• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche GT2: rondje Nürburgring in 7:32 moet lukken

Auteur: Dennis, gepost 7 augustus 2007 om 21:16 – 57 Reacties

Porsche GT2


We hebben nog bijna niets over de nieuwe Porsche GT2 geschreven *ehum* dus hier nog een berichtje over het jonge elfje. Porsche claimt namelijk dat de nieuwe GT2 een rondje over de befaamde Nürburgring in een monsterlijke 7:32 moet kunnen rijden.

Even voor de beeldvorming: Dat is net zo snel als een Porsche Carrera GT of een Pagani Zonda F. Daarmee zou de GT2 rappe jongens als de Ferrari F430, Ferrari 599 GTB en de vierwielaangedreven Lamborghini Gallardo met meer dan 10 seconde achter zich laten.

Een logische reactie van mijn kant is dan natuurlijk: eerst zien, dan geloven. Daarbij vraag ik mij af wie Porsche als coureur in gedachte heeft om de meer dan 70 bochten van de ring te temmen. (via: motorauthority)

Ook interessant!

  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Op welke Porsche 911 GT2 sla jij 180k stuk?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2, nurburgring, Porsche

Vorig bericht: « Chrysler belooft meer aandacht voor interieur
Volgend bericht: Ben jij geschikt voor de Audi S3? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ward_430 zegt

    7 augustus 2007 om 21:17

    Walter Rohl natuurlijk.

    Login om te reageren
  2. Mr. Reddingius zegt

    7 augustus 2007 om 21:19

    Inderdaad, Rohl ligt er nogal dik bovenop. Naar mijn weten is porsche nooit te optimistisch met hun prestatieopgaven, dus logischerwijs waarschijnlijk ook niet met hun Ringtijd schatting. Laten we het hopen.

    Login om te reageren
  3. HPFRacing Joris zegt

    7 augustus 2007 om 21:24

    Idd eerst zien dan geloven ,

    btw: als ik hier een reactie post komt deze pas na 5min ofzo erop te staan,
    er staat de hele tijd “je reactie moet nog worden goed gekeurd” :s

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    7 augustus 2007 om 21:24

    Walter Röhrl is het toch?? :D

    Login om te reageren
  5. wilco zegt

    7 augustus 2007 om 21:27

    Ik denk dat deze Porsche dat wel presteert. Check zn leeggewicht eens (1440 kg) en zn vermogen van 530 pk gecombineerd met 680 nm koppel. Porsche kennende zijn die ook allemaal aanwezig, dus die auto is niet te houden.

    Op het gebied van vermogen in snelheid omzetten is porsche niet voor niks beter dan Ferrari en de anderen.

    Login om te reageren
  6. Kristof zegt

    7 augustus 2007 om 21:29

    “om de meer dan 70 bochten van de ring te temmen”

    Nou das wel lichtjes uitgedrukt hé. Ik weet dat er velen niet eens zijn met het echte aantal bochten, maar 70 is wel heel weinig ;)

    En ja, ik geloof ook wel dat dat Porsche dat aankan…

    Login om te reageren
  7. BMW Freak zegt

    7 augustus 2007 om 21:32

    “Daarbij vraag ik mij af wie Porsche als coureur in gedachte heeft om de meer dan 70 bochten van de ring te temmen.”

    Guess what…
    Me of course:P

    Das helaas niet waar, jmmr hè…:S

    Login om te reageren
  8. erik zegt

    7 augustus 2007 om 21:35

    Walter Röhrl, beste rallycoureur ooit.

    Login om te reageren
  9. TGA zegt

    7 augustus 2007 om 21:40

    In an early 1990s 24 Hours Nürburgring race which saw fog and heavy rain in the night, he hardly slowed down, anticipating the corners by timing. The race was nevertheless interrupted for hours.

    Several magazines and other drives pronounced him “best rally driver ever” or similar.

    Bron: Wikipedia

    Das knap he, de baan zo goed kennen dat je gewoon WEET dat je nu de bocht in moet zonder hem te zien. Dus ik vind eigenlijk dat Walter moet rijden.

