• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Honda Legend – iets minder saai

Auteur: chefke, gepost 6 februari 2008 om 19:58 – 66 Reacties

Gefacelifte Honda Legend


Op de Chicago Autoshow is net het doek afgetrokken van een opgefriste Acura RL, die in Europa als Honda Legend door het leven gaat. Het voorgaande model was een beetje suf en daarom is de nieuwe iets hoekiger en sportiever vormgegeven.

Heel spannend is het echter nog steeds niet. De achterkant is iets vierkanter met nieuwe achterlichten en twee zes-hoekige uitlaatpijpjes. Aan de voorkant loopt de grill verder door naar beneden en zijn de koelingsgaten naar de zijkant verplaatst. Onder de motorkap levert Honda nu een nieuwe 3.7-liter V6 die er 300 pk en 367 Nm uit perst. Om de Legend een sportief tintje te geven kan je de 5-traps automaat bedienen met flippers achter het stuur.

Verdere veranderingen zijn een verbeterde vierwielaandrijving, 18 in plaats van 17 inch lichtmetalen velgen en hoofdsteunen die de nek beter beschermen tegen een whiplash. Ook krijg je in de nieuwe Legend betere geluidsdemping en iets meer ruimte achterin. Al met al krijg je veel dingen standaard waar je bij de Duitse merken een forse meerprijs voor moet betalen. Helaas is de verpakking nog steeds gewoon saai en dat is waarschijnlijk direct de reden dat de auto in Nederland niet echt aanslaat.

Gefacelifte Honda Legend
Gefacelifte Honda Legend

Ook interessant!

  • Honda trekt doek van nieuwe generatie HR-V
  • Zó komt de nieuwe Honda Civic bij de dealer te staan
  • Gelekt: de sedanversie van de nieuwe Honda Civic
  • nieuwe Honda Civic
    Elfde generatie Honda Civic is weer heerlijk saai

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, legend

Vorig bericht: « Valetparkeren met je A8
Volgend bericht: Chinese Geely haalt nul sterren in de crashtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thomaz zegt

    6 februari 2008 om 20:08

    Ik vind de huidige Legend anders een bijzonder dikke auto, vooral het interieur.

    Wat er volgens mij vooral ontbreekt is een (dikke 6 cilinder) diesel… En ook is €75000 voor deze auto wel veel geld, dan is-ie alleen wel fully loaded en heb je een 295pk V6…

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    6 februari 2008 om 20:10

    Ik denk dat het feit dat er maar één versie wordt geleverd, volgehangen met opties en dus ook een stevig prijskaartje ook wel een behoorlijke rol speelt bij de lage aantallen….. Honda’s importeur heeft een zeer merkwaardige strategie…. ik zou zeggen zorg eerst voor verkeer in de showrooms en kijk dan of je ze bijna 75 mille afhandig kan maken…. Werkt misschien beter dan deze strategie.

    Login om te reageren
  3. TomRS6 zegt

    6 februari 2008 om 20:10

    Sorry,

    het sedan-topmodel zo saai en gewoontjes, jammer.

    Login om te reageren
  4. Texter zegt

    6 februari 2008 om 20:10

    Zoals altijd veel mooie techniek op papier en in de praktijk zal het wel weer matigjes rijden. Ongeacht het uiterlijk: de huidige Legend is duur, dorstig, sloom, log en matig geveerd. . ‘All new’ gaat er bij ons niet in, evenmin de halfslachtige Unique Selling Points die niks waarmaken. En een 5-bak…kom op zeg, Honda. Maak er dan een mooie DSG 7 bak van als je een sportief alternatief wilt brouwen.

    Login om te reageren
  5. musclecar zegt

    6 februari 2008 om 20:12

    ik vind de voorkant van de oude versie mooier, maar de nieuwe achtekant mogen ze gerust produceren, ook al heeft het iets van de BMW M3.

    Login om te reageren
  6. ferrarifreak zegt

    6 februari 2008 om 20:12

    de achterkant is een verbetering :P

    Login om te reageren
  7. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 20:24

    OmG…ZUCHT…saai?? !!

    Nee ik laat me niet irriteren door lieden die blind zijn voor pure schoonheid!

    @chefke.., wat is jou definitie van ‘saai’ .

