• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chinese Geely haalt nul sterren in de crashtest

Auteur: chefke, gepost 6 februari 2008 om 21:01 – 123 Reacties

Geely Crashtest

Sommige mensen zweren bij de veiligheid van Chinese auto’s. Die mensen moeten zich toch nog maar eens achter de oren krabben want na de Landwind en de Brillance is nu een Geely Zi You Jian getest. De uitkomst is een nieuw dieptepunt voor de Chinezen: NUL sterren.

Een Russisch magazine kocht de Geely bij een dealer voor het luttele bedrag van 8000 euro. Vervolgens deden ze een crashtest op de manier zoals die ook door EuroNCAP wordt gedaan door de auto met 64 km/u tegen een muur te rijden. De auto scoorde letterlijk geen enkele ster. Geely wist niks van de test maar het resultaat is niet iets om trots op te zijn. Zoals op de foto’s te zien is, is de auto een behoorlijk stukje korter geworden en dat is ten koste gegaan van de bestuurdersruimte. Dat is niet echt lekker voor je benen. Wel positief is de extra hoofdruimte die gecreërd is. Toch heeft Geely aanzienlijke ambities met de You Zi Jian want in 2006 verkochten ze 600 auto’s en in 2007 zelfs 8000. De groei willen ze doorzetten in 2008 maar misschien is het verstandig om eerst wat verstevigingen aan te brengen want anders houden ze weinig klanten over op de lange termijn. (Bron: Chinacartimes via Autoblog.it)

Geely crashtest
Geely crashtest

Ook interessant!

  • Eindelijk! Er komt een Smart waar je als Nederlander in past
  • Chinese auto
    Echt waar: Chinees automerk kopieert Chinese auto...
  • Deze Chinese Model S komt de Nederlandse markt bestormen
  • Hoe interessant zijn deze Chinese auto's in de lease?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

China, crash, euroncap, geely

Vorig bericht: « Nieuwe Honda Legend – iets minder saai
Volgend bericht: Lekker retro: Bank van een Aston-Martin DB6-kont »

Lees Interacties

Reacties

  1. m5 zegt

    6 februari 2008 om 21:03

    hahaa 0 sterren helemaal niks is het die chinese troep koren op m’n molen echt waar ;)

    Login om te reageren
  2. Bennink zegt

    6 februari 2008 om 21:05

    Nice! Dan kun je beter op de fiets stappen :-D

    Login om te reageren
  3. hp zegt

    6 februari 2008 om 21:10

    damm dan kunnen ze bter een andere hobby gaan zoeken!!
    dan ben je wel heel slecht beter

    Login om te reageren
  4. jan aka pueblo zegt

    6 februari 2008 om 21:10

    ik had minder verwacht

    Login om te reageren
  5. Birger zegt

    6 februari 2008 om 21:10

    Dachten ze misschien dat het dan zo gemakkelijk is om eventjs een auto te maken en de markt te veroveren :)

    Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    6 februari 2008 om 21:13

    Is het niet de bedoeling dat je na een botsing NUL sterren ziet? lol!

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    6 februari 2008 om 21:15

    Je hebt meer kans om zo’n crash te overleven met alleen maar een paar lege blikjes voor je…

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    6 februari 2008 om 21:17

    Het is de chinezen blijkbaar gelukt om een auto te maken die nog slechter scoort dan een Axaim :P

    Login om te reageren
  9. autogekkk zegt

    6 februari 2008 om 21:21

    Nu zijn we nog aan het lachen. Over een paar jaartjes worden die Chinese auto’s net zo betrouw als Japanse auto’s en ook nog is voor de helft van de prijs. Japanners waren ook met slechte auto’s begonnen en moet je nu eens kijken. Toyota is het best verkopende automerk… I rest my case :-)

    Login om te reageren
  10. NLX zegt

    6 februari 2008 om 21:21

    Tja, heb je tenminste wel een reden om niet te hard te gaan rijden:p

    Login om te reageren
  11. Jan zegt

    6 februari 2008 om 21:23

    Die auto’s moeten tenslotte niet veilig zijn voor de chinezen zelf, ze hebben daar een geboortebeperking die niet meer veel helpt!

    Login om te reageren
  12. Michael zegt

    6 februari 2008 om 21:25

    wtf?! ding heeft niet eens een airbag!

    Login om te reageren
  13. Papa zegt

    6 februari 2008 om 21:31

    dat ze nog nul sterren halen, verbazingwekkend… wat een enorme suicidale poep leveren die sjienezen, wellicht dat dit een nieuwe methode is om de overbevolking tegen te gaan in China, het exporteren van die Kamikaze auto’s is dan wel enigzins twijfelachtig.

    Misschien is het wat voor in de arabische wereld, dan weet een zelfmoordenaar zeker dat hij het niet overleefd mocht hij de explosie overleven.

    Login om te reageren
  14. Tom# zegt

    6 februari 2008 om 21:31

    Ach.., kreukelzones van ’n meter! Grote kreukel-frietjes hou je dan over!
    En laat ze a.u.b. een andere hobbie zoeken idd xD

    Login om te reageren
  15. Luc zegt

    6 februari 2008 om 21:32

    Dat wordt een bestseller voor de personen die graag zo snel mogelijk dood willen in hun auto. Hoe krijg je het voor elkaar, NUL sterren

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    6 februari 2008 om 21:44

    Geen airbags?! Is het dan uberhaupt nog wel mogelijk om sterren te halen?