    Het zou met nog niet eens verbazen als ie onder de 7.32 klokt :)

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    7 augustus 2007 om 21:42

    Vario turbo zal wel veel verschil maken, annyway I’ll have the carrera GT.

    Login om te reageren
  11. Kit zegt

    7 augustus 2007 om 21:44

    Sabine Schmitz natuurlijk :)
    Voor diegenen onder jullie dat ze niet kennen…
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/23/top-gear-klassieker-nurburgring-in-een-ford-transit

    Login om te reageren
  12. 911 zegt

    7 augustus 2007 om 21:47

    ik ben wel van het goede merk fan geworden hea…. ;)
    want natuurlijk kan walter die tijd klokken.

    porsche is idd ook vaak bescheiden met hun sprinttijden en topsnelheden

    Login om te reageren
  13. Renaultfan zegt

    7 augustus 2007 om 21:47

    In een woord geweldig bericht , wat een auto!

    Login om te reageren
  14. Rvh zegt

    7 augustus 2007 om 21:59

    @HPFRacing joris als dit de eerste keer is dat je hier blogt dan is dat normaal ; ) welkom

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    7 augustus 2007 om 22:03

    @Erik
    Stefan Bellof, heeft het ring gedaan in 6min 11.13 seconden afgelegd in een Rothmans Porsche.
    Spijtig genoeg leeft de arme man niet meer :(

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    7 augustus 2007 om 22:04

    *het ring= de ring ;) en “gedaan” moet weg.

    Login om te reageren
  17. vincegail zegt

    7 augustus 2007 om 22:11

    1. Radical SR8 6:55 Michael Vergers
    2. Donkervoort D8 RS 7:18 Sport Auto
    3. Radical SR3 Turbo 7:19 Phil Bennett
    4. Porsche Carrera GT 7:32 Sport Auto
    5. Pagani Zonda F 7:33 Sport Auto
    6. Koenigsegg CCR 7:34 Sport Auto
    7. Lamborghini Murcielago LP640 7:40min Giorgio Sanna
    8. Porsche 997 GT3 7:42 Walter Röhrl
    9. Chevrolet Corvette Z06 7:42.9 Jan Magnussen
    10. Porsche 996 GT3 RS 7:43 “Motor” magazine

    Een waarschijnlijk niet up-to-date lijst
    (bron: http://www.fastestlaps.com/track2.html)
    want de nieuwe tijd van de Donkervoort staat er niet in, 7:14, maar onze grote vriend Walter heeft 7:42 gereden in een 997 GT3, en aangezien hij de ontwikkeling van alle straat-porsches zelf doet op de Nurburgring, zal die tijd van 7:32 al wel eens gedaan zijn.
    @Mr. Reddingius: Porsche is idd altijd te bescheiden over prestaties etc., dus 7:32 lijkt mij zelfs een beetje aan de hoge kant. Try a lap of 7:30 or less!

    Login om te reageren
  18. X-man zegt

    7 augustus 2007 om 22:18

    wees maar zeker dat die tijd gehaald wordt. Tot nu toe waren al hun tijden die ze opgaven zeer accuraat, en Walter is idd de man waar ze steeds beroep op doen.

    Login om te reageren
  19. vincegail zegt

    7 augustus 2007 om 22:18

    Andere lijst, met meerdere entries voor de zelfde auto (andere datum, andere coureur): http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=10073

    Login om te reageren
  20. Porsche Fan zegt

    7 augustus 2007 om 22:34

    Tuurlijk Gaat dat met een 997 GT2 lukken

    het is al gezegt. maa Walter Rörhl kan dat zker waar maken
    Hij heeft deze wagen ook lopen testen enzo

    Hij is namelijk testrijder van porsche;)

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    7 augustus 2007 om 22:41

    De carrera GT is lichter, heeft meer vermogen en een lager zwaartepunt…. dan is de tijd van de CGT te langzaam of de tijd voor de 911 GT2 nogal optimistich.

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2007 om 22:41

    Ik raak niet snel opgewonden van een 911, maar de GT2 in zwart is toch wel heel bijzonder!

    Werk aan de winkel voor Michael Düchting als de GT2 het record vermorzelt!

