• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chrysler belooft meer aandacht voor interieur

Auteur: Dennis, gepost 7 augustus 2007 om 20:33 – 29 Reacties

Chrysler Sebring dashboard


Het visitekaartje van veel Amerikaanse auto’s is de goedkope plastic afwerking van het interieur. Dit is dan ook één van de meest gehoorde verwijten als het gaat om auto’s uit de Verenigde Staten. Maar Chrysler erkent en belooft beterschap.

Design topman Ralph Gilles heeft gisteren aangegeven dat “interiors is the next battleground“. Een jaar eerder dan gepland zal het interieurontwerp kritisch onder de loep worden genomen, zodat nieuwe frisse ideeën kunnen worden geïntroduceerd.

Nu maar hopen dat er werkelijk iets fatsoenlijks komt uit de denktank van Chrysler en dat er wordt afgerekend met het hoge plastic gehalte in en rond het dashboard, zoals helaas ook weer te zien is op deze foto van de Chrysler Sebring. Helemaal mooi zou zijn wanneer veel Amerikaanse merken het goede voorbeeld volgen, zodat we één vooroordeel over Amerikaanse auto’s definitief van de lijst kunnen schrappen. (via: automotive news)

UPDATE: Gezien de eerste reacties twijfel ik of mensen de tekst goed gelezen hebben, of het wellicht verkeerd begrijpen. Deze foto is van de huidige Sebring en dus nog niet onderworpen aan een kritische frisse blik.

Ook interessant!

  • De eerste elektrische Chrysler: ook leuk voor Europa?
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia
  • Lexus ES heeft een nieuwe voorkant en verbeterd interieur
  • Video: zo moet je een bank vervoeren

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Chrysler

Vorig bericht: « Rus Oleg Deripaska koopt 5 procent belang in GM
Volgend bericht: Porsche GT2: rondje Nürburgring in 7:32 moet lukken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sei zegt

    7 augustus 2007 om 20:37

    die klokken zijn wel heel erg alfa 159 en bravo :O

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    7 augustus 2007 om 20:52

    neaaajj, het interieur ziet er wel heel erg tupperware uit, beetje aluminium laten lijken. EN ook met dat dure hout op het stuur.. NOT, neppe klok, draaidingen zijn echt tupperware, stuur tevens ook, en dashboard, lijkt wel op een oude mondeo.

    Login om te reageren
  3. Bentley zegt

    7 augustus 2007 om 20:54

    Jammer, maar dat wordt een herexamen.

    Login om te reageren
  4. LC zegt

    7 augustus 2007 om 20:55

    @Sei

    Goed gestolen dan slecht bedacht, waar herkenen we dit gedrag vandaan ??? Azie?

    Login om te reageren
  5. GezondVerstand zegt

    7 augustus 2007 om 21:12

    De Amerikanen zelf hebben dan nog de compensatie van een vette 3.5ltr V6 automaat voor € 17500 in hun Sebring.
    Waar wij hier net geen € 30000 voor een 2.0ltr handgeschakeld mogen ophoesten.

    Login om te reageren
  6. Ward_430 zegt

    7 augustus 2007 om 21:16

    lol @ edit

    domoren :p

    Login om te reageren
  7. Bentley zegt

    7 augustus 2007 om 21:36

    verschoning, hup hup voor de ontwerpers dan, doe jullie best! Het was een lange saaie dag vol vergadering en bespreking, teksten langer dan één alinea begin ik niet meer aan.

    Login om te reageren
  8. TGA zegt

    7 augustus 2007 om 21:41

    De 300C is toch best mooi van binnen ? :P en best degelijk afgewerkt.

    Login om te reageren
  9. RobTWo zegt

    7 augustus 2007 om 21:48

    @ Sei: Die ronde klokken passen dan ook niet bij de rest van de lijnen.

    Nu snap ik waarom ik geen Chrysler rijd.

    Login om te reageren
  10. emiel zegt

    7 augustus 2007 om 21:51

    pff ze zijn wel erg lui! dat interieur op de foto lijkt zelfs op dat van de Sebring… :P

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    7 augustus 2007 om 22:11

    volgens mij…. ik wel zeker….is dit een bestaand dashboard…. en ik geloof 100% dat chrysler voor beterschap gaat…. ik heb er helemaal vertrouwen in.

