• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 308 krijgt een kont

Auteur: RubenPriest, gepost 25 april 2016 om 11:56 – 48 Reacties

Afbeelding Peugeot 308 krijgt een kontAfbeelding Peugeot 308 krijgt een kontAfbeelding Peugeot 308 krijgt een kontAfbeelding Peugeot 308 krijgt een kont

Peugeot 308 Sedan
De Fransen komen met een leuk ogende mini 508.

Buiten ons bereik, maar interessant voor markten buiten Europa. Peugeot presenteert in Beijing de 308 Sedan. Naast de gecreëerde kont is er weinig nieuws over dit model te vertellen. Peugeot lepelt dezelfde motoren als de hatchback en de station in de sedanversie van de 308.

De speelse Peu oogt wel strakker in sedanvorm. Door de achterlichten te combineren met een zwarte pianolak-balk krijgt de Fransoos een leuk gevormde kont. Peugeot propte bij het persbericht ook nog een plaatje van de nieuwe Chinese 3008 erbij. Deze crossover hoef je niet te verwachten bij een Europese showroom. Vooralsnog hebben we enkel de 2008 binnen het crossover-segment bij Peugeot. De 3008 is bij ons een gezins MPV.

Peugeot 3008 Crossover

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

3008, 308, beijing-2016, China, crossover, dongfeng, Peugeot, sedan

Vorig bericht: « Nieuwe Jaguar XFL is als een uitgestrekte vlakte
Volgend bericht: Citroën E-Elysee is Franse poging op de elektrische markt »

Lees Interacties

Reacties

  1. maxhunter zegt

    25 april 2016 om 11:59

    Niet onaardig! Na de station, midi mpv en nu suv hype, 2017 het jaar van de sedan?

    Login om te reageren
    • thesis zegt

      25 april 2016 om 13:43

      @maxhunter: zou mooi zijn!

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    25 april 2016 om 12:02

    Ik vind het er lang niet gek uitzien. Zou niet weten waarom dit in Europa niet zou kunnen slagen.

    Login om te reageren
    • Robbert01 zegt

      25 april 2016 om 12:08

      @viezefreddyw: Eensch, zeker nu ook blijkt dat een A3 sedan of Mercedes CLA ook aardig verkopen.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        25 april 2016 om 13:35

        @Robbert01: Ik heb gisteren een rondje Nederland gedaan en ik heb nog nooit zoveel A3 sedans gezien! Werd er wel vrolijk van want het is wat mij betreft de mooiste Audi en zéker de mooiste C-segment sedan op de markt. Wel een beetje jammer want ik kon hem net niet betalen deze leaseronde :(

        Login om te reageren
        • rw1994 zegt

          25 april 2016 om 13:42

          @Gulli: ik hoop dat je met net niet betalen bedoelt dat je een leuk aangeklede versie net niet kon betalen? Anders is het namelijk een geschenk uit de hemel, ik hekel kale uitvoeringen van alles boven het a-segment…

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            25 april 2016 om 13:47

            @rw1994: Met S-line erbij werd het allemaal net ff te duur. Ik zag toevallig vanmorgen een hagelnieuwe A4 sedan voor me rijden, twee uitlaatjes (één aan elke kant) dus was geen basismotorisering. Maar toch klopte er ergens niet, hij zag er zo zielig uit, zo goedkoop. Toen kwam ik erachter dat hij geen S-line had en de basisvelgen. Eigenlijk heel erg hoe we dus gehersenspoeld worden om die dikkere bumpers en grote wielen te willen monteren maar het ziet er wel echt 10x beter uit.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              25 april 2016 om 15:12

              @Gulli: Maar beter zo dan anders. Hoe lullig is het als je een A4 tegenkomt met een 1.6 diesel maar wel met een S-pakket en dikke velgen. Veel show maar geen go. Hetzelfde met al die A-klasses met AMG pakketjes. Geldt eigenlijk voor elke auto…

              Login om te reageren
            • rw1994 zegt

              25 april 2016 om 16:09

              @Gulli: de bumperpartij, uitlaatconfiguratie en zelfs motorisering is voor mij niet het eerste vinkje dat gezet wordt in de optie lijst (helaas geen lease voor mij). Ik vind echter dat mooie bekleding (of sportstoelen) een must is voor een auto boven het a-segment om nog te zwijgen over automatic climate control wat nog steeds een optie moet heten.

              Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        25 april 2016 om 14:50

        @Robbert01: dat heeft maar 1 reden: status. Deze auto’s lijken namelijk sterk op hun grotere broers welke een klasse hoger, dus duurder zijn. Zo lijkt het voor de buitenwereld net of ze een klasse hoger rijden. Eigenlijk best zielig.

        Neemt niet weg dat de A3 sedan de een van de mooiste Audi’s van dit moment is.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 april 2016 om 16:54

        @Robbert01: Want “Premium”…

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    25 april 2016 om 12:03

    Wanneer komt de verlengde variant?

