• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Classic Arden Jaguar XJS V12 AJ7 met 460pk

Auteur: Alwood, gepost 15 mei 2013 om 22:58 – 22 Reacties

Arden XJS V12


Klassiekertuning, want met niets kom je zo cool voor de dag als een Jaguar XJS. Alleen voor mensen met heel veel geduld, diepe zakken en schijt aan alles.

Tuners houden zich weer bezig met klassiekers. In ieder geval de tuners met enige ‘historie’. Die heeft Arden ook, daar waren ze 20 jaar geleden al niet vies van een dikke Jag. Dapper want heel ‘vriendelijk’ waren die auto’s niet. Hoewel er best een sterk chassis, onderstel en motorblok aanwezig is gaat daaromheen erg veel stuk. Dat en alle zwakke plekken kom je als tuner natuurlijk tegen.

Misschien is het wel dé reden om je Jaguar te tunen. Dan is ‘ie eindelijk door een Duitser in elkaar gezet en blijft het misschien werken.

Arden ging ook niet kinderachtig te werk. Standaard haalde Jaguar maximaal 329 pk uit de (6 liter V12, verbruikt zo veel als een tank) productie-XJS’en. Arden schopt het met deze AJ7 tot 460 pk. Daarbij is de automatische versnellingsbak aangepast en is er het nodige spoilerplastic aanwezig.

Dit ‘juweeltje’ is een van de allerlaatste XJS’en met 1993 als bouwjaar. Er staan slechts 12.500 km’s op de teller. Kopen kan (bij Arden), breng dan wel €49.500,- mee. Het mag wat kosten, zo’n große Katze.

Arden XJS V12

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

arden, Jaguar, Klassiekers, tuning, V12, xjs, youngtimer

Vorig bericht: « Prijzen Mercedes S-Klasse en 10 freaky gadgets [UPDATED]
Volgend bericht: Volvo teast nieuwe crossover? Maar wat is het? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. marokkaanseheld zegt

    15 mei 2013 om 22:59

    Mooie auto, alleen zou ik de uitlaten iets aanpassen, meer recht dan zo hoge “dildo stand”..

    Login om te reageren
  2. lemans96 zegt

    15 mei 2013 om 23:00

    Echt mooi is anders maar ’t is wel een dik apparaat. Lekkere vreemde eend in de bijt.

    Login om te reageren
  3. randomdutch1 zegt

    15 mei 2013 om 23:02

    noem het een vermomde opel manta en ik had het geloofd

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    15 mei 2013 om 23:02

    “bezich” ?

    Login om te reageren
    • marokkaanseheld zegt

      15 mei 2013 om 23:04

      @sacha: Zeer scherp, voor de mensen die niet begrijpen wat meneer Sacha bedoelt, “bezich” moet zijn –> bezig. :)

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      15 mei 2013 om 23:44

      @sacha: bezichtiging

      Login om te reageren
  5. jorn_v_v zegt

    15 mei 2013 om 23:05

    het lijkt zo net op een opel manta

    Login om te reageren
  6. Vincegail zegt

    15 mei 2013 om 23:13

    Koop ik toch liever een TWR-XJS voor weinig:
    http://www.carandclassic.co.uk/car/C388224

    En voor die 5000 km per jaar die ik er mee ga rijden, boeit het stuur aan de rechterkant me ook niet.
    En bij mij in de buurt zijn geen tolwegen en in parkeergarages kom ik nooit.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      15 mei 2013 om 23:34

      @Vincegail: het is zo vervelend met inhalen, je ziet niks.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        15 mei 2013 om 23:49

        @undifined1: Valt wel mee hoor. Even een stukje terugvallen zodat je meer overzicht hebt en hup, er voorbij. Alleen parkeergaragekaartjes trekken vergt wat improvisatie.
        Ik heb ‘ns een tijdje in een linksgestuurde Supra rondgereden(420pk, jay!) en daar maakte ik gebruik van zo’n grijparm voor invaliden. Dat werkte prima.

        Login om te reageren
        • nickjacker14 zegt

          15 mei 2013 om 23:53

          @lemans96: haha leuke en creative oplossing

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            16 mei 2013 om 06:43

            @nickjacker14: dat doen heel veel eigenaren van rechtsgestuurde auto’s. Vaak hebben ze zo’n grijpertje in de auto liggen maar 9 van de 10 keer hebben ze het niet eens nodig. Rechts zitten heeft weinig nadelen, wel veel voordelen (meer als je zou verwachten).

            Login om te reageren
            • jack_abarth zegt

              16 mei 2013 om 11:45

              @ej20g:

              Noem er eens een paar, want ik krijg er eerlijk gezegd geen bedacht. (verder no offence, just curious)

              Login om te reageren
  7. ronaldddvos zegt

    16 mei 2013 om 00:47

    Doet me denken aan clarkson

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    16 mei 2013 om 09:10

    We hebben er 1 gehad thuis. Een V12 XJS-C met het targa dak. Heerlijke auto. Zoveel koppel in dat blok dat je het frame kon laten flexen. En een 3 bak automaat. Wat dus 110km/h in de 1e versnelling betekent. Flink wat gasten mee laten schrikken. Was geen Arden getuned model ofzo. Wel een heerlijke bak.

    Login om te reageren
  9. ropbp zegt

    16 mei 2013 om 09:37

    Het was toen een prachtige auto (eh…. zonder dat plastic en die lelijke velgen). Voor de facelift waren er maar een paar merken die een 12-cylinder hadden. Auto, Motor und Sport had ze een keer bij elkaar. Zes wagens als ik me niet vergis (Lambo Countach, Ferrari BB512 en 412, Jaguar/Daimler XJ 5.3? en deze).

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    16 mei 2013 om 09:42

    Ferm ding, daar kan je wel op meerdere plaatsen mee verschijnen, niet enkel op een retro-tuperware party.
    Toch, als je voor deze wagen zou kiezen terwijl er XK’s mkI of zelfs E-types voor hetzelfde geld te koop zijn dan vind ik je toch maar een nut-case.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      16 mei 2013 om 10:51

      @Hupke: Nahh, voor een net exemplaar E-Type red je het niet met 50k. Zeker een series1-2 ga je niet redden. Top of the line E-type’s kruipen ook steeds dichter en zelfs over de 100k. Mk2 3.4 of 3.8 is denk ik wel te doen.

      Login om te reageren
  11. tridente zegt

    16 mei 2013 om 10:55

    dit is zo ontzettend dik.. heerlijk gewoon!

    Login om te reageren
  12. ar156sw zegt

    16 mei 2013 om 11:27

    Geniaal! Sowieso een fantastische auto dit en de ook heerlijk getuned. Helaas de 38 miljoen niet gewonnen afgelopen maand, anders had ik ‘m wel gekocht voor d’r bij :D

    Login om te reageren
  13. mbevo zegt

    16 mei 2013 om 12:31

    Ga ik toch liever voor een oudere S-type

    Login om te reageren
  14. F355GTB zegt

    16 mei 2013 om 12:54

    De XJS is één van mij ‘all time favorites’… , maar dan toch liever een niet-getune-de.
    Deze is naar mijn smaak wat schreeuwerig…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North