    Login om te reageren
  17. StormRAM zegt

    6 februari 2008 om 21:52

    Ik wacht nog maar even een paar jaartjes voordat ik zo’n goedkope Chinese auto importeer :P

    Login om te reageren
  18. N1k. zegt

    6 februari 2008 om 22:09

    Het zal ongetwijfeld zo zijn dat deze auto het in de EuroNCAP niet goed zal doen, maar toch heb ik mijn twijfels over deze actie van de Russen. Zij hebben namelijk ook hun extreem goedkope auto’s en wie kan die verkoop beter belemmeren dan de Chinezen…dan maar boycotten toch?
    Maargoed nogmaals, ik zeg niet dat het een veilige auto is, maar de Russen hebben er denk ik wat extra sambal bij de test gedaan.

    Login om te reageren
  19. Neluhz zegt

    6 februari 2008 om 22:13

    Een beetje sambal? Is er niemand opgevallen welk merkloge op de witblauwe stikker staat?

    Login om te reageren
  20. rutger zegt

    6 februari 2008 om 22:14

    Op zich moet je niet vergeten dat de chinezen pas net begonnen zijn.
    De normen liggen steeds hoger voor de ncap, de chinezen liggen gewoon een beetje achter. Wellicht is dit ding net zo veilig als jouw oude ford escort ofzo?

    Login om te reageren
  21. Thomas zegt

    6 februari 2008 om 22:23

    Ze zouden toch beter moeten weten als ze auto’s in Europa willen verkopen..

    Misschien dat het helpt als ze aansprakelijk gesteld worden voor schade aan de crash dummies bij een testresultaat van

    Login om te reageren
  22. W!d zegt

    6 februari 2008 om 22:38

    hoe ziet zo’n ding er normaal uit?

    Login om te reageren
  23. Timmy zegt

    6 februari 2008 om 22:53

    Damn, als zo’n wagen hebt gekocht!
    Je zou voor minder angst krijgen als er vrachtwagens een beetje te dicht komen. Ze moeten maar met hun verbredingslichtje van de aanhanger tegen je auto te tikken of hij valt uit elkaar. Toch maar weg doen en 2 goeie fietsen kopen. Ben je even veel kwijt, het is beter voor je gezondheid en bij jullie in nederland rijden ze nog eens redelijk veilig ook (aparte fietspaden gescheiden van de weg).

    @citrofiel: airbaigs misschien vergeten te jatten ergens, dus zullen ze nog niet kennen.

    Login om te reageren
  24. dikke richard zegt

    6 februari 2008 om 22:56

    Het wordt echt tijd voor Bamiblog. Ik durf er nog niet mee naar de drive in chinees.

    Login om te reageren
  25. marruk zegt

    6 februari 2008 om 23:24

    die (enige!) airbag komt ook lekker op tijd in zetten!
    Mijn lieve hemel. Mijn medeleven gaat bij voorbaat
    al uit aan die 8600+ Chinezen die er al eentje hebben

    Login om te reageren
  26. Mufmans zegt

    6 februari 2008 om 23:24

    Echt wtf…de kreukelzones zijn tactisch gestationeerd in de nek en ruggegraat van de bestuurder o.0

    Login om te reageren
  27. Patrick zegt

    6 februari 2008 om 23:43

    De Russen zouden beter een Lada tegen de muur kwakken.

    Login om te reageren
  28. Tino zegt

    6 februari 2008 om 23:49

    Ik denk dat deze auto 2 sterren verdient, zie hier:

    http://www.euroncap.com/tests/fiat_seicento_2000/73.aspx

    http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.aspx

    http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

    http://www.euroncap.com/tests/nissan_almera_1999/39.aspx

    http://www.euroncap.com/tests/renault_laguna_1997/21.aspx

    Genoeg bewijzen…

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    7 februari 2008 om 00:11

    @Citrofiel
    Ja, een mclaren F1 heeft bv geen airbags ;)

    Login om te reageren
  30. rebel rouser zegt

    7 februari 2008 om 00:12

    dat chineze vrouwtje op de foto …..daar wil ik wel op crashen,voor de rest is alles k*t.

    Login om te reageren
  31. glenne zegt

    7 februari 2008 om 00:24

    omg dit is gewoon te erg, is net een accordeon die auto

    Login om te reageren
  32. Thomas zegt

    7 februari 2008 om 00:26

    @Tino
    6 February 2008 om 23:49
    Ik denk dat deze auto 2 sterren verdient, zie hier:

    10 jaar geleden ja en naar de maatstaven van 1972 misschien wel 5 sterren…

    Wel triest dat je anno 2008 een slechter resultaat haalt als een BMW of Renault uit 1998

    Login om te reageren
  33. Texter zegt

    7 februari 2008 om 00:39

    Nu weten we tenminste wel waar alle gerecyclede bierblikjes heengaan.

    Login om te reageren
  34. Toby zegt

    7 februari 2008 om 01:01

    lijkt wel een blikje cola

    Login om te reageren
  35. Bas zegt

    7 februari 2008 om 02:08

    …”Wellicht is dit ding net zo veilig als jouw oude ford escort ofzo?”…

    Inderdaad. Afgezien van de Volvo’s, de Saabs en de Benzen van de jaren 80 en begin jaren 90…zijn er niet zo heel veel veilige auto’s van die tijd. Het is pas sinds de jaren 90 dat de meeste Japanse en Europese auto’s veiliger geworden. Sommigen, zoals Fiat, hadden daar zelfs tot in deze eeuw aan toe, nodig om veiliger te worden.
    Dus, toegegeven…het is bagger…maar dat is niks anders dan de bagger die hier tot 1995 werd gemaakt.

