• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes Vision S500 Plug-in Hybride concept

Auteur: ricardo, gepost 9 september 2009 om 21:39 – 40 Reacties

Mercedes S500 plug-in hybride
Ohhh, wat is ‘ie groen!

In Frankfurt heeft Mercedes een milieuvriendelijke S-klasse voor ons in petto. Deze conceptversie haalt met zijn hybridemotor best wel indrukwekkende cijfers. Als basis heeft de S500 Plug-in HYBRID een benzine V6. Deze is gekoppeld aan een 44 kW sterke naaimachine elektromotor. Daar in de buurt zit ook een lithium-ion batterij met een opslagcapaciteit van 10 kWh. Deze setting zorgt ervoor dat de groene S-klasse een gemiddeld verbruik heeft van 3,2L/100 km. En met het C02 geneuzel zit het ook wel goed, dat zit op slechts 72 gram per gereden kilometer. Vergeleken met de S400 HYBRID is dat een vermindering van 114 gram.

Maar heeft zo’n zwaargewicht dan nog wel een beetje vermogen? Jazeker, als we de heren voorlichters van Mercedes-Benz mogen geloven dan sprint deze groene limo in 5,5 seconden naar de 100 km/h. Meer officiële info volgt later en binnenkort is ‘ie te bewonderen op de HippieBeurs in Frankfurt. (via Worldcarfans)

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
    Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
  • plug-in-hybride
    Mercedes stopt ontwikkeling plug-in-hybrides
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, Hybride, iaa-2009, Mercedes, muesli-autos, plug-in, s-klasse

Vorig bericht: « Lexus LF-Ch: nu van alle kanten
Volgend bericht: Citroen Revolte: is dit de nieuwe 2CV? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Polygoon zegt

    9 september 2009 om 21:40

    Als dat zo zou zijn is het wel een zuinige maar snelle limo.

    Login om te reageren
  2. JT zegt

    9 september 2009 om 21:40

    Gebruiken ze dr nog de pre-facelift versie voor?

    Login om te reageren
  3. e24 zegt

    9 september 2009 om 21:51

    Wat heb je nou aan die plug-in hybride-techniek in een auto die maar mondjesmaat verkocht wordt. Alsof een S-klasse rijder zich heel druk maakt om het verbruik. Het is alleen om een statement te maken. Stop deze techniek in een C of E-klasse en de bouwvakkers en taxichauffeurs hebben er echt iets aan.

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      10 september 2009 om 09:22

      @e24:

      Het is een oud truukje om techniek als deze, die vrij duur en vrij onconventioneel is, in een topmodel te lepelen. Dan wordt er automatisch ook een statement gemaakt ja…

      Login om te reageren
  4. Neluz zegt

    9 september 2009 om 21:53

    dat zou best snel zijn voor zo’n zuinige bak maarja eerst de topsnelheid nog afwachten :P

    Login om te reageren
  5. MB zegt

    9 september 2009 om 21:54

    @ e24

    Stoer man zo’n reactie!

    Lijkt me verder een zeer goede zet van Mercedes..

    Login om te reageren
  6. Carmaster zegt

    9 september 2009 om 21:56

    Waarom dit dan een S500 noemen?
    En niet gewoon S400 Plug-In HYBRID?

    OT:
    Maar ja, waar maak ik me eigenlijk druk om.
    Het is niet dat ik dit ooit zou willen kopen.
    Alles behalve hybride.
    Als de olie op is ga ik wel op slaolie of bioethanol rijden.
    Accus horen in RC karretjes.

    Login om te reageren
  7. peter zegt

    9 september 2009 om 22:00

    waanzinnige cijfers. Nu is kijken dat die in realiteit beter doet dan pakweg een bmw 318d, verbruiksgewijs dan, het zou me toch wel verbazen.

    Prestaties zijn in elk geval lekker.

    Login om te reageren
  8. Autogek zegt

    9 september 2009 om 22:03

    Doe mij er maar 1tje ;)

    Login om te reageren
  9. cardesigner@USA zegt

    9 september 2009 om 22:05

    Én 14% bijtelling! :D

    Login om te reageren
  10. Autogek zegt

    9 september 2009 om 22:06

    PS: Dat “naaimachine” schrijven voor elektromotor wordt wel erg oud Autoblog!