    Login om te reageren
  12. Mikeee zegt

    7 augustus 2007 om 22:13

    @ GezondVerstand:
    In de VS is een 3.5l V6-blokje bij lange na niet “vet”.
    Doorgaans is het denkpatroon als volgt*:
    6-cylinder = standaard grijze mus motorisering
    4 of 5-cylinder = tree huggers, welfare recipients, doctors, scientists
    3-cylinder = vegans with a deathwish
    V8 = “now we’re talking” en dan moet het vooral groter zijn dan een ouderwetse 350cui blok.

    * naar eigen interpretatie ;)

    Login om te reageren
  13. RenJie zegt

    7 augustus 2007 om 22:19

    @Mikeee

    wel onderscheid maken tussen de “debiele 6 cylinders” en de “betere 6 cylinders”, sommige 6 cylinders zijn echt bagger, een 4 cylinder haalt er zelfs nog meer uit. Een van de betere 6 cylinders vind ik toch wel de x35i van BMW, wat een BEEST!

    Login om te reageren
  14. JH zegt

    7 augustus 2007 om 22:35

    Tja..in Amerika geven ze niks om kwaliteit in het interieur, zolang de 1L McDonalds beker in de cupholder past is het o.k. Zichtbare schroeven, no problem. Kieren in het dashboard, no problem. Grappig is dat Japanners als volk extreem op de kwaliteit gefocused zijn van het interieur, gevolgd door de Duitsers…

    Login om te reageren
  15. Mikeee zegt

    7 augustus 2007 om 22:37

    RenJie daar* heb je volledig gelijk in ja maar dat heb ik expres buiten beschouwing gelaten omdat de doorsnee amerikaan simpelweg zo zwart-wit denkt.

    * we weten allemaal hier inmiddels dat menig moderne 4-cylinder-blokken (benzine of diesel) meer vermogen en koppel leveren dan “legacy” V8-blokken uit de USA.
    Dat neemt niet weg dat de doorsnee amerikaan daar helemaal geen boodschap aan heeft en eerlijk gezegd verkies ik het ouderwetse gebulder van V8’s boven alles als ook ik cheap gas kon scoren.

    Auto rijden is niet alleen “verstand”, het is IMO voornamelijk “feeling”. Ga anders een Trabant-gek interviewen en probeer die in “de moderne mindset” te brengen met z’n 2-takt-fetisj.

    Login om te reageren
  16. Mikeee zegt

    7 augustus 2007 om 22:41

    Om m’n laatste post nog even wat te benadrukken: vergeet niet dat sinds de 1970’s de amerikaanse V8s af-fabriek hartstikke “geknepen” werden in verband met smog-regelgeving van de EPA.

    Dan zou een europeaan zich afvragen: “waarom niet het aantal cylinders gewoon minderen?”
    Tja, de eerste van de Big Three die dit zou durven zou corporate suicide plegen.

    Login om te reageren
  17. G. De Groot zegt

    7 augustus 2007 om 22:41

    Amerikaanse wagens hebben inderdaad een beetje bedroevende interieuren, behalve dan de 300C, die ziet er van binnen bijna even goed uit als van buiten. Bij de rest van de recente amerikanen valt het eigenlijk ook wel mee, maar voor die tijd is het een zee van oudbruin-plastic dat direct uit een jaren ’80 PC gehaald lijkt te zijn. Niet mooi.

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2007 om 23:19

    In de jaren ’50 en ’60 waren de Amerikaanse auto-interieurs toch best fraai vormgegeven? Met eerlijke materialen (staal, bakeliet, chroom).
    Waar ging het fout? In de vreselijke jaren ’80?

    Login om te reageren
  19. Mr X zegt

    8 augustus 2007 om 00:36

    Komt doordat de olieprijzen omhooggaan.

    Login om te reageren
  20. Mikeee zegt

    8 augustus 2007 om 01:28

    @ Klassiekerraly:
    Klopt helemaal.
    Misschien dat het mis ging toen de Big Three in de late 70’s merkten dat men massaal aan de Japanse wagens ging en men ergens de kosten moest drukken.

    Men moet niet vergeten dat die lui traditioneel gezien absoluut niet makkelijk omgaan met “market shift”. Hun interne bedrijfsvoering was altijd al niet erg makkelijk om om te draaien. De jappen met hun efficiënte bedrijfsvoering daarentegen waren daar des te sneller in staat dat te doen. [offtopic: misschien dat ze daarom zulke anonieme modellen maken nu? Vraag ik me al langer af.]

    Login om te reageren
  21. ZOEF zegt

    8 augustus 2007 om 02:59

    @GezondVerstand:

    Prijzen uit de States kunnen we niet genoeg te zien krijgen.

