• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

China heerscht! X5 kopie met diesel-hybride

Auteur: autoblogger, gepost 30 december 2007 om 21:34 – 61 Reacties

Shuanghuan CEO

Er zijn nog steeds een aantal n00bs die denken dat er niks goeds uit China komt. Wake up! Terwijl onze Duitse vrienden hard aan het nadenken zijn over hybride technologie (schijnt iets te maken te hebben met het kostenplaatje, productieplanning ligt nu ergens rond 2020), gaan ze in China alvast een stapje verder. Waarom investeren in benzine-hybrides als diesel eigenlijk veel schoner is? Shuanghuan voegt de daad bij het woord en komt in de herfst van 2008 reeds met een hybride diesel op basis van de CEO!

De hybride diesel van Shuanghuan gebruikt een 195 pk turbodiesel motor in combinatie met een elektrische motor. Exacte specs zijn er helaas nog niet, wel zal de CEO voorzien worden van een body-upgrade. Met behulp van spoilers, side skirts en vernieuwde voor- en achterlichten zal de Chinese SUV een wat frisser uiterlijk krijgen (via automobilwoche.de).

PS: Op de Olympische spelen van 2008 (in Peking) zal Chang’an (das weer een ander Chinees automerk) een nieuw hybride model presenteren. De auto krijgt dezelfde afmetingen als de Toyota Prius en zal ongeveer 6.8 liter per 100 kilometer verbruiken.

Ook interessant!

  • Hybride BMW X5
    Hybride BMW X5 gaat kopje onder in Schoonebeek
  • Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride
    Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

China, Hybride, shuanghuan, X5

Vorig bericht: « De Aerocivic – een gestroomlijnde Honda
Volgend bericht: Brussel richt zich eindelijk op smerige trucks »

Lees Interacties

Reacties

  1. NLX zegt

    30 december 2007 om 21:37

    The shit is about to hit the fan….

    Login om te reageren
  2. MichaelNizet zegt

    30 december 2007 om 21:38

    Nu al een face lift, nu al hybride, ze lopen met de mode mee, dat BMW maar uitkijkt haha;)

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    30 december 2007 om 21:38

    keep up the good work ! :D Beter dan die zuipende apen.

    Login om te reageren
  4. Sjoerd zegt

    30 december 2007 om 21:39

    hahahaha, geweldig. China gaat voor lopen op de rest van de wereld met technologische ontwikkelingen. Het is toch onbegrijpelijk dat europese fabrikanten deze combinatie nog niet gemaakt hebben….

    Login om te reageren
  5. VonStroke zegt

    30 december 2007 om 21:43

    Hybrides zijn waardeloos, Chinese auto’s zijn waardeloos de combinatie maakt het wel helemaal bont.

    Login om te reageren
  6. Juppe zegt

    30 december 2007 om 21:44

    Haha! Gaat BMW hier straks een kopie van maken? :)

    Login om te reageren
  7. Mel zegt

    30 december 2007 om 21:44

    6.8 liter per 100 kilometer is niet te slecht.

    CEO heeft goed toekomst tbo, ziet goed uit.

    Hybrid is hype in Chinese auto industrie nu.

    Oil is gonna to be past time in 30 years anyway.

    Login om te reageren
  8. Debeerop1 zegt

    30 december 2007 om 21:47

    PSA is reeds klaar met de diesel hybride, nog niet op de markt natuurlijk…Ik denk dat ze deze presenteren in de 308 en de C4 (Misschien ook Ford Focus?) Maar wat is het nut van een hybride met de afmetingen van een pruis als je dan toch nog 6,8 liter verstookt? Dit is toch een litertje meer dan een ‘simpel’ TDI’tje?

    Login om te reageren
  9. Mel zegt

    30 december 2007 om 21:53

    ik denk het verchilt zo: electro motor is veel minder vervuilend, of niet?

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    30 december 2007 om 21:54

    @Debeerop1: klopt, PSA en Saab zijn met vergelijkbare varianten aan het experimenteren…

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    30 december 2007 om 21:55

    dat GM en de rest die chinezen is één voor één aanklagen. China moet stoppen met alles wat ze kopiëren!!

