• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chip in kentekenplaat is de oplossing voor fraude?

Auteur: robbie, gepost 13 november 2011 om 20:16 – 66 Reacties

Chip in je kentekenplaat


Even wat steekwoorden: Overheid, fraude, chip. Nee, we hebben het niet over de OV Chipkaart, we hebben het over het nieuwste plan van de VVD om fraude met kentekenplaten tegen te gaan. Is het nu al gedoemd om te mislukken?

VVD Tweede Kamerlid Charlie Aptroot heeft zich door iemand laten vertellen dat het aanbrengen van een (op afstand afleesbare) chip op een kentekenplaat het ei van Columbus is om fraude met valse en gestolen kentekenplaten tegen te gaan.

Het zou als volgt moeten werken: Alle kentekenplaten worden voorzien van een unieke chip die door speciale scanner (2.000 euro per stuk) afgelezen kunnen worden, dat aflezen kan vanaf een afstand van maximaal 20 meter. De politie en tankstations zouden scanners moeten krijgen om de chip af te lezen.

“De fraude kan eenvoudig worden voorkomen door kentekenplaten met een op afstand leesbare chip, die zo op de auto worden bevestigd dat de kentekenplaat onbruikbaar wordt bij verwijdering”

Buiten het feit of de overheid & chips nou wel zo’n briljante combinatie is vraag ik me ook af of dit nou werkelijk zo’n briljante oplossing is. Het is namelijk nog steeds mogelijk gestolen platen op je auto te schroeven. Zolang die platen niet geregistreerd staan als gestolen zal er bij het scannen geen “alarm” afgaan en lijkt er dus niks aan de hand.

Daarnaast zal die chip ongetwijfeld door de eerste de beste puber met een Commodore 64 te kraken zijn. Of blijkt uiteindelijk dat de chip aangetast worden door regen. Of dat de scanners niet in staat zijn om vieze kentekenplaten te lezen.

Charlie Aptroot is in elk geval van plan om binnenkort in debat te gaan met minister Melanie Schultz van Haegen. Het ministerie van Infrastructuur laat in een reactie weten dat er al onderzoek wordt gedaan naar diefstalbestendige kentekenplaten. Daarbij kijken ze ook naar het gebruik van chips.

Een video met wat toelichting kan je HIER bekijken.

Ook interessant!

  • Ook fraude met tellerstanden motorfietsen aangepakt
  • Niet een auto uit dit verhaal
    Tankstations zijn nieuw doelwit van criminelen
  • Bovag heeft de oplossing voor mega-achterstand bij CBR
  • Opel Zafira op waterstof
    Opel Vivaro op waterstof is oplossing EV-rijden

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

charlie-aptroot, diefstal, fraude, kenteken, vvd

Vorig bericht: « Autoliefde is van alle leeftijden
Volgend bericht: Bizar ongeluk: Gewurgd door eigen auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Northwestern zegt

    13 november 2011 om 20:18

    Waarom dan geen chip in de voorruit van de auto, waar het kenteken aan gekoppeld wordt?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      13 november 2011 om 20:20

      @Northwestern: waarom in de voorruit als het ook in de motorkap kan?

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        13 november 2011 om 22:45

        @alcantara: Een vooruit is wat moeilijker te verwisselen als een motorkap.

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          14 november 2011 om 07:06

          Pinnen vooraf gaat ook de nodige gevolgen meebrengen. Denk aan het tuig dat ergenst in een auto zit op te letten hoe jij betaalt en vervolgens jouw peut komt jatten!

          Login om te reageren
          • porsche928 zegt

            14 november 2011 om 08:36

            @sebasjuhh: dat zal moeilijker gaan dan wegrijden zonder betalen. En je auto staat op de plek waar jij wilt tanken, zal niet gemakkelijk voor ze zijn. Verder is het beroven van een burger wat zwaarder bestrafbaar dan wegrijden zonder betalen. Dat eerste doe je bewust en van het tweede kun je nog zeggen dat het een vergissing was.

