• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette 427 Convertible: Satans verjaardagscadeautje

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 januari 2012 om 17:14 – 65 Reacties

Corvette 427 Convertible
Nog een special edition? Ja hoor. Het merk met de wapperende vlaggen bestaat namelijk bijna 60 jaar, en dat moet gevierd worden! En wel met een auto waarvan het uitlaatgeluid de hellehond Cerberus met de staart tussen de benen naar zijn hok doet rennen.

En dat is mooi op tijd, want de eerste Corvette rolde in 1953 van de band (ongeveer zo zagen Corvettes er toen uit). Maar aangezien Amerikanen hun auto’s altijd jaartallen meegegeven die minstens 3 eeuwen verder liggen dan het jaartal dat daadwerkelijk geldt, komen ze nu maar vast met de 427 Convertible, waarbij 427 natuurlijk voor het aantal cubic inches staat. Voor de normale mensen onder u: dat is zeven liter precies. U raadt het al, onder de kap ligt dezelfde LS7 7.0 V8 als in de Corvette Z06. Me gusta.

Corvette 427 Convertible

Om het kort te houden: het is de meest krachtige Corvette cabrio ooit, met 512 trappelende paarden en een alles verpulverende 637 Nm onder de motorkap. Dat staat natuurlijk garant voor a) een heerlijke sound en b) een faptastische topsnelheid. 0-100 gaat in ongeveer 4 seconden, en de topsnelheid ligt op 305 km/u (190 mph).

In de woorden van Chevy is het een mix van ‘elements of the Z06 and ZR1 models to create the fastest and most-capable convertible in Corvette’s history‘. Een beetje graaien in de onderdelenbak en je kunt tot een aardig eindresultaat komen. En die wielen… we kennen ze al, maar sodeknetter, wat zijn ze weer lekker!

Dem Wheels

Het ’60th Anniversary Package’ op deze auto is trouwens wat minder exclusief, dat kan je gewoon op elke 2013 Corvette bestellen. En voor de goede orde: alles wat dit jaar geregistreerd wordt is een 2013 Corvette. De auto en het pakket beleven hun debuut op 21 januari op de Barrett-Jackson veiling in Arizona.

Een waarschuwing vooraf: het is wel een auto voor échte mannen, want niet alleen ligt er een dik blok in het vooronder, hij is ook nog eens exclusief gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Geen flippertjes of luie linkervoetjes voor de nieuwbakken eigenaar dus. U bent gewaarschuwd.

Er was trouwens ook al eens een dichte 427 limited edition, maar nu kan er ook open gereden worden met de 7.0 liter-beul. Om wat gewicht te besparen zijn de volgende zaken geïnstalleerd:

Carbon fiber raised hood (introduced on the 2011 Z06 Carbon Edition)
Carbon fiber Z06-style fenders
Carbon fiber floor panels
The “CFZ” carbon fiber front splitter and rocker panels are optional on the 427 Convertible, and included with the 60th Anniversary package

Corvette 427 Convertible

Het resultaat is een curb weight (dus inclusief vloeistoffen!) van 1.522 kg. I want one. I want one bad. Mocht je geïnteresseerd zijn in de evolutie van het Corvette-logo (wist je dat in het oorspronkelijke design een Amerikaanse vlag zat, wat verboden was?), kijk dan even op deze site. En nu plaatjes kijk0n! We wachten nog op de eerste video’s.

Ook interessant!

  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

barrett-jackson, Cabrio, Chevrolet, Corvette, z06, ZR1

Vorig bericht: « Renault investeert €420 mln in fabriek, nieuw vlaggenschip komt in 2014
Volgend bericht: Gespot: Ferrari 430 Scuderia met matzwarte wrap »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    12 januari 2012 om 17:16

    Eigenlijk gewoon een Z06 zonder dak dus..

    niet dat daar wat mis mee is, begrijp me goed.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2012 om 17:26

      Tot op zekere hoogte. Wel aardig dat Amerikanen net zoals Europeanen aan SE’s doen, veel zelfs, maar dat je in Europa steeds 5 extra pk oid krijgt, en de Amerikanen zeggen: hier heb je genoeg aan. Wij hebben het blok 1 keer ontwikkeld, en daar moet je het mee doen.
      Alle info ter verdieping staat trouwens hier.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        12 januari 2012 om 19:33

        @sir_smokalot: En de prijs? Doen ze dat ook heel Europees door veel meer te vragen? :P Kon ik er niet bij vinden in die link.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          12 januari 2012 om 20:06

          dunno…Mss op Barrett-Jackson?