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    30 december 2007 om 22:01

    @Dennis: artikel wel gelezen?

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    30 december 2007 om 22:02

    Why do I have a bad feeling with this?

    @Sjoerd
    Omdat wij nog eergevoel hebben, en geen tijdelijke oplossingen bedenken. :P

    Login om te reageren
  14. Mercedes - Jellinek zegt

    30 december 2007 om 22:06

    Ik zie eigenlijk het nut niet van hybrides.
    Een BMW 118d komt maar ong. 2 km minder ver op één liter dan een Prius.
    En hoewel ik de 1 geen mooie auto vind zou ik toch eerder voor de 1 gan dan voor die Prius.

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    30 december 2007 om 22:10

    noem me een n00b, maar ik vind het kut! vuile chinese kopieën!

    Login om te reageren
  16. Rick zegt

    30 december 2007 om 22:11

    @Mel, denk het ook, maar dan moeten ze wel met hun eigen design komen, en niet die van een ander.

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    30 december 2007 om 22:13

    @dekster: “tijdelijke oplossingen”? Waar doel je op? Bluetec enzo?

    Login om te reageren
  18. dikke richard zegt

    30 december 2007 om 22:20

    Klote chinezen,gewoon collectief links laten liggen. Knap wat ze doen,maar ik haat ze! Hybride auto uit het meest vervuilende land ter wereld. Compensatie soms?

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    30 december 2007 om 22:27

    btw jullie vergeten Volvo!
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/31/hybride-volvo-c30-onderweg

    Login om te reageren
  20. ELB zegt

    30 december 2007 om 22:28

    @ dikke richard

    Maar wij zijn Hollanders… Hou een Hollander een dure en een goedkope worst voor en hij kiest de goedkope. Vertel ons je masterplan om de Chinezen te negeren :P

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    30 december 2007 om 22:34

    @autoblogger
    Een hybride vergt enorm veel om te bouwen en af te breken, als je nu eens kijkt naar de Loremo, dat is gewoon brilliant. Een hybride is gewoon jezelf bedriegen. ;)

    Login om te reageren
  22. dikke richard zegt

    30 december 2007 om 22:34

    @ Elb

    Ik had 10 minuten geleden een bak bami in de koelkast staan,maar heb ‘m net weggeflikkerd. Met mijn ogen dicht! En ik zou de lekkerste worst kopen. Bij de Hema.

    Login om te reageren
  23. Debeerop1 zegt

    30 december 2007 om 22:35

    de vlaemick,

    Volvo heeft vandaag geen hybrides die productieklaar zijn… (Tenzij ze ook de diesel hybride van PSA gebruiken natuurlijk, zoals de gewone kleine diesels in de C30, S40 en V50) Ze krijgen in de toekomst wel het onderzoekscentrum van Ford voor de verdere ontwikkeling van alternatieve technieken (E85, Hybride, Bi-fuel en flex – fuel)
    (Dat onderzoekscentrum komt in Zweden, in de buurt van de Torslanda fabriek)

    Login om te reageren
  24. Debeerop1 zegt

    30 december 2007 om 22:37

    PS: de link verwijst inderdaad naar de C30 met de PSA motor… De plug in bestaat enkel op papier!

    Login om te reageren
  25. Juppe zegt

    30 december 2007 om 22:38

    Dekster, bedenk nou eens wat nieuws. Zeg dan dat er 15 kilo verarmd uranium in elk ventieldopje van de Prius zit, en dat het reserviewiel eigenlijk een gemuteerd koekiemonster is die over exact 1435 uur, 37 minuten en 5 3/8e van een seconde alle roze konijntjes in ons sterrenstelsel opeet. Dat van die accu’s en de productie weten we nou wel ;)

    Login om te reageren
  26. autoblogger zegt

    30 december 2007 om 22:39

    @dekster: dat opbouwen en afbreken is niet helemaal juist, maar een Loremo is inderdaad een stuk beter dan wat we hier zien. Anyway, de Duitsers doen helemaal niks (licht hybride, bluetec, etc) omdat ze eerst een voorraad benzinemotoren op moeten maken, dat lijkt me nog veel erger…

