• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C1 en Peugeot 107 wederom gefacelift [updated]

Auteur: robbie, gepost 4 januari 2012 om 19:24 – 58 Reacties

Citroen C1 & Peugeot 107 facelift 2012


Citroën & Peugeot hebben hun verkoopkanonnen een laatste update gegeven voordat ze over enkele jaren met pensioen gestuurd worden. Op het autosalon van Brussel kunnen we dit opgefriste duo in levende lijve bewonderen. Het grootste nieuws? Er komen meer pk’s onder de kap!

De Citoën C1, Peugeot 107 en Toyota Aygo kwam in 2005 op de markt en kregen in 2009 al eens een facelift voor de kiezen. Dat zorgde vooral bij de Peugeot 107 voor een enorm lelijke grote smoel. In 2012 wordt dit enigszins rechtgetrokken en zien zowel de C1 als de 107 er weer fris uit. De C1 een beetje lief en de 107 een beetje stoer.

Het belangrijkste nieuws van deze facelift is echter dat er naast de 1.0 driecilinder met 68 pk ook een gloednieuwe 1.2 liter driecilinder met 86 pk beschikbaar komt. Het persbericht ontbreekt op dit moment nog, maar naar alle waarschijnlijkheid is dat de nieuwe driecilinder die Peugeot/Citroën heeft ontwikkeld.

Het zou zomaar kunnen dat deze nieuwe driecilinder een stuk schoner is dan de huidige 1.0 driecilinder (1KR-FE). van Toyota. Zodra we het persbericht van Peugeot, Citroën of Toyota ontvangen zullen we jullie meer informatie geven.

Wel kunnen we alvast verklappen dat de gefacelifte modellen rond de zomer op de markt komen. Ze zullen nog steeds gebouwd worden door Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech in Kolín, Tsjechië. (via: autoblog.it)

UPDATE 05-01 – Alle informatie is vandaag officieel bekend geworden. De 1.2 driepitter komt niet, de enige twee uitvoeringen zijn de 1.0i 5-speed manual en de 1.0i 5-speed two-tronic manual. Deze verbruiken resp 4,3 en 4,5 liter en stoten 99 en 103 gram CO2 per km uit.

Bij de introductie in maart komt er een feminine special edition, de “ENVY” (geheel van toepassing op vrouwen natuurlijk). Deze krijgt een speciaal kleurtje (“Plum” of “Caldera Black”), aluminium deurstijlen, en een speciale badge. Plum vertaalt trouwens naar pruim. Subtiel, Peugeot…

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Helaas, dit Franse succesnummer gaat uit productie

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

107, brussel-2012, c1, Citroen, facelift, Peugeot

Vorig bericht: « Jos Verstappen in de cel voor mishandeling vriendin
Volgend bericht: Fisker Karma in orde, Yo-Auto brengt hybrides naar racerij en de lelijkste auto ter wereld #Groen7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    4 januari 2012 om 19:28

    86pk!!! dat wordt lekker sprinten bij het stoplicht. Vind de huidige 1.0 al best pittig. Heb er wel eens een TDV6 Discovery mee zoek getrokken en ja die ging er vol voor.

    Login om te reageren
    • marbre zegt

      4 januari 2012 om 19:33

      @E34M5Touring: Inderdaad, 86 pk voor een wagentje van nog geen 800 kg zal vast wel aardig vlot gaan.

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      4 januari 2012 om 19:47

      @E34M5Touring: Zo’n TDV6 gaat officieel in 12.7s naar de 100 (nieuw), een C1 in 13.7s (officieel) … dat is niet snel hoor ;)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 januari 2012 om 20:27

        @dawwg: Een 2007 met 190pk helaas niet.

        Login om te reageren
        • bass zegt

          4 januari 2012 om 23:40

          @E34M5Touring: corectie 193pk en hangt er van af hoe hij onder houden is . Maar de dysco wint zeker.

          Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 januari 2012 om 20:29

        @dawwg: En je wilt niet weten hoe lang die versnellingen zijn, ding haalt gewoon 110 in de 2. Als je een keer de kans krijgt, rijd er is mee. Je zult versteld staan.