    Ik raad iedereen aan om de configurators van alle mogelijke automerken op hun Amerikaanse sites druk te bezoeken en je ogen te laten uitpuilen van de prijzen!!!!
    Die Internethefboom moet vervolgens ertoe leiden dat mensen de aanslag op onze levens door onze roverheid niet meer pikken.

    (gezond verstand: iets te maken met JM?)

    BMW 335i Coupé FULL OPTION: 41.500 euro. (nee niet tweedehands)

    Een leuk beginnerskarretje: de Ford Mustang 4 liter V6 210 pk voor 16.000 euro. Dat kan zelfs iemand van 20 met een leuke vaste baan betalen.

    Een VW Rabbit (een Golf dus) met een hoop leuke opties zoals 17 inchers voor 16.000 euro (euh dus wel met 5 cylinder 2500 cc met 150 pk – de 1400 met 80 pk voeren ze ginder echt niet in)

    Nu maar hopen dat jullie eindelijk eens echt boos worden.

    @Mikee: V8, now we’re talking: doet me denken aan dat filmpje waar een Amerikaanse automechanicien voor het eerst de motorkap van een europees autootje opentrekt: hij speurt er wat verbaasd in rond, zoekt achter iets, staat dan verbluft recht, kijkt wat verloren om zich heen en stamelt: “d’r zit maar een halve motor in?” :-)

    Login om te reageren
  22. chryslervriendje zegt

    8 augustus 2007 om 16:06

    Hmmm, rij zelf een 300C en m’n vrouw een PT Cruiser.
    Tijdens onderhoud of zoveelste geval van poging tot inbraak veel leen-auto’s meegekregen van duitse en japanse komaf die er echt veeeeel minder luxe uitzien hoor. Ben het ermee eens dat bovenstaand plaatje niet kan, maar is naar mijn mening representatief voor het goedkope segment, niet voor de amerikaanse komaf.
    Kijk alleen maar eens naar het interieur van die stomme instap BMW of dat van een volwaardig model!

    Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    8 augustus 2007 om 16:38

    @Mikeee Hoezo minder pk uit een V8 dan een 4 cil???Corvette 505 pk, Mustang Shelby 500 pk,Chrysler 300C en Dodge challenger 425 pk,Camaro 2008 400 pk.
    Ik vind het genoeg !!!

    Login om te reageren
  24. hoogheid zegt

    8 augustus 2007 om 22:34

    Dashboaord mag iets drukken van mij.En die lelijke zwarte knoppen vervangen en een bredere scherm.

    Login om te reageren
  25. Kevin_BMW zegt

    9 augustus 2007 om 09:59

    de schrijver heeft zeker gelijk. Het is moeilijk toegeven als verkoper van chrysler,jeep&dodge maar de verscheidene interieurs zijn zeker te plastic

    Login om te reageren
  26. bartn zegt

    9 augustus 2007 om 19:12

    Ja het werd inderdaad tijd dat daaraan werd gewerkt, alhoewel ik het uiterlijk van de grand voyager best wel fijn vind en bij chrysler het meer om de buitenkant gaat (vb; 300c)

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    9 augustus 2007 om 21:01

    Nou ja, we zeggen maar zo: beter laat dan nooit!

    Ik wacht de eerste resultaten met spanning af….. Pfffff Yeah right! :D

    Maar wel goed nieuws in ieder geval.

    Login om te reageren
  28. cruiser-ben zegt

    16 augustus 2007 om 22:05

    Heb zelf na 22 jaar Lancia (met zijn schitterende interieurs) te hebben gereden een PT Cruiser aangeschaft (nog eentje van de laatste exemplaren met doorgetrokken grille) Kmoe wel zeggen dat het interieur van m’n PT minder sjiek (luxe) is, maar de bouwkwaliteit is veel beter dan van m’n Italiaanse schonen! Hier rammelt of kraakt niks! En ik moet wel toegeven dat het interieur van de gefacelifte PT (vanaf 2006) op niks trekt. Persoonlijke mening, maar net zoals ze de originele PT smoel hebben verknoeit hebben ze dat ook met het interieur gedaan (idd teveel plastiek effect).

    Login om te reageren
  29. auto-f zegt

    27 augustus 2007 om 23:55

    onze chrysler sebring (vorig model) was op onderhoud en kregen een nieuw model golf als vervangwagen,
    maar als ik eerlijk moet zijn onze chrysler ziet kwalitatief stukken beter uit op zijn 85.000 km dan deze golf met 7.000 km echt puur plastic en heel krasgevoelig overal, dat is pas erg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North