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    30 december 2007 om 22:43

    @Juppe
    Ik herinner me nog een tijd op autoblog toen menig bezoeker niet wist wat koppel was/hoe dat te verklaren en dat we nog niet wisten of sacha nu een man of vrouw was. Het niveau is dus sinds een paar jaar serieus omhoog gegaan. Comming to the point, ik wou gwn uitleggen over wat ik het had :)

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    30 december 2007 om 22:51

    @autoblogger
    De duitsers doen niks omdat ze dat ook niet hoeven. Als we nu eens eerlijk zijn, is al miljoenen uitgeven aan dergelijk onderzoek om de CO2problematiek met ruw weg 7 jaar te vertragen over een periode van 100 jaar? Komt nog bij dat die CO2 heisa niet zo gegrond is (in mijn ogen althans).

    Login om te reageren
  29. Hatechinesecar zegt

    30 december 2007 om 22:53

    Waardeloze technologie. Zo’n hybride sleept circa 200 kg aan accu’s mee. Overbodig gewicht en dus extra-milieuvervuilend.
    En op het einde van de levensloop van de accu’s zit je ook nog eens met pakweg 200 kg chemisch afval.
    En dat heet dat een ‘milieuvriendelijke’ wagen te zijn?
    Goe bezig die mannen, onkosten voor designers hebben ze duidelijk niet.
    En de turbodiesel, hebben ze die ook van een Europese fabrikant gejat?

    By the way ivm de titel van het topic: China heerSCHt
    Volgens mij moet het China heerst zijn.

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    30 december 2007 om 23:02

    @dekster: ben het eens met je CO2 heisa, maar het gaat niet alleen om technologie, het gaat ook om marketing! En in beide gevallen lopen de Duitsers erg achter… Ze hoeven dus wel;)

    @Hatechinesecar: is oud hollandsch ;)

    Login om te reageren
  31. GOD zegt

    30 december 2007 om 23:08

    diesel schoner dan benzine, flikker toch op man

    Login om te reageren
  32. Mercedes zegt

    30 december 2007 om 23:14

    @dekster: Groot gelijk, spijtig dat er zoveel mensen zijn die dat niet willen (kunnen?) snappen. Maar zoals autoblogger al zei, it’s all about marketing :)

    Nu ja; laat de chinezen hun geld maar verspillen op deze (zinloze imo) technologiëen, dan moeten onze duitse merken niet NOG meer geld weggooien :P

    Login om te reageren
  33. Patrick zegt

    30 december 2007 om 23:18

    Zeg, stelletje hollanders, jullie koloniaal tijdperk is al lang voorbij, jullie mogen het bijhorend koloniaal gedachtengoed eventjes opzij zetten.

    Login om te reageren
  34. NuttelozeBPM zegt

    30 december 2007 om 23:27

    Godverdomme, als hier die corrupte onzin ophoud, dan reed iedereen hier al op waterstof!!!!!!!!!!
    Het word gedwarsboomd door de grote branstofleveranciers hier…

    Login om te reageren
  35. InfinteNissan zegt

    30 december 2007 om 23:55

    Ik zie nog steeds niks goeds uit China komen. En zo knap is het niet van ze dat ze een hybridesysteem hebben. Ze doen het samen met de grootste batterijen fabrikant van heel China.

    Dikke Richard,

    de hema worst is hetzelfde als de unox worst

    Login om te reageren
  36. dikke richard zegt

    31 december 2007 om 00:13

    @ Infintenissan

    Maar toch is ie lekkerder!!!

    Login om te reageren
  37. fr@nk01 zegt

    31 december 2007 om 00:23

    Ik heb hier weleens geplaagd over dieselmotoren en de hybride omhoog geschreven, in de praktijk zit er niet veel verschil meer tussen de moderne diesel en de benz.motor.