          Login om te reageren
  2. TimoBac zegt

    12 januari 2012 om 17:24

    Heerlijke auto zeg!

    Login om te reageren
  3. Yann zegt

    12 januari 2012 om 17:25

    Dit moet een genot zijn om open mee te rijden, geluid van de ZO6 is IRL echt te zot voor woorden :-)

    Login om te reageren
  4. Lan_Evo zegt

    12 januari 2012 om 17:25

    Niet slecht! Ben ook wel benieuwd naar de C7 eigenlijk ondertussen.

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      12 januari 2012 om 18:11

      @Lan_Evo: Dat zal nog wel even duren.

      Login om te reageren
      • Lan_Evo zegt

        12 januari 2012 om 19:09

        @syliaca:
        Ja heb het ook niet echt in de gaten gehouden voor de rest. Zijn wel een keer ‘gelekte ontwerpen’ langs gekomen bij Jalopnik, maar waren meer concepttekeningen volgens mij.

        Login om te reageren
  5. RubenPriest zegt

    12 januari 2012 om 17:27

    Als je klikt op “(ongeveer zo zagen Corvettes er toen uit).” op de ZO url link dus, krijg ik error 404 @Sir_smokealot

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2012 om 17:52

      Fixed

      Login om te reageren
  6. Rohrl-fan zegt

    12 januari 2012 om 17:27

    Plastic fantastic? ;-)

    Eerlijk is eerlijk, dit is de eerste C6 die ik echt leuk vind!

    Login om te reageren
  7. damoklets zegt

    12 januari 2012 om 17:28

    Toch jammer dat het interieur zo ontzettend armoedig ontworpen is, onbegrijpelijk. Verder namelijk een brute verschijning. Niet dat ik hem mooi kan vinden maar dat is, uitgezonderd van het interieur, een kwestie van smaak. Kan me voorstellen dat er mensen warm lopen voor dit exterieur+aandrijflijn.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      12 januari 2012 om 17:31

      @damoklets: De laatste zin.. Deze auto koop je niet voor ’t interieur. Bovendien, zo armoedig vind ik het ook weer niet.. Integendeel, wordt steeds mooier.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      12 januari 2012 om 17:39

      @damoklets: vind het anders een zeer geslaagd interieur, Amerikaans kennende.. durf het zelfs mooi te noemen! ;)

      Login om te reageren
      • utr1984 zegt

        12 januari 2012 om 17:57

        @dennisr: ik heb laatst nog een Corvette gereden en dat interieur is echt om te janken hoor. Vormgeving is al mwa ,materialen en afwerking is dramatisch. Er zijn leukere/betere Amerikanen te koop

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          12 januari 2012 om 18:57

          @utr1984: hmm, dan weten ze het in elk geval goed op de foto te zetten :) ja afwerking en materiaal kwaliteit is misschien niet hun sterkste punt.. maar maken toch een hoop goed met exterieur..

          Login om te reageren
          • utr1984 zegt

            12 januari 2012 om 20:03

            @dennisr: Ja, als je van erg flexibele exterieurdelen houdt ;) Nee, de Corvette ziet er wel tof uit ja. Maar qua rijden is bv. de Mustang Boss zoveeeel beter

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              12 januari 2012 om 21:43

              @utr1984: de Mustang Boss is er dan ook weer speciaal voor gemaakt om beter te zijn in de bochten/betere wegligging..

              Login om te reageren
              • utr1984 zegt

                13 januari 2012 om 00:48

                @dennisr: Ja, en dus beter…

  8. nissangtr zegt

    12 januari 2012 om 17:31

    Wow,deze is heel gaaf zeg!

    Login om te reageren
  9. damoklets zegt

    12 januari 2012 om 17:35

    @kaasboerin; De laatste zin… (de plus aandrijflijn werd wat laat toegevoegd woordoor de zin enigszins uit verband is, welgemeende excuses). Desalniettemin zit er, ontwerptechnisch gezien, echt geen lijn in dat interieur. Nouja, laat ik het beestje bij de naam noemen, de consistentie van de vormentaal is ver te zoeken. Dat is helaas niet aan smaak onderhevig.
    Voorts, er zijn meer auto’s van gelijk kaliber die niet voor het interieur worden gekocht maar het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben wat ontwerp en materiaalkeuze betreft. Dus toch echt armoedig in die optiek.

    Login om te reageren
  10. birdboy zegt

    12 januari 2012 om 17:36

    Hubba Hubba!

    Ahem, hebben hebben!