    Login om te reageren
  4. martijn11 zegt

    25 april 2016 om 12:11

    Een lelijke kont

    Login om te reageren
  5. lekbak zegt

    25 april 2016 om 12:11

    Eigenlijk is het gek dat wij hier zo dol zijn op hatchbacks en stations. Immers is een sedan veel rustiger op de snelweg, en juist Europa is de plek voor snelwegen waar vlot wordt gereden.

    Daarbij ziet dit er eigenlijk gewoon beter uit dan de hatch.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      25 april 2016 om 12:13

      @lekbak: Je was me voor, mooier dan de hatch

      Login om te reageren
    • riendevag zegt

      25 april 2016 om 18:00

      @lekbak: @ Lekbak

      Grotendeels gelijk vind de hatch te gedrongen een van de redenen waarom wij de SW hebben gekozen. Sedan is meestal inderdaad eleganter….
      Zonde dat deze zo weinig verkocht worden. Vroeger was een Stationwagon een auto voor de Bakker of de groentenboer….

      Vraagje rijdt een sedan echt beter zo ja waarom?

      Zelf jaren geleden Tempra en Tipo gereden en vond ze beide lekker rijden maar de tempra er inderdaad beter uitzien

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        27 april 2016 om 01:00

        @riendevag: Sedans kunnen (ik zeg het voorzichtig) beter rijden omdat ze doorgaans achter de achterbank een vast schot hebben, of als de achterbank omgeklapt kan worden, toch een dwarse verbinding onder de achterruit. Dat maakt enerzijds de carrosserie wat stijver en dempt anderzijds de geluiden van de achterwielen (vering en afrollen van de banden).

        Login om te reageren
        • riendevag zegt

          27 april 2016 om 20:00

          @oxymoron: Dat klinkt plausibel uw uitleg… Merci

          Login om te reageren
  6. schlumpie zegt

    25 april 2016 om 12:18

    *fapfapfap*

    Login om te reageren
  7. joostvis zegt

    25 april 2016 om 12:22

    Willen zij zich met deze auto toevallig richten op de Chinese markt?

    Login om te reageren
  8. markie123 zegt

    25 april 2016 om 12:28

    Die achterkant doet me ergens aan denken… Ik kom er alleen even niet op. Wie helpt mij? Volgens mij een mitsubishi ofzo.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      25 april 2016 om 13:31

      @markie123: De nieuwe Fiat Tipo sedan?

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 april 2016 om 13:36

      @markie123: Eclipse van een paar generaties terug? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3d/Mitsubishi_Eclipse_rear_20080801.jpg

      Login om te reageren
      • markie123 zegt

        25 april 2016 om 13:39

        @Gulli: Nee, denk dat het gewoon de lancer was. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mitsubishi_Lancer_VIII_rear_20100612.jpg. Maar bij nader inzien wijkt hij toch wel wat af.

        Login om te reageren
        • markie123 zegt

          25 april 2016 om 13:40

          @markie123: Meh. Geen editfunctie? Nog maar eens proberen: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b8/Mitsubishi_Lancer_VIII_rear_20100612.jpg/800px-Mitsubishi_Lancer_VIII_rear_20100612.jpg

          Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      25 april 2016 om 13:40

      @markie123: de nieuwe mustang!

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      25 april 2016 om 14:40

      @markie123: Renault Talisman (uitlaatsierstukken en onderkant van de bumper), Volkswagen Passat B7 (algehele strakheid van de achterkant)

      Login om te reageren
    • kaspertje zegt

      25 april 2016 om 20:22

      @markie123: de achterlichtconfiguratie doet mij denken aan een oude MR2. http://www.aerokit.eu/files/product/product-149-0.jpg

      Login om te reageren
  9. noreplacementfordisplacement zegt

    25 april 2016 om 12:31

    Deze Peugot sedan vind ik wel wat hebben, jammer dat ie niet naar NL komt

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    25 april 2016 om 12:43

    Ik vind de achterkant van de hatchback die wij hier hebben zeer fraai, dus zo’n groot gemis vind ik deze sedan nou ook weer niet voor de Nederlandse markt.

    Oh, en @RubenPriest, die Chinese 3008 lijkt me dezelfde gezins MPV als de wagen de bij ons in Nederland in de showrooms staat. Op het derde zijruitje en de strakkere bumpers na is het exact dezelfde auto.

    Login om te reageren
  11. granlusso zegt

    25 april 2016 om 12:49

    Nee hoor, de 3008 is wel degelijk een crossover, de 5008 is de MPV.