    Login om te reageren
  36. pim zegt

    7 februari 2008 om 02:53

    Jullie zie het weer allemaal verkeerd. Dit is een nieuwe chinese techniek waarbij de deur, de A-stijl, het dak, en de personen in de voorste rij deel uit maken van de kreukelzone. De passagiers achterin zijn nu EXTRA veilig!

    Login om te reageren
  37. Kimi NL zegt

    7 februari 2008 om 06:46

    Mijn derbi(brommer) heeft kleinere kreukelzone!!!!!!!:P..
    wel erg slecht.

    Login om te reageren
  38. rider zegt

    7 februari 2008 om 08:01

    he moet hij geen ster krijgen voor die ster in de voorruit?
    jemig weer een chinees die door de mand valt! kopieren kunnen ze goed maar van de veiligheid hebben ze nog duidelijk geen kaas gegeten. daar moeten ze nog heel veel leren.

    Login om te reageren
  39. astondriverinspe zegt

    7 februari 2008 om 08:32

    Zelfs die dummy komt uit zijn stoel gesprongen toen hij het beroerde resultaat zag!

    Login om te reageren
  40. Einser zegt

    7 februari 2008 om 08:47

    Hij lijkt me wèl voetganger-vriendelijk! Alleen jammer dat je als bestuurder meer letsel oploopt dan de voetganger die je aanrijdt.
    Overigens niks tegen voetgangers hoor…

    Login om te reageren
  41. Ben zegt

    7 februari 2008 om 08:48

    Jezus, hoe krijg je dat voor elkaar!
    Als je een raketgestuurde rollator ertegenaanstuurt, komt ie er nog beter af..

    Login om te reageren
  42. Pieter zegt

    7 februari 2008 om 09:26

    0 sterren , hahahaha!

    Login om te reageren
  43. sjaak zegt

    7 februari 2008 om 10:00

    ”Toyota is het best verkopende automerk… I rest my case ”

    Best verkopend betekent niet automatisch dat je ook het beste product hebt ;) Niet dat ik wil beweren dat toyota alleen bagger bouwt maar best verkopend en beste product zijn 2 verschillende dingen.

    Login om te reageren
  44. carf zegt

    7 februari 2008 om 11:05

    grappig, waarom niet dit stuk ook posten?

    The Geely ‘Death Vessel’, nee ‘Freedom Vessel’ was recently featured on China Car Times, however, it transpires that the crash test was carried out over a year ago! For some strange reason, the Chinese automotive press have only just picked up on it.

    http://www.chinacartimes.com/2008/02/05/more-on-the-geely-death-vessel/

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    7 februari 2008 om 11:08

    @carf: dat stukje is ook gebruikt, de video staat in het artikel.

    Login om te reageren
  46. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 11:08

    Woow…wat een frustraties hier..waar zijn jullie in Godsnaam mee bezig…my God !

    Okay
    Ga je maar lekker uitleven jongens, nu het nog kan, nog even dan is dit sterk verarmde werelddeel volledig geisoleerd van de rest van de wereld en dat hebben jullie kinderen aan hun ouders te danken…

    Papa’s(en mama’s?), jullie worden bedankt!!

    Login om te reageren
  47. autoblogger zegt

    7 februari 2008 om 11:11

    Dit is overigens weer zo’n zelfde verhaal als met de ADAC, zoals N1K ook al aangeeft. Destijds waren Brilliance en Landwind de lul, nieuwe concurrenten moeten immers zo lang mogelijk worden afgehouden. Net zoals in Duitsland is ook in Rusland dit besef goed aanwezig…

    Login om te reageren
  48. carf zegt

    7 februari 2008 om 11:11

    uit hetzelfde article, Chinese Lifan auto haalde well 5 sterren bij dezelfde Russian test center, waarom dan niet quote?

    Pick alleen de slechte nieuws dus, nice to be honest

    LOL

    Other Chinese companies have succesfully crash tested in Russia, including Lifan (5 stars) and the BYD F3 (unknown, rumored to be above 3)
    http://www.chinacartimes.com/2008/02/04/geely-death-vessel/

    Login om te reageren
  49. autoblogger zegt

    7 februari 2008 om 11:11

    @fr@nk01: helder verhaal zeg! thumbs up!

    Login om te reageren
  50. autoblogger zegt

    7 februari 2008 om 11:12

    @carf: we richten ons eerst even op geely ;)

    Login om te reageren
  51. carf zegt

    7 februari 2008 om 11:14

    goed, watever :)

    Login om te reageren
  52. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 11:24

    Oja, wie hier wil z’n autootje beschikbaar stellen voor een testje…(geen garantie uiteraard)!

    Tevens meerdere getuigen in bezit van foto/filmcamera (uit bv.japan is toegestaan) gevraagd…

    Aanmelden bij autoblog.

