• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C6 is definitief uit productie [updated]

Auteur: ricardo, gepost 2 oktober 2012 om 08:07 – 91 Reacties

Citroën C6

“Strak en vloeiend”, zo omschrijft Citroën haar vlaggenschip in een korte zin. De uniek gestylde limo waar de Fransheid vanaf druipt is helaas uit productie genomen, en daarmee komt een einde aan misschien wel de meest comfortabele auto uit het E-segment. En waar blijft zijn opvolger?

Nou, zijn opvolger is de DS9, die in conceptvorm al tot ons kwam in de vorm van de Citroën Numéro 9. Laten we hopen dat de tijd tussen concept en productiemodel niet de C6 evenaart, met de C6 Lignage die in 1999 in Genève debuteerde en pas in 2005 tot een verkoopmodel leidde.

Bij zijn introductie werd de C6 geleverd met een 211 pk sterke 3.0 V6, of een dieselende 2.7 V6 HDi die er 204 pk uitwierp. In 2006 werd er een 2.2-liter vierpitter aan de diesel line-up toegevoegd, waarmee een 170 pk sterke instapper werd gerealiseerd. In juni kwam de laatste motortoevoeging, een 3.0 V6 HDi met 240 pk.

Verantwoordelijk voor het design was Jean-Pierre Ploué, die de C6 voorzag van een concave achterruit en een lijnenspel met veel rondingen. Hints naar het verleden van het merk, overgoten met een modern sausje. Het maakte de 5 meter lange, en bijna 1900 kg wegende C6 hét alternatieve alternatief voor je 5-Serie, E-Klasse of A6. En met de hydropneumatische vering -inclusief sportstand- was het misschien wel de meest comfortabele van allemaal. Herstel: het wás de meest comfortabele. (Check deze comforttest voor context.)

Deze week is de band dan echt stopgezet in het Franse Rennes, en is er weer een groot slagschip danwel vlaggenschip tot een einde gekomen. uiteindelijk zijn er ongeveer 20.000 verkocht. En waar kan je nu nog terecht voor een non-premium sedan op stand? Auto’s als de Peugeot 607, Renault Safrane, Alfa 166, Opel Omega, Saab 9-5 en Ford Scorpio. Allemaal groots en sedannerig en niet meer in productie. De keuze is daarmee beperkt tot bolides als de Cadillac CTS, Honda Legend en Lancia Thema, om maar een paar grote jongens te noemen. Welke heeft jouw voorkeur?

Enfin, we salueren de C6 en pakken de rijtest er nog eens bij –check dat filmpje uit 2007– terwijl we au revoir fluisteren, en hopen dat die heerlijke Citroën Numéro 9 de crisis overleeft.

UPDATE: De Citroënmensen uit Frankrijk – niet de pr-machine in Nederland- wisten ons te vertellen dat de productie inderdaad op zijn einde loopt, en hintte naar een algehele stop in december. Goed nieuws dus, hij wordt nog heel even gemaakt, maar daarna is het over.


Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

c6, Citroen, Limousine

Vorig bericht: « Renault Clio RS Cup – Bommetje voor het circuit
Volgend bericht: Dit doet TopCar met de nieuwe Porsche 911 Carrera 4S »

Lees Interacties

Reacties

  1. erce zegt

    2 oktober 2012 om 08:20

    Mooiste Fransoos in jaren en tijdloos vormgegeven.

    Login om te reageren
  2. spellingscontrole zegt

    2 oktober 2012 om 08:21

    Was te verwachten. Veel te duur en zwaar. Oninteressant in tijden van crisis.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      2 oktober 2012 om 11:39

      @spellingscontrole: quatsch, welke crisis? Ik ga echt niet in zo\’n spaarhok hiebriedel rijden omdat er buiten een beetje crisis is, gewoon V8 blijven gorgelen, is ook goed voor de economie.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      6 oktober 2012 om 09:44

      @spellingscontrole:
      Bullshit.
      Nooit geliefd geweest bij de lease maatschappijen.
      Da’s de hele kicksaus.

