• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën gaat voor wereldheerschappij met DS2 en DS9?

Auteur: Alwood, gepost 19 juli 2010 om 18:00 – 72 Reacties

Citroën Metropolis


Had het mij een paar jaar terug gevraagd en ik had hard gelachen. Een opleving van een Frans automerk, dat kan helemaal niet. Citroën is echter niet bij de pakken neer gaan zitten en komt kei-hard terug met haar DS-lijn. Na de DS3, DS4 en DS5 lijken nu ook de DS2 en DS9 bevestigd.

Citroën Revolte
Het leek er lange tijd op dat Citroën met de DS en SM echt haar piek had gehad. Op een kleine opleving na kwamen ze nooit meer echt terug. Natuurlijk waren de CX en XM leuke auto’s, ze zaten nog steeds vol met fouten en het is ze maar slecht gelukt klanten vast te houden. De Citroën BX is misschien nog wel de beste zet van Citroën geweest na 1975. Volgestopt met interessante techniek en voor veel mensen betaalbaar. Na de lange productie is er echter nooit een waardig opvolger gekomen.

Een paar jaar geleden had Citroën het over een nieuwe DS. Het bleek om een hele modellen lijn te gaan. Een verschrikkelijke manier om een historische naam te hergebruiken, maar leuke auto’s zijn het stiekem wel.

Op de planning staat een hele batterij nieuwe modellen. Ze lijken te hebben geleerd van het verleden. In plaats van tussendoor één leuke te maken stampen ze zo ongeveer een heel nieuw merk uit de grond. Een brutaal aangezicht, verbluffend goede rij-eigenschappen en (dare I say it?) karakter!

Het toetje staat geplanned voor 2013. Dan gaat Citroën ook de Revolte (DS2) en Metropolis (DS9) produceren! Waar de C6 niet helemaal stand heeft kunnen houden moet de DS9 écht gaan concurreren met de grootste BMW’s, Audi’s en Mercedessen. Premium Franse auto’s, het lijkt te kunnen. Ze bouwen het wel rustig op, binnenkort eerst de productie versie van de DS4 in Parijs. (bron: cardisiac.com)

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, concept, ds9, Metropolis, Parijs-2010, revolte

Vorig bericht: « Rijtest & video: Seat Leon Cupra R
Volgend bericht: Video: Waarom een Porsche GT2 RS? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chilli_red zegt

    19 juli 2010 om 18:01

    DS9? Yes please. Wat een prachtige voiture.

    Login om te reageren
  2. gillet zegt

    19 juli 2010 om 18:03

    doe mij die ds9 maar hij heeft wat weg van de nieuwe jaguar xj ook een mooi design trouwens :D

    Login om te reageren
  3. Céderic zegt

    19 juli 2010 om 18:05

    Das ballen hebben!

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    19 juli 2010 om 18:05

    Wut? Ik moet dit nog in heel veel andere media of op heel veel andere sites zien verschijnen om het te geloven…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      19 juli 2010 om 18:24

      @Citrofiel: De DS2 op basis van de Revolte was al een tijdje bekend hoor:
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/21/citroen-revolte-komt-in-2012-op-de-markt-als-ds2

      En de DS9 is aangekondigt door Autocar:
      http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/251409/
      En Caradisiac:
      http://www.caradisiac.com/Chez-Citroen-la-famille-DS-va-s-agrandir-58964.htm

      Het lijkt mij overigens zeer sterk dat de DS9 ook naar Europa gaat komen. Hij zal in eerste instantie in China op de markt komen en daar (naar mijn verwachting) ook blijven.

      Hoe graag Citroen het ook zou willen, maar met de 7 Serie/A8/S-Klasse concurreren is nou eenmaal zo goed als onmogelijk met al die vooringenomen Europeanen. In China geef ik ze meer kans van slagen.

      Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        19 juli 2010 om 18:29

        @robbie:
        Mwah, als Citroen zelf doet waar ze goed in is, typische Franse limousines bouwen voor een vriendelijker prijs dan de C6 zeg ik pourquoi pas?

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          19 juli 2010 om 18:33

          @de sjonnies: de Metropolis/DS9 wordt een flink stuk groter (en dus duurder) dan de C6. De C6 zit in het segment van de 5 Serie, A6, E-Klasse etc. De Metropolis/DS9 zit in de klasse van de 7 Serie, A8, E-Klasse.