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    12 januari 2012 om 17:37

    begin ze steeds meer te waarderen die Corvette’s.. ook al zo’n prachtig ding deze.. :D

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      12 januari 2012 om 17:42

      @dennisr: vind ik ook.

      Login om te reageren
  12. mrvandelen zegt

    12 januari 2012 om 17:41

    Prachtig!

    Login om te reageren
  13. The360box zegt

    12 januari 2012 om 17:42

    Leuk apparaat maar alleen jammer dat ie veel gebruikt wordt als kitcar wat de waarde in mijn ogen van het blok wat neerhaald. 13 in een dozijn noemen ze dat.

    Login om te reageren
  14. geertjan zegt

    12 januari 2012 om 17:45

    Ik was eens in Italie, en daar waren een paar rich-ass mofo’s aan het toeren. Als eerst kwam er een Murcielago langs.. dat was kippevel, toen een Gallardo.. weer kippevel.. en daar kwam de C6 langs.. die verpletterde de vorige 2 qua geluid met gemak! Wat een hemels geluid zeg.

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    12 januari 2012 om 18:04

    Ik blijf ze mooi vinden…

    Login om te reageren
  16. Vanquish zegt

    12 januari 2012 om 18:06

    Ze mogen het interieur wel eens updaten, wat een goedkope Amerikaanse meuk!

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      12 januari 2012 om 18:09

      @Vanquish: Dat is wel waar.

      Login om te reageren
    • masterstig zegt

      12 januari 2012 om 18:17

      @Vanquish: Ach, je hebt zeker gelijk, alleen dit is gewoon Amerikaans. Ik vind dit ondanks het matige interieur een prachtbak, één van de mooiste Corvette’s tot nu toe.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        13 januari 2012 om 22:46

        @masterstig: Bij zo’n mooie bak hoort gewoon een lekker interieur.

        Login om te reageren
  17. syliaca zegt

    12 januari 2012 om 18:07

    Wat een brute wagen!

    Login om te reageren
  18. xilver zegt

    12 januari 2012 om 18:19

    Die is goedkoop afgewerkt maar, o god wat wil er graag eentje hebben! De kracht in die dingen is zo heerlijk!

    Login om te reageren
  19. theblackdude zegt

    12 januari 2012 om 18:22

    weer een vette corvette,komt zo mijn garage in.

    Login om te reageren
  20. kliko zegt

    12 januari 2012 om 18:22

    En voor de goede orde: alles wat dit jaar geregistreerd wordt is een 2013 Corvette.

    Das kek!

    Voor de rest, wat een pornobak is dit! hebb0n!!

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      12 januari 2012 om 18:26

      @kliko: wat een ge-etter zeg met dat logo van corvette… tsjongejonge… Het is blijkbaar nooit goed genoeg…

      Login om te reageren
  21. gary zegt

    12 januari 2012 om 18:22

    Het is en blijft een icoon, de Corvette. Als ik de money had kwam er eentje op de oprit.

    Maar ziet het interieur er dan zo lelijk uit mensen? Valt wel mee in mijn ogen. Amerikaanse auto’s hebben nou niet bepaald het meest mooie, goed afgewerkte en verfijnde interieur maar hondslelijk zou ik het ook niet willen noemen.

    Neutraal dus ;)

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      13 januari 2012 om 22:49

      @gary: Vooral aan de middenconsole en de luchtverspreiders erger ik me dood, het is een kleine moeite voor die gasten om er iets speciaals van te maken. Maar die moeite stoppen ze er niet in. Jammer, want het zou ‘m zó veel goed doen! Het interieur is tenslotte de plek vanwaar je je eigen auto het meeste ziet (als het goed is!).

      Login om te reageren
  22. norge zegt

    12 januari 2012 om 18:34

    Denk dat de meeste hier niet weten waar je het over hebt.
    O.T. Mooi ding doe maar in het zwart.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 januari 2012 om 18:36

      @norge: He daar viel een stukje tekst weg ,bedoelde dus de Helle hond ceberus verwijzing :mrgreen:

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        12 januari 2012 om 18:39

        @norge: Ik denk dat de meeste wel weten wat Smoke hiermee bedoeld… de meeste mensen hebben nog een basiscultuur (denk ik).

        Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        12 januari 2012 om 19:14

        Dan zoeken ze t maar op. Of niet, kan mij t schelen :)

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          13 januari 2012 om 12:11

          @sir_smokalot:

          Login om te reageren
      • Davidov zegt

        12 januari 2012 om 21:53

        @norge:

        Cerberus :p

        OT: Voor mij graag in het geel.

        Login om te reageren
  23. gary zegt

    12 januari 2012 om 18:36

    @norge:
    “Denk dat de meeste hier niet weten waar je het over hebt.”