      Login om te reageren
  3. RoT___ zegt

    2 oktober 2012 om 08:24

    Jammer dat de grote sedans van de niet-Duitse merken zo slecht aan slaan. De C6 is een schitterende beline, betrap me er op dat ik toch even blijf kijken zodra er een langs komt.

    Login om te reageren
    • nickds zegt

      2 oktober 2012 om 08:28

      @RoT___: jaguae xf is anders best goed verkocht. En de xj als je het wilt vergelijken met een 7 serie, a8 of s klasse.

      Login om te reageren
      • nickds zegt

        2 oktober 2012 om 08:28

        *jaguar

        Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        2 oktober 2012 om 08:38

        @nickds:
        Jaguar heeft dan ook een ijzersterke basis van decennialang vaste klanten

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          2 oktober 2012 om 09:05

          @mgmgb:

          En dit was citroëns eerste poging om een wagen in dat segment neer te poten?

          Login om te reageren
          • mgmgb zegt

            2 oktober 2012 om 11:02

            @Hupke:
            De eerste? Nee bepaald niet, maar waar de DS en de CX nog redelijk succesvol waren was de XM al een redelijke flop, de C6 had dus weinig meer te verwachten van aanhang van zijn voorganger.

            Login om te reageren
        • nickds zegt

          2 oktober 2012 om 09:06

          @mgmgb: Dat klopt maar met het nieuwe ontwerp hebben ze ook veel BMW,Audi,MB, rijders overgenomen. Plus het ontwerp van de nieuwe Xj was nou niet echt bij iedere vaste klant warm ontvangen. Maar goed dat blijf je houden natuurlijk.

          Login om te reageren
          • mgmgb zegt

            2 oktober 2012 om 11:05

            @nickds:
            Natuurlijk, ze zijn met de nieuwe designrichting wat vaste klanten gehoord maar bij de plaatselijke Jaguar-dealer zijn toch aardig wat XJ’s van de ‘klassieke’ lijn ingeruild voor nieuwe XJ’s en XF’s. Dat neemt niet weg dat een XJR van de vorige serie een ongelofelijke auto is, de klassieke Jaguar-lijn maar dan met een geweldige supercharged V8 en een geheel alluminium body.

            Login om te reageren
            • nickds zegt

              2 oktober 2012 om 11:15

              @mgmgb: Ben het helemaal met je eens!

              Login om te reageren
    • dragspert zegt

      2 oktober 2012 om 09:37

      @RoT___: Ik ook. Blijft een ingetogen schoonheid:)

      Login om te reageren
  4. smultie zegt

    2 oktober 2012 om 08:25

    NNNnNNNnnnOOOOOOOOoooooooooooooo……….. :(

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      2 oktober 2012 om 11:44

      @smultie: ja, een zwarte dag voor de pijprokert die zichzelf heel anders vindt dan zijn leeftijdsgenoten. Op welke hoedenplank moeten ze nu hun strooien bon vivant hoed leggen?? Die zitten stevig aan de vin vanavond.. Wel van een goed jaar natuurlijk, amice. Wees nou eerlijk: die doelgroep is toch een uitstervend ras!

      Login om te reageren
  5. Kuifje zegt

    2 oktober 2012 om 08:31

    ik schaam me (net) niet om dit te zeggen, maar ik heb de c6 booit mooi gevonden.
    uiteraard is dit een kwestie van smaak aangezien ik nog nooit een gelijkgestemde gevonden heb.

    Login om te reageren
  6. mgmgb zegt

    2 oktober 2012 om 08:37

    Jammer dat het afgelopen is. Ik vond het vanaf dag één een prachtige auto die helaas, om wat voor reden dan ook, nooit het succes heeft gekregen die hij verdiende. Ja, de afwerking was niet op Duits niveau maar te veel mensen hebben hem geen enkele kans gegeven, resulterend in lage restwaarde en nog mindere nieuwverkoop. Ik hoop oprecht dat de DS9 een betere toekomst tegemoet gaat.

