• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroen Revolte: is dit de nieuwe 2CV?

Auteur: ricardo, gepost 9 september 2009 om 22:47 – 55 Reacties

Citroen Revolte concept
Eindelijk! We hebben wat duidelijker beeldmateriaal van die mysterieuze Citroën-Concept. Hij gaat door onder de naam Revolte en het zou wel eens een reïncarnatie van de legendarische 2CV kunnen zijn.

We hebben er even op moeten wachten, maar nu is duidelijk dat Citroën grootse plannen heeft voor een gloednieuwe 2CV/C3. De foto’s van de Revolte geven weer hoe dit nieuwe lelijke eendje er ongeveer uit gaat zien. Eerder zagen we al het een en ander met deze vage teaser, maar nu is het totaalplaatje een stuk duidelijker. De Revolte zal ergens in het premium hatchback segment gepositioneerd worden. En aangezien Citroën onlangs de DS3 aan ons heeft voorgesteld zou het goed kunnen dat deze Revolte op dezelfde basis wordt gebouwd, namelijk op die van de C3.

De voorkant is uitgerust met een grill die veel overeenkomsten vertoont met de DS3. De koplampen zijn echter wel vrij nieuw. Deze minimalistisch vormgegeven designlampen zijn nog in de conceptfase, dus het is nog onduidelijk of het definitieve model ook deze feature meekrijgt. Meer info volgt waarschijnlijk snel, en anders kunnen we ‘m live bewonderen in Frankfurt. (via: worldcarfans.com)

Ook interessant!

  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

2cv, Citroen, concept, iaa, iaa-2009, paars, revolte

Vorig bericht: « De Mercedes Vision S500 Plug-in Hybride concept
Volgend bericht: Officiële Audi R8 Spyder foto’s gelekt »

Lees Interacties

Reacties

  1. fffbbb zegt

    9 september 2009 om 22:49

    Goed bezig Citroën!:D

    Login om te reageren
  2. wimbers zegt

    9 september 2009 om 22:50

    ja, komt u maar, bouwen die bak!

    Login om te reageren
  3. Thomas zegt

    9 september 2009 om 22:51

    Gaaf hoor! Wat is Citroen toch super lekker bezig de afgelopen tijd!

    Login om te reageren
  4. GOD zegt

    9 september 2009 om 22:52

    WOW!!! super vet

    dit is pas een concept, lekker vernieuwend, niks meer aan doen.
    kleur en kleur interieur is wel alla moelin rouge maar daar heb je gelukkig nog wel keuze in.

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    9 september 2009 om 22:52

    voor het eerst in tijden dat ik echt zit te wachten op de nieuwe citroen! C3 / DS3 / CV3 laat maar komen!

    Login om te reageren
  6. MattCurlew zegt

    9 september 2009 om 22:52

    Leuk ding hoor! 2CV achtig maar dan niet geheel retro, leuk! Die hele platte koplampen zijn altijd erg mooi maar zijn nooit mogelijk vanwege de grote units van bv xenon verlichting..

    Login om te reageren
  7. LC zegt

    9 september 2009 om 22:54

    Klaplampen zou gewoon te gek zijn.

    Login om te reageren
  8. Henk zegt

    9 september 2009 om 22:55

    om het maar netjes te zeggen ik vind citroen maar een ”minder fijn merk”

    Login om te reageren
  9. wow zegt

    9 september 2009 om 22:57

    Wat een gedrocht

    Login om te reageren
  10. fryslan zegt

    9 september 2009 om 22:58

    eindelijk een merk met lef!!! geen eenheids worst meer!

    Login om te reageren
  11. Tim (de Hummergek) zegt

    9 september 2009 om 23:02

    -edit: probeer het eens met meer dan 1 woord-

    Login om te reageren
  12. Race_Kees zegt

    9 september 2009 om 23:06

    Ik moet nog maar zien dat Citroen dit werkelijk gaat produceren. Dit is tenslotte het merk wat ook de Citroen C3 Pluriel maakt…ik bedoel maar.