            Login om te reageren
  2. masterstig zegt

    13 november 2011 om 20:24

    Of gewoon dat ie breekt als je hem eraf probeert te halen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 november 2011 om 20:31

      @masterstig: dat is idd een aardige oplossing, maar dan voorkom je nog steeds niet dat platen nagemaakt kunnen worden.

      Login om te reageren
    • GaIIardo zegt

      13 november 2011 om 20:33

      @masterstig: Dan gaan allemaal trieste kinderen je nummerplaat voor de lol breken, zit je ook niet op te wachten.

      Login om te reageren
  3. smulders zegt

    13 november 2011 om 20:33

    We kunnen ook mensen aanleren om voor het tanken te betalen. Dat scheelt miljoenen aan politie inzet, speciale kentekenplaten, bureauambtenaren die alles administratief moeten verwerken.

    Maar ja, dan komen de klanten niet meer het heilige tankstation winkeltje in. Huilebalken, die tankstation eigenaren.

    Wat mij betreft met ingang van morgen alle politie inzet en verzekeringsuitkeringen rondom benzinediefstal stopzetten. Laat de tankstations compleet in de stront zakken met hun arrogante houding.

    Login om te reageren
    • extuned zegt

      13 november 2011 om 20:39

      @smulders: tja, de jeugd wordt al eeuwen lang aangeleerd om niet te moorden, en toch worden er elke dag mensen vermoord…

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        14 november 2011 om 14:57

        @extuned: Geef die mensen een job in het tankstation en je lost 2 problemen op…

        Login om te reageren
  4. 911GT2 zegt

    13 november 2011 om 20:36

    Waarom altijd moeilijke oplossingen voor makkelijke problemen?
    Platen -> vooraf betalen
    Rekening rijden -> accijnsverhoging

    Login om te reageren
    • MrShifra zegt

      14 november 2011 om 12:12

      @911GT2:

      Moeilijke oplossingen kosten geld, enorm veel geld. En die VVD’er betaalt het uiteraard niet vanuit zijn eigen zak.
      Ik durf te wedden dat Schultz dit later interessant gaat vinden, toevallig!

      Login om te reageren
  5. BRT zegt

    13 november 2011 om 20:39

    Waarom geen chip bij de antenne. En dan meteen zo een chip dat heel de kentekens overbodig worden.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    13 november 2011 om 20:42

    Op afstand uitleesbaar… Daar gaan de privacy voorvechters weer helemaal van op tilt. Ik voel allerlei (misplaatste) citaten van Benjamin Franklin (een idioot die met onweer ging vliegeren) aankomen.

    Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    13 november 2011 om 20:57

    ja maar dit was al sinds 14 oktober bekend. hier nog een radio fragmentje: http://stirlitz-bnr.crossmediaventures.com/downl/bnr/20111014/075630/300

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 november 2011 om 01:43

      @bigcar: dat gaat over het KENTEKENBEWIJS niet over je KENTEKENPLAAT. Een groot verschil dus.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        14 november 2011 om 02:16

        @robbie: dat wel, maar ergens die uitzending volgens mij hadden ze wel over dat dit er aan zat te komen, maatgoed; het zal wel een mislukking worden, weet ik vrijwel zeker. ( zie digi-d, Ov. Chipkaart etc)

        Login om te reageren
  8. norge zegt

    13 november 2011 om 21:00

    Net als bij geld transport een verfbom die dan automatisch op de auto gegooid wordt.

    Login om te reageren
  9. Burdy zegt

    13 november 2011 om 21:07

    OV-chipkaart, digi-d. Iemand………….

    Die waren ook niet te kraken. Overheid en elektronische beveiliging gaat, volgens mij, niet goed samen.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      13 november 2011 om 21:09

      @Burdy: idd, helemaal mee eens ;)

      Login om te reageren
  10. bigcar zegt

    13 november 2011 om 21:09

    d’r gaat sowieso heel veel gedonder mee komen. was ook met de ov chipkaart zo, dus dan zal het vastwel hier ook mis mee gaan…

    @robbie: wil je de ch-ip-01 kenteken hierboven veranderen in het volgende? :P

    XD

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      13 november 2011 om 23:06

      Als je dan een chip hebt hoef je ook geen nummerbord meer.
      Handig voor als een nummerbord niet echt past:

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        13 november 2011 om 23:17

        @sdk16420: het gaat er juist om dat die chip gekoppeld is aan je kenteken. Dus dat kenteken moet wel zichtbaar zijn.