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          5 januari 2012 om 14:33

          @E34M5Touring: haha klopt 110 in zijn 2
          had een keer een leenauto van de toyodealer

          Login om te reageren
        • dawwg zegt

          5 januari 2012 om 14:35

          @E34M5Touring: 110 in z’n 2 met een 1.0 ??? Dat zijn zeker lange versnellingen !

          Login om te reageren
      • mierenneuker zegt

        4 januari 2012 om 20:49

        @dawwg: Officieel ja, maar als je dan inderdaad zulke lange versnellingen hebt heb je minder schakelmomenten die je kunt verknallen.

        Login om te reageren
    • euro95 zegt

      4 januari 2012 om 20:04

      @E34M5Touring: +1, je kan heel mal gaan met die bakjes :) Zou je niet zeggen van een auto zonder motor ;)

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      4 januari 2012 om 20:37

      @E34M5Touring: Óf je bent gewoon niks gewend…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 januari 2012 om 20:46

        @Svenska_Aeroplan_AB: Er staat hier in mei 940pk en 1200nm verdeeld over 2 auto’s voor de deur dus ik ben best wel wat gewend ;) ga er eens mee rijden, ik vond het in ieder geval een leuk wagentje.

        Login om te reageren
        • maiik0ll zegt

          4 januari 2012 om 20:50

          @E34M5Touring: wat voor auto heb jij dan in godsnaam?!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            4 januari 2012 om 20:53

            @maiik0ll: Een M5 Touring 340pk 400nm en in Mei een 2011 Camaro SS Hennesy HPE600 600pk en ik meen 800nm. Hij staat er nu voor de ombouw en heb dan de official sheet.

            Login om te reageren
            • Daniel073 zegt

              5 januari 2012 om 00:36

              @E34M5Touring: Hmmm netjes, dan vind ik dat je die Camaro een keertje aan Autoblog uit moet lenen voor een rijtestje :)

              Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          5 januari 2012 om 08:59

          @E34M5Touring: oh, ik heb er zat nee gereden hoor. Enige leuke vind ik dat je continu volgas kan rijden, en tot het rode toerengebied. Dan rij je nog niet te hard… Ik ben ook snelle auto’s gewend, daar hoef je dat niet te proberen.

          Login om te reageren
  2. Supra1981 zegt

    4 januari 2012 om 19:30

    Ze zien er beide al een stuk beter uit. Alleen ben ik benieuwd of ze de nieuwe 3-ling op deze manier voor kunnen blijven. Waarschijnlijk wat betreft de prijzen wel.

    Login om te reageren
  3. syliaca zegt

    4 januari 2012 om 19:31

    Nog net zo lelijk als altijd.

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      4 januari 2012 om 20:04

      @syliaca: Mee eens, daarom krijgt hij ook een facelift? De zoveelste..

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        4 januari 2012 om 21:47

        @euro95: Tip: haal ze uit productie :p

        Login om te reageren
        • euro95 zegt

          4 januari 2012 om 22:22

          @syliaca: Idd, het liefste al die muesli-gebakjes. Maar dat moet je niet tegen mij zeggen ;)

          Login om te reageren
          • syliaca zegt

            4 januari 2012 om 23:48

            @euro95: Dat is waar, ik ga een mailtje sturen naar Peugeot en Citroën :P

            Login om te reageren
  4. jordy14 zegt

    4 januari 2012 om 19:38

    Achterkant van Peugeot is niks verandert. Voor de rest allebei een geslaagde facelift denk ik.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 januari 2012 om 19:43

      @jordy14: Achterkant van de C1 is ook niet verandert. Alles speelt zich af op de voorkant. Das ook de gemakkelijkste kant om te veranderen…

      Login om te reageren
      • jordy14 zegt

        4 januari 2012 om 19:44

        @Esprit_de_Flandre: sorry daar heb ik nog geen foto’s van gezien.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          4 januari 2012 om 19:59

          @jordy14: staan gewoon in de gallery hoor die onder het artikel staat.
          http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Citroen/C1_facelift_2012/

          Login om te reageren
  5. beckerbauer zegt

    4 januari 2012 om 19:41

    Aan de achterkant lijken ze niks veranderd, de badge van de Citroën vind ik een beetje over de top.