    Login om te reageren
  13. Race_Kees zegt

    9 september 2009 om 23:09

    @ Autoblog Redactie:

    Morgen even bellen met Inalfa in Venray, misschien dat ze iets loslaten. Ze maken tenslotte ook al het Pluriel-dak voor Citroen.

    Login om te reageren
  14. EnzoR zegt

    9 september 2009 om 23:10

    Wauw leuk karretje ! echt een leuk ding

    Login om te reageren
  15. QRN zegt

    9 september 2009 om 23:36

    Koplampen zijn niet helemaal nieuw, zitten ook op dat GTbyCitroen concept.

    Desalniettemin, leuk geval, doet me wel meer aan een kever denken dan aan een 2CV

    Login om te reageren
  16. Jerudo zegt

    9 september 2009 om 23:55

    Was de Pluriel al niet een soort reïncarnatie van de 2cv? En dat ding trekt op niets.
    Dit is een concept, benieuwd wat er in een productiemodel nog van over blijft. Hoop voor Citroën dat ze het beter doen dan bij de Pluriel.

    Login om te reageren
  17. SHFT zegt

    10 september 2009 om 01:09

    Ik was verkocht tot ik de snoet zag

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      10 september 2009 om 10:14

      @SHFT: Bij mij is het precies andersom… ik liet mij verbazen tot ik de neus zag… WOW… wat een mooie interpretatie van de oude 2CV neus.

      OT: Goed gedaan Citroën! Eindelijk een merk wat echt origineel nieuw design laat zien. Ik vind ze echt vet bezig. Ook die nieuwe DS heeft mij positief verrast. Maar of ik er ooit één koop? Dat zal ik toch af laten hangen van hoe die het gaat doen in de klanttevredenheid onderzoeken.

      Login om te reageren
  18. bmw-e30-7bh zegt

    10 september 2009 om 06:50

    Revolting duckling..

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    10 september 2009 om 07:05

    slaapkamer-oogjes en een pijp-bekkie ..

    waar moet het heen in de wereld ??

    Login om te reageren
  20. Polygoon zegt

    10 september 2009 om 07:24

    Ik vind het niet slecht, Citroën begint mooier en mooier te worden.

    Login om te reageren
  21. bartinspace zegt

    10 september 2009 om 07:32

    Hartstikke leuk! Kvin alleen het interieur wat té futuristisch. :D

    Login om te reageren
  22. Timm zegt

    10 september 2009 om 08:10

    Ik denk eerder dat dit de op volger van de c2 wordt ze zeiden toch dat die weg zou gaan en er een c3 coupe voor terug kwam nou hier heb je het!
    Het lijkt ook nog iets van de pluriel te hebben.

    Login om te reageren
  23. daviddewijnnl zegt

    10 september 2009 om 08:16

    beetje een fiat 500 look a like. maar zeker wel leuk!:P

    Login om te reageren
  24. BloodSeaker zegt

    10 september 2009 om 08:20

    Parkeer maar voor mijn deur, dank u wel.

    Vetjes ^^

    Login om te reageren
  25. F zegt

    10 september 2009 om 08:39

    Jongens… dit is duidelijk een vrouwenkarretje!

    Heeft nog niemand dat kinderzitje vooraan opgemerkt?

    Login om te reageren
  26. Timmie zegt

    10 september 2009 om 09:25

    Denk de suicide doors weg, de extreme velgen, de vele welvingen in het profiel en de smalle koplampjes, en je hebt de nieuwe C3. Same old story… Daar trappen wij niet meer in. Natuurlijk pakt Citroen zo groot mogelijk uit, beetje als schrikreactie tegenover de crisis.

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      10 september 2009 om 10:06

      @Timmie: uhm nee dus want er is al een nieuwe C3. En de vorige C3 moest ook al een soort nieuwe 2CV worden maar was niet echt gelukt. Dus komen ze er naast gewoon met nog een model dat of luxe in de markt wordt gezet of hybride zal zijn ofzo. Dat denk ik iig… en soieso met een extremer uiterlijk

      Login om te reageren
  27. Appelscha zegt

    10 september 2009 om 11:15

    Wow! In eerste instantie vond ik de neus maar raar, totdat ik plaatje 04 zag en het kwartje viel.