    Login om te reageren
  8. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 20:34

    Texter, ga me niet wijsmaken dat jij er al een mm in gereden heb.
    Jij komt niet eens de Showroom binnen.
    oh.., vandaar!

    Login om te reageren
  9. Patrick zegt

    6 februari 2008 om 20:38

    De Honda is dan zogezegd saai, als het om een audi ging werd hij zakelijk genoemd.

    Login om te reageren
  10. chefke zegt

    6 februari 2008 om 20:39

    @fr@nk01

    Mijn definitie van saai? Dat staat in het artikel: de Honda Legend ;)

    Login om te reageren
  11. Texter zegt

    6 februari 2008 om 20:43

    @frank01. Wederom neem je het te pas en te onpas op voor Japanse meuk.
    Ik hoef er niet in te rijden als hij op TV en in de blaadjes uitvoerig getest wordt en door het ijs zakt. Niemand in ons land zit te wachten op de Legend, dus die Legend komt hier nieteens de showroom binnen. In ben wel benieuwd of de nieuwe beter is.

    Login om te reageren
  12. Atomic Wedgie zegt

    6 februari 2008 om 20:46

    Honda heeft gewoon niet het imago om in dit segment ook maar enige rol van betekenis te spelen. Snap nog steeds niet waarom ze hier het merk Acura nog niet voeren.

    Login om te reageren
  13. Dr.Bob zegt

    6 februari 2008 om 20:46

    mensen, uiterlijk is idd saai…
    maar het rijdt zo subliem en comfortabel !!
    Misschien niet zo betrokken als een gemiddelde Audi of BMW, maar deze staat toch zeker op m’n lijstje met relaxte reis-fahige automobielen !

    Login om te reageren
  14. alleautolover zegt

    6 februari 2008 om 20:46

    zo’n soppauto dit, alles in dit genre is trouwes geweldig saai, koop een mooie gt/hatchback!
    of als je echt een directeursauto wil hebben koop dan een BMW :D

    Login om te reageren
  15. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 20:47

    In autoweek nr.38 staat een verslag van een bijna 10@jaar oude Legend(en huidige) met 600k op de teller.
    Duur?..laat me (jou) niet (uit)lachen.
    Beter dan een vergelijkbare mercedes!, voor de helft van de prijs!

    Login om te reageren
  16. Leonard zegt

    6 februari 2008 om 20:47

    Ik vind de huidige Legend ook mooier.
    en wat Texter zegt klopt echt niet veel van. het is gewoon een zeer degelijke zakenauto. me vader heeft er een. en heb nog nooit in een auto (mee)gereden als in de Legend (ben nog geen 18:$:O)
    en wat de prijs betreft valt het ook wel mee, als je een BMW met al deze optie’s er op wilt hebben ben je zo 25 mille meer kwijt!

    groeten

    Login om te reageren
  17. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 21:01

    @chefke,
    dat is jou persoonlijke mening!
    Wereldwijd wordt de Legend uitstekend verkocht.
    Iig is Honda er meer dan tevreden mee…
    Nogmaals deze wagens horen
    ‘saai’ en statig voor(de oprit) te komen.
    Men wil niet anders! En ik ook niet.
    Het is jammer dat Honda niet veel aandacht besteed in Europa.

    Login om te reageren
  18. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 21:12

    @texter
    aah…èén van m’n auto’s(lease):

    HONDA ACCORD 2.2i CTDI Executive

    ‘één van de beste auto’s die voor dat geld te koop is!’

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    6 februari 2008 om 21:16

    Is dit een nieuwe of gewoon een facelift? Want die portieren lijken wel 1 op 1 hetzelfde. Jammer dat de Honda de achterkant zo op een 5 serie wil laten lijken, zelfs dat hopeloos achterhaalde haaievinnetje hebben ze nagemaakt.

    Het zal nog wel een paar jaar duren voor deze naar Europa komt. Geeft niks want Europa zit dringend op de nieuwe Accoord te wachten. Die maakt veel meer omzet en is veel meer verouderd dan de Legend.

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    6 februari 2008 om 21:41

    “Helaas is de verpakking nog steeds gewoon saai en dat is waarschijnlijk direct de reden dat de auto in Nederland niet echt aanslaat.”