    Login om te reageren
  23. Pannekoek zegt

    7 augustus 2007 om 23:05

    De Turbo en de GT3 doen het in 7.42, dus ik zie niet waarom het niet zou lukken.

    Login om te reageren
  24. Pannekoek zegt

    7 augustus 2007 om 23:07

    + Sprintje van nul naar honderd, droogt hij de GT ook al af.

    Login om te reageren
  25. Alwood zegt

    7 augustus 2007 om 23:26

    @Klassiekerrally
    Ik vond in het begin de spyshots met vinnen enzo erg lelijk… maar je verwoord daar precies mijn reactie! :o Deze wagen moeten ze écht alleen in donkere kleuren gaan leveren! wat een monster!! :D

    Login om te reageren
  26. Turbopaultje zegt

    7 augustus 2007 om 23:43

    Indrukwekkend, zelfde tijd als een CGT…………. pffff.ffffffff

    De Donky bliijft echter easy Ringmeister. 7:14, Porsche eat your heart out

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    8 augustus 2007 om 00:21

    Als de verhalen allemaal kloppen over de nieuwe GT2, dat is het inderdaad haalbaar.

    Login om te reageren
  28. Bas zegt

    8 augustus 2007 om 05:53

    @ Turbopaultje,

    Donkervoort en GT2, Donkervoort is een “kitcar”, Porsche een zeer(!!!) snelle straat auto. Des-al-niet-te-min een zeer knappe prestatie!
    Wacht geduldig op de Vrijdag middag video van dit getemde rondje!

    Login om te reageren
  29. H.J. Vaesen zegt

    8 augustus 2007 om 09:25

    Lijkt me duidelijk dat als je een GT2 en een Donkervoort voor je neus hebt staan, waar je instapt. 911 natuurlijk.

    Login om te reageren
  30. Turbopaultje zegt

    8 augustus 2007 om 11:54

    Dat is uw smaak, niet de mijne……………en ik heb een vrij goede smaak.

    Ik stap toch in een D8 270 RS ipv een GT2. De Donky maakt overal een goed figuur, is ultrasnel,
    geeft fun ohne Ende, is veel exclusiever en is bovendien sympathisch. De 997 GT2, het is spijtig om
    te moeten zeggen als 911 fan, is helaas tot een heel erg opzichtige, boulevardracer geworden. De GT 3
    zou ik altijd prefereren……….

    Login om te reageren
  31. H.J. Vaesen zegt

    8 augustus 2007 om 12:01

    Paultje, jouw smaak is niet pertinent een goede smaak. Dat kan je zoiezo niet van jezelf zeggen, maar.. als jij een pluim in je eigen reet wil steken, be my guest. TurboPaultje wat heb jij een goede smaak!!

    En laten we wel wezen, mocht ik een GT2 kunnen betalen – dan kan er die Donkervoort ook nog wel af. Alleen gebruiken voor een ordinair circuitdagje zo nu en dan, en vervolgens na een jaartje verkopen.

    GT3 is eigenlijk hetzelfde verhaal, ga ik niet dagelijks mee rijden. Zoiezo sneu voor de auto, is hij niet voor gemaakt. Appels en peren Paultje.

    Login om te reageren
  32. Racer X zegt

    8 augustus 2007 om 12:07

    De 997 GT2 is momenteel m’n droomauto. Wát een vette 911. Ik hoop dat ie het goed doet op de ring.

    Login om te reageren
  33. tim zegt

    8 augustus 2007 om 12:38

    @woody
    max vermogen zegt niet alles, waarschijnlijk is het vermogenverloop van de GT2 beter dan die van de CGT, pakt hij eerder op etc. hetzelfde geld voor het koppel, waarbij de GT2 ook nog eens 100Nm extra heeft.
    dus wie weet….

    Login om te reageren
  34. orochimaru zegt

    8 augustus 2007 om 12:39

    ging de nissan gtr de rondetijd niet verbreken?

    Login om te reageren
  35. Robin zegt

    8 augustus 2007 om 12:53

    Ik wil het wel proberen. Kan alleen niet beloven dat ze de auto in één stuk terug krijgen :P

    Login om te reageren
  36. rider zegt

    8 augustus 2007 om 16:56

    Der Walter natuurlijk. Maar later zal Horst von Saurma (duitse blad Sport Auto) het nog eens dunnetjes over gaan doen.