    Login om te reageren
  6. betonstaal zegt

    4 januari 2012 om 19:42

    iedere rode 107 is voor mij een greenwheels specimen

    Login om te reageren
  7. bass zegt

    4 januari 2012 om 19:43

    Waw interesant .

    Login om te reageren
  8. rs_1989 zegt

    4 januari 2012 om 19:53

    Op die C1 kan zo een Fiat badge..

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    4 januari 2012 om 19:54

    Ze zijn weer verder ‘verkinderlijkt’. Wat een vrolijke, uit verband getrokken bende. De 107 lijkt nog steeds op een kruimelzuiger en de C1 heeft een clownsneus.

    Maar het zou zomaar kunnen dat ik ze over een paar maanden alweer best te pruimen vind. De C1 ph2 vond ik eerst ook niets, inmiddels vind ik het de best geslaagde ph2.

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    4 januari 2012 om 20:01

    Bij dit triotje moet ik altijd hier aan denken

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      4 januari 2012 om 20:07

      @norge:
      Same here! ;)

      Login om te reageren
  11. Flamingo zegt

    4 januari 2012 om 20:10

    ziet er niet uit zo’n nieuwe grOOOte voorkant met zo’n kleine ouderwetse zijkant
    tjonge jonge dat lijkt wel de voorkant van een bus joh

    Login om te reageren
  12. carlo1992 zegt

    4 januari 2012 om 20:12

    Ik vind ze er wel wat leuker uit zien nu! En een 86pk driecilindertje zal wel leuk rijden, EN klinken!

    Login om te reageren
  13. smoked zegt

    4 januari 2012 om 20:13

    Heb afgelopen zaterdag in een aygo gezeten, man man man lijkt wel een matchbox autootje…

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      4 januari 2012 om 20:51

      @smoked: dat lijkt niet alleen zo, dat IS ook zo:)

      Login om te reageren
  14. michelyman zegt

    4 januari 2012 om 20:26

    Jammer dat ze de achterkant zijn vergeten.. had wel iets mooier gekund. Ach daarom rijd mn pa ook de Aygo ;)

    Login om te reageren
  15. mazdarx8 zegt

    4 januari 2012 om 20:27

    leuke auto, maar drie keer raden waarom ze er geen foto’s van het interieur bij hebben gedaan.

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      4 januari 2012 om 20:52

      @mazdarx8: niks aan veranderd?

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 januari 2012 om 02:58

      @mazdarx8: beter kijken, die zijn er wel.

      Login om te reageren
  16. Matthijs zegt

    4 januari 2012 om 20:38

    ik vind die 107 leuk gelukt! dat logo bij die citroen is we fout hoor….

    Login om te reageren
  17. faalhaas zegt

    4 januari 2012 om 21:05

    C1 lijkt wel een clowntje!
    Heb wel is met zo’n ding gereden, zijn nog aardig rap en t rijdt als een kart.

    Login om te reageren
  18. Lucb zegt

    4 januari 2012 om 21:05

    Die 107 smoelt nu echt goed. Vind de C1 wat minder geworden.

    Login om te reageren
  19. ThomasBol zegt

    4 januari 2012 om 21:29

    Hmm in de huidige situatie vind ik de C1 mooier, terwijl gek genoeg de Peugeot meer wordt verkocht. In deze modellen vind ik de 107 mooier. Nu dus hopen dat de Citroën meer verkocht gaat worden! Wel jammer dat ze de facelift wederom tot de neus beperkt hebben en de achterkant en met name het interieur al vanaf 2005 ongewijzigd mee gaan.

    Login om te reageren
  20. JvT zegt

    4 januari 2012 om 21:50

    Ziet er best leuk uit, maar kan nog beter. En ik zie bij de foto’s van de Peugeot een leren stuur. Weet niet of dat eerder al kon, maar dat zou écht een verbetering zijn. Dat plastieke stuurtje voelde echt goedkoop.

    Login om te reageren
  21. The360box zegt

    4 januari 2012 om 21:56

    Die facelift had ik toch wat anders verwacht, http://www.automobile-magazine.fr/actualites/scoops/citroen/future_citroen_c1
    Anyway, zal wel weer een kek dingetje worden. Met de vorige 100 in zn 2 en gelijk schakelen in zn 5!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2012 om 22:16

      @The360box: dat is een scoop van de opvolger. Deze moet nog eventjes proberen te verhinderen dat Peugeot en Citroen niet teveel verkopen aan de VW Up! verliezen.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 januari 2012 om 22:28

      @The360box: dat is een impressie van het volledig nieuwe model dan in 2014 op de markt moet komen. Dat is dus niet de facelift die we hier zien.