    Ahum… Is Audi dan wel spannend? En BMW? En Mercedes? Kom op, het design van de dikke succesvolle Duitsers is net zomin spannend of aantrekkelijk. Je moet juist blijkbaar saai zijn om succes te hebben in dit segment. Dus dit argument vind ik onzin. Het merk is denk ik meer van toepassing, en de motorisatie (geen diesel).

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    6 februari 2008 om 21:48

    Oké, even een polltje.

    En alleen als je eerlijk bent werkt het.

    Wie van jullie denkt in dit segment meteen aan Legend? En in tweede instantie? Nee, niemand?

    En dat is waar het probleem voor dit model ligt. Véél te weinig promotie.

    Login om te reageren
  22. Step zegt

    6 februari 2008 om 21:48

    Er zijn enkele Honda Dealers, vaak de grotere, die Legend(s) in hun showroom hebben staan. Helaas worden ze amper verkocht. De Legend rijdt perfect, veel power, enorm comfortabel en bijna alles is electronisch bedienbaar. Denk hierbij aan het stuur dat automatisch naar voren komt, de stoelen, airco achterin etc. Voor zijn geld is het een perfecte auto maar helaas heeft Honda de naam niet voor zo een klasse auto.

    Login om te reageren
  23. JK zegt

    6 februari 2008 om 21:55

    voor 76 k heb ik een audi S5, lijkt me een betere keuze als deze 30k uitziende Honda Legend.

    Login om te reageren
  24. STJ zegt

    6 februari 2008 om 22:05

    @JK

    Ik heb liever de legend dan een twee deurs passat.

    Login om te reageren
  25. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 22:17

    Toevallig liep ik vanmiddag langs een Passaat, als je persé een definitie zoekt voor saai…
    Desalniettemin kan ik ‘m wel waarderen, echtwaar juist om z’n eenvoud.
    Niet dat ik ‘m zal kopen/leasen, nee zeg..

    Login om te reageren
  26. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 22:25

    @chefke
    er zijn toch nog wel meer foto’s van deze Legend beschikbaar?
    Normaliter verschijnen er hier een compleet album van de uitverkorene…
    Nu niet?

    Login om te reageren
  27. thom zegt

    6 februari 2008 om 22:57

    Ik vind een passat R36 toch een stuk spannender dan deze

    http://images.forum-auto.com/mesimages/106923/1558.jpg

    kan je nog 15k uitgeven aan opties

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 februari 2008 om 22:59

    Heyyy,
    Daar hebben we Frank01 weer!

    Onze koene Honda-ridder!!
    Chappeau voor je liefde voor het merk hoor!
    Ik weet hoe het voelt…

    Nu even mijn mening, nadat zo ongeveer alles al gezegd is. Ik vindt hem errrrug Amerikaans. Daarnaast zoals de titel al aangeeft och wel errrg saai… Achterkant is mooi, maar wel weer behoorlijk afgekeken van Chris Bangle.
    En de Accord hebben ze zelfs als Executive! Origineel…

    Als de reden waarom niemand hem mot nogmaals, schrijft af als een gek, dus niet interessant in de lease, en 80% in deze klasse wordt geleased

    Login om te reageren
  29. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 23:01

    @Citrofiel
    die tekst viel mij inderdaad ook erreg op.

    Over smaak valt niet te twisten is de kreet, als beemers- en audifanaten elkaar hier bevechten.
    Nu bepaalt 1 autoblogger de smaak van het hele volk, zonder dat ie enige objectiviteit nastreeft en de smaak onbetwist laat.
    Blijkbaar dient autoblog eeh, sommigen dan…enkel en alleen om potentieéle autokopers een door hun bepaalde richting te duwen!

    Dit is goed voor je, deze niet…!

    Het zijn net politici en jullie pikken het
    ook nog, ja ‘we’ zijn net schapen, inderdaad.
    Geen hersenen?, tja dus öok geen eigen wil(smaak)…nah ieder z’n smaak.

    .

    Login om te reageren
  30. fr@nk01 zegt

    6 februari 2008 om 23:27

    @texter
    De Legend is er niet voor om een ‘sportief’ alternatief van te brouwen.
    Het zijn geen bierbrouwers voor sportievelingen!