    Login om te reageren
  37. RMC zegt

    8 augustus 2007 om 17:13

    En die zal een handvol seconden langzamer zijn.

    En Porsche kennende gaan ze die 7:32 ruim halen. Eigenlijk hebben ze die tijd al meerdere malen gereden, maar zo scoren ze weer een extra keertje in de media. Slimme jongens daar bij Porsche.

    Login om te reageren
  38. Luc zegt

    8 augustus 2007 om 20:55

    tuurlijk hebben ze dit met het testen al diverse keren gehaald.. nu zeggen ze dat ze het denken te halen. en let op straks halen ze het ook nog met een hoop poespas.

    Login om te reageren
  39. 3-serie zegt

    8 augustus 2007 om 21:03

    kan bijna niet geloven dat het ding harder zou moten kunnen gaan als een 599 GTB???

    Heeft ooit iemand eens een rondje gedaan per F1 Mclaren?

    Login om te reageren
  40. Turbopaultje zegt

    8 augustus 2007 om 23:15

    Citaat: “GT3 is eigenlijk hetzelfde verhaal, ga ik niet dagelijks mee rijden. Zoiezo sneu voor de auto, is hij niet voor gemaakt. Appels en peren Paultje. ”

    @HJV: U snapt toch niet de waarde en kern van Porsche als zogenaamde Porge piloot moet ik concluderen. Als er een merk is dat sportwagens bouwt die je ELKE dag probleemloos kan rijden, c.q misbruiken op het circuit is het Porsche wel.

    De GT3 is net zo geschikt voor dagelijks gebruik als de GT2, alleen puur op sport getrimd en niet een laf compromis. De GT3 komt dus eigenlijk het meest in de buurt van de oorspronkelijke Porsche filosofie: doordeweeks als straatauto en in de weekenden het circuit op.

    Login om te reageren
  41. Turbopaultje zegt

    8 augustus 2007 om 23:19

    Vergis u trouwens niet in de prijs van de Donky.
    Nieuw was ze > 100K en er zijn er maar 25 stuks van gebouwd………………………ff erbij kopen is dus een heel verkeerde uitdrukking hier.

    Login om te reageren
  42. tibor zegt

    9 augustus 2007 om 13:03

    de oude (standaard) nissan skyline r32 dee het ook al in 7 min 48

    Login om te reageren
  43. H.J. Vaesen zegt

    9 augustus 2007 om 15:04

    @ Paultje

    Luister, een GT3 rij je niét dagelijks als forens. Denk je dat je verstaanbaar bent in een GT3 belt? Navigatiesysteem? Nee, hoort er allemaal niét in thuis. Daarom klopt het niet wat je zegt.

    En als ik een GT2 kan betalen, dan kan er écht wel een Dinky Donky vanaf.

    Login om te reageren
  44. danny zegt

    9 augustus 2007 om 17:19

    wat zou een mustang shelby doen ? de 600 pk Super Snake versie dan

    Login om te reageren
  45. Rick dos zegt

    9 augustus 2007 om 20:58

    Zozo, 10 seconden ff van de tijd af van een Ferrari of een Lambo. En dat met een handicap.

    Net zoiets als een man met één been een seconde sneller over 100 meter is, dan een topatleet.

    Login om te reageren
  46. Turbopaultje zegt

    10 augustus 2007 om 11:30

    “@ Paultje

    Luister, een GT3 rij je niét dagelijks als forens. Denk je dat je verstaanbaar bent in een GT3 belt? Navigatiesysteem? Nee, hoort er allemaal niét in thuis. Daarom klopt het niet wat je zegt.

    En als ik een GT2 kan betalen, dan kan er écht wel een Dinky Donky vanaf.”

    Nee Meneer V ? Ik ken mensen die rijden dagelijks een GT3, no probs. Nix mekkeren over teveel lawaai of geen navi etc. . Dat zijn de hardcore Porgisten, en dat ben jij zoals ik al terecht meerder malen meende
    te herkennen, dus echt niet.