          Dan zit je dus al snel op een prijskaartje van zo’n 100.000 euro. Wie gaat dat betalen in Europa voor een Citroen? Zelfs VW heeft de grootste problemen om de Phaeton aan de man te brengen (in Europa).

          In China verkoopt de Phaeton echter als warme broodjes aangezien Chineze geen vooroordelen hebben (kijk ook naar Buick). Daarom zou het niet meer dan logisch zijn als Citroen de DS9 als imagomaken in China op de markt brengt.

          In Europa zullen hoogstens wat bobo’s van Citroen erin rijden en de Franse president uiteraard ;)

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            19 juli 2010 om 18:38

            @robbie: En nog steeds geloof ik het niet. Mocht het wel zo zijn, dan zal ik ooit eens DS9 importeren. :mrgreen:

            Je hebt natuurlijk wel gelijk betreffende de DS9. Bij de onthulling (of nu al eigenlijk) roept iedereen dat het een prachtbak is, maar zogauw de verkopen starten loopt iedereen snel onschuldig fluitend weg…

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              19 juli 2010 om 18:41

              @Citrofiel: idd ;) En de DS9 is natuurlijk niet voor niks in China onthuld. Als Citroen die auto in Europa op de markt wilde brengen was hij wel onthuld in Parijs (of wellicht Geneve).

              Daarnaast is het natuurlijk nog maar afwachten hoeveel we van de Revolte/Metropolis terug gaan zien in de uiteindelijke eventuele productiemodellen :D

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                19 juli 2010 om 18:54

                @robbie: Tsja, misschien wordt het opeens een gevalletje ‘Renault’ Safrane. Samenwerking met Chang’an en Dongfeng hebben ze al.

      • Something zegt

        19 juli 2010 om 18:53

        @robbie: onmogelijk? want jij kan de toekomst al voorspellen? komop hoor je denkt toch niet dat de duitse wagens bovenaan blijven staan.
        Vroeg of laat komen andere merken ook op dat niveau, dat hou je niet tegen :)
        Hopelijk lukt het Citroen om een flinke concurrent te worden van de duitse merken.

        Login om te reageren
  5. gillet zegt

    19 juli 2010 om 18:07

    alleen de zijspiegels zijn wat aan de kleine kant maar dat zal wel veranderen met het uiteindelijke model :D

    Login om te reageren
  6. Flamingo zegt

    19 juli 2010 om 18:08

    nou ben benieuwd

    Login om te reageren
  7. Hendrik zegt

    19 juli 2010 om 18:10

    D9 is gewoon lekker. Oh autogod zorg ervoor dat d9 werkelijkheid word.ohhhhhhhhhhh!!!

    Login om te reageren
  8. Dennismik zegt

    19 juli 2010 om 18:15

    En die nieuwe C5 is ook al helemaal geen lelijke auto, maar die DS9 ziet er wel heel smakelijk uit.
    DS3 vind ik niet veel aan.

    Login om te reageren
  9. alltimer zegt

    19 juli 2010 om 18:17

    zo, ben normaal geen fan van citroen en citroen’s designvormen, maar van die ds9 word ik toch wel een beetje blij.
    ga zo door citroen!

    Login om te reageren
  10. Osca zegt

    19 juli 2010 om 18:22

    damm Citroen komt met mooie autotjes !

    die DS9 is helemaal top :D

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    19 juli 2010 om 18:27

    1 Big Tasty menu, groot, met chocolade milshake, en een DS9 graag danku.

    Login om te reageren
  12. the-budel-guy zegt

    19 juli 2010 om 18:31

    laat die DS9 maar komen wat een supper BAK

    Login om te reageren
  13. BloodSeaker zegt

    19 juli 2010 om 18:35

    @Gillet: Lijkt mij eerder dat de zijspiegels enkel uit camera’s bestaan en je binnen op je display de beelden te zien krijgt ;)

    Login om te reageren
  14. marco zegt

    19 juli 2010 om 18:47

    ds9 hubba hubba hubba

    Login om te reageren
  15. Something zegt

    19 juli 2010 om 18:51

    DS9 damn die mogen ze hier in nederland ook verkopen wow wat een prachtige auto is het toch