    Voor snelle auto liefhebbers biedt
    Honda een betere keuze aan, wo. de
    prachtige ware sportwagen de S2000.
    Volgens TopGear de enige echte..
    De Beste!

    Login om te reageren
  31. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 00:25

    Jij ook hier Svenska?
    Nah, goeienavond…
    Heb je mijn comment van de vorige artikel aan jou gelezen?, niet dus!, das niet zo mooi van je.
    kunnen we eigenlijk niet verstandig discussieëren, jammer.

    Iets anders dan. Ja ik rij Honda…
    Nee, ik ben niet merkgebonden!
    Als ik ‘morgen’ een ander merk/model treft die beter is dan de huidige, switch ik direkt over, jawel!
    Jammer dan.
    Dus Honda-ridder?, neen!
    Ik kies de ‘beste’ -volgens mijn waarden, normen en budget- die op dat moment op de markt te koop is.
    Niet meer maar zeker ook niet minder!
    Ik bepaal zeer kritisch, op harde feiten en detaills, mijn keuze geholpen door mijn beroep en jarenlange ervaring.

    kom bij mij nooit aankloppen met zoiets als eigen merk verdedigen, is zinloos… ik heb en rij al jaren verschillende merken.

    en nu ga ik slapen, truste…
    :-)

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    7 februari 2008 om 00:29

    Wat is er mis aan de huidige legend? te mooi misschien? :(
    Zoals de autoindustrie nu inoveert, zijn ze zichzelf aan het voorbijlopen.

    Login om te reageren
  33. Texter zegt

    7 februari 2008 om 00:49

    @Frank01: je moet nou echt niet uit je nek gaan lullen, want de huidige Legend werd echt groots aangekondigd met zijn geweldig systemen om hem kwiek te laten zijn. Je zet hem met wat concurrenten op een circuit en hij is bam 4 seconden slomer. Alsof iemand zit te wachten op een lelijke dwijl met een Honda logo. The ultimate luxury performer my ass. Super Handling All Wheel Drive mijn aars. Al die onzin is ook te verwachten van een bedrijf dat jaren lang heeft verkondigd dat het niet gelooft in passieve veiligheid. Voor de gein moet je eens http://www.hondalegende.com.au bekijken. Je lacht je rot. Stelletje marketing n00bs.

    Login om te reageren
  34. Texter zegt

    7 februari 2008 om 00:50

    En verdraaid…een E teveel… http://www.hondalegend.com.au dan

    Login om te reageren
  35. RUS zegt

    7 februari 2008 om 01:01

    Achterkant is een beetje matig. Voorkant is prima. Alhoewel geen goede verbetering vindt.

    Login om te reageren
  36. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 02:07

    Hey texter, rot op man!
    Wat een zinloos gebral, moet ik hiermee?
    Jij haat Japanners dus , nah jochie dan zijn we toch uitgepraat!

    iIeder woord is schijnheilig, ordinair
    en hatelijk gericht op Aziatische producten, jij komt jezelf nog eens tegen, bekrompen zielepoot.
    De wereld bestaat niet enkel uit Nederland/belgie/duitsland!

    Gooi je kleppen eens open en kijk eens verder dan je neusharen!
    Valt er hopelijk nog wat te redden.
    Aju, ‘discussie’ gesloten!

    Login om te reageren
  37. Atomic Wedgie zegt

    7 februari 2008 om 02:38

    @Texter, Ik zal eerder iets aannemen van Honda dan van de meeste europese autobouwers in ieder geval. Ik ken maar weinig marketing afdelingen die hun auto’s gaan liggen afkraken dus ik weet niet wat je anders had verwacht van die n00bs? Elk merk zal zeggen dat ze de beste dit en de beste dat hebben.

    Ik heb de aflevering van fifth gear ook gezien en die Honda komt inderdaad niet helemaal uit de verf op het circuit. Nu gaat het hier om een luxe grote auto en die is niet voor op het circuit. De presentator zei ook dat het verschil zo groot is vanwege de te zachte afstelling van de vering en dat het SHAWD weldegelijk werkt.

    Ik dacht me ook vaag te kunnen herinneren dat deze auto is bedoelt voor 50+ ers met vodoende geld die iets ingetogens wilden hebben (maar wel met al die andere marketing redenen erbij natuurlijk ;-)).