    Een D8 kost ook locker 70K, daś echt geen wisselgeld, ook als je voor 250K een GT2 gekocht hebt. Echt rijke mensen zijn en blijven rijk, door veel geld te verdienen ipv uitgeven………………

    Login om te reageren
  47. H.J. Vaesen zegt

    10 augustus 2007 om 14:06

    Paultje.

    “Ik ken mensen.” Da’s mooi, dat zijn uitzonderingen. Want 95% van de Porsche rijders rijdt geen GT3 dagelijks. Dat is na verloop van tijd ook niet prettig, dat mechanische etc. dat stoort mij soms al. Je reageert ook niet op wat ik zeg, je kan geen rustig gesprek voeren in een GT3, trust me. “Die mensen” zijn dus uitzonderingen, heeft niets met hardcore Porsche fans te maken.

    Als hard rijden op een circuit een hobby van mij is, en ik heb de cash om een GT2 af te tikken. Dan kan er een Dinky Donky ook écht wel af.

    Login om te reageren
  48. JD zegt

    10 augustus 2007 om 14:20

    @H.J. Vaesen

    Apart dat een man die bij mij in de buurt woont zijn GT3 toch echt dagelijks gebruikt. Misschien is dat dan die 5% haha.

    Login om te reageren
  49. JD zegt

    10 augustus 2007 om 14:23

    Hm wordt de helft van mijn post niet neergezet.

    Er hoorde nog bij dat hij mij vertelde dat je echt van het geluid moet houden omdat het anders snel irriteert. De GT3 maakt behoorlijk wat geluid van binnen maar op zich niet heel hinderlijk. (Volgens hem dan he)

    Login om te reageren
  50. H.J. Vaesen zegt

    10 augustus 2007 om 16:24

    JD, Het geluid is PRACHTIG. Natuurlijk! Alleen wat ik eerder zei, zakelijk is een GT3 toch niet praktisch! Als iemand je belt ben je niet te verstaan! Geen navigatie! Etc.!

    Dáárom is het een trackauto. Klaar. Punt uit.

    Login om te reageren
  51. Turbopaultje zegt

    12 augustus 2007 om 11:02

    “Dáárom is het een trackauto. Klaar. Punt uit.”

    Meneer V. is schijnbaar produkt manager bij Porsche in Ludwigsburg…………… hij is zo zeker van zijn opinie………pfffffffffffff.

    Login om te reageren
  52. Niels zegt

    14 augustus 2007 om 12:52

    Een Mustang Super Snake zou niet eens in de buurt van de 10 minuten komen, er zitten bochten in de ring..

    Login om te reageren
  53. Turbopaultje zegt

    20 augustus 2007 om 10:05

    Na een kleine studie ben ik toch wat sceptisch over die tijd van 7:32 geworden.

    Als de GT3RS met semislicks een 7:48 haalt bij de supertest van Sportauto…………..en de std. 997 Turbo slechts 7:54.
    Hoe kan met de GT2, 50 pk meer en 140 kg minder gewicht door o.a. het gebrek aan allrad, dan een tijd van 7:32 haalbaar zijn ? 22 sekonden minder………………

    Login om te reageren
  54. nicos zegt

    31 augustus 2007 om 13:11

    eerst zien en dan geloven ik denk niet dat hij dat kan halen

    Login om te reageren
  55. Turbopaultje zegt

    16 september 2007 om 23:44

    de heer Röhrl heeft het geschafft : 7:31……….pffff. RESPEKT

    http://www.autoblog.it/post/10191/porsche-gt2-rohrl-conferma-il-731-al-ring

    Login om te reageren
  56. autoblogger zegt

    16 september 2007 om 23:48

    http://www.autojunk.nl/clips/view/133020

    Login om te reageren
  57. Turbopaultje zegt

    17 september 2007 om 00:08

    Die clip op Autojunk is gewoon een lousy verkoopvideo van Porsche. Nix Röhrl in actie………….

    Kijk op de Italiaanse blog , daar zie je een paar vids van de GT2 met mogelijk Röhrl in volle vaart op de Ring !!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North