    Login om te reageren
  11. ErwinLagcher zegt

    9 september 2009 om 22:06

    Zoals eerder aangegeven, waarom niet die techniek voor de goedkopere auto’s ipv de dure bakken. Dit lijkt meer op “kijk eens wat ik kan”. Waarom zou iemand met een S-klasse zich druk maken om het verbruik, milieu, etc?

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      9 september 2009 om 22:08

      @ErwinLagcher: Waarom zou iemand met een S-klasse zich “niet” druk kunnen maken om het milieu?

      Login om te reageren
  12. matthisl zegt

    9 september 2009 om 22:17

    een naaimachine met 44Kw… koning!

    maarree.. goed bezig die luitjes van mercedes!

    Login om te reageren
  13. JP zegt

    9 september 2009 om 22:21

    Ik houd erg van het miljeu, dus geloof ik dat ik maar even een S500 ga kopen. :)

    Login om te reageren
  14. ErwinLagcher zegt

    9 september 2009 om 22:28

    @ Autogek

    Ze kunnen zich wel druk maken, maar trekken zich er niets van aan. ;)

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    9 september 2009 om 22:29

    Het zou een mega bak zijn als dit BPM loos en in de 14% categorie terecht komt, eens kijken hoelang het dan duurt voordat de politici (inclusief G/L) weer “graaiers” beginnen te roepen! Dan zal er wel een regel komen dat een hybride niet langer mag zijn 4,44 meter oid :-)

    OT: op een of andere manier zal de NEDC test aangepast gaan worden. Stel je zet dit in als taxi, accu zo leeg en geen kans gedurende de dag bij te laden, wat wordt dan het verbruik? Ongetwijfeld wel wat lager dankzij hybride, maar was een schone diesel niet nog zuiniger geweest (in ieder geval voor veel lagere productiekosten).

    Login om te reageren
  16. Autogek zegt

    9 september 2009 om 22:34

    Ze zouden de gemiddelde CO2 uitstoot van elke auto op basis van bv 500km moeten gaan geven. Dan kan je kijken wat een Plug-in doet als je de accu leeg rijdt en verder gaat met de brandstofmotor. Maar je kan hem ook rijden zonder op te laden. En dan heeft de Plug-in niet zijn effect.

    Maar je kan de hele wereld altijd zwart blijven bekijken. Of je zegt gewoon dat het een stap in de goede richting is.

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    9 september 2009 om 22:37

    gewoon een lekkere V6 op benzine ipv. zon traktor blok.
    hulde daar voor.

    Login om te reageren
  18. RobTWo zegt

    9 september 2009 om 22:38

    @ BMWmaaktvergelijkengeweldig: ik zie geen enkele overeenkomst met je X1.

    Login om te reageren
  19. J.k. zegt

    9 september 2009 om 22:41

    Groen ? het is toch Blauw !:P

    Login om te reageren
  20. Laue zegt

    9 september 2009 om 22:42

    @Robtwo

    die grap is nu wel uitgemolken.

    Login om te reageren
  21. northspotting zegt

    9 september 2009 om 23:38

    14% S-klasse in 5,5 van 0-100?? Maak de leasesletten gek! :P

    Login om te reageren
  22. joep1986 zegt

    10 september 2009 om 01:07

    eerst zien dan geloven!!!

    Login om te reageren
  23. Nick-GTR zegt

    10 september 2009 om 02:10

    @ carmaster..

    accu’s in RC-karretjes??? Dacht het niet doe mij maar die jankende 2-takt motortjes met kunstofzuigertjes die 20.000 RPM draaien! ;)

    OT: V6 benzine met een 44kw electromotor, 5,5 naar de 100?? Ik zet daar mijn vraagtekens bij.

    Login om te reageren
    • Bartes zegt

      10 september 2009 om 12:41

      @Nick-GTR:
      Het zou best kunnen, gezien het enorme koppel dat elektromotoren direct kunnen leveren. Dat geeft ze hun voordeel.
      Wel ontzettend laffe techniek trouwens. Je kunt op vol vermogen elektrisch (neem aan zo’n 50 km/h) weer slechts 15 minuten rijden. Het zou me wederom niets verbazen als de daadwerkelijke verbruikscijfers minstens een kwart hoger liggen.

