Citroën C4 Cactus: aantrekkelijk geprijsd en 14% bijtelling

Auteur: , 26 Reacties

Laat het maar aan die gekke Fransen over om met een gedurfde auto op de markt te komen. En een gedurfde auto is de Citroën C4 Cactus zeker. Deze C4 barst van de innovaties en is daarnaast ook nog eens zeer goed te betalen en lekker ruim van binnen.

Citroën C4 Cactus @ Geneve 2014

Je zou het op het eerst gezicht misschien niet zeggen, maar deze auto weegt ruim minder dan 1.000 kilo. Om te precies te zijn 965 kg en dat is zelf 32 kilo minder dan de hardcore Abarth 695 Biposto. Dat lage gewicht zorgt er niet alleen voor dat de Citroën C4 Cactus heel zuinig is, maar je hoeft ook minder wegenbelasting te betalen.

Citroën levert de C4 Cactus met 2 benzinemotoren (82 pk & 110 pk) en twee dieselmotoren (90 pk & 100 pk). De C4 Cactus BlueHDi 100 komt in aanmerking voor 14% bijtelling (minder dan €100 netto bijtelling per maand). Prijzen voor de C4 Cactus beginnen bij €15.990 (inclusief BTW & BPM).

Deze C4 is 4,16 meter lang, 1,73 meter breed en 1,48 meter hoog. Het meest in het oog springend zijn de karakteristieke Airbumps waarmee je de C4 Cactus kan personaliseren. Standaard is elke C4 Cactus voor zien van een 7 inch touchscreen tablet.

Opvallend is dat de passagiersairbag in het dak is verwerkt waardoor er meer ruimte is in het dashboard. Uiteraard is er ook een groot glazen panoramadak met hoge thermische bescherming aanwezig.

Zoals gezegd heeft de C4 Cactus BlueHDi 100 14% bijtelling, andere uitvoeringen hebben 20% bijtelling.




26 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Dit moet toch gewoon een knaller worden! Dat gewicht!! Kan het gewoon bijna niet geloven, ben dan ook erg benieuwd hoe de auto in het echt aanvoelt!
@reactief: dat gewicht baart me wat zorgen over hoe dit door een crashtest komt…
Aan de auto valt niets aan te merken, alleen de naam is wat prikkelig.
Als je echt alleen muesli mag leasen en je hebt een beetje lef (lees eigen identiteit) dan is dit je auto.
Mijn ding is het niet (ik heb niks met auto’s hoger dan 1.3m) maar het straatbeeld wordt er wel vrolijker van.
hoe hebben ze het gewicht zo laag gehouden?
@thomcarspotter: veel curver plastic en bordkarton toepassen in het interieur. En polyester carrosseriedelen toepassen, waar mogelijk. Eigenlijk is dat heel retro, zo, bij Citroën.
Zou dit de auto zijn die PSA uit het slop kan trekken?
Wat hebben jullie toch met die Abarth? Is die zo licht dat het uiterst noodzakelijk is om hem elke keer te linken bij elk artikel waarin ook maar over een gewicht gerept wordt?
Het gaat zeker weer om de uiterst noodzakelijke 10 extra pageviews.

OT: Ik weet niet of mensen het leuk vinden om rond te rijden in zoiets opvallends. En dan vooral die anders dan de carrosserie gespoten Airbumps.
@mdemooistelettervanhetalfabet: Ach, als de lak zwart is en de airbumps ook, is het geheel al een stuk onopvallender. Voeg er een paar wieldoppen aan toe en het geheel is af.
Jammer het het niet gewoon een station is, dan had hij nog lichter en aerodynamischer kunnen zijn en dan zou het bovendien een stuk aantrekkelijkere auto zijn.. Al die hoge auto’s..
@EJS: zijn precies wat de markt vraagt. Gezinnen en bejaarden eensgezind. Ze willen een SUV maar niet duur of asociaal. Nissan verkocht niet voor niets zoveel Quashqai’s.
@mashell:

Ik weet dat het is wat de markt wil, maar het is zo tegenstrijdig. Als station zou dit bovendien waarschijnlijk leuker om te rijden en goedkoper zijn.. Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen aan al die hoge auto’s.. Behalve in en uitstappen dan..
@mashell:

Ondanks het hoog op de poten staan ben ik overigens wel heel benieuwd hoe dit rijdt.. Als het antwoord goed is en ze blijken ook nog een beetje degelijk, gaat dit hoog op mijn lijstje potentiële tweedehandsjes voor over een paar jaar staan ;-)
Knap hoor! Dat is het gewicht, de innovatie en de prijs van wijlen de BX.
en dát was een van de grootste verkoopsuccessen ooit (voor Citroën, dan). Als deze even gaaf is om te rijden, is het helemaal geweldig.
Wauw!
Gedurfdheid – Check
Looks – Check
Schappelijke prijs – Check
Voor de leaserts 14% – Check
Als dit geen verkoopknaller wordt…
@toyotafortuner: Gedurfdheid hoeft nou niet echt een garantie te zijn voor veel verkopen. Zie het succes van Opel in het verleden en VW tegenwoordig.
@toyotafortuner: Ik voorspel ook dat wij in de komende 2 a 3 jaar hem steeds meer op de weg zullen zien rijden . een leuk jong gezinsauto met een makkelijke hoge in/uitstap wordt dit ! die Kia en Hyundai krijgen nu een sterke franse rivaal erbij ! iemand een warme croissantje ?
Het dashbord ziet er niet uit , lijkt precies eentje van Fiat 15 jaar geleden waar ze een touchscreen van pioneer hebben in gepropt

Denk niet dat het een topper zal worden
VTi 82 / e-VTi 82 ETG:
Live 15.990
Feel 17.690
Shine 19.190
Business 17.990

e-THP 110:
Feel 19.190
Shine 20.690
Business 19.490

e-HDi 90 ETG:
Feel 19.690
Shine 21.190
Business 19.990

BlueHDi 100:
Feel 19.490
Shine 20.740
Business 19.790

Frappant: bij de 82pk benzinemotor geen meerprijs voor de automaat!
Begeerlijke auto, hulde citroen! Auto van het jaar wat mij betreft.

Deze auto komt op het perfecte moment. Economie trekt aan. Mensen durven weer een auto te kopen maar zijn wellicht voorzichtig. Enerzijds conservatief / retro design maar tegelijkertijd vernieuwend . En dan die prijs!
@eklasse: Inderdaad, hoog auto van het jaar gehalte.
Sorry hoor, dit is gewoon afschuwelijk lelijk.
Zowiezo vind ik de nieuwe snoetjes van Citroen lelijk, net Chinezen!
Overeenkomst tussen een Woestijn, Billen en deze auto’s ??
Wat een geweldig ontwerp, dat is visie en lef hebben in autoland!!
Hulde.
“Laat het maar aan de fransen over om met een gedurfd ontwerp te komen??” Met name Citroen maakt al decennialang de meest doodsaaie auto’s. De laatste gewaagde was hooguit de CX!
@parker: Voor een ZX, C-Crosser of Berlingo: ja.
Maar een BX, XM, C3 Pluriel, C6 of DS5 wijken toch aardig serieus af van wat de concurrentie te bieden had / heeft.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).