En het Japans-Franse elektrische trio is compleet.
Als Peugeot met een gerebadgde Mitsubishi iMiev op de proppen komt, kan broertje Citroen natuurlijk niet achterblijven. De C-ZERO zal vanaf het 4e kwartaal van 2010 op de markt komen, samen met een elektrische variant van de Berlingo.
De C-ZERO heeft een elektromotor die 64 pk levert tussen 3.000 en 6.000 toeren. Het koppel is 180 Nm bij 2.000 tpm. De elektriciteit is opgeslagen in een 330 volt Lithium-ion accu die bestaat uit 88 cellen van 50-Ah. Opladen met 220 volt duurt 6 uur, maar je kan ook in 30 minuten met een hoger voltage de accu voor 80% opladen. Met een volle accu is de actieradius 130 kilometer. Het sprintje van 0 naar 100 gaat in 15 seconden.
Wilde al zeggen, dat is net die Mitsubishi, maar dat is het dus ook…
ARGHHH My eyes ar burning!
net als de aygo/c1/106 vrouwenbak, die 15 sec naar de 100 is helemaal bedroevend, zeker voor een electro motor.
Inmiddels lijkt Mitsubishi hofleverancier te worden van de PSA groep :lol:
Niet slecht voor een paar Jappaners :lol: zie je maar weer dat de Europese merken inmiddels achterhaald zijn, kwestie van tijd en dan doen de Chinezen het ook :)
130 KM?
Nou dit wordt een lease toppertje hoor!
Maar wel leuk voor de gemiddelde moeder die niet wil fietsen om de kids naar school te brengen, kan die 6 uurtje opladen kan ze gelijk bij de buuf een bakkie doen.
En als de accu dan toch leeg mocht gaan kunnen de kids douwen hebben ze gelijk die broodnodige beweging ook gehad voordat ze achter de X-Box gaan zitten.
Ik zie alleen maar voordelen behalve dat je vrouw dikker wordt.
…jemig, bij elke elektro-auto krijg ik het spaans benauwd dat we ooit het geluid van een benzinegestookte toerentrekfeestbak moeten gaan missen…brr…
@laue: 0-100 is vertekenend. Tot aan 80 is het ding bloedsnel. Daarna heb je niet meer te maken met het koppel, maar met het vermogen dat enigszins minder is.
@Merry:Voor woon-werkverkeer dus wel ideaal. Ik zou er niet mee zitten om hier woon werk in te doen (tot. 65km/dag)
@everybody: ik heb het ding ooit gezien/meegereden en het valt best mee qua lelijkheid. Dit is echt vooruitstrevender dan de zoveelste kleine facelift van een willekeurig automerk.
@sjazz:
Ik hoop dat je niet je miskoop aan het goed praten ben.
Ja hoor hier zijn de ‘groenen’ voor, maar wel tegen kerncentrales… van die 10 zonnepanelen op je dak kan je echt niet leven! En een actieradius van 130 km is ook niets om over naar huis te schrijven.
Ik zie de tijd van trapauto’s nog terugkomen :P
Kijk in spanning uit naar het eerste Autoweek tevredenheidsonderzoek. Zal de jap versie wel het hoogste scoren :lol:
OT: prijs zal de koude douche zijn? Alsjeblieft, overheid, denk eens na over wat je subsidieert per ton bespaarde CO2, en hoe al dat geld het best besteed kan worden. Eén Prius miskleun is toch wel genoeg?
hierbij 2 vragen : wat kost dat mooie ding en hoeveel geld kost 100 km rijden met dat ding, want, mooi is dat genoeg, als dat niet de duur is….prima, en, van 0 tot 100 blijft zever hé, vertrek toch 20 seconden eerder, pppfffff.
veilig-konfortabel en goedkoop autorijden met respect voor het milieu,…we zijn er bijna, niet ????
Wat zou de afschrijving van dit soort elektrische wagens zijn? Wie wil nou een 2e hands elektrische bak? De accu’s gaan echt achteruit op de jaren…
Ik dacht dat het volledige koppel altijd al vanaf 0tpm beschikbaar was?
prijs? 40-50000 euro? toch maar fietsen dan, moedertjes?
*Behaalt professor-diploma*
*Koopt C-Zero*
*Toont aan dat die auto in de kern gewoon gemaakt is van milieuonvriendelijke shit en dat het ook onmogelijk is om een zogenaamd milieuvriendelijke auto te maken, toont tegelijk aan dat het publiek echt alles gelooft wat een kapitalist hen oplegt*
…
*Twijfelt of hij echt dat diploma nodig had*
Ik dacht dat de i-Miev alleen in Peugeot-variant zou komen… Blijkbaar kon PSA de verleiding toch niet weerstaan. :roll:
Zet ik mezelf nu heel erg voor gek als ik zeg dat deze verreweg de mooiste is? :mrgreen: ;)
@Laurens: In het Autoweek Tevredenheidsonderzoek van dit jaar kwam de C1 er het best uit, dan de 107 en dan de Aygo, vreemd genoeg…
@autoblog: Het is weer zo ver, ik ben ineens uitgelogd en inloggen lukt niet. :?
@Citrofiel: was me ook opgevallen. Blijkbaar was de 2 jaar Toyota garantie voorbij en begon de ellende daarna? Maar eerlijk gezegd, tevredenheid zit volgens mij vooral tussen de oren…
@Laurens: Helemaal waar. Het is dezelfde auto, de enige verschilpunten zouden kunnen zijn: Het design. That’s it. Volgens mij wordt de service van de dealer niet meegenomen in de berekening, dus die zit er niet bij. En de garantie zorgt wellicht wel voor iets lagere kosten, dus daar zou de Toyota in het voordeel moeten zijn, maar dan moet dat niet teniet gedaan worden door de aankoopprijs.
Uiteindelijk heb je helemaal gelijk, tevredenheid valt niet objectief te meten, hoe hard autoweek het ook probeert en hoe vaak ze het ook zeggen.
Tsja. Men plakt er een Cirtoën-badge op, en je hebt een andere auto. Ik had van PSA toch iets anders verwacht dan het simpelweg rebadgen van de Mitsubishi.
Ik ben 100 % pro electrische auto’s maar ze mogen er niet uitzien zoals dit hok.Hier wil ik niet eens dood in gezien worden.Geef mij maar iets dat er meer uitziet als de Tesla
@autoblog: Ik weet niet of mijn reactie hier van 17:54 is opgevallen of dat het automatisch is goedgekomen, maar bedankt. Ik ben ineens weer ingelogd… :|
Mijn eigen recreatie van de Citroen versie
http://www.area75.com.ar/blog/2009/09/06/citroen-eo-electrico-basado-en-el-mitsubishi-i-miev/
@Jorge L. Fernandez: Hij heeft net wat meer een eigen gezicht op die manier. Goed gedaan.
Pizza bezorgen?
@Jorge: Hé die had ik al gezien. Waw, wat een eer dat jij bij ons bent. Stuur maar meteen door naar PSA, dat ze direct werk maken van die facelift. De i-MIEV is niet lelijk, maar alle drie dezelfde snoet, tja…
Kan je nog een maken van de Peugeot ook? Maar liefst met niet al te grote muil.