        Login om te reageren
    • bigcar zegt

      13 november 2011 om 23:31

      dan wel wijzend naar de minister: want er gaan veel problemen mee komen…ik durf te wedden

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        13 november 2011 om 23:32

        @bigcar: die hoorde hier niet :oops:

        Login om te reageren
  11. schnitzerken zegt

    13 november 2011 om 21:10

    Waarom is die chip dan nuttig? Er kan toch gewoon een toepassing gemaakt worden die een foto maakt van de auto en de nummerplaat eruit haalt? Best mogelijk hoor in deze tijden..

    Login om te reageren
    • mcdonald zegt

      13 november 2011 om 21:52

      @schnitzerken: Met die chip kunnen ze dan ook meteen een trajectcontrolle doen. Detectiesysteem zit dan in het asfalt. Hierbij heb je geen dure camera’s en kentekenleessoftware etc. nodig.

      Koppel de chip aan ingebouwde blackbox met gps en men komt nog meer te weten over je.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 november 2011 om 21:56

        @mcdonald:

        Ja en dat klinkt leuk, dat willen we zeker allemaal op onze auto hebben hangen?

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 november 2011 om 23:18

      @schnitzerken: een kentekenplaat kan je namaken, maar zo’n plaat & zo’n chip namaken is een stuk moeilijker.

      Doordat die chip wordt gelezen (en de kentekenplaat) kan je controleren of de combo klopt. Als er een kenteken zonder chip wordt gespot is er een probleem, of als de chip niet klopt bij het kenteken.

      Login om te reageren
      • schnitzerken zegt

        14 november 2011 om 22:10

        @robbie: ok, kan ik perfect begrijpen.. Maar t’is natuurlijk ook een stuk duurder.. Ik hoop dat ze dit in België niet horen :P..

        Login om te reageren
  12. katuut zegt

    13 november 2011 om 21:42

    Kentekenplaatstickers die kapot scheuren als je ze eraf haalt. Klaar voor 5 euro!

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    13 november 2011 om 21:55

    Dus het middel tegen het stelen van een kenteken plaat is er een chip op bevestigen die dan mee gestolen kan worden?

    Is het anders ook niet mogelijk om een apparaat te maken dat kenteken platen leest? Zodat je er geen chip op moet plakken. (en nee ik ben geen fan van automatische afleesdingens die dan als een soort van trajectcontrole kunnen gebruikt worden, het zijn eerder praktische opmerkingen)

    Login om te reageren
  14. marokkaanseheld zegt

    13 november 2011 om 21:56

    Waarom geen glaskenteken. Als je het eruit trekt breekt het. En krijg je bloed op je vingertjes. Lang leven, Marokkaanseheld.

    Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      14 november 2011 om 08:39

      @marokkaanseheld: met onze mooie zoab wegen ligt binnen een maand heel Nederland vol met glassplinters vanwege de steenslag.

      Login om te reageren
  15. meneersander zegt

    13 november 2011 om 22:04

    Alles met chips werkt in nederland super, dus waarom niet?

    Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    13 november 2011 om 22:06

    eigenlijk zou de beste oplossing slagbomen neerzetten bij de uitgang van de pomp ( of een hek omdat mensen door een slagboom heen gaan rijden) waar je je bonnetje in ene apparaat steekt en dat het dan opengaat.

    Login om te reageren
    • wouter070 zegt

      13 november 2011 om 22:15

      @meneersander: en daar zitten alle goed betalende burgers echt op te wachten.
      Gewoon pinnen aan de pomp stimuleren of vooraf betalen.
      Ik prefereer dan pinnen aan de pomp ,want dit bevordert de doorstroming aan de pomp ook enorm en scheelt weer in wachttijd.

      Ik moet ook nog zien dat de chip de fraude gevoeligheid tot nul terug brengt.
      Oldtimers zullen waarschijnlijk de dans ontspringen net zoals bij de nu geregistreerde platen.

      Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    13 november 2011 om 22:10

    Elke nieuwe beveiliging is gedoemd om gekraakt te worden, dus keep it simple, stupid!
    Gewoon QR Code in de voorruit etsen. Zijn we meteen van die onestetische nummerplaten aan de voorzijde af.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 november 2011 om 22:19

      @Klassiekerrally:

      En wat dan met ons Belgen waar de nummerplaat afhankelijk is van de eigenaar en niet van de wagen?

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        13 november 2011 om 22:27

        @Hupke: Neen, voor ons geen QR code!

        Login om te reageren
      • bigcar zegt

        13 november 2011 om 22:30

        @Hupke: maar dit is ook nederland weet je :P misschien een reden dat ze het wel hier, en niet daar doen? ;)

        Login om te reageren
      • mout zegt

        14 november 2011 om 09:55

        @Hupke: De hamvraag: worden er bij jullie ook kentekenplaten gejat? En wordt er bij jullie ook zonder afrekenen getankt?

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 november 2011 om 12:01

          @mout:

          Kenteken platen worden bij ons zeker gestolen, al weet ik niet of het zo’n grote plaag is als bij jullie.
          En tanken zonder te betalen doet men overal vrees ik.

          Login om te reageren
  18. 4991 zegt

    13 november 2011 om 22:26

    Of men kan ook de nummerplaat met een slot en een ketting aan de auto hangen? Of een slot in de nummerplaat hangen die je eerst moet openen vooraleer de plaat loskomt?

    Login om te reageren
  19. Jesper zegt

    13 november 2011 om 22:39

    “VVD Tweede Kamerlid Charlie Aptroot heeft zich door iemand laten vertellen…”
    Nou weet iedereen dat ik vel tegen complottheorieën ben *kuche* maar zou, heel toevallig, de persoon die Charlie over deze mogelijkheid informeerde dezelfde kunnen zijn als (of gelieerd zijn aan) de persoon of firma die deze platen met chippies mag maken/leveren? Geen insinuaties ofzo hoor ;)

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      13 november 2011 om 23:07

      @Jesper: De VVD heeft nooit banden met het bedrijfsleven, dat weet je toch!

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 november 2011 om 23:12

      @Jesper: ik denk in elk geval niet dat hij het zelf bedacht heeft ;)

      Login om te reageren
  20. pieterhelmond88 zegt

    13 november 2011 om 23:10

    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
    In engeland hebben ze platen, als je probeert ze te stelen dat ze afbreken ( kennelijk willen ze in Nederland hytech zijn met chips ).

    Login om te reageren
  21. Tommy2 zegt

    13 november 2011 om 23:37

    Pinstations…

    Login om te reageren
  22. midasracer zegt

    14 november 2011 om 00:18

    Ik zag dit vanavond op tv en vroeg me af wat de toegevoegde waarde is. De platen zouden op 20m afstand te scannen zijn. Dat kan nu ook al, dat heet het lezen van de cijfers en letters die op de plaat staan. Er zou onmiddelijk te zien zijn dat ze gestolen zijn. Hoe dan? De pomphouder heeft geen link naar een politiedatabase. Anders zouden meldingen van gestolen platen nu ook naar boven kunnen komen met een kentekenscanner. Ergo toegevoegde waarde 0,0. Blijkbaar zoals hierboven ook gesuggereerd een zakelijke relatie van meneer Aptroot.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 november 2011 om 01:38

      @midasracer: de huidige scanners kosten 25.000 euro en zien geen verschil tussen echte platen en replica’s.

      Als er zo’n chip in zit kan je wel onderscheid maken tussen echt (met chip) en replica. En de scanners zijn veel goedkoper.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        14 november 2011 om 10:07

        @robbie: Okay,maar dan nog zit je met de privacy. De politie mag geen gegevens vrijgeven aan tankhouders. Dus die controleslag kan helemaal niet.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          14 november 2011 om 13:37

          @midasracer: wie zegt dat die tankstationhouders de beschikking krijgen over die informatie?

          De politie kan toch gewoon scanners neerzetten bij alle tankstations (op kosten van het tankstation) en die scanners zijn vervolgens verbonden aan de database van de politie.