    Login om te reageren
  38. pim zegt

    7 februari 2008 om 03:48

    Svenska heeft gelijk. Aangezien het meerendeel van de auto’s in dit segment uitgeleased wordt, gaat het niet direct om smaak of opties, maar om de afschrijving. En als een leasebedrijf te veel verliest aan de verkoop van een gebruikte leaseauto, kan je het schudden.

    Zeg nou zelf: hoeveel mensen willen een tweedehands Honda Accord. Zelfs al is het de beste auto van de wereld (Honda’s zijn behoorlijk betrouwbaar), het mist dat speciale “iets” waardoor het een verkoophit wordt, zelfs voor de tweedehandsmarkt. Ik denk zelf omdat de Japanse auto’s in het hogere segment te veel proberen een comprimis te zijn tussen alle verschillende smaken. Dat betekent uiteindelijk een flauwe hap voor iedereen.

    Login om te reageren
  39. Bobobob zegt

    7 februari 2008 om 10:15

    Ikzelf heb de Legend al een paar keer gereden, alswel enkele “europese” luxe auto’s.
    De legend doet hier echt niet onder voor, en zou zeker een grote concurrent zijn voor deze merken MITS er meer reclame voor gemaakt zou worden.

    Login om te reageren
  40. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 10:28

    @pim
    jij? dacht het al dat we het hier al eerder over hebben gehad, andere auto andere artikel, zelfde onderwerp.

    Maar wacht even, over welke auto heb jij ’t over!
    De Legend is een niet echt voor de hand liggend leaseauto(zoals te verwachten in die klasse), maar vaak gekocht door vrije beroepers/kleine ondernemers die van een andere kosten-faktor berekening gebruik maken.

    Komen we bij de Accord…hoezo niet goed liggen, dus ongunstig als lease?is dat nu wat jij zegt!
    Wat klets je nou, mijn Accord ligt echt niet duurder in de lease dan zijn ‘klassegenoten’, hoe kom je erbij?
    De Accord niet goed in de 2e handsmarkt?, ze staan notabene gemiddeld duurder geprijst dan die andere zgn. middenklassers!(dus de vraag ligt pertinent hoger dan het aanbod).

    Je hebt wellicht gelijk wat betreft de beste auto van de wereld, de Honda Accord…de best verkochte sedan ter wereld(stuivertje wisselend met de Toyota Camry, ook zo’n verkoophit…!), behalve in nederland(europa).

    En daar gaan we weer(komt de aap uit de mouw), ‘de Japanners’ blablabla…gelul van de 1e orde!
    Het gaat dus niet om merk of kwaliteit…zoals gebruikelijk enkel dat ordinaire aspekt van het Japans(Aziatisch) zijn, en dus zijn we uitgesproken en heb ik het gehad met jou.
    Bekijk ’t verder maar.
    Aju !
    .

    Login om te reageren
  41. Apache zegt

    7 februari 2008 om 11:00

    Leuke auto voor met volle bak Airborne te laten afspelen. (Too much, too young, too fast)

    Login om te reageren
  42. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 februari 2008 om 11:06

    Denk aan je hart Frank01!

    Dat vrije beroepen en ondernemers met een andere kostenberekening werken is natuurlijk onzin. Die hebben te maken met dezelfde afschrijving en gebruikskosten!

    En de Accord is zeeeeeeeker duurder dan de klassegenoten die wel goed scoren in de lease. Maakt niet uit, er zijn genoeg mensen die bereidt zijn extra te betalen voor wat ze ECHT willen. Maar die kiezen dan vaak voor een merk met meer emotie. En wat de ratio betreft zit het wel goed bij Honda, maar ik ken weinig mensen (en de verkooplijstjes bewijzen dat) waarvan een Honda de broek doet bollen…

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 februari 2008 om 11:11

    @ Frank01:

    Kijk eens naar mijn eerdere comment?
    Ik vindt hem te Amerikaans! Tuurlijk doet ie het goed in Amerika, en daar is ook deze versie weer volledig op gericht.

    Nadeel daarvan is dat hij ht in Europa nooit super zal doen.

