• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën Ami Buggy niet geschikt voor Safaripark Beekse Bergen

Auteur: Bart Oostvogels, gepost 16 december 2021 om 13:46 – 6 Reacties

Ga vooral niet het leeuwenverblijf van Safaripark Beekse Bergen in met deze Citroën Ami Buggy. Je overlevingskansen zijn bijzonder klein.

Maar een ding is zeker: deze Citroën Ami Buggy is wel heel erg tof! Het is een opgeruigde versie van de Ami, speciaal ontwikkeld als vervoermiddel voor weekenden en vakanties aan zee of op het platteland. Net als de originele Ami is ook deze Buggy-variant volledig elektrisch.

Verschillen ten opzichte van de reguliere Citroën Ami zijn de bull-bars, grote matgouden wielen met ‘offroad’ banden en roosters voor de koplampen. Extra brede spatborden en buisvormige dorpels maken het avontuurlijk karakter compleet. Op het dak is een lichtrail met LED-verlichting geplaatst.

Geen conventionele deuren

Conventionele deuren zijn achterwege gelaten en vervangen door een transparant en waterdicht canvas dat bij slecht weer dicht kan worden getrokken – een knipoog naar de Méhari. De canvasdelen zijn voorzien van ritssluitingen om het inzittendencompartiment af te sluiten, met hoge openingen die het effect geven van een deur met ruit zoals op conventionele auto’s. Deze praktische bescherming tegen de elementen kunnen worden verwijderd, opgerold en opgeborgen in speciale opbergtassen achter de stoelen.

Stoelkussens

Misschien wel het grootste verschil in vergelijking met een normale Ami is de aanwezigheid van stoelkussen met heuse Advance Comfort-technologie. De vulling is nu 70 mm dik, dat is bij de normale Ami 35 mm. De kussens kunnen eenvoudig uit de stoelschaal worden genomen en zijn daardoor uitwisselbaar en wasbaar. Of er productieplannen zijn, kan Citroën niet noemen. De normale Ami komt naar verwachting in de loop van 2022 naar Nederland.

  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy
  • Citroën My Ami Buggy

Ook interessant!

  • Citroën Ami Cargo is charmant bedrijfswagentje
  • Je kunt nu kneiterleuke liveries krijgen voor je Citroën Ami
  • Dit is de traagste politieauto ter wereld
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

ami, Citroen

Vorig bericht: « Video: zo maakte dit Nederlandse bedrijf de grootste Kia EV6 ter wereld
Volgend bericht: Toto Wolff: Hamilton stopt misschien wel met racen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    16 december 2021 om 13:50

    Ik vind dit stiekem best briljant. Ik kan mij niet één praktische toepassing voor een Ami in een offroadpakje bedenken, maar het ziet er wel briljant uit.

    Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      16 december 2021 om 15:41

      @Edge: Als golfkarretje.

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    16 december 2021 om 13:53

    Het enige wat op dit soort voertuigen (ik durf dit eigenlijk geen auto te noemen) ontbreekt, zijn die quasi grappig bedoelde kenteken-naamplaten van het niveau ‘Meep-Meep’, ‘Speedy Gonzalez’ of ‘Brum’, zoals deze ook vaak op Canta’s of brommobielen zijn geschroefd of geplakt.

    Login om te reageren
    • Focacino Royale zegt

      16 december 2021 om 22:56

      Ik snap de hele heisa om dit ding niet zo goed. Had Blbeter al die tijd in het nieuws gebracht kunnen worden als ‘Citroen gaat in de brommobiel handel en gaat de strijd aan met Canta”… Tsja, want dit ís toch ook gewoon een brommobiel? Topsnelheid 45km/u…. je zult hier dus denk ik een bromfietsplaat op krijgen, en ongetwijfeld die kneuzige bordjes met lollig opschrift… als ze nu net als Renault een 80km/u varaiant aanboden, was het een interessant alternatief als korte afstand woon-werkverkeer. Nu is het.. een brommobiel…

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    16 december 2021 om 16:50

    Voor als je een masochist bent die graag uitgelachen wil worden…

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      16 december 2021 om 23:16

      @mashell: ja, een auto zonder deuren…waarom? Missch als je heel vaak moet uitstappen zoals een bezorger?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North