    Login om te reageren
  53. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 11:35

    @autoblogger
    me dunkt, ‘dit stukje’ thumbst up zeg, geweldig hoor!
    Zeer realistisch, goed voor het moraal moet je maar denken hé, ook goed om je zo uit de wereldmarkt te prijzen…

    Login om te reageren
  54. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 11:38

    @carf
    pluim!
    ;-)

    Login om te reageren
  55. Racer X zegt

    7 februari 2008 om 12:32

    Pff, ik vind 8000 euro nog best wat geld voor zo’n kansloos Chinees hok. Zeker als je je bedenkt dat er ook nog BPM bovenop komt en je voor 8000 ook een leuke occasion kan aanschaffen.

    Login om te reageren
  56. Jroetjuh zegt

    7 februari 2008 om 13:17

    ALWEER een dieptepunt voor die chineze… Eerst de Landwind… en nu deze!

    Login om te reageren
  57. nomar zegt

    7 februari 2008 om 14:05

    “Wel positief is de extra hoofdruimte die gecreëErd is.”

    Ah je weet het, zeker voor mensen >1m95, zoals ik :)

    maar damn, back to the drawingboard zou ik zo zeggen

    Login om te reageren
  58. Jurgen zegt

    7 februari 2008 om 15:54

    Ach zoveel mensen rijden in een jaren 90 auto die volgens de huidige maatstaven ook niet verderkomt dan 0,5 tot 1,5 ster.

    Login om te reageren
  59. Bas zegt

    7 februari 2008 om 17:16

    De landwind….da’s inderdaad wel een zeer uitstekend voorbeeld. Ik weet niet welke sterkte van bril / contactlenzen dat je hebt maar zien dat gewoon een ordinaire Opel / uzusi is…dat kan volgens mij iedere slechtziende of niet (ik weet dat jullie wel allemaal denken dat het nagemaakt is maar daar doe ik niet aan mee). Wat dacht je zelf? Zou de Landwind …qua veiligeheid…ook maar een heel klein beetje afwijken van de Opel …. die tot heel ver in de jaren 90 verkocht is?
    Als je dat werkelijk denkt….WELTRUSTEN.
    Ik denk dat de auto’s uit China snel veiliger zullen worden…waarom ik dat denk? Omdat de huidige modellen snl verkocht zullen worden aan de Chinezen die ze vervolgens (voorzien van een ander frontje) hier voor de helft van het geld op de markt zullen dumpen.

    Login om te reageren
  60. HarryNAC zegt

    7 februari 2008 om 17:35

    1 pot nat die chinezen…De ontwerper had vast zulke spleetogen dattie het ontwerpen maar met zijn ogen dicht deed. En dat DING mag wel op de markt komen zeker.. O, My God :l :l

    Login om te reageren
  61. Sei zegt

    7 februari 2008 om 22:07

    No offence maar waarom moet zo’n waardeloze auto 8000 euro kosten? ken je beter een C1/Aygo/107/Panda of Logan kopen.

    Login om te reageren
  62. dikke richard zegt

    7 februari 2008 om 22:11

    @ Bas

    Leer eens typen en doe een cursus automerken schrijven. Usuzi ??? Isuzu.

    Login om te reageren
  63. Turbopaultje zegt

    7 februari 2008 om 22:47

    Nog geen 15 jaar terug boden sommige, westerse auto´s geen wezenlijk hogere veiligheid ……………

    Login om te reageren
  64. Jay zegt

    7 februari 2008 om 22:51

    Ik denk dat de auto’s uit China snel veiliger zullen worden…waarom ik dat denk? Omdat de huidige modellen snl verkocht zullen worden aan de Chinezen die ze vervolgens (voorzien van een ander frontje) hier voor de helft van het geld op de markt zullen dumpen.

    @Bas..
    En dan halen ze er wél 5 sterren mee ofwat?

    Het gaat niet om t frontje.. plastic gaat als eerste (altijd) kapot..

    Je gaat geen slechte auto’s een ander frontje geven, dan zijn ze nog steeds shit.. Ik wil wel weten dat ik in een veilige auto zit voor ik er vrouw en kinderen in plaats.
    En op zo’n manier investeren? Dan kun je m beter meteen voor de helft van de prijs op de markt gooien..

    Trouwens wel moeilijk logica te vinden in je verhaal..

    On post; @China, auto’s kun je kopieren, crash resultaten niet..

    Login om te reageren
  65. Jay zegt

    7 februari 2008 om 22:56

    @Turbopaultje
    15 jaar terug hadden we kuilen ipv drempels.. was mn buurman nog een Nederlander en toen was de lucht schoon en de sex nog vies ipv andersom..

    Het mindere tegenwoordig is dat het met iedere auto gedaan wordt, het bekend gemaakt wordt alleen om de consument een beeld te geven van de veiligheid van het voertuig. Hetverkeer van nu (in tegenstelling van 15 jaar terug) rijdt veel harder, onoplettender en agressiever..

    Ik neem t ze niet kwalijk.. Het zou verboden moeten worden deze ingeblikte stoelen met oliesaus te produceren!

    Login om te reageren
  66. pim zegt

    7 februari 2008 om 23:19

    Oh my:

    http://www.chinacartimes.com/2008/02/04/geely-death-vessel/

    middelste plaatje: de wielophanging is bevestigd aan een klein stukje metaal dat met wat slordig laswerk onder de bodemplaat is vastgemaakt.