    In welk opzicht bedoel je?

    Login om te reageren
  24. jrmpower24 zegt

    12 januari 2012 om 19:27

    WOW! dat ziet er goed uit! heerlijke velgen!

    Login om te reageren
  25. Supra1981 zegt

    12 januari 2012 om 20:37

    Ik ben toch wel erg benieuwd naar de nieuwe Corvette. Heb nu al zoveel special editions gezien van deze auto dat het net lijkt of deze al 12 jaar mee gaat.

    Login om te reageren
  26. KaCh1ng zegt

    12 januari 2012 om 20:41

    wordt tijd dat deze model wordt vervange, interieur lijkt van een auto van 1998

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      12 januari 2012 om 21:50

      Dit model is misschien een paar maanden oud, slimpie. ;)

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        13 januari 2012 om 00:30

        @kickass: Sixth generation-C6 (2005–present) ? paar maanden???

        Login om te reageren
  27. meneersander zegt

    12 januari 2012 om 21:31

    Volgens mij is het een combinatie van plastic en goedkoop leer.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      12 januari 2012 om 21:51

      Carbon Fiber welteverstaan.

      Login om te reageren
  28. kickass zegt

    12 januari 2012 om 21:52

    En hoe limited is tie nou eigenlijk?

    Login om te reageren
  29. corvettez06 zegt

    12 januari 2012 om 21:55

    Over het interieur slaat helemaal nergens op , is niks mis mee , en al die overdreven reacties van loszittende onderdelen nog nooit last van gehad.
    gewoon een heerlijke auto , wegligging beter als welke mustang dan ook.
    Rij zelf een z06 helemaal top hogesnelheid wegligging ook goed , en ja een monster met koppel zijn maar weinig auto,s die zich met je kunnen meten als je inz,n ding rijd , echt een aanrader .
    Het is alleen geen auto voor iemand die geen ballen heeft en een auto heeft, waarvan het systeem in elke bocht ingrijpt. dus je moet kunnen sturen en weten wat je doet .

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      13 januari 2012 om 00:23

      @corvettez06: Begrijpend schrijven is geen vereiste waarschijnlijk?

      Login om te reageren
  30. six-trey zegt

    12 januari 2012 om 21:56

    het corvette interieur is inderdaad lelijk, zo hoort het er uit te zien
    mensen stop met te lullen over het interieur, wil je een luxe wagen koop een Mercedes. Dit is een pure sportwagen, deze hoort een knop te hebben voor zijn lichten en één voor zijn 4 pinkers en daar eindigt het. Misschien nog een radio maximum.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 januari 2012 om 00:31

      @six-trey: dan koop je een oude mercedes SL imo

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      13 januari 2012 om 22:50

      @six-trey: Ik geloof dat jij sportwagens en racewagens een beetje door elkaar haalt. Een beetje sportwagen heeft niet alleen een sportief uiterlijk van buiten, maar ook van binnen.

      Login om te reageren
  31. aallex zegt

    13 januari 2012 om 02:27

    I like very much, hebbon pls

    Login om te reageren
  32. ronin1130 zegt

    13 januari 2012 om 07:58

    Ik die dacht dat het ‘427’-label van Ford was. In de sixties verkochten zij toch wagens met dit label? De Cobra en de Mustang enzo. Desalniettemin een fijne kar. Alleen jammer dat er hier in Europa zo een slecht imago aanhangt aan al wat Amerikaans is.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      13 januari 2012 om 12:27

      @ronin1130: Wat denk je van de L88’s.

      Overigens, er is niks mis met het interieur na de laatste update en helemaal met het leather wrap package. Ook dat gezeik over het meeverende exterieur. Ooit wel eens tegen de achterkant van een F430 geduwd? Ik toevallig wel en guess what? ’t Veert in! Wat een goedkope zooi, die Ferrari’s! Bij een Corvette is alles van fiberglass, CF of aluminium. Echte autoliefhebbers vinden dat revolutionair, net zoals het onderstel.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        13 januari 2012 om 22:51

        @Wessee: Misschien nog liever plastic dan metaal bij die dingen, dan veert het meestal nog lekker terug als je een keer iets raakt.

        Login om te reageren
  33. corvettez06 zegt

    14 januari 2012 om 21:39

    @donstil wat begrijp jij niet dan ? het feit dat het even snel geschreven is tussen werk door , of is dat het enigste waar jij op let?oh ja de … en de ,,, — achhh wat erg ,.begrijp je dit ook niet? heet sarcasme!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North