          Als er dan een “vals”/gestolen kenteken is hoeft er alleen maar een alarmsignaal af te gaan. De pompstationhouder hoeft verder geen informatie te ontvangen.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            14 november 2011 om 22:27

            @robbie: Dat lijkt me niet realistisch. Politie is de ambtenarij ten top. En politie gecombineerd met IT is een combinatie die zelden werkt. Nee, dit is een mug met een kanon doodschieten.

            Login om te reageren
      • timberleek zegt

        14 november 2011 om 13:20

        @robbie:

        denk je nou echt dat die chips niet zijn na te maken?

        De overheid en al zijn aanverwante projecten is totaal onbekwaam op IT gebied. Zie oa de ov chip kaart met al zijn problemen.
        en nu dit.

        die chips zullen ook gewoon simpele microcontrollers zijn met een stukje zendmodule. Als je het wilt namaken kun je gewoon uitpeilen wat de scanner naar de plaat stuurt en wat de plaat terugstuurt. vervolgens pak je zelf een controllertje uit je bakje (als 2011 crimineel) en ga je een dagje codekloppen

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          14 november 2011 om 13:35

          @timberleek: heb je het artikel gelezen? Ik schrijf toch duidelijk:

          Daarnaast zal die chip ongetwijfeld door de eerste de beste puber met een Commodore 64 te kraken zijn.

          Login om te reageren
  23. porsche928 zegt

    14 november 2011 om 08:42

    Nummerplaatstickers ipv platen.
    Betalen boordat je kan tanken.

    Klaar!

    Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    14 november 2011 om 09:10

    En stiekumpjes, heel stiekumpjes worden we iedere keer weer in onze vrijheid gekort, omdat de overheid niet bij machte is of gewoon te lui is om problemen aan te pakken.

    Het beroven van banken is niet meer interessant, dus worden nu juweliers en tankstations overvallen.
    Vallen deze partijen af, dan kunnen we een enorme toename van het aantal overvallen op woningen en gijzelingen van bewoners vverwachten.

    We zouden natuurlijk ook consequent het boevengilde aanpakken en ze lang, zeer lang achter de tralies zetten.

    Login om te reageren
  25. knalfa zegt

    14 november 2011 om 09:51

    Er zal hiervoor wel weer een flinke steekpenning worden uitgegeven. Een vriendje van Charlie Aptroot zal dit bedacht hebben en hiermee even goed geld mee willen verdienen.

    Echt hoe overduidelijk is het. De RFID technologie ligt inderdaad voor het oprapen, maar dit is net als de OV chipkaart, kost veel te veel geld en uiteindelijk zal het niet gaan werken doordat het TE gemakkelijk te kopiëren valt.

    Als een tankstation de chip kan aflezen op 20 meter afstand kan iemand anders dat ook en binnen no time zal de code hiervan dus gehackt zijn.

    Login om te reageren
  26. mout zegt

    14 november 2011 om 09:52

    Eigenlijk legt @smulders hierboven wel de vinger op de zere plek. Pomphouders kunnen benzinediefstal simpel voorkomen (vooraf aanmelden met pinpas, zoals bij elk onbemand tankstation), maar willen dat niet, om hun omzet in de shop niet kwijt te raken. Je betaalt de benzinediefstal dus met candybars en peuken – niet met benzine.
    Dat maakt benzine stelen niet legaler of zo, maar het klinkt toch anders als je weet dat ze hun shop beschermen, i.p.v. hun pomp.

    Login om te reageren
  27. Den zegt

    14 november 2011 om 10:42

    Yo Robbie goeie vragen in je stuk. Ik vraag me af waar de cijfertjes zijn die aanleiding geven voor weer zo’n onzin maatregel van de overheid? Ik heb geprobeerd de cijfers van kentekenfraude te vinden, maar volgens mij wordt dit niet of nauwelijks bijgehouden (BOVAG & Stichting aanpak voertuigcriminaliteit). Die chip brengen alleen maar kosten mee en frauderen lukt altijd. Dus ik zie het nut niet hiervan in. Dit riekt naar populisme en het is weer een goede manier om brave burgers te controleren.