    Login om te reageren
  12. slowland zegt

    25 april 2016 om 13:11

    Ik zeg: Meer sedans in het straatbeeld!
    Deze 308 is zeer goed gelukt, en zou prima op mijn oprit staan :)

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    25 april 2016 om 13:21

    Door de 3008 facelift na facelift te geven proberen ze hem onder de aandacht te houden in China, waar hij moet profiteren van de crossoverhype aldaar. En intussen proppen ze weer een sedannetje tussen het grote bestaande aanbod van PSA in China, in plaats van nu eens een fatsoenlijke Chinese crossover te plaatsen. De modellenstrategie is niet heel handig in mijn ogen…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      25 april 2016 om 14:36

      @Citrofiel: PSA en modellenstrategie gaat ook voor geen meter samen. Heb me daar tijdens mijn werkzaamheden voor het merk vaak genoeg over verbaasd. Toen Citroen met de nieuwe C5 en C4 Picasso etc kwam ging het bij Peugeot ff heel slecht. Dus kregen zij de hybrid varianten later toegewezen. Resultaat: Iedereen least een 508 Hybrid4 dus je verkocht geen C5 meer. Toen kreeg Citroen ook hybrid techniek. Maar dan in de DS5… En niet in de bestsellers als de C5 en C4 Picasso. Nee, die kreeg Peugeot weer voor de 3008…

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 april 2016 om 16:28

      @Citrofiel: Waarom niet? Als ik het mij goed herinner, is PSA toch met redelijk wat crossover’s/SUV’s vertegenwoordigd in China: De 2008, 3008, 4008 voor Peugeot en de DS6 WR, C3-XR, C4 Cactus en C4 Aircross voor Citroën.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        25 april 2016 om 20:55

        @Edge: Modellen die niet lokaal geproduceerd worden kunnen niet meekomen (tenzij ze in China echt een goede naam hebben, zoals de Duitse premiummerken en Jeep), daarmee vallen de 4008, Aircross en Cactus al af. De overgebleven modellen lopen best aardig (muv de DS6), dat zou reden moeten zijn om meer die kant op te gaan. Het marktaandeel van sedans daalt al een tijdje waar die van crossovers stijgt.

        Waarom PSA dan recent met hatchbacks komt (DS4 en 308S) terwijl die in China nooit echt hard lopen, en aanvullende sedans de markt op pompen terwijl ze al goed zijn vertegenwoordigd in dat segment is mij een raadsel. Vergeet niet dat er al een 308 sedan ís, alleen heet die 408:

        Zo heeft Citroën ook meerdere varianten sedans op basis van de C4 lopen. Dan kunnen ze beter een extra crossover de markt op gooien, die lopen de laatste tijd harder dan sedans. Het enige model dat dit jaar tot nu toe plust in de lineup van PSA is de C3-XR. (en de volledig nieuwe hatchbacks natuurlijk, maar die opereren in de marge) De rest gaat achteruit, terwijl de markt nog steeds groeit. Dan doe je ergens iets verkeerd…

        Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    25 april 2016 om 13:34

    Ben ik de enige die er een mustang achterlichten in ziet?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      25 april 2016 om 13:41

      @mrrallycross: nee hoor. Was mijn eerste gedachte!

      Login om te reageren
  15. misterdrogba zegt

    25 april 2016 om 13:41

    Doe toch maar een A3 Limousine.

    Login om te reageren
  16. deboes zegt

    25 april 2016 om 14:02

    Ook hier leveren aub, saaie jetta’s en A4’s zij er al genoeg

    Login om te reageren
  17. peugwow zegt

    25 april 2016 om 14:09

    Wat een prachtig ding! Ik rij nu vaak rond in de 306 sedan van mijn moeder, zwarte metallic lak, vind het nog steeds een erg fijne en sjieke auto. Van mij mogen ze de 308 sedan hier ook heen halen!

    Login om te reageren
  18. noudjuh zegt

    25 april 2016 om 14:50

    Mooier dan de C-Elysee, maar nèt niet, iets te grote overhang achteren en de velgen mochten iets groter. Dan was hij redelijk geslaagd.
    Maar hoe dan ook vind ik een C-segment sedan altijd vrij gedrongen overkomen, in de negatieve zin van het woord dan.

    Login om te reageren
  19. dafmaf zegt

    25 april 2016 om 15:15

    Ik dacht dat nieuwe benaming 208 voor de hatchback was en 301 voor de sedan. Maar dat is toch maar veranderd?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 april 2016 om 16:41

      @dafmaf: Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. De 308 sedan uit dit artikel is gebaseerd op de 308 hatchback die wij hier in Europa ook kennen. De 301 is het zustermodel van de Citroën C-Elysée. En de 208 is gewoon de 208.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 april 2016 om 16:57

      @dafmaf: De x08-reeks zijn de gewone, “dure” modellen. De x01-reeks zijn budgetmodellen…

      Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    25 april 2016 om 17:29

    Eigenlijk zou 309 geen slechte naam zijn voor dit ding, toch?

    Login om te reageren
  21. spud zegt

    25 april 2016 om 20:05

    Zoals gezegd, de 3008 hier afgebeeld is dezelfde als hier in NL te koop, maar dan met een (extra) facelift a la die de 2008 hier onlangs kreeg. Hier krijgen we binnenkort een geheel nieuwe 3008, met, jaja, een achterlichten-partij die dan weer een beetje lijkt op die van de 308 sedan. De MPV 5008 wordt dan ook vervangen door een meer crossover achtig model, de 6008.

    Login om te reageren
  22. ThomasBol zegt

    26 april 2016 om 18:20

    Ik hou van Sedannen. Recent een Chevrolet Aveo sedan gekocht voor woon-werk. In hatchback trim niet te pruimen, maar als sedan prima materiaal!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North