    De Honda 2.2i CtDi -topsnelh. 220 km en een geweldige accellleratie bij iedere snelheid- en de 2.0 D-4D van Toyota bvb. zijn vele benz. en dieselbroeders met hogere vermogens veelal de baas.

    Wat de Duitsers doen -hoge cil.inh en vele pk”s- is echt niet meer nodig.
    Investeren met als doel alleen zeer hoge vermogens te behalen, is inmiddels achterhaald, dat hebben de Japanse autofabrikanten wel duidelijk aangetoond.

    Wat wel komisch overkomt zijn de opmerkingen van de testrijders die melden dat de nieuwe Japanse bolides zoveel balans en rust in huis hebben -in tegenstelling tot een Porsche bv.- dat zelfs je Oma met een gangetje van 300/h in de regen(..)de auto nog onder controle hebt..

    De Duitsers hebben niet echt geinvesteerd in dergelijke technieken -behoudens wat kleine wijzigingen en ons hiermee voor de gek gehouden- en zitten nu met de bladeren.

    Login om te reageren
  38. Daytona zegt

    31 december 2007 om 00:35

    @dikke richard,Ben je een racist of ben je gewoon de weg kwijt?

    Login om te reageren
  39. fr@nk01 zegt

    31 december 2007 om 00:43

    Zijn hier ook mannen, neen…ok, jongens dus.
    Alsjeblieft jongens en meisjes stop met dat naiëve en onrealistische kletspraat.
    Zo help je je favoriete duitse automerk niet.

    Veel te lang hebben de duitsers jullie smeekbedes aangehoord en wat is het resultaat…dat ze nu met ongeoorloofde middelen via EU, spionage en ontslagenen etc. hun fouten moeten rechtbreien.
    @autoblogger, mocht je nog wakker zijn…help hun alstjeblieft, ze weten niet beter…

    Login om te reageren
  40. dikke richard zegt

    31 december 2007 om 01:04

    @ Daytona

    Ik ben geen racist,en ik ben de weg ook niet kwijt. Ik schrijf alleen wat ik denk.

    Login om te reageren
  41. epo zegt

    31 december 2007 om 04:48

    Laat die chinezen toch gewoon hun primeurtje hebben, het gaat hier over de techniek. Of de CEO na de facelift ineens verdacht veel op een x6 lijkt zien we dan wel weer.

    Login om te reageren
  42. F430Rijder zegt

    31 december 2007 om 08:22

    Ach al dat gezeur over China, hoe minder aandacht je eraan besteed hoe sneller die hele hype weer over waait.

    Login om te reageren
  43. C30CDIAMG zegt

    31 december 2007 om 08:42

    Ik snap niet dat de europese handels commissie dit toelaat hoor, net zoals die smart….!

    Login om te reageren
  44. m5 zegt

    31 december 2007 om 09:11

    en die troep is hier in nl niet aan te slepen let maar op dat goedkope spul gaat als broodjes over de toonbank

    Login om te reageren
  45. fr@nk01 zegt

    31 december 2007 om 09:21

    Lelijke achterlichten heeft die bmw.

    Oeps, tis geen bmw maar een Lexus…of toch..nee, niet…euh..een…
    Toyota(made by CEO)
    gut…

    Verdorie, al die suv lijken op elkaar, groot, groter, grootste…

    Login om te reageren
  46. Mustang zegt

    31 december 2007 om 09:31

    Dus het is zeg maar een gefacelifde ”x5”

    Naah toch maar een echte bmw!

    Login om te reageren
  47. fr@nk01 zegt

    31 december 2007 om 09:45

    …huh…gefacelifde x5…waar¿¿
    x5x6 me ex ja, je neemt me in de maling gr..ø,x”#=¤.*+…

    Login om te reageren
  48. bradley zegt

    31 december 2007 om 10:00

    ik blijf toch moeite hebben met de zin ‘ diesel eigenlijk veel schoner is? ”
    Diesel is de meest vervuilende brandstof….