    Login om te reageren
  16. Diederik zegt

    19 juli 2010 om 18:51

    Ik geloof er helemaal niets van dat de DS9 veel op de metropolis concept zal gaan lijken. Fransozen durven dat niet aan. Zal wel totaal wat anders (braver) worden dan het concept idee…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 juli 2010 om 18:55

      @Diederik: Fransozen en braaf design? Nee hoor. Sla de vooroordelen er maar op na. ;)

      Login om te reageren
  17. Dino2400 zegt

    19 juli 2010 om 18:53

    De Citroën BX is misschien nog wel de beste zet van Citroën geweest na 1975. Volgestopt met interessante techniek en voor veel mensen betaalbaar.

    Waarom dat “na 1975”? De voorganger van de BX, de GS, verkocht meer dan 2,5 miljoen exemplaren. De opvolger BX, verkocht 2,3 miljoen stuks.

    Maar goed, een waardig opvolger is er na het succes van deze twee modellen nooit gekomen…

    Login om te reageren
  18. ZwerverRoodbaard zegt

    19 juli 2010 om 18:54

    DS9.. zoekt een teiltje *kwijl*

    Login om te reageren
  19. Dino2400 zegt

    19 juli 2010 om 18:57

    plaatje is wel een beetje uitgerekt trouwens, zo ziet bijna elke conceptcar er indrukwekkend uit.

    Login om te reageren
  20. Jokkebrok zegt

    19 juli 2010 om 19:03

    Kunnen ze dus ook mooie auto’s maken?!

    Login om te reageren
  21. Dennis zegt

    19 juli 2010 om 19:04

    Laat die DS9 maar komen!

    Login om te reageren
  22. Diederik zegt

    19 juli 2010 om 19:26

    @ Citrofiel
    Goed, niet braaf nee. Misschien bedoel ik toegankelijker. Het zou fantastisch zijn als ze er zo min mogelijk aan veranderen, maar ik vrees dat ze toch nog flink gaan boetsieren.

    Login om te reageren
  23. Kneh zegt

    19 juli 2010 om 19:29

    nice, die ds9 zou concurrent voor saab 9-5 kunnen zijn,doet me er aan denken iniedergeval.

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    19 juli 2010 om 19:34

    Mja ik ben allessinds geen fan… ik vind het niet zo’n hele mooie wagens.. misschien best wachten op het productiemodel… :)
    Wat ik wel jammer vond is dat de c6 nooit is doorgebroken… dat vond ik eigenlijk wel een mooie Citroen..

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      19 juli 2010 om 19:57

      @Dimglor: Mee eens,2e hands zijn dankzij de enorme afschrijving goed te betalen. Ik sla dan toe! Een koningsblauwe met wit leren (lederen zoals u wilt) interieur.

      Login om te reageren
  25. sven2 zegt

    19 juli 2010 om 20:05

    Citroën is een ijzersterk merk, dat even een dipje heeft gehad, maar er weer helemaal weer bovenop gaat komen, de Meetropolis concept is een pareltje en ik hoop zo hard dat de toekomstige DS9 er ook zo gaat uitzien. Over de DS2 kan ik ook kort zijn: MAKEN DAT DING!! Ik kan Citroën beloven dat ze dan al minstens 1 bestelbon hebben liggen, voordat het ding in productie gaat, namelijk een bon op de naam van mijn moeder, die helemaal weg is van de Revolt Concept en al bijna naar de dealer was gereden met haar Pluriël om er eentje te bestellen, vooral het 4-deurs cabrio concept ervan vond ze geweldig!

    Login om te reageren
  26. TINUS zegt

    19 juli 2010 om 20:09

    Die DS9, nog ietwat over the top, maar god wat lekkurrrr

    Login om te reageren
  27. Rick-dos zegt

    19 juli 2010 om 20:23

    Zou toch ook zo’n GT geval gemaakt worden? En? Hoe staat het daar mee?

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      19 juli 2010 om 20:25

      @Rick-dos: Gaat niet gebeuren. (snik)

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 juli 2010 om 23:31

      @vla: De DS3 Racing komt zeker op AB. Dat moet! Misschien dat ze als ze een keertje niets te doen hebben een THP meenemen, maar ik vind al die doubles met net wat andere motoren (wéér een Leon :roll: ) eigenlijk niets toevoegen.