      Login om te reageren
  24. Zoepie zegt

    10 september 2009 om 07:47

    Ik denk dat de reden waarom ze het in een S-klasse steken vrij simpel is: plaats en budget. Ik ben benieuwd of iemand het dubbele voor zijn golf zou willen betalen en nog maar de helft ruimte in zijn koffer overhebben “omdat hij hybride is”

    Login om te reageren
  25. Beetje Verward zegt

    10 september 2009 om 10:33

    BMW hybride, Mercedes hybride, Porsche hybride. Het wordt nog eens lekker schoon en stil in onze steden. Met dank aan Toyota/Lexus en Honda voor de wegbereiding en het opvangen van alle rotte eieren van de conservativo’s.

    Nog 6 weken…….

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      10 september 2009 om 11:38

      @Beetje Verward: jij en Autogek zijn goede voorbeelden van de klok en de klepel mentaliteit in groen Nederland. Veel lawaai, weinig inhoud.

      Als je een probleem aanpakt, begin je met “de grootste en goedkoopste vis te vangen en op te eten”. Bij auto’s is dat dan bijvoorbeeld een taxi, die veel in stadscentra rijdt en veel kilometers maakt. In geval Autogek is dat eens goed kijken naar toekomstige vakantiebestemmingen en niet teveel waarde hechten aan CO2 compensatie fabeltjes.

      Voor jullie beider bedrijfsauto praat je dan over stadskoeriersdiensten, of thuiswerk constructies. Tenzij ik me vergis, en jullie de luxe variant van de postbode zijn, wat is ook al weer de milieutechnische onderbouwing van jullie hybride auto? Oh ja, bijtelling…

      Login om te reageren
  26. Autogek zegt

    10 september 2009 om 11:29

    Wat? nog 6 weken?

    Login om te reageren
  27. Benny1 zegt

    10 september 2009 om 11:33

    Kijk zo is zuinig rijden opeens een stuk leuker geworden :) Ruim, comfortabel en toch hypocriet doen en de treehuggers om de oren slaan, win-win?

    Login om te reageren
  28. Beetje Verward zegt

    10 september 2009 om 11:49

    @autogek
    Ja: 6 weken. Of is het nog maar 5?

    Login om te reageren
  29. Beetje Verward zegt

    10 september 2009 om 12:50

    @Bartes
    Who cares? Mij in elk geval niet. Als het goed werkt (en dat doet het, want je laat echt een hoop andere zogenaamd snelle karretjes achter je) en je verbruikt nog altijd 25 tot 30% minder dan een vergelijkbare auto dan is het gewoon winst. Of dat nu 25% minder zuinig is dan opgegeven of niet.
    Dat kun je van bijv. een BMW e-d niet echt zeggen. Die is ook 25% minder zuinig dan opgegeven maar loopt niet veel zuiniger dan een gewone BMW. En dan moet je ook nog elke keer met handen en voeten je start-stop systeem bedienen.

    Login om te reageren
  30. Benz.. zegt

    10 september 2009 om 14:44

    Mercedes is zondermeer goed bezig de laatste tijd.. Na de S400 een nog snellere en krachtigere limo! zonder stickers een stuk mooier voor het oog..

    Login om te reageren
  31. Vroegwakker zegt

    10 september 2009 om 16:25

    @Beetje Verward,

    De conservativo’s krijgen het zwaar de komende jaren.
    Heb wel een beetje mededogen met ze.

    Login om te reageren
  32. Thomas Bol zegt

    10 september 2009 om 18:09

    Waarom geen facelift?

    Login om te reageren
  33. rene zegt

    10 september 2009 om 21:39

    Laurens ,de productiekost wat het draaiend gedeelte betreft diesel-hybride daar zou je nog wel eens kunnen van verschieten.
    Al eens een huidig dieselmotorblokje met al zijn attributen inclusief versnellingbak ed naakt zien liggen (staan)?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      18 september 2009 om 14:34

      @rene: ja. Dat iets er ingewikkeld uitziet, wil niet zeggen dat het dat ook is.

      Login om te reageren
  34. rene zegt

    11 september 2009 om 18:25

    Toch eigenaardig ,je hebt het over feiten en iedereen zwijgt .

    Login om te reageren
  35. rene zegt

    11 september 2009 om 20:11

    Gemiddelde Nederlander ,Belg rijdt 30 a 40 Km per dag heen en weer in totaal ideaaaaal voor een mazout.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North