    Als je een zelfdragende carrosserie maakt, moet je wel zorgen dat die corresserie dat dragen ook aankan! Een milimeter blikmetaal is daarvoor komisch genoeg niet zo geschikt.

    Login om te reageren
  67. pim zegt

    7 februari 2008 om 23:22

    http://www.chinacartimes.com/2007/11/07/lifan-520-passes-russian-car-crash-test/

    “Toevallig” is de chineze auto die de 5 sterren in de russische crash test haalde in Rusland geproduceerd.

    “The sedan is assembled in Russia for the Russian market after Lifan sealed a $160 million USD deal with Russian automaker, Automirv, to sell the 520 in the country.”

    Het russische Automirv heeft er 160 milioen dollar belang bij dat deze auto de 5 sterren haalt.

    Login om te reageren
  68. Valetparker zegt

    8 februari 2008 om 00:11

    Opvallend dat niemand opmerkt dat er logo’s van Avtovaz op de auto staan (bij mijn weten de fabrikant van Lada). Apart dat die de crash van een concurrent sponsoren en dat die geen enkele ster haalt. Hoewel dat waarschijnlijk wel te verwachten was gezien de Chinese reputatie is dit toch niet helemaal objectief…

    Login om te reageren
  69. Turbopaultje zegt

    8 februari 2008 om 10:14

    China bashing door de opkomende, russische autoindustrie. Is toch voor de hand liggend ?

    Login om te reageren
  70. Baloni zegt

    8 februari 2008 om 17:28

    Wahahaha das balen als je daar zit xD

    Login om te reageren
  71. Tombnolz zegt

    8 februari 2008 om 18:06

    Hey mannen, niet vergeten dat de Chinezen met zet 1 miljaaaaaaard zijn! Daar komt het op geen verkeersdode meer of minder aan hoor.

    Login om te reageren
  72. hoezo auto zegt

    11 februari 2008 om 10:28

    Oke, veel ervaring in de autoindustrie hebben de chinezen niet. Maar het toch van de zotte dat ze kennelijk geen reet leren van de gevestigde orde in de branche. Goedkoop is het motto. Veiligheid, lees kwaliteit, komt blijkbaar niet op de intetielijst voor. SCHANDE.
    Uhh, heeft india ook niet vrij recent een äuto” op de de markt gebracht?

    Login om te reageren
  73. erik van ingen schenau zegt

    11 februari 2008 om 11:28

    1. de test is van 2006. Waarom steeds oud nieuws in autoblog.nl?
    2. dit is een van de oudere Geelys, nog gebaseerd op de Daihatsu Charade. Er zijn nieuwere (en betere) modellen als b.v. de MK (wereldpremiere op de Detroit Autoshow 2008), de KingKong, de Vision.
    Maar zelfs deze auto’s zullen we hier niet zien, pas de volgende generatie Geely’s komt in de Europese export. En reken maar dat ze dan niet hebben stil gezeten.

    Login om te reageren
  74. robbedoes zegt

    11 februari 2008 om 13:22

    1 voordeel.
    De afterservice kun je zo een beetje beperken.

    Login om te reageren
  75. Serhat zegt

    11 februari 2008 om 13:42

    Maarjah het prijs compenseert het weer he.. Natuurlijk is het mensenleven belangrijker, maar sommigen hebben het simpelweg niet en kopen ze een chinese auto.. In Turkije heb je ook een eigen merk genaamd Tofas, die zal waarschijnlijk ook 0 sterren scoren, maar rijden wel miljoenen rond in Turkije!!

    Login om te reageren
  76. Kijkeenswatverder zegt

    11 februari 2008 om 15:29

    Ja jongens, er wordt lekker minderwaardig over dit ding gedaan maar als je ooit in China geweest bent dan weet je dat ze binnen de kortste keren dit probleem weten op te lossen. Ik doe veel zaken met China en over 5 tot 10 jaar is dit echt over. Europa is op heel veel productie processen wat kwaliteit en kosten van China aan het verliezen dus degene die hier stompzinnige berichtjes kunnen tikken: ga alsjeblieft naar school en haal het beste uit je zelf, ga universiteit doen als je het kunt of what ever, maar met gemakzuchtigheid is het een kwestie van tijd dat wij dat arme landje zijn en de rollen omgekeerd zijn….

    Login om te reageren
  77. Hans zegt

    12 februari 2008 om 12:03

    Je kunt op je vingers natellen dat het sowieso niet de bedoeling is dat een auto van 8000 euro goed zo scoren op wat voor test dan ook, al zaten er 100 airbags in.. Dat zou Opel, Ford, Toyota etc miljoenen aan omzet kosten. Laat staan de inkomsten die de schatkist misloopt.

    Login om te reageren
  78. Slut zegt

    13 februari 2008 om 16:57

    Ik weet 100% zeker dat je een 2e hands auto van 8000 euro ten eerste beter rijdt en minimaal 4 sterren meer scoort dan dit soort rommel.

    Login om te reageren
  79. IlCuoreSportivo zegt

    13 februari 2008 om 19:20

    Ik vind het nog goed meevallen, laatst een veel slechter resultaat gezien van een ander chinees stuk speelgoed, toen plooiden de draagbalken zo onder de auto vandaan.
    Als ze aan dit tempo blijven verbeteren zitten ze over twee jaar op het niveau van de koreanen en over vier jaar van de japanners. Wat mij betreft nog steeds barslecht hoor, die japanners weten echt niet waar het in een auto om gaat. (stuurgedrag, schakelen, stoelen, onderstel) maar ze zullen idd goed verkopen aan de groep mensen wiens enige eis een betrouwbare auto hebben.