    Login om te reageren
  7. Zababa zegt

    2 oktober 2012 om 08:38

    Eeuwig zonde. In 2007 kocht mijn vader er een, afstand nemend van “de massa” met 5-series, E-klasses en A6-en. Wat was het een mooie auto, oneindig veel eleganter dan de concurrentie. Zeer comfortabel ook. Na 3 jaar begon echter de serieuze ellende: het hydropneumatisch systeem hield er op weg naar wintersport spontaan mee op (effect alsof je in een bolderkar zit), de ABS begaf het op de meest ongunstige (levensgevaarlijke) momenten, etc.. Met de beste wil van de wereld was deze auto gewoon geen serieus alternatief voor de concurrentie. Zonde, zonde, zonde…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      2 oktober 2012 om 09:04

      @Gionni: Moraal van ’t verhaal??
      Er is niet voor niks een “massa”. =’D

      Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    2 oktober 2012 om 08:38

    Het is geen wannahave maar wel een hele leuke toevoeging aan het automotive landschap. Ik denk ook wel een toekomstige klassieker (afhankelijk van z’n opvolger).

    Login om te reageren
  9. bsxc2 zegt

    2 oktober 2012 om 08:38

    Ik dacht dat hij een alternatief was voor S-klasse/7-serie/A8 etc. en niet voor de E-klasse/5-serie/A6.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      2 oktober 2012 om 09:33

      @bsxc2: qua comfort zou hij het kunnen qua motorisering zeer zeker niet.

      Login om te reageren
  10. nibor zegt

    2 oktober 2012 om 08:40

    Zonde dat de Fransen nu even geen echt vlaggenschip in het E segment meer verkopen. Renault heeft in het buitenland nog de Latitude, maar dat is meer een Laguna XL. Gewoon een erg grote D segmenter, eigenlijk meer een concurrent voor de Skoda SuperB dan voor een 5 serie of een A6. Als we alle geruchten mogen geloven komen er de komende jaren wel weer een aantal zeer fraaie luxe Franse vlaggenschepen aan in sedan vorm. En ik hoop dat er dan eindelijk weer een succesvolle opvolger komt van de Safrane. Want wat was dat toch een comfortabele auto zeg… Mooie tijden… ;)

    Login om te reageren
    • heyaudi zegt

      2 oktober 2012 om 12:05

      @RRenault: Hm, de naam Safrane wordt al een aantal jaar misbruikt door Renault. In het midden-oosten was dat een Samsung SM7, en is nu gewoon de Latitude/SM5. En in China krijgen ze de nieuwe SM7 als Safrane.

      http://www.carnewschina.com/2011/12/30/spy-shots-renault-safrane-pops-up-in-china/

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        2 oktober 2012 om 12:10

        @heyaudi: klopt. Erg jammer dat misbruik. Maar aangezien Renault ook een nieuwe top-sedan voor de Europese markt gaat maken hoop ik dat er binnen een aantal jaar weer een echte Safrane komt. Al zou het ook wel mooi zijn als die auto dan weer gewoon 25 zou heten. Dan heeft die auto ook geen last van Samsung\’s met dezelfde naam.

        Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    2 oktober 2012 om 08:41

    Tijdloze auto. Klassieker in de dop. Vooral met de 3.0v6 HDiF een geweldige reisauto. Stilste auto waar ik ooit mee gereden heb.

    Login om te reageren
  12. xilver zegt

    2 oktober 2012 om 08:44

    Zat er aan te komen… je zag die dingen niet rijden.

    Login om te reageren
  13. xilver zegt

    2 oktober 2012 om 08:48

    Lol Michiel Van Den Brink in dat filmpje… da’s ook al jaren geleden.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      2 oktober 2012 om 09:33

      @xilver: 5 jaar oud alweer, die test. Begin me een Autoblog veteraan te voelen.