    Login om te reageren
  28. jpoers zegt

    10 september 2009 om 11:21

    Mooie teaser deze, maar Citroen had toch al eerder een 2CV rivival?

    Want wat is er gebeurd met de heerlijke evoque concept?

    )

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/02/citroen-2cv-komt-terug

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      20 oktober 2009 om 13:24

      @jpoers: Die heeft nooit bestaan. De Evoque (niet het plaatje dat jij plaatste) was een ideetje van wat studenten, het plaatje dat jij plaatste is een photoshop. ;)

      @jodocus: Ja. Ja. Ja. Ja. En ja. Ik ben het helemaal met je eens. En dat moet ook, want jij bent mijn leraar. :P Maar goed, ik ben er nog niet helemaal uit wat voor rol dit model kan spelen. Zoals je al zegt, het B-segment heeft Citroën nu al aardig gevuld. Kannibalisme krijg je daardoor sowieso eigenlijk wel… :?

      Login om te reageren
  29. Ramshoek zegt

    10 september 2009 om 11:45

    Mini, Kever, 500, Eend
    Ze komen allemaal terug, maar wel als extra duur lifestyle accessoire-dinges.
    Ben benieuwd…

    Login om te reageren
  30. Ramshoek zegt

    10 september 2009 om 11:53

    Hebben jullie nog ideeen voor een te ‘revivallen’ auto?
    Trabant?
    Morris Minor?
    Lada 1200?
    Renault 4?
    Saab 96?
    Volvo P1800?
    Honda S800?
    …
    …
    …

    Login om te reageren
  31. Ballot engines zegt

    10 september 2009 om 11:54

    Als dit hem wordt is het heeeel erg knap gedaan. Compliment aan de designers. Mes compliments, messieurs!

    Login om te reageren
  32. jpoers zegt

    10 september 2009 om 12:07

    @Ramshoek:

    De Volvo P1800 = C30, tenmiste de kofferklep

    Misschien ter aanvulling een MG A of B.

    Login om te reageren
  33. Benjamin1 zegt

    10 september 2009 om 13:40

    Eerstde GTbyCitroen, nu dit! Go citroen!

    Login om te reageren
  34. Osca zegt

    10 september 2009 om 13:53

    als de productieversie deze koplampen & interieur heeft wil ik hem!

    Login om te reageren
  35. Cantago zegt

    10 september 2009 om 15:02

    Chique bakje! Ziet er wel stoer uit;)

    Login om te reageren
  36. Waus zegt

    10 september 2009 om 16:07

    Gaaf zeg! Voor een paarse auto is ‘ie behoorlijk stoer.

    Login om te reageren
  37. Tieme zegt

    10 september 2009 om 16:08

    Vrouwenauto of niet, geile bak. Ik zeg: Doen! Werkelijk niets meer aan veranderen.

    Login om te reageren
  38. Yeelen zegt

    10 september 2009 om 17:22

    revolte= revolting :(

    Login om te reageren
  39. Thomas Bol zegt

    10 september 2009 om 18:08

    Als hij net zo gunstig in de markt wordt gezet als Citroen vroeger deed met de 2CV, zal dit best nog wel een verkoop succes kunnen worden. Veel auto voor weinig geld.. Gaaf!

    Login om te reageren
  40. TooTooT zegt

    10 september 2009 om 22:34

    @Ramshoek: Doe mij maar een Renault 5 GTI ‘revived’ :)

    Maar ff serieus, de achterkant is net een 2CV, de voorkant is weer veel meer GTbyCitroen, jammer dat het interieur zo typisch Citroen onrealistisch ‘futuristisch’ is, vraag me af hoe de uiteindelijke binnenkant er uit komt te zien, vaak wordt dat – helaas – weer 13-in-een-dozijn.