      @Rick-dos en Pallas: En daarom heb ik nog mijn twijfels bij dit nieuws.

      Login om te reageren
      • vla zegt

        20 juli 2010 om 01:54

        @Citrofiel:
        Daar heb je een heel goed punt idd, dan veel liever een DS3 THP, sneller dan een Mito met MultiAir motor btw! ;) Dat dingetje heeft toch een gedowntunede versie van de motor van de Mini Cooper S als ik me niet vergis?
        De enige reden dat ik die Seat-filmpjes kijk, is voor de spectakel-waarde en omdat AB het gemaakt heeft. :P En eerlijk gezegd zie ik er ook geen kwaad in, ’t is ook maar normaal dat Wouter “Ja!” zegt als hij de sleuteltjes van een 265pk hatch krijgt, die dingen blazen zowieso. :P

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          20 juli 2010 om 02:00

          @vla: Klopt. De THP schijnt een erg lekkere motor te zijn. Moet ook wel, als BMW eraan gewerkt heeft (BMW roeleert op motorengebied, daar kan zelfs ik niet omheen ;) ).

          @autoblog: Je hoort het, een DS3 THP graag.

          Login om te reageren
          • vla zegt

            20 juli 2010 om 02:14

            @Citrofiel:
            Ik wil er zoooo hard graag in rijden man! :D De motor zal wel een droom zijn idd, maar hopelijk maakt hij ook zo’n geluid want die Mini’s lijken meestal een beetje huishoudapparaten als je ze hoort.. :P
            Autoblog, doen wat Citrofiel zegt! Kies een gele uit met zwart dak, matzwarte velgen, zwarte spiegelkapjes, leer en geen van dat nep-carbon in de cockpit aub! :D

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              20 juli 2010 om 02:49

              @vla: Dus Autoblog moet van jou eigenlijk gewoon een hele nieuwe DS3 bestellen? :lol:

              En het geluid, ook Citroën krijgt er niets leuks uit.

              http://www.youtube.com/watch?v=a4BUst17OHc

              Login om te reageren
              • vla zegt

                20 juli 2010 om 04:05

                @Citrofiel:
                Hmm.. Klinkt alleszins leuker dan de Mini, maar alsnog niet idd mate! :P De DS3R zal wel wat klinken hopelijk.. :)
                En ja AB moet een nagelnieuwe bestellen! :D Ik ga wellicht als een reclame-maker (ik kan geen beter woord verzinnen op dit uur xD ) klinken, maar die dingen zijn eigenlijk spotgoedkoop voor zo’n mooie auto, niet? :P Voor 22.000 euro heb je al die überdikke uitvoering!

              • Citrofiel zegt

                20 juli 2010 om 11:08

                @vla: Sjeez, lekker vakantie aan het vieren, nachtbraker? ;) Hopelijk denken er veel meer mensen net zoals jij over de DS3.

              • vla zegt

                20 juli 2010 om 18:20

                @Citrofiel:
                Aan de verkopen te zien, wel ja! :P
                En ja, ben al in een paar dagen niet meer thuis geweest, dus ik moet wat schade inhalen. :mrgreen:

              • Citrofiel zegt

                20 juli 2010 om 23:34

                @vla: Is dat nog de moeite dan? Je hebt geloof ik maanden aan schade in te halen. ;)

              • vla zegt

                21 juli 2010 om 03:33

                @Citrofiel:
                Moh, da’s zeker de moeite! ;) Zoveel schade is het niet hoor. :P Maar I can’t go without my DRI of Autoblog!

  28. Hupke zegt

    19 juli 2010 om 20:33

    Als ze het toegoei aanpakken kan het wel eens terug een “DS” periode worden. Ze hebben mooie dingen en de DS3 vind ik precies leuker dan de Mini, 500, KA/fiesta, golf, leon…

    Login om te reageren
  29. Fortuna zegt

    19 juli 2010 om 20:59

    Ben geen Citroën-fan, maar dit merk gaat terug naar zijn verleden: met de ballen om gedurfde auto’s neer te zetten. Meer van dit graag in plaats van de eenheidsworst van vandaag!

