Citroën E-Elysee is Franse poging op de elektrische markt

Auteur: , 28 Reacties

In tegenstelling tot Renault is PSA niet zo ambitieus binnen het elektrische segment. Deze E-Elysee is dan ook een voorzichtige eerste stap.

Dongfeng Citroen E-Elysee

Citroën doet met Dongfeng een gooi naar de emissievrije markt. De C-Elysee is een budgetmodel die in China wordt verkocht en daar komt nu dus een elektrische variant van. De E-Elysee zal in 2017 op de Chinese markt verschijnen. De Dongfeng Citroën Elysée wordt al jaren verkocht in het Aziatische land, maar tot nu toe enkel met diesel- en benzinemotoren.

China is een belangrijke markt als het gaat om elektrische auto’s. Er vinden veel ontwikkelingen plaats en we zien ook steeds vaker Europese partijen samenwerken met Chinese bedrijven op het gebied van de elektrische auto. Een recent voorbeeld is Aston Martin, die met LeEco een elektrische RapidE gaat bouwen.



28 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Misschien als je met spleetogen gaat kijken dat het nog ergens op lijkt
@kekkebak: Nee, zelfs dat werkt niet…
De C-Elysee wordt volgensmij ook gewoon in Europa verkocht, in Portugal is bijna elke taxi een C-Elysee.
@purepet9229: Klopt, ze komen steeds dichterbij. Sinds kort is hij ook leverbaar in Frankrijk.
@Citrofiel: Gaaf, ik hoop dat ze ook naar Nederland komen!
Jezus wat een zaaddodende auto
@Mika_Hakkinen: Aangezien deze auto geen uitstoot heeft, lijkt hij me eigenlijk juist bevorderlijk voor de kwaliteit van je zaad.
@berlinetta: Touché hahaha
@berlinetta: Dus ev’s zorgen juist voor meer ‘ongelukjes’ ?
@scaglietti612: In dat geval hoeft ie niet hierheen te komen!
@berlinetta: lijkt me niet, je zit je heerlijk in een bron van straling te vertoeven
@sr20det: Is dat zo? Ik weet dat het slecht voor je ballen is om je telefoon in je zak te houden, maar is het ook al slecht om in een EV te rijden?
@berlinetta: Dat is nog eens een goede vraag haha @autoblog
houd hem maar lekker daar…
Heeft Renault ook niet al zo een hok gemaakt? Die werkte ook niet.
@mrrallycross: De Fluence ZE, in het buitenland zie ik ‘m nog wel eens rijden. Zelfs in België wel, maar meestentijds toch de variant met plofmotor.
Precies de snoet van een C4 op die op een Peugeot 508 is geplakt.
@scaglietti612: Verkeerde topic? Enkele artikelen terug is namelijk de nieuwe (Chinese) Citroën C6 gebaseerd en die is precies dat: een Peugeot 508 met een Citroen neus.
@Edge: Nee gewoon toeval. Had het artikel die jij vermeld nog (tot nu) niet gezien.
Ik kan toch maar moeilijk wennen aan C-segment sedans, tenzij de wielbasis verlengd is ten opzichte van de hatchback-neef. Anders lijkt zo’n kont meer op een wormvormig aanhangsel, overbodige ballast.
@noudjuh: Spoiler alert: de C-Elysee is enkel als sedan te verkrijgen.
@Edge: Dat klopt, is mij ook bekend. Maar wel gebaseerd op het onderstel van de ZX/Xsara/306. Daardoor lijkt het een sedan variant, de wielbasis is vrij kort. Net als bij een 306 sedan bijvoorbeeld.
Eerste stap? Zelfs van de Saxo was al een Electrische variant
@jansen: Klopt, zelf de AX al. Ooit was Citroën overal een voorloper in, helaas is het nu anders en moeten ze het hebben van overbodig design (cactus)
Budgetmodel, tegenhanger van de Dacia Logan. Dan toch echt liever de Citroën!
het uiterlijk is een mix van skoda en dacia, ik had meer verwacht van citroen…
@peter.bezemer: Waarom? De Elysee is altijd al een goedkope sedan geweest voor China, precies wat Dacia en Skoda doen in Europa. Dan zijn gelijkaardige looks (beetje saai dus) niet verwonderlijk…
Soms denk ik wel eens dat de Tesla Model S een Citroën had moeten zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).