    Is natuurlijk ingecalculeerd, ze weten dat bij Honda ook ech wel…

    Login om te reageren
  44. Juppe zegt

    7 februari 2008 om 12:00

    Ik zou niet weten of een Legend meer afschrijft als bv een Duitser uit die klasse. Maar als ik een auto moest kopen om echt veel km’s mee te maken, dan ging ik toch wel voor de Legend. Ik zou er zo een jaartje of 10+ in rond willen rijden. Dat liever dan elke 3 jaar een nieuwe Duitser met alle afschrijving en ellende die daar bij komt kijken.
    Waarom zolang er mee rijden? Omdat het een product van topkwaliteit is! Ik kan me nog een autoweek artikel herinneren over de Legend van Adriaan (van Bassie). Met 600.000km op de klok, en nog de 1e uitlaat! Daar was nou eindelijk eens lichte roestvorming op te vinden.

    Maar verkopen (in Europa tenminste) doet het niet echt, omdat er geen Duits merkje op staat. Net als met de NSX, daar stond voor velen ook een verkeerd merkje op. Jammer voor die velen dan ;)

    Login om te reageren
  45. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 12:08

    Sorry, maar dan ben je slecht geinformeerd.
    Dacht je echt dat ik meer wil betalen aan een auto?, ’t blijft slechts een auto, ja!
    Je maakt een rationele keuze uit de beschikbare configuratie, als je dat
    niet uit het oog verliest mag je daarna, wat mij betreft, je emotie laten bepalen dan pas ben je goed
    bezig.
    Wat je dan bespaart(of niet), ligt aan de persoonlijk ‘hebzucht’ en ik wil alles voor hetzelfde geld en liever nog voor minder!
    :-)

    Login om te reageren
  46. bmw zegt

    7 februari 2008 om 12:20

    Knappe auto, spijtig van die minder mooie BMW-5 achterkant.

    De Legend is een echte cruise-auto, geen sportmachine. IK verschiet er niet van dat hij in de US beter verkoopt dan hier. Daar zijn meer mensen die willen “cruisen” in luxe en dat doe je nu eenmaal niet in een Volkswagen of zo. Bovendien zijn de afstanden daar ook groter en dus meer geschikt om rustig te rijden. Rustig rijden kennen wij niet meer in B en NL.

    Ik ben het eens met diegenen die zeggen dat het een imago-probleem is. Want puur financieel maakt het allemaal niet veel uit. Mensen die dit kunnen betalen, kunnen een hogere afschrijving wel aan. :-)

    Login om te reageren
  47. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 12:28

    @Juppe
    Ik had eerder al gerefereerd aan een artikel in autoweek nr.38 sept.2007, geweldige Legend 10 jaar jong met 600k en nog steeds in perfecte conditie!

    Totale kostenfaktor tov concurrentie, veel correcter, geen verhogende onverwachte onderhoudskosten, 10 jaar lang genieten met alle luxe die
    een Legend te bieden heeft, en dat is veel heel erg veel!

    Login om te reageren
  48. Type-R zegt

    7 februari 2008 om 12:31

    Spijtig dat het maar een 5-traps automaat is, maar toch een gewedige auto!

    Login om te reageren
  49. Atomic Wedgie zegt

    7 februari 2008 om 12:32

    Ach ik wilde eigenlijk reageren maar volgens mij al alles al wel zo’n beetje gezegd. Wat ik me nog wel afvraag is waarom Honda eigenlijk zo weinig stationwagens heeft. Van de 5 serie, A6 en E klasse zijn die er wel en die zie ik toch regelmatig rond rijden (ok 5 serie wat minder).

    Login om te reageren
  50. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 12:39

    Die achterkant(incl lichtpartij) van die oude Legend, is door Bmw vrijwel exakt zo overgenomen op hun voorlaatste 3serie !
    Tja… ;-)

    Login om te reageren
  51. Juppe zegt

    7 februari 2008 om 13:12

    @frank,
    Ik lees al jaren geen autoweek meer, die van Adriaan is al van veel langer geleden. Maar blijkbaar was het geen uitzondering dus, gezien de meerdere artikelen :)

    Login om te reageren
  52. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 13:17

    ..en niet onbelangrijk…’De uitstoot van de(‘oude’) vette V6 voldoet nog altijd aan de geldende normen’!
    “Autoweek MK”

    @Atomic
    tja, die wordt hier niet geleverd even
    als een dikke diesel-versie, terwijl Honda wel degelijk de kennis in huis heeft.