    Login om te reageren
  30. virke zegt

    19 juli 2010 om 21:21

    van al die concepts blijft jammer genoeg toch niks over. Heeft citroen EINDELIJK een mooie auto en dan tsja.. je kent het verhaal verder

    Login om te reageren
  31. pokerface zegt

    19 juli 2010 om 21:41

    Laat die Metropolis maar komen. Kan niet snel genoeg. Citroen laat BMW, Volkswagen, Audi en Mercedes zien hoe ontwerpen bedoeld is. Premium klasse. Dit word veruit het best verkochte model in de toekomst!

    Login om te reageren
    • DonEmilio zegt

      19 juli 2010 om 22:09

      @pokerface:
      Nou nou, dat is wel een grote uitspraak hoor. Vindt die Metropolis wel mooi, maar die achterkant is een beetje gejat van dat BMW cs concept.

      Login om te reageren
  32. vla zegt

    19 juli 2010 om 21:55

    CITROËN DOMINATES!! Ik ben 100% fan, zolang ze ook maar die spannende modellen goedmaken met zware motorisaties en lekkere onderstellen. De DS3 (wanneer zien we er eigenlijk eens een rijtest van op AB? ^^ ) is een zéér mooi begin! :)

    Login om te reageren
  33. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    19 juli 2010 om 22:06

    toffe snoet eeft dien citroen,leuke wielen,knap!

    Login om te reageren
  34. Esprit_de_Flandre zegt

    19 juli 2010 om 22:24

    @Dino2400: plaatje is niet uitgerekt, hij is echt zo groot. Maar moet zeggen dat hij op jou gekrompen plaatje er ook niet slecht uit ziet.

    Login om te reageren
  35. stopwearingpants zegt

    19 juli 2010 om 22:44

    duurt nog wel lang die ds9, 3 jaar!

    Login om te reageren
  36. fant zegt

    19 juli 2010 om 23:02

    Die DS9 is echt prachtig _O_ Groot, maar toch subtiel, geweldig.

    Login om te reageren
  37. 9000cse zegt

    20 juli 2010 om 01:15

    Allemachtig zeg! Wat vind ik die DS9 een schitterend concept. Zo buitengewoon mooi, dat ik echt niet kan geloven, dat Citroën dit op de wielen gaat zetten. De designafdeling heeft inderdaad een uitzonderlijke prestatie geleverd, maar een auto in dit segment treft een aantal concurrenten, die zeer moeilijk te evenaren zijn. De DS9 zou kwalitatief (vwb materialen en soliditeit), motorisch en rijtechnisch op een zeer hoog plan geheven moeten worden om te kunnen slagen. En dan nog bevinden ze zich in een segment, dat, tenminste in Europa en de VS, een sterk dalend marktaandeel heeft. En daarom heb ik (helaas) mijn twijfels over de economische haalbaarheid van deze schitterende creatie. Ik kan alleen maar hopen, dat de emerging-market-landen de verwezenlijking van dit concept ecenomisch verantwoord mogelijk zullen maken. En dat er dan ook een redelijk aantal naar Europa zullen komen. Want dat het een verrijking van het straatbeeld zou zijn, staat voor mij onomstotelijk vast.

    Login om te reageren
  38. citrofiel zegt

    20 juli 2010 om 02:45

    Kunnen ze wat zeggen over italianen maar de fransen maken toch echt het mooiste hoor KWIJl

    Login om te reageren
  39. Freewarefreak zegt

    20 juli 2010 om 09:27

    Wat een waanzinnige schoonheid die DS9.. ik had heel die fotoserie gemist, zie die nu pas. Prachtig! Als Citroën die zo 1 op 1 in productie neemt, dan laat maar komen. Natuurlijk, er zullen wel normale spiegels e.d. op komen, maar NIETS veranderen aan de auto zelf aub.

    Login om te reageren
  40. Baztrd zegt

    20 juli 2010 om 10:08

    Fantastisch ontwerp die DS9, hoop dat’ie ook ons straatbeeld komt verfraaien!

    Citroën is weer goed bezig, gelukkig. Altijd een leuk merk gevonden (met de paplepel ingegoten), maar na de BX was het huilen met de pet op. XM, CX, SM, DS, allemaal fantastische wagens.