    Login om te reageren
  41. Cees zegt

    10 september 2009 om 23:13

    kitsch op wielen!

    Geef mij maar de saab 9x deze citroen doet me denken aan zo’n lelijk schilderij van Bob Ros.

    Login om te reageren
    • Activa zegt

      12 september 2009 om 15:21

      @Cees:

      Saab is bijna niet meer, RIP :cry: . Citroën is springlevend!
      Wel leuk deze stijloefening, maar persoonlijk zie ik toch liever de DS3.

      Login om te reageren
  42. bozewolf zegt

    10 september 2009 om 23:49

    Ooooooooh tof tof tof, maken maken maken!

    Login om te reageren
  43. primramessar zegt

    11 september 2009 om 21:20

    Zijkant is mooi.

    Login om te reageren
  44. Citrofiel zegt

    12 september 2009 om 22:06

    Het is geen revival van de 2CV. Daar is hij tenslotte te luxe voor. Maar designkenmerken van de 2CV overnemen voor een nieuwe auto is wel een leuk idee. Niet nieuw natuurlijk, maar wel grappig. Van mij mag het. ;) Een echt budgetwagentje kan altijd nog, maar om daar een retro-vorm voor te gebruiken is sowieso inefficiënt. Ik ben wel benieuwd wat autoblog-bezoeker jodocus hiervan vind. Hij is mijn leraar wat betreft Citrofilie, dus ik ben benieuwd of ik nu een aardige reactie heb gegeven, of dat ik het compleet fout doe. ;)

    Login om te reageren
  45. DAT zegt

    14 september 2009 om 18:04

    Wat heeft dit in godesnaam met een 2CV te maken?

    Login om te reageren
  46. Wim van den Bergh zegt

    22 september 2009 om 13:49

    Ik denk dat het de CONCEPT C3 PLURIEL is getuige het schuifdak dat mogelijk tot in de koffer terugtrekt.

    @ allen :
    Het heeft werkelijk niets met een 2CV te maken, lijkt er niet op en zal in de getoonde uitvoering 3x te veel kosten om ooit als opvolger van de 2cv te mogen worden bestempeld.

    Login om te reageren
  47. jodocus zegt

    25 september 2009 om 03:54

    @ Wim van den Bergh –

    @ citrofiel,
    dat doe je uitstekend goed, citrofiel ! Mij je docent Citrofilie benoemen is echter al teveel eer;

    To the point: het Revolte-concept is naar mijn aanvoelen een concept-prototype én vooral een Citro-Folietje.
    De Citroën-designers worden natuurlijk al jaar en dag gesmeekt & gepusht om in het zog van de VW Beetle, de Mini en de Fiat 500 een deux-cheveaux-remake op de markt te brengen. Jij en ik weten dat die hedendaagse retro-fun karretjes – met uitzondering van de looks – technisch niets meer gemeen hebben met hun illustere voorgangers maar moderne wagens zijn. Het is duidelijk dat het vandaag niet meer mogelijk is een technisch back-to-basic model uit te brengen gelet op alle normeringen inzake veiligheid, milieu, …en niet in het minst onze eigen comfort-eisen en verwachtingen.
    Citroën gooit dit concept voor de leeuwen – en zo overweldigende positieve reacties – dan volgt misschien een 2PK-remake. 2PK Design-kenmerken troef in dit ‘revolte’-concept maar ik heb toch vragen bij een aantal design-details zoals de A-stijlen die wél zeer vreemd omhoog groeien – nét Gaudi-architectuur, de portieren die samen links-rechts openklappen ( te zien op elk zichzelf respecterend prototype maar wegens onhandig nog nooit op de markt gegooid in een massa-productie auto)en het over-the-top interieur design… Maar daarom is het natuurlijk een concept! En zo ze er toch mee naar de markt trekken, dan wordt er nog wel geschaafd!

    Nee, dan had het C-Cactus – concept van afgelopen jaar – alhoewel geen greintje 2PK-design kenmerken – veel meer 2PK-filosofie in zich door het aantal onderdelen van deze wagen tot een minimum te beperken.