    Login om te reageren
  80. Franco zegt

    15 februari 2008 om 16:44

    @IlCuoreSportivo,

    Dat kun je ook zeggen van de Europese autobouwers!

    Die lijken maar niet te begrijpen, dat wanneer je het sleuteltje ronddraait in het contactslot, de motor het gewoon moet doen!

    Ook zouden de onderhoudskosten ietsje lager kunnen!

    Ik vraag mij af waarom je een Cuore (zie je nickname) als maatstaf neemt voor de gehele Japanse autoindustrie!

    Ik zou zeggen; ‘Ga eens in een Honda type-R, Subaru Impreza WRX of een Swift Sport rijden.
    Slecht stuurgedrag?
    Schakelen, wat NB de specialiteit is van de Japanse fabrikant?
    Stoelen, ok! Die kunnen beter, maar dan moet je maar een AX kopen o.i.d.
    Onderstel?

    Heb jij uberhaupt wel een auto?

    Login om te reageren
  81. johan zegt

    17 februari 2008 om 08:49

    HAHA ik lach me altijd een deuk ;-) om die chinese troep! lol

    Login om te reageren
  82. johan zegt

    17 februari 2008 om 08:55

    Trouwens zie ik het goed dat ie ook helemaal geen airbag heeft?

    Login om te reageren
  83. peter zegt

    17 februari 2008 om 09:07

    waar weaan voorbij gaan is dat door de hoge belastingen in ons land goede autos duur zijn, en we hierom naar “goedkope” alternatieven zoeken , waar de chinezen graag op inspelen.
    Vrij vervoer van goederne en diensten een euro maar nog steeds BPM!

    Login om te reageren
  84. Hilbert zegt

    17 februari 2008 om 10:01

    zo zie je maar weer: chinezen en japanners zijn niet het zelfde.

    Login om te reageren
  85. jp zegt

    17 februari 2008 om 11:19

    blikje sardientjes iemand?

    Login om te reageren
  86. fr@nk01 zegt

    17 februari 2008 om 12:08

    Frappant dat de andere Chineze auto’s, uit diezelfde test…!, makkelijk de 4 tot 5 sterren behaalden, zodat ze simpel kunnen instromen tot het huidige niveau van Europese automerkengilde.

    Ja jongens, we moeten blijkbaar onze Deutsche merken beschermen tegen die buitenlandse indringers!

    Dat we de reëele kans lopen dat straks die Allieëns zichzelf tegen ons beschermen en geen zaken meer
    willen doen met die onbetrouwbare Europeanen, en wij straks ‘geboycot’ uit de economische boot vallen, ach ….
    Een knies’oor die daar over valt, nietwaar.

    Login om te reageren
  87. Marc zegt

    17 februari 2008 om 12:45

    Het is natuurlijk makkelijk afgeven opdeze Chinese gebakjes, maar hoeveel procent van de bevolking rijdt ook vandaag de dag nog steeds rond in koekblikjes van vele jaren oud ? Denk je dat je daar frisser uitstapt nadat je iets met 64 km/h hebt geraakt ?

    Een Volvo rijder

    Login om te reageren
  88. bigboy zegt

    17 februari 2008 om 13:07

    zelfs de dummy is nog gewond.

    Login om te reageren
  89. Wolvie zegt

    17 februari 2008 om 14:16

    Maar ja wie rijd er dan ook met 64 km tegen een muur? Met 50 km ben je al dood wegens t verschil in versnelling dus wat is t belang van die 0 sterren dan haha.
    Goede actie:p

    Login om te reageren
  90. Harcore hooligan zegt

    17 februari 2008 om 14:48

    jammer hoor mensen die de auto hebben ontworpen volgende keer misschien 1 ster

    Login om te reageren
  91. Tim zegt

    17 februari 2008 om 14:58

    Door mijn werk, ben ik in contact gekomen met veel autosloperij en schadeherstel bedrijfen in China, maar in al die sloperijen kom ik zelden tegen ’n schade met de omvang van zo crastest als hier.
    Ik twijel over de eerlijkheid van zo crastest.
    met de Landwind crastest dat die slecht scoor is omdat de
    chasisbalken en de langsbalken te weinig laspunten zijn uitgevoerd dat bij aanrijding de laspunten loslaten,
    (P.S. dat wijfje naast de crasauto is zeker geen Chinnese maar een Japense wijfje) ga er nu een lampje branden in jullie kleine
    hersentje, aah ik verspil mijn tijd met een stel Chimpansee hier.

    Login om te reageren
  92. Jan zegt

    17 februari 2008 om 15:24

    Nou ja goed. Dit is natuurlijk een grote flop maar China is de laatste tijd erg goed bezig. De chinezen die zijn de markt op een onnavolgbare wijze aan het overnemen (wat niet altijd even goed is natuurlijk, maar de Engelsen zijn er blij mee aangezien ze een miljardencontract hebben gesloten met een bedrijf in bejing) Ze moeten wel leren dat het niet allemaal om profit gaat en dat de veiligheid ook erg zwaar meeweegt!

