lelijke achterlichten heeft die bmw.
Oeps, tis geen bmw maar een Lexus…of toch..nee, niet…euh..een…
Toyota(made by CEO)
gut…
Verdorie, al die suv lijken op elkaar, groot, groter, grootste…
Dus het is zeg maar een gefacelifde ”x5”
Naah toch maar een echte bmw!
…huh…gefacelifde x5…waar¿¿
x5x6 me ex ja, je neemt me in de maling gr..ø,x”#=¤.*+…
ik blijf toch moeite hebben met de zin ‘ diesel eigenlijk veel schoner is? ”
Diesel is de meest vervuilende brandstof….
Dit is wel een hele slechte kopie van het vorige model X5. En de mensen die dit willen kopen kunnen toch geen echte BMW betalen dus zal BMW er echt geen last van hebben. Ik bedoel dat deze CEO kopie er misschien wel op zal lijken, maar de wegligging, comfort, remmen, veiligheidsuitrusting, kreukelzone’s en alles wat een X5 zo goed maakt zal deze waardeloze kopie echt niet hebben. En die enorme batterijen zijn nog veel milieuvervuilender in de productie dan menigeen beseft.
Dus al die losers die binnenkort zo’n %$#@kopie aanschaffen kunnen we meteen hartelijk uitlachen. :)
Denk dat ik `m toch maar aan schaf, handig voor mn hobby.
Zet er gewoon een BMW of LEXUS embleem op…..:-)
ik kan ook enkele batterijen in mijn wagen steken, daarom heb je nog geen goede hybridewagen
@ VonStroke
Ga eens met een Lexus GS450h rijden, kijken of je hybride dan nog steeds zo slecht vindt.
trouwens dit is wel een heel overdreven kopie van meerdere auto’s, ik snap ook niet waarom dit zomaar toegelaten word. En ik wacht nog even af of deze hybridetechniek net zo goed is als die van Honda en Toyota.
Ik zag dat ding verleden maand in Sint Maarten rijden, wist echt niet wat ik zag! Moest in eerste instantie (vanuit m’n ooghoeken) echt twee keer kijken. Nu is de gemiddelde antiliaan (althans, op dat eiland) niet echt autofiel zoals wij dat zijn, dus WTF! De meerderheid zal denken dat ie een echte X5 heeft!! Whaha! heel bijzonder
toch blijf ik t schandalig vinden dat die Chinezen maar ongestraft Europese auto’s kunnen blijven kopiëren!!
@autoblogger: als je in volgende zin
Waarom investeren in benzine-hybrides als diesel eigenlijk veel schoner is?
‘schoner’ vervangt door ‘zuiniger’, dan heb je plots een fantastisch artikel ;-).
(zie ook de discussie bij http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/30/toyota-prius-wagon-voor-2011-op-de-agenda)
@F430Rijder: geloof je echt dat China een hype is? Sterk :-).
Oeps, iets misgegaan met de tags. Niets van aantrekken, ik doe dat ook niet ;-)
hij lijkt meer op een x3
6,8 L/km das toch niet zo weinig vind ik:p
Maar die motorisaties van die CEO klinkt eerlijk gezegd wel goed:d
LOL
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1207731.html
Ik denk dat we nog wel eens versteld kunnen gaan staan van die Chinezen. Peking is smog-stad nummer 1 dus zal minder luchtvervuiling hoog op de lijst staan. Wat uiteindelijk resulteert in de meest geavanceerde technologie op hybridegebied. Het zal mij in ieder geval niets verbazen. We geven allemaal wel af op de Chinezen en tuurlijk, de meeste auto’s zijn copieën, maar ik denk dat ze ons het hardst zullen uitlachen met de tijd. Maar ja, de tijd zal het leren.