    De C6 vind ik overigens ook al geweldig. Maar, dit soort “alternatievere” dure sedans zullen altijd lastig te verkopen zijn. De doelgroep is per definitie behoudend. en de afschrijving op een niet-gevestigd model is erg hoog. volgens mij is het enige wat je hier als merk aan kan doen de auto kwalitatief (of iig qua performance en luxe) beter maken dan de concurentie, en vervolgens er juist een hoger prijskaartje aan hangen. Eén van de belangrijkste koopargumenten bij dit soort bakken is status. En status koop je niet voor weinig. Niets zo vervelend als helemaal trots op het bedrijventerein in je flitsende C6 stappen en vervolgens nagekeken te worden als “die pauper die geem bmw/merc/audi kan betalen” :D

    Login om te reageren
  41. sven zegt

    20 juli 2010 om 11:37

    Op de goede weg zou ik zo zeggen, die ds9 ongewijzigd in productie nemen, een krachtige benzine motor in het vooronder leggen, en ik ben verkocht !

    Login om te reageren
  42. j zegt

    20 juli 2010 om 12:04

    Vergeet vooral niet dat dit mogelijk gemaakt wordt door de franse overheid. Sarkozy heeft vorig jaar 6 MILJARD in de franse auto industrie gepompt !!!!!!!

    Login om te reageren
  43. DILA zegt

    20 juli 2010 om 12:23

    DS9 is een hele mooie auto, maar hij doet me teveel aan BMW (M)6 denken

    Login om te reageren
  44. E28-bestuurder zegt

    20 juli 2010 om 14:27

    Laat ze er dan wel een fatsoenlijk blokje in lepelen en niet van die laffe hdi’s of die futloze v6. Mooi ding!

    Login om te reageren
  45. keun11 zegt

    20 juli 2010 om 17:11

    respect voor deze mooie auto maar ze zullen er toch wel weer een pruts blokje ingooie hierdoor zijn franse auto’s slecht. doe mij maar duits !

    Login om te reageren
  46. Rdesign zegt

    20 juli 2010 om 19:15

    please!! laat die metropolis komen als DS9!!
    wat ding! :D

    Login om te reageren
  47. jodocus zegt

    21 juli 2010 om 04:12

    Fantastig toch !
    Werkelijk outstanding die Metropolis! Meestal draai ik op straat mijn hoofd enkel om wanneer er mooie vrouwen passeren en slechts zelden doe ik dat voor een automobiel, maar van deze kan ik mijn ogen niet afhouden!

    C’est fantastique dat Citroën deze ook als de DS9 op de markt gaat brengen. En ja, hij is voorgesteld in China, en Citroën heeft daar ook productiecapaciteit maar ik weiger te geloven dat ze hem enkel ginderachter zouden op de markt brengen. Als ze deze rendabel willen houden – op een eerder beperkte niche-markt van klasse-wagens moeten ze hem ook wel in Europa verkopen – en waarom niet: worldwide (Back to the USA ?). Daarenboven zullen ze in Parijs de kwaliteitscontrole streng willen superviseren.

    Nog beter is dat ook die leuke Revolte – met originele 2PK-toetsen er aan komt ! Die past misschien wel nog ooit is binnen mijn budget en in mijn garage !

    Login om te reageren
  48. maarten87 zegt

    21 juli 2010 om 14:37

    Die concepts van Citroën zijn vrijwel allemaal dik.
    Zo jammer dat alles wat uiteindelijk op de weg komt er dan weer zo weinig van laat zien.

    Login om te reageren
  49. Dino zegt

    28 juli 2010 om 10:37

    Het is bekend dat Fransen een goed stokbrood kunnen bakken , maar goede auto’s bouwen kunnen ze (nog steeds) niet . Man man wat een rotzooi . Stop er toch gewoon mee ! Ik snap niet dat er mensen zijn die nog steeds een auto van franse prutserij durven te bestellen.

    Login om te reageren
    • 2good4you zegt

      7 augustus 2010 om 14:31

      prachtige wagens !

      Login om te reageren
  50. comfortracer zegt

    24 augustus 2010 om 14:44

    Dino, blijf toch eens van dit Blog weg als je niet weet waarover je luld

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North