    De Accord heeft een perfecte diesel uitvoering, echter de station was mogelijk toch te Amerikaans!?

    Ik begrijp deze Honda fylosofie ook niet volledig, al heb ik wel vermoedens.

    Login om te reageren
  53. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 13:33

    Honda is zo eigenzinnig en daardoor zo vernieuwend innoverend dat mn veel europeanen dit blijkbaar niet kunnen/willen waarderen.

    Juppe,
    ’t staat eveneens op autoweek.tv
    niet dat ze zaligmakend zijn(liever AutoReview), maar een beetje bijblijven welke subjectiviteiten daar worden gepubliceerd
    ;-)

    Login om te reageren
  54. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 13:43

    Zoals onlangs die 3 (x2) testjes, zo subjectief bijna geloofwaardig.
    3 stuk duurdere duitsers vs 3 goedkopere(niet duitsers), dan weet je de uitkomst wel…
    hahaha., ;-)

    Login om te reageren
  55. Juppe zegt

    7 februari 2008 om 13:50

    He Frank, bedankt. Geinig stukje :) De Legend van Adriaan staat in Autoweek nr 52 van 2002. Alleen kun je die niet online lezen.
    http://autonieuws.autotrader.nl/magazineorder.php?ID=8326

    Login om te reageren
  56. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 februari 2008 om 14:17

    Ah, Adriaan van Bassie!

    Zie hier: de doelgroep van de Honda Legend..
    LOL

    Login om te reageren
  57. Sven zegt

    7 februari 2008 om 16:27

    Fr@nk01,

    Ben ik niet een tijdje jouw collega geweest?

    Login om te reageren
  58. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 18:38

    @Sven
    Eeh, tja ik heb veel collega’s gekend, zo rond de 1.000 of meer :-) ….
    Zonder dollen, waar denk je me van te kennen?
    ’tis ook niet de bedoeling om hier m’n anonimiteit te verliezen, denk dat
    je dat wel inziet, maar ok, enige info kan wellicht geen kwaad.
    Vertel me iets meer…

    Login om te reageren
  59. fr@nk01 zegt

    7 februari 2008 om 20:25

    Ah. Svenska van Saab
    ben blij dat je lol hebt, een saab is ook niet alles, hé…
    ik begreep ’t eerst niet waarom je zóó gefocust bent op dat saai, logisch stom stom…sorry.

    saai saai saab saai saab saai saab saa

    Login om te reageren
  60. cartman zegt

    7 februari 2008 om 20:35

    hij kan het best meten met zijn concurrenten ,uit duitsland mits ze de wegligging aanpassen aan europese normen verder prima auto .

    Login om te reageren
  61. Jay zegt

    7 februari 2008 om 23:08

    De achterkant is een beetje een Mercedes/BMW kruising..

    Voor de rest.. Inderdaad.. iéts minder saai..

    Login om te reageren
  62. Rick dos zegt

    7 februari 2008 om 23:54

    Ben ik het of is het frustratieniveau onder sommige AB bezoekers de laatste tijd wel héél erg omhoog geschoten?

    Login om te reageren
  63. Sven zegt

    8 februari 2008 om 01:21

    @ Fr@nkie01

    ver-h, slng, brlndhf?

    Login om te reageren
  64. fr@nk01 zegt

    8 februari 2008 om 09:06

    @Sven
    sorry, dat is mij te cryptisch.
    Simpel:
    Defensie., Bank, Fokker, Fin.Adv.Grp.
    Niet persé in die volgorde.
    Klik maar aan en zien wel…

    Login om te reageren
  65. Ozzy zegt

    8 februari 2008 om 21:31

    De vorige is inderdaad beter.
    Als ik het kon betalen had ik hem ook gelijk gekocht!
    De beste in zijn klasse na de iets grotere Lexus LS 460.

    Login om te reageren
  66. bruce zegt

    10 februari 2008 om 21:58

    Toch raar dat die Duitsgeliefde autoliefhebbers toch altijd gelijkenissen aanhalen met hun modelen…..

    Zou het afgunst zijn……………

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North