    Een simpele oplossing voor kentekenfraude?
    – Bij twijfel even sms-en naar zo’n telefoonreclame nummer.
    – Bij tanken eerst betalen dan pas benzine/diesel in de auto pompen n gewoon kentekenplaat weer in autoruiten graveren.

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      14 november 2011 om 13:28

      @Den:

      niks sms’en, dan ben je weer 4.50 kwijt aan die boeven.

      gewoon (anno nu) even naar ovi.rdw.nl en het kenteken invoeren. daar staat ook gewoon bij of hij als gestolen geregistreerd staat.

      verder volledig eens.
      Gewoon van tevoren betalen, de doorstroming wordt veel beter (je hoeft niet meer in die achterlijke rij te gaan staan) en je lost het probleem relatief goedkoop op.

      Maar we leven in nederland. de politiek hier is heel goed in geld verbranden door het te spenderen aan enorm dure apparatuur die niet goed gaat werken, super fraudegevoelig is en 10 keer over de begroting heen gaat

      Login om te reageren
      • knalfa zegt

        14 november 2011 om 16:31

        @timberleek: Inderdaad zo gaat dat tegenwoordig, vriendjespolitiek.

        Maar weet je wat, ik heb nog een oplossing voor als dit systeem faalt!!

        We geven iedereen pasjes mee als kentekenbewijs met een chip erin DIE NIET TE KRAKEN VALT :P. Het pasje moet je invoeren alvorens je gaat tanken, als het pasje overeenkomt met je chip kun je tanken.

        Dat zal de boeven wel afschrikken!! Ik ga direct patent aanvragen en verkopen aan de overheid voor veel te veel geld.

        Mocht dit weer gekraakt worden, heb ik nog een extra systeem achter de hand.

        Login om te reageren
  28. daan60 zegt

    14 november 2011 om 21:50

    voor wat betreft tanken zonder te betalen heb je geen chip nodig. de olie-maatschappijen leggen het wel al te makkelijk bij de burger en overheid neer. het is niet zo’n dure ingreep om alle tap-punten te voorzien van een bajonet sluiting. bij het inschakelen van de pomp (gebeurt door de pomp bediende door een druk op de knop) schuiven drie nippels naar buiten zodat het tap-punt er niet uit kan.
    je kunt na het tanken beter eerst binnen af rekenen of weg rijden met alle gevolgen van dien. je bent dan in ieder geval goed zichtbaar met een tank achter je aan! hi hi
    de oplossing moet niet liggen bij de overheid. de olie maatschappijen dienen zelf een oplossing aan te dragen. zoals ik die aangeef kunnen zij dat ook.
    een chip op elk kenteken en een scanner voor de pomp houders? zo liggen al jou gegevens op straat en wie koopt dan nog meer zo’n scanner?

    Login om te reageren
  29. penthane zegt

    15 november 2011 om 17:54

    1: ELKE electronische beveiliging is te kraken.

    2: Chip in kentekenplaat moet betaald worden door consument.

    3: Scanners á € 2000,- moeten betaald worden door consument (in de brandstofprijzen).

    4: Als je het voor elkaar krijgt dat tanken zonder betalen onmogelijk wordt, verleggen criminelen hun werkterrein (net als dat bij overvallen is gebeurd, van banken naar slijterijen, naar tankstations, naar woningen). Dan wordt ’s nachts je tank afgetapt voor je deur (gebeurt trouwens nu al steeds vaker).

    5: Politie kan het kenteken simpel verbinden aan merk, type en kleur auto. Is geen chip voor nodig.

    6: Als bij het verlaten van een tankstation niet betaald is, er een vals kenteken op de auto zit en geen (of geen correcte) chip aanwezig is, wat weet men dan? Juist! Dat er getankt is zonder betalen. Wist men dat zonder chip dan niet?

    7: ALS zo’n chip werkt, dan uitsluitend als een crimineel zo stom is om er continue mee rond te blijven rijden. Ook als hij niet op het slechte pad is.

    8: Gegeven alle argumenten TEGEN zo’n chip, blijft als enige argument vóór zo’n chip over, dat het wel lekker makkelijk is om de gewone burger nog beter te controleren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North