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        2 oktober 2012 om 22:56

        @RoT___: Idd, de tijd vliegt voorbij. We hebben beide het geluk gehad om AB mee te maken in zijn beginjaren als klein forum…

        Login om te reageren
  14. kaasboerin zegt

    2 oktober 2012 om 08:59

    Ach, gelukkig heeft PSA nog iets héééééééél anders lekkers:

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      2 oktober 2012 om 09:06

      @kaasboerin: Daar moet wel een dikke V6 inkomen dan…. ziet er leuk uit maar zonder V6 blijft ’t net niks.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        2 oktober 2012 om 09:22

        @406_v6: Waarom?

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          2 oktober 2012 om 09:40

          @kaasboerin: Wat RoT ook al zegt…. héérlijke reiswagen zeker icm met de V6 Hdi.

          Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        2 oktober 2012 om 09:27

        @406_v6: Hmm, heerlijke V6 HDi, laat maar komen! Wat ik zo van bezitters hoor is dat het weer een heerlijke reiswagen is.

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        2 oktober 2012 om 09:32

        @406_v6: Ik ken anders iemand die al jaren grote Peugeot’s en Citroen’s rijdt (CX GTI Turbo II, Xantia V6 Activa, 607, C6 HDI… leuk rijtje toch?) en die is nu heel erg tevreden met een 508.

        Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      2 oktober 2012 om 09:39

      @kaasboerin: de combi vind ik mooier dan de sedan.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        2 oktober 2012 om 09:58

        @the-budel-guy: Door deze reclame zeker;

        http://www.youtube.com/watch?v=pFvV1nxiJac

        Ali B jeweett0g..

        Login om te reageren
        • Lucb zegt

          2 oktober 2012 om 10:03

          @kaasboerin: Dat is wel een Insignia

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            2 oktober 2012 om 10:06

            @Lucb: Echt waar??
            *Kruipt weer onder steen*

            Login om te reageren
            • heyaudi zegt

              2 oktober 2012 om 12:07

              @kaasboerin: Weten we in ieder geval waarom Opel het zo slecht doet :P

              Login om te reageren
  15. 406_v6 zegt

    2 oktober 2012 om 09:05

    @ricardo: De Honda Legend is ook al weer zo’n 2 jaar uit productie…. helaas.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 oktober 2012 om 09:51

      @406_v6: Wordt nog wel gemaakt, maar wordt in de meeste markten verkocht als Acura RL (Acura is het luxe-merk van Honda). In Nederland is het model inderdaad al een tijdje niet op de markt, hoewel ik er af en toe eentje zie rijden – de Honda-importeur zit hier vlakbij.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        2 oktober 2012 om 12:24

        @potver7: De Acura RL is een afgeleid model van de Legend (of omgekeerd, weet ff niet welke er eerder was) maar wordt in Europa -officieël- niet verkocht, de productie van de Europese -en japanse- Legend is in 2010 helaas gestopt.

        Login om te reageren
  16. Mavada zegt

    2 oktober 2012 om 09:08

    Eigenlijk wel zoals het hoort, want na de DS was geen enkele grote Citroën (kwa verkoopaantallen) een echt succes. Maar wel een instant liefhebbersauto, zoals met de CX en XM ook gebeurde. Ik vind de C6 geweldig en wil er best een van zo’n 8 jaar oud. Dan kost ie immers geen moer meer.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 oktober 2012 om 10:02

      @Mavada: De CX deed qua verkoopaantallen niet erg veel voor de DS onder hoor.
      DS: 1.453.746 auto’s in 20 jaar (69.226 per jaar gemiddeld)
      CX: 1.170.645 auto’s in 17 jaar (68.861 per jaar gemiddeld)
      Marktaandeel van de DS was uiteraard wel groter, omdat er in de jaren ’50 en ’60 nog niet zo heel veel auto’s verkocht werden.
      Bron: wikipedia

      Login om te reageren
      • bobb zegt

        2 oktober 2012 om 10:16

        @potver7: C6 20.000 dus, onvoorstelbaar als je die aantallen van z’n voorgangers ziet. XM trouwens circa 330.000 stuks.