    Login om te reageren
  93. Henricus zegt

    17 februari 2008 om 16:40

    Alle begin is moeilijk, dat hebben de Jappanners , en de Koreanen dertig jaar geleden ook ervaren. Een grote berg rotzooi was het allemaal. Nu komen de beste auto’s ter wereld daar vandaan. Kwestie van tijd en buitenlandse technologie inkopen, lach niet te vroeg, want ze zullen ons helemaal opvreten die Chinezen. Dus zwaai die dure Europese en Japanse auto’s maar vast uit, onze werkgelegenheid naar de knoppen, weg VW, weg OPEL, weg RENAULT, etc.

    Login om te reageren
  94. Tim zegt

    17 februari 2008 om 17:39

    Jep, vroeger kocht men ’n T.V. voor 3000 gulden,’n Tulip 486SX computer voor 12.000,- gulden ,’n printer voor 800,-
    ’n mobieltje voor 3000,- gulden en ’n hamer voor 30,-gulden in de goede ouwer tijden, nu dank zij de Chinese troep kun iedereen dit veroorloven ,
    Eerlijker gezeg, zonder die Chinese troep leven wij veel moeilijker hier. aangezien wij dagelijk huishoud middelen
    80 procent bestaat uit Chinese troep .
    Ik ben dankbaar dat de Chinese troep hier te verkrijgen is
    vinden jullie dat niet? of eten deze mensen alleen banaan.

    Login om te reageren
  95. Tim zegt

    17 februari 2008 om 18:01

    Kijk, de aarde is groot, nog genoeg ruimte met de Chinese erbij.
    er is geen gele gevaar!
    de westerlijk wereld hoefen niet bang te zijn dat de Chinese
    de werkgelegenheid van ons afsnoepen, zolang wij niet voor
    100 euro per maand gaan werken, dan is er geen enkele
    probleem.
    In werkelijkheid produceer/werk de Chinese voor ons.

    Login om te reageren
  96. dodo007 zegt

    17 februari 2008 om 20:36

    ik vermoed vriendjes politiek !! ja laat een goedkopere auto sneller crachen waardoor hij minder goed scoort en je weet zeker dat vw en opel e.d zich geen zorgen meer hoeve maken voor concurentie !

    Login om te reageren
  97. Chris zegt

    17 februari 2008 om 21:04

    Het gezegde luid:’Wie niet waagt, wie niet wint’
    Ze leren hier juist door en misschien over 7 jaar rijden wij in Chinese autos.
    Tot nu toe zou ik zeggen: Koop een Europeese auto of Amerikaanse

    Login om te reageren
  98. hayvan zegt

    17 februari 2008 om 21:23

    De grootste rotzooi qua automerk zijn de franse merken,maar ja ze moeten weer die chinezen aanvallen.Typisch nederlandse reacties hier allemaal.

    Login om te reageren
  99. Bart zegt

    17 februari 2008 om 21:24

    Sorry, er klopt niets van dit verhaal. er staat op de auto een AbtoBa3 logo (AvtoVAZ)
    AvtoVaz is lada. Hoe jullie aan China komen, ik weet het niet, maar misschien is dit een lada die alleen in China te koop is ofzo.
    In ieder geval, dit is een Lada

    Login om te reageren
  100. hayvan zegt

    17 februari 2008 om 21:26

    Waarom bouwt nederland trouwens geen eigen automerk ? B.V DAF 1.6i ofzoiets !Weet ik zeker dat 10.000.000 mensen die auto zouden rijden.Puur uit patrioisme.

    Login om te reageren
  101. JanR zegt

    17 februari 2008 om 21:35

    Deze auto zou het goed doen op de Mexicaanse markt:

    Geely RampaBamba :)

    Login om te reageren
  102. victor zegt

    17 februari 2008 om 22:49

    Ik wil ‘m wel!

    Toch wel heel praktisch, zeker lekker goedkoop voor mij als student.

    Tot die tijd maar een Trabantje nemen, net zo fijn ;-).

    Login om te reageren
  103. maikchoy zegt

    17 februari 2008 om 23:54

    Dit is nu weer een voorbeeld van een kamikaze voertuig!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  104. Remco zegt

    19 februari 2008 om 21:16

    Misschien…is de auto bedoeld om achteruit te rijden

    Login om te reageren
  105. marc zegt

    19 februari 2008 om 21:40

    hahah nou zijn die chinezen fff blij dat ze met zo vele zijn.
    eentje meer of minder kan autofabrikanten daar kennerlijk niet al te veel schelen.
    Bovendien denk ik dat je niet 0 sterren maar aardig wat meer sterren ziet na zo´n crash.
    (of helemaal niets meer na het kijken van de testcrash)

    Login om te reageren
  106. stephan zegt

    19 februari 2008 om 22:03

    waarom maakt iedereen zich zo druk
    voor dat die auto`s in nederland zijn en van de vrachtwagens afrollen heeft de wiel ophanging het al begeven
    eigenlijk is die auto helemaal niet zo gevaarlijk want ver zal je er niet mee komen

    Login om te reageren
  107. silvan zegt

    19 februari 2008 om 22:19

    tja, made in china :P

    Login om te reageren
  108. Carlos zegt

    19 februari 2008 om 23:50

    Jah om geld te besparen maken chinesen auto’s uit cola blikjes, zo als je kunt zien is geen goed idee.