    Login om te reageren
  49. Barry330cd zegt

    31 december 2007 om 10:36

    Dit is wel een hele slechte kopie van het vorige model X5. En de mensen die dit willen kopen kunnen toch geen echte BMW betalen dus zal BMW er echt geen last van hebben. Ik bedoel dat deze CEO kopie er misschien wel op zal lijken, maar de wegligging, comfort, remmen, veiligheidsuitrusting, kreukelzone’s en alles wat een X5 zo goed maakt zal deze waardeloze kopie echt niet hebben. En die enorme batterijen zijn nog veel milieuvervuilender in de productie dan menigeen beseft.
    Dus al die losers die binnenkort zo’n %$#@kopie aanschaffen kunnen we meteen hartelijk uitlachen. :)

    Login om te reageren
  50. fr@nk01 zegt

    31 december 2007 om 11:13

    Denk dat ik `m toch maar aan schaf, handig voor mn hobby.

    Zet er gewoon een BMW of LEXUS embleem op…..:-)

    Login om te reageren
  51. xavier zegt

    31 december 2007 om 11:35

    ik kan ook enkele batterijen in mijn wagen steken, daarom heb je nog geen goede hybridewagen

    Login om te reageren
  52. mark zegt

    31 december 2007 om 11:57

    @ VonStroke

    Ga eens met een Lexus GS450h rijden, kijken of je hybride dan nog steeds zo slecht vindt.

    Login om te reageren
  53. mark zegt

    31 december 2007 om 12:03

    trouwens dit is wel een heel overdreven kopie van meerdere auto’s, ik snap ook niet waarom dit zomaar toegelaten word. En ik wacht nog even af of deze hybridetechniek net zo goed is als die van Honda en Toyota.

    Login om te reageren
  54. Christiano zegt

    31 december 2007 om 12:24

    Ik zag dat ding verleden maand in Sint Maarten rijden, wist echt niet wat ik zag! Moest in eerste instantie (vanuit m’n ooghoeken) echt twee keer kijken. Nu is de gemiddelde antiliaan (althans, op dat eiland) niet echt autofiel zoals wij dat zijn, dus WTF! De meerderheid zal denken dat ie een echte X5 heeft!! Whaha! heel bijzonder

    Login om te reageren
  55. Patrick T. zegt

    31 december 2007 om 15:50

    toch blijf ik t schandalig vinden dat die Chinezen maar ongestraft Europese auto’s kunnen blijven kopiëren!!

    Login om te reageren
  56. Rovvel zegt

    31 december 2007 om 16:32

    @autoblogger: als je in volgende zin

    Waarom investeren in benzine-hybrides als diesel eigenlijk veel schoner is?

    ‘schoner’ vervangt door ‘zuiniger’, dan heb je plots een fantastisch artikel ;-).

    (zie ook de discussie bij http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/30/toyota-prius-wagon-voor-2011-op-de-agenda)

    @F430Rijder: geloof je echt dat China een hype is? Sterk :-).

    Login om te reageren
  57. Rovvel zegt

    31 december 2007 om 16:33

    Oeps, iets misgegaan met de tags. Niets van aantrekken, ik doe dat ook niet ;-)

    Login om te reageren
  58. boeloe zegt

    1 januari 2008 om 17:04

    hij lijkt meer op een x3

    Login om te reageren
  59. Type-R zegt

    3 januari 2008 om 21:18

    6,8 L/km das toch niet zo weinig vind ik:p
    Maar die motorisaties van die CEO klinkt eerlijk gezegd wel goed:d

    Login om te reageren
  60. Floris zegt

    22 februari 2008 om 15:54

    LOL

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1207731.html

    Login om te reageren
  61. Erwin zegt

    18 december 2008 om 20:42

    Ik denk dat we nog wel eens versteld kunnen gaan staan van die Chinezen. Peking is smog-stad nummer 1 dus zal minder luchtvervuiling hoog op de lijst staan. Wat uiteindelijk resulteert in de meest geavanceerde technologie op hybridegebied. Het zal mij in ieder geval niets verbazen. We geven allemaal wel af op de Chinezen en tuurlijk, de meeste auto’s zijn copieën, maar ik denk dat ze ons het hardst zullen uitlachen met de tijd. Maar ja, de tijd zal het leren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North