        Login om te reageren
  17. glashelder zegt

    2 oktober 2012 om 09:09

    Stelling:

    Als op dit zelfde model (de C6 dus)een Japanse badge had gestaan haf bijna iedereen hem spuuglelijk gevonden.

    Login om te reageren
    • j00rs zegt

      2 oktober 2012 om 09:14

      @glashelder: Japanners kunnen zoiets niet ontwerpen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        2 oktober 2012 om 09:40

        @j00rs:
        For that matter, de Duitsers ook niet, en toch is dit van een zeldzaam tijdloze schoonheid.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 oktober 2012 om 09:39

      @glashelder: Japanners ontwerpen zoiets gewoon niet. Als Japanners iets ‘raars’ ontwerpen, krijg je auto’s als een Nissan Cube of Juke, of van die Mitsuoka’s. Als Fransen iets raars ontwerpen (en dat noemen ze dan avantgardistisch) krijg je een C6, of een Avantime of Vel Satis. In Italie ziet het er dan weer anders uit.
      In alle gevallen iets wat niet ‘main-stream’ is, maar op de een of andere manier wel binnen de cultuur van het land past.

      Login om te reageren
  18. autogek123 zegt

    2 oktober 2012 om 09:12

    Als ik nu had moeten kiezen bij de Citroen dealer had ik toch de DS5 genomen. Veel mooier en luxer dan de C6.

    Login om te reageren
  19. Ridikulos zegt

    2 oktober 2012 om 09:12

    Vond het in het begin geen mooi model maar ben het over de jaren wel veel meer gaan waarderen. Geloof wel dat de C6 over enkele decennia een collectors item word.

    Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    2 oktober 2012 om 09:20

    Toch typisch Frans/Italiaans. een model uit productie nemen zonder opvolger (zie alfa romeo, Lancia, Citroen, Renault). Dat is bij de Duise merken haast ondenkbaar, daar stoppen ze alleen met “niche” modellen.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 oktober 2012 om 09:46

      @pomoek: Ik moet nog zien of er een opvolger van de Phaeton komt.
      En waar is de opvolger van de Scorpio?
      Hoe zat het ook al weer met Maybach?
      Opel Omega opvolger…?

      Ja natuurlijk, ze worden/zijn opgevolgd door een extra-super-luxe versie van het model eronder, maar dat doen die Franse en Italiaanse merken ook wel hoor.

      En aan de onderkant van de markt zat er wel een paar jaar tussen de Volkswagen Fox en Up.

      Echt niet allemaal niche-modellen dus…

      Login om te reageren
  21. swordfish zegt

    2 oktober 2012 om 09:27

    -edit: zie update-

    Login om te reageren
  22. the-budel-guy zegt

    2 oktober 2012 om 09:36

    Een zwarte dag in het leven van the-Budel-Guy. Mijn vader en ik hebben de auto altijd prachtig gevonden en toen wij onze vorige auto kochten hebben we deze ook sterk overwogen. Maar met 100.000 kilometer per jaar toch niet aangedurfd.

    Maar ik moet zeggen 2de hands zijn die dingen nog best te betalen.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      2 oktober 2012 om 09:45

      @the-budel-guy: Pak een laatste serie 3.0V6 HDiF. Daar zijn de kinderziektes wel uit (veerbollensysteem is geupgrade bij de laatste) en die motor is echt een beer. Die ligt ook in oa de Discovery en Range Rover en in div. Jags.

      Login om te reageren
  23. gforce zegt

    2 oktober 2012 om 09:52

    De Lancia Thesis is toch ook al een hele tijd uit productie??