    Login om te reageren
  109. Fester zegt

    20 februari 2008 om 02:18

    boehoe troep uit china , weg ermee !!! helaas, te laat… ze komen eraan TROEP UIT CHINA oftewel Made in China, vreselijk man … I hate it…

    Login om te reageren
  110. youri zegt

    20 februari 2008 om 07:28

    haha bekijk het van de zonnige kant die chinezen breken de markt niet open :D :P

    Login om te reageren
  111. Frans zegt

    20 februari 2008 om 07:56

    Zo te zien een auto met een hoge amusementswaarde :-))

    Login om te reageren
  112. eric zegt

    20 februari 2008 om 10:01

    Als jullie dit frontaal noemen. De beelden laten wel een hoek van een “muur” zien. En de Landwind brengt mij binnen 2 jaar tijd en 110.000 kilometer verder overal veilig naar toe, maar oude koeien uit de sloot halen moet je niet blijven doen.

    Login om te reageren
  113. chinees zegt

    20 februari 2008 om 10:22

    Tja, zolang in China een mensenleven ondergeschikt is aan het geld verdienen blijven deze schurken doorgaan met het produceren van levensgevaarlijke produkten.
    Een ander voorbeeld (off topic): een chinees bedrijf van babyvoeding deed een bepaalde stof in poedermelk zodat het wat meer leek. Gevolg: duizenden zwaar zieke baby’s waaronder een vele sterfgevallen.
    TRIEST !!!!

    Login om te reageren
  114. fr@nk01 zegt

    20 februari 2008 om 18:56

    @hé jij hier boven, ga ff elders je gore verzinzel taal uitspuwen, neem je aso vrienden mee de afgrond in en bedankt de duivel onderweg, doei !

    Login om te reageren
  115. Tim zegt

    20 februari 2008 om 22:55

    JOINT HIER, chimpanse,ola odan,gorilla.

    auto gemaak als een tank,natuurlijk kan dat,kwestie hooge klase staal platen gebruiken, dan is ie zeker zo sterk als een
    tank, zo moeilijk is toch niet.

    Login om te reageren
  116. John zegt

    13 maart 2008 om 15:32

    Voorlopig heeft de Brilliance in de 2e test al 3 sterren verdient.

    Volgend jaar staan de Chinese auto’s op het zelfde niveau als Europese en japanse. Kan dat hoofdstuk ook worden afgesloten.

    Als er een leuke niet al te veel zuipende Chinese auto op de markt komt ben ik bij de eerste.
    Beter dan een afgeragde 2e hands.

    Ps, Chrijsler is met zijn 1 ster ook niet veel beter

    Login om te reageren
  117. Chindonees zegt

    13 maart 2008 om 16:45

    @ Tim: Je spelling doet zeer aan mijn ogen en is een belediging voor de lezer. Duik je boeken eens in om uit te zoeken hoe je bepaalde zaken op een fatsoenlijke manier neerschrijft.

    Login om te reageren
  118. bart zegt

    13 maart 2008 om 18:12

    ?
    Wat zitten jullie ZUID-koreaanse auto’s en japanners af te kraken.
    Toyota bijvoorbeeld is het meest veilige en betrouwbare merk ter wereld, en LEXus ook, alleen is deze luxeuzer. Nieuwe Kia’s (niet de goedkoopste), Hyundai’s worden vast niet binnen een paar jaar door Chinese rotauto’s ingehaald. Misschien worden Chinese auto’s beter, maar nu zijn ze niet meer auto dan AvtoVaz. En ZUID!-Korea en Japan doen het ook steeds beter.

    Login om te reageren
  119. Hans zegt

    31 maart 2008 om 03:41

    Dat mag echt niet levensgevaarlijke rotzooi. Stel dat je in zo een taxi stapt op je vakantie of zakenreis. Gruwelijk.

    Wie bedenkt al die onzin… Aan de schandpaal met die China troep

    Login om te reageren
  120. Hans zegt

    31 maart 2008 om 03:49

    Zeg maar niets. Glimlach de ganze dag. En doe alsof je rich bent in het kwadraat.

    Status daar gaat het om in China. Dat kun je met een auto verwezelijken. Deze auto’s zijn van die burgerlijke goedkope aftreksels vanuit een communistisch regime waar iedereen in kab rijden. Mensen aldaar kunnen status afdwingen met zo een car. Wel tegen een prijs waar wij nee tegen zeggen. Maar dat is het punt niet daar in China. Die houden hun kaken stijf en blijven lachen. Het is en blijft een arm land. Maar er zijn wel heel erg veel Chinezen.
    Die mensen doen graag hun best en haten europeanen. Een Chinees is altijd de beste.
    Ze komen alleen op geld af. Dus op ons, want wij kunnen die dure producten makkelijk betalen.

    Die auto’s zullen naar mijn mening zeker beter worden, al zal het enige tijd duren.

    Login om te reageren
  121. AMG Powerrr zegt

    6 juni 2008 om 21:55

    Jah, zo zie je maar weer. Koop vooral geen Chinese auto.

    Ik werd trouwens behoorlijk misselijk van die ****’s die de Mercedessen vernielen en bespotten…

    Login om te reageren
  122. cobra zegt

    31 oktober 2008 om 11:03

    Cina is de toekomst… let maar op!!!!!!!

    Login om te reageren
  123. danoontje power zegt

    20 oktober 2010 om 18:26

    geen kreukelzone en niks zit er op of in

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North