      Login om te reageren
  22. NicoLauda zegt

    4 januari 2012 om 22:04

    Ik wacht nog even op een VTS/GTI versie van de definitieve opvolger, de 108 / C1.2
    Ik bedoel maar, een AX GTI perste al 95pk uit een NA-1.4 blokje…30 jaar later dezelfde pk’s per liter maar met een cilinder minder. Ondertussen zijn wij in 30jaar zo veel veranderd dat we nauwer samenwerken met mensen aan de andere kant van de wereld dan met de buren.

    Login om te reageren
  23. the-budel-guy zegt

    5 januari 2012 om 01:12

    Jammer dat ze de achterkant niet veranderd hebben.

    Login om te reageren
  24. RoT___ zegt

    5 januari 2012 om 01:27

    Opzich leuke autootjes om te zien, klinken tijdens het optrekken ook best grappig, daar is echter ook alles mee gezegd. Na het optrekken is de herrie ondraaglijk, de slecht klinkende radio kan hier niet tegenop boksen. Naast dat grootste punt is duidelijk te merken dat er flink bezuinigd is op de productie van die dingen. Maar goed, dat wil de consument, goedkoop van a naar b, meer ook niet.

    Login om te reageren
  25. The360box zegt

    5 januari 2012 om 09:31

    Wat ik leuk en speciaal blijf vinden is dat Citroën bij bijna al hun presentatie-foto’s zoals deze mensen er bij zetten. Blijft het tenminste leuk en gezellig.

    Login om te reageren
  26. Tommy2 zegt

    5 januari 2012 om 10:51

    Het kwaad is al geschied. De huidige 107 heeft het straatbeeld voorgoed verpest. :(

    Login om te reageren
  27. nelly0183 zegt

    5 januari 2012 om 11:24

    het blijft natuurlijk een zielige vertoning, er zijn echt veel betere concurrenten in dat segment: Fiat Panda, Hyundai I10, Kia Picanto en Ford Ka.
    Die auto’s hebben tenminste een volwaardig interieur, wat je van deze opgevoerde 45 km- wagentjes niet kan zeggen.

    Login om te reageren
  28. DoubleChevron zegt

    5 januari 2012 om 11:45

    Het zijn slimme autootjes joh, bijvoorbeeld ideaal voor de net afgestudeerde student die zijn eerste baantje in een andere stad vindt en er niet direct kan gaan wonen. Voor een paar duizend euro rijdt je al dagelijks de file in en zal een dikke V6 met lederen stoelen en extra laadruimte je een worst wezen. De alleenstaande moeder in Parijs of iedere willekeurige grote stad die uitpuilt van de auto’s is bij een Aygo, C1 of 107 gebaat om kinderen op te halen etc. Bij de beoordeling van een auto dient men de bril te dragen van de beoogde doelgroep of in ieder geval in het achterhoofd te houden waarom de auto is geproduceerd.
    Puur een instap auto en een commercieel succes wagentje.

    Persoonlijk vallen ze bij mij niet in de smaak. De Peugeot nog het meest. Het is overigens wel het segment waarin nog geen enkel merk echt een bommetje heeft neergezet die de anderen te kijk zet. Het zijn allemaal net niet autootjes.
    De C1 2014 belooft in ieder geval mijn insziens het karakter wat op te peppen:
    http://www.autolatest.com/image-thumbnail-800×600-imgupl-news_2417_33535.jpg

    Login om te reageren
  29. anakiet zegt

    5 januari 2012 om 18:38

    liever een vergelijkbare auto met een 4 cil.
    Ben nog vrij weinig 3 cil tegen gekomen die soepel lopen….

    Login om te reageren
  30. janklaassen zegt

    5 januari 2012 om 22:38

    Ben benieuwd wat VW’s reactie is met de Up. Alhoewel de Up is verder in alle opzichten beter op die 11pk na (86-75pk..)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North