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      2 oktober 2012 om 10:12

      @gforce: Zal wel Thema moeten zijn.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        2 oktober 2012 om 10:23

        @bobb:
        Kappa (en dan vooral de coupé)

        Login om te reageren
        • bobb zegt

          2 oktober 2012 om 10:26

          @Hubert: Ik bedoelde die Chrysler variant

          Login om te reageren
          • Hubert zegt

            2 oktober 2012 om 10:29

            @bobb:
            Oh, ik dacht een Lancia…

            Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    2 oktober 2012 om 10:15

    werd tijd ..

    stond samen met Jaguar en Volvo wel altijd ver boven die Duitse sjonnie/priemiejum meuk ..

    Login om te reageren
  25. Hubert zegt

    2 oktober 2012 om 10:29

    Wat zijn er de laatste tien jaar toch mooie en afwijkende auto’s gemaakt :
    Thesis
    Avantime
    9-5
    607
    C6
    166

    Leuk om te rijden en betaalbaar als 2e hands.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      2 oktober 2012 om 12:14

      @Hubert: alleen zijn het wel stuk voor stuk vrij dure auto\’s qua rij en onderhoudskosten. Dat is waar veel mensen zich in vergissen. De aanschaf staat in schril contrast met de overige kosten…

      Login om te reageren
  26. The_Gent zegt

    2 oktober 2012 om 10:35

    Honda wordt officieel niet meer geleverd in NL, zelfde geldt voor Thesis:o jullie bedoelen wss Lancia Thema -_-\’ Vergeten we de Jaguar XJ niet en de Infinity M35 als outsiders?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      2 oktober 2012 om 11:06

      @The_Gent: inderdaad de Thema, is inmiddels gefixt!

      Login om te reageren
  27. The_Gent zegt

    2 oktober 2012 om 10:38

    Bedoelde de xf natuurlijk sollie-_-\’ en ik wacht met smart op de maserati ghibli next year!!! :D

    Login om te reageren
  28. Tommy2 zegt

    2 oktober 2012 om 11:08

    Nu pas? Heeft het nog lang volgehouden dan.

    Login om te reageren
  29. meneersander zegt

    2 oktober 2012 om 11:24

    Prachtige auto, die het nooit goed gedaan heeft omdat hij anders is. Het is net als de Saab 9-5 je moet het zien om hem mooi te vinden!

    Login om te reageren
  30. Carreza zegt

    2 oktober 2012 om 12:27

    Jammer :(
    Ik was een fan van de C6, prachtige lijnen en erg herkenbaar als Citroën. Jammer dat niet meer mensen voor dit juweeltje gekozen hebben.

    Login om te reageren
  31. TimoBac zegt

    2 oktober 2012 om 13:00

    Opa rijdt een C6 met die 3.0 V6, fantastische auto met ongeëvenaard comfort! Echt een prachtige auto die ondanks zijn \’zeldzame\’ vertoning geen cent in waarde zal toenemen door deze productie stop verwacht ik.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      2 oktober 2012 om 15:29

      @TimoBac: ongeëvenaard comfort? Nee hoor, genoeg auto\’s die dat evenaren of overtreffen. Dubbel glas, luchtvering etc: niks bijzonders.

      Login om te reageren
      • drijver zegt

        2 oktober 2012 om 16:54

        @flippert: Luchtvering levert niet hetzelfde comfort als hydrauliek van citroen. Het aparte is dat deze de eigenschappen van vloeistoffen en gassen combineert. Heb je niet met alleen een gas. Misschien dat een magnetische schokdemper met goede software een beetje in de buurt kan komen.

        Login om te reageren
        • flippert zegt

          2 oktober 2012 om 21:28

          @drijver: en dat is dus gelul, mercedes had die hydrauliek in de jaren 70 ook al. Als dat echt zoveel beter rijdt dan hadden de andere fabrikanten het ook wel in het assortiment gehouden maar dat is gewoon niet zo.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            2 oktober 2012 om 21:44

            @flippert: Heeft niks te maken met ‘beter’ rijden. Is gewoon tering duur om te produceren en te onderhouden. Waarom denk je dat zelfs Citroen mogelijk van de bollen afstapt bij het volgende type C5. Niet omdat het niet lekker rijdt. Het rijd heerlijk namelijk. Maar gewoon omdat het te duur wordt. Zeker als het nog maar in 1 type leverbaar is straks.

            Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          2 oktober 2012 om 21:55

          @drijver:
          Het enige dat het comfort kan evenaren is een volledige aktieve ophanging waar Lotus in de jaren 80 mee heeft geëperimenteerd.
          Maar dat was pas vreselijk duur, dus verder dan een Elite proefballon is het niet gekomen.
          De pers was er laaiend enthousiast over en ook in de F1 werkte dat zo goed dat het verboden werd.

          Die Hydractieve ophanging van Citroën is dus een prima systeem waarvan de kosten best meevallen als je het door een onafhankelijke Citroën specialist laat onderhouden.
          Hoonaard in Rotterdam is er zo een die dat al jaren doet.

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        6 oktober 2012 om 09:48

        @flippert:
        jij snapt het ECHT niet he?

        Login om te reageren
  32. joeytrambel zegt

    2 oktober 2012 om 14:39

    Strak en vloeiend, moeten ze mij toch eens uitleggen..?

    Login om te reageren
  33. drijver zegt

    2 oktober 2012 om 16:52

    Toen deze auto uit kwam reed ik nog in een cx. Een collega van mij reed er 1 als taxi. Na twee jaar is deze teruggekocht door de dealer na heel wat klusuurtjes onder garantie. Gewoon technisch erg slecht. Waar je als taxi als snel uitkomt bij MB, qua prijs-kwaliteit verhouding, was de c6 gewoon echt hekkensluiter. Zelfs de c4 die als vervanging kwam is nu weg wegens teveel problemen. Jammer. Citroen zou de vering moeten leveren en misschien de styling. Laat de aandrijving maar aan Jappanners of Duitsers over. Over 10 jaar ruil ik mijn bx in voor een c6!

    Login om te reageren
  34. p993 zegt

    2 oktober 2012 om 18:03

    Tijdloos en mooi, maar waarsch kwalitatief onder de maat…zoals veel types van dit merk. Al met al jammer dat ze nog geen vervanger klaar hebben….o nee, is ook niet nodig in de europese markt en china doen ze niet aan.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      2 oktober 2012 om 20:10

      @p993:
      Heb je er zoveel ervaring mee of lul je maar gewoon een beetje met de VAG kudde mee?
      Even een tipje, zoek even de ADAC pech statistieken op en je zult zien dat ze betrouwbaarder zijn dan menig VAG produkt. En dat uit de mond van de Duitse ANWB….

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        6 oktober 2012 om 11:38

        @jrk68: Niet dat ik een VAG geilneef ben zoals jij suggereert, maar ik heb toch de ADAC statistieken er even bijgepakt; in middenklasse en hogere middenklasse (daar hadden we het over?) staan Audi en BMW bovenaan. Citroen zie ik niet in het lijstje staan.

        Login om te reageren
  35. marieke zegt

    2 oktober 2012 om 19:55

    Een citroen mis je niet in de keuken dus ook niet op straat

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      2 oktober 2012 om 21:30

      @jmdekort: kan op een tegeltje!

      Login om te reageren
  36. bordeaux zegt

    2 oktober 2012 om 21:23

    Wat een wagen! Chapeau Citroën voor deze gedurfde limousine. C6, we zullen je nooit vergeten.

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      3 oktober 2012 om 19:42

      @bordeaux: pijproker?

      Login om te reageren
  37. mellie zegt

    6 oktober 2012 om 20:06

    altijd al een lelijke auto gevonden

    Login om te reageren
  38. mellie zegt

    6 oktober 2012 om 20:06

    laat de ds9 maar gauw komen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North