    Volgt de vraag waar plaats je deze nouveau deux-cheuveaux in de markt en t.o.v. je eigen gamma? Als retro-wagentje, zéér zeker, maar is er nog plaats op een in-crisis-verkerende automarkt naast de nieuwe C3 en premium DS3 ? Alvast draagt de Revolte het DS-premium logo, maar voorlopig zijn enkel een DS 4 en een DS 5 gepland…

    Ik voel wel wat voor de insteek van Wim Van den Bergh. Ook de C3 Pluriel is binnenkort aan vervanging toe. Dat wagentje benaderde in bijzondere mate de 2PK-visie van multifunctionaliteit: auto met paraplu, cabrio, én pick-up…in één, profileerde zich op de markt echter als auto’tje voor de mieke’s en kreeg als cabrio’tje een pakket kritiek te verduren voor z’n onvoldoende stijfheid van het koetswerk… tsja, logisch als je hem naast cabrio’tjes zoals de Peugeot 207, de Golf-cabrio, Focus, Mégane en Astra’s uitspeeld, daar waar de Pluriel in sé een 2PK-visie in zich droeg…

    Met de Revolte zou Citroën dan z’n premium-2PK uitbrengen! (een contradictio in terminis). Dat we dat nog mogen meemaken!
    Een remake van de Eend, stevig, veilig, comfortabel, geen onhandige wegneembare dakstijlen meer zoals bij de Pluriel, maar toch een canvasdak dat tot diep achteraan open te schuiven is.

    De Premium-Eend: Moet kunnen!

    Login om te reageren
  48. Michelidds zegt

    29 september 2009 om 23:49

    Eindelijk komt Citroën weer met een vernieuwende auto!

    Want – even stoom afblazen – wat een marketingblunder is die DS3! En dan is het bovendien nog een absoluut niet-vernieuwende auto. Eigenlijk is het vooral een suffe Peugeot. Als dat model de leeuw had gedragen, had ik het prima gevonden. Maar hoe kun je het als merk wat het moet hebben van vernieuwing, in je hoofd halen de naam van je meest illustere auto, de DS / Godin, voor zoiets sufs te misbruiken! Goed, genoeg geweest.

    De REVOLTe lijkt er meer op. Moderne technologie, die wel aansluit bij de huidige behoefte van energiezuinige auto’s. Bovendien een verfrissende opzet die beantwoordt aan huidige behoeftes van veel mensen, compact, open dak, enige verwijzingen naar de historie, zonder retro te worden. Hopelijk met uit ontwikkelde techniek, want anders wordt het imago voor niet-Citrofielen weer bevestigd. Iets minder futuristisch qua ontwerp mag wat mij betreft wel, maar dit is immers nog maar een studiemodel.
    Kortom, héél interessant. En hiermee wint Citroën weer wat krediet bij mij terug na die aanfluiting waarvan ik de naam niet meer wil noemen.
    En natuurlijk is het geen 2CV! Hou daar toch eens mee op autojournalisten! Kunnen jullie niets beters bedenken? Nou ja, laten we het maar beschouwen als een compliment voor de 2CV.
    Kortom: als Citroën de REVOLTe uitbrengt zitten ze weer op de goede weg.

    Login om te reageren
  49. Hendrik zegt

    14 februari 2010 om 21:02

    Wat een banale kutdesign! Het heerlijke Evoque concept uit 2005 was té goed om waar te zijn. Waarschijnlijk stak het de fantasieloze designjongens van Citroën de ogen uit?

    Login om te reageren
  50. andy zegt

    13 maart 2010 om 22:59

    hij mag toch nog wel wat meer retro zijn hoor, ik herken de geit er maar vaagjes in :0zoals de nieuwe trabant nt !!

    Login om te reageren
  51. andy zegt

    29 mei 2010 om 00:19

    niet slecht die grijze schets !! laat maar komen !!! niet die paarse he !! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North