• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault investeert €420 mln in fabriek, nieuw vlaggenschip komt in 2014

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 januari 2012 om 16:22 – 41 Reacties

Samsung SM7


Als je vooruit wilt komen in het bedrijfsleven, dan moet je investeren. Dit is een van de gouden regels van het zakendoen. Nu weten we dat de Franse president Sarkozy er op staat dat er een nieuw Renault-vlaggenschip komt, en iedereen buigt voor Sarko (behalve Merkel), dus dat ding gaat er komen, en wel per 2014. Om dit mogelijk te maken wordt er 420 miljoen euro in de bestaande faciliteit in Douai (Frankrijk) gepompt.

De kapitaalinjectie werd bekend gemaakt door Carlos Tavarès (nee, niet die Tavares), de nummer twee van het concern na Carlos Ghosn. Het geld wordt trouwens grotendeels aangewend om de fabriek te moderniseren, aangezien er ook de volgende (vijfde) generatie Espace en Laguna van de band moeten gaan rollen.

Aangezien 2014 nog vrij ver weg is hebben we helaas nog geen beeldmateriaal van het nieuwe topmodel. Het is echter wel vrij veilig om te denken in de richting van een hedendaagse Safrane (of voor de oudere generatie: Renault 25). Hopelijk pakken ze het meteen goed aan en zetten ze een voertuig neer als de C6 van Citroën. Maar dan niet zo godsgruwelijk lelijk natuurlijk. En misschien nog wel een slagje groter.

Of de Renault erfgenamen ook nog een graantje van de opbrengsten van deze nieuwe wagen kunnen meepikken weten we niet, daarover wordt nog juridisch touwgetrokken. Een Franse auto in de hogere klasse is wel wenselijk, in het geval van Renault is het grootste dat er nu staat (sinds het verdwijnen van de Vel Satis) de Laguna. En dat past toch niet echt bij de authentieke Franse grandeur.

Foto: de SM7 van concerngenoot Samsung.

Ook interessant!

  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

carlos-tavares, espace, fabriek, laguna, Renault

Vorig bericht: « Greenpeace stalkt VW op de Autosalon van Brussel
Volgend bericht: Corvette 427 Convertible: Satans verjaardagscadeautje »

Lees Interacties

Reacties

  1. ihrte zegt

    12 januari 2012 om 16:25

    Geld mag best rollen, ook in deze tijd. 1

    Login om te reageren
  2. ytrewq zegt

    12 januari 2012 om 16:27

    zou wel leuk zijn, maar als mensen zoiets kopen denken ze volgens mij sneller aan een a8, 7 serie of s-klasse. deze renault zul je minder snel zien denk ik

    Login om te reageren
  3. tuning zegt

    12 januari 2012 om 16:34

    als ze de prijs normaal houden zullen ze met een typisch Renault ontwerp nog best wat kunnen verkopen.

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      12 januari 2012 om 16:39

      @tuning:

      Definieer ‘normaal’. Voor 60k heb je echt nog geen behoorlijke Audi A6, terwijl niemand het normaal zal vinden om zeg 70k voor een Renault af te tikken. En dan moet-ie nog groter zijn dan een C6 (of A8) ook. Lastig.

      Login om te reageren
      • tuning zegt

        12 januari 2012 om 16:45

        @Jesper: ja klopt en hun designs zijn vaak ook te ver afwijkend om een beetje aantrekkelijk over te komen op het eerste gezicht.

        Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    12 januari 2012 om 16:36

    Gruwelijke A7.

    Login om te reageren
  5. bozewolf zegt

    12 januari 2012 om 16:49

    Gezien de Fransen laatste jaren goed bezig zijn qua design ben ik zeer benieuwd wat uit de koker komt rollen.

    Login om te reageren
  6. Dimglor zegt

    12 januari 2012 om 16:58

    Je hebt ook nog altijd de Renault Latitude… Die is nog een stukje groter dan de Laguna….

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 januari 2012 om 23:21

      @Dimglor: Dacht ik ook meteen bij het lezen van “Een Franse auto in de hogere klasse is wel wenselijk, in het geval van Renault is het grootste dat er nu staat (sinds het verdwijnen van de Vel Satis) de Laguna.”

      Maar eigenlijk is die auto, op de badge na, totaal niet Frans te noemen natuurlijk…

      Niet zeer Renaultisch, en eigenlijk ook niet zeer mooi…

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2012 om 23:38

      @Dimglor: Dat klopt, maar ik had me even op de Nederlandse markt geconcentreerd. Waar je hem niet kunt krijgen.

      Login om te reageren
  7. kliko zegt

    12 januari 2012 om 16:58

    Hopelijk komt er een leuk modelletje aan.
    Maar eerst zien, en dan geloven…

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      12 januari 2012 om 17:04

      @kliko: +1 :D

      Login om te reageren
  8. Sm0keGun zegt

    12 januari 2012 om 17:12

    Grote luxe waarschijnlijk … het uiterlijk daarin tegen …

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 januari 2012 om 17:37

    De C6 lelijk noemen is natuurlijk wel een knuppel in het hoenderhok gooien Smoke… Laat ik niet teveel happen: ‘je hebt ongelijk’…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2012 om 17:58

      Wellicht. Ik vind hem echter niet te pruimen, hoe origineel hij ook mag zijn.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 januari 2012 om 23:28

      @Svenska_Aeroplan_AB: Ah ja, niet iedereen kan goeie smaak hebben…

      Login om te reageren
  10. glashelder zegt

    12 januari 2012 om 17:59

    Niet voor de Engelse markt dus……..

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    12 januari 2012 om 18:04

    En nieuwe Renault 30 is altijd welkom,of ga ik nu te lang terug in de tijd voor de meeste hier?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2012 om 18:08

      Mijn kennis uit het hoofd houdt bij de 25 op…

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 januari 2012 om 19:38

        @sir_smokalot: Dat meen je toch niet he?
        Hier een heerlijke 16

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      12 januari 2012 om 18:38

      @norge:
      Dat waren echte zuipschuiten & pokkedingen Norge; dan nog veul, veul liever een 604.
      Ok ’t was wel de eerste grote hatchback, nog voor de Rover 3500 (SD1), maar toch !

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 januari 2012 om 18:57

        @desjonnies: wij hadden toen ik nog een kleine norge was:mrgreen: een 25 GTD, was een heerlijke wagen voor de vakantie’s .

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          12 januari 2012 om 18:59

          @norge:
          Yep, heb zelf nog een C6 HdI gereden, qua reiswagens blijf ik de Fransen knettergoed vinden, niet supersnelmaar altijd comfortabel, fijne wegligging en zuunig met brandstof.

          Login om te reageren
          • norge zegt

            12 januari 2012 om 19:06

            @desjonnies: Oftewel zeer comfortabel,je zou het bijna “premium” noemen :mrgreen:

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              12 januari 2012 om 19:28

              @norge:
              De meesten hun brein, kan dat niet aan! :D

              Login om te reageren
              • norge zegt

                12 januari 2012 om 19:32

                @desjonnies: Aaah! Is dat de reden :mrgreen:

        • norge zegt

          12 januari 2012 om 19:03

          @norge: Oeps bedoelde Renault 20 GTD natuurlijk,zoals deze;

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            12 januari 2012 om 23:31

            @norge: De Renault 30 bestond ook hoor. Was gelijk aan de 20, maar luxueuzer…

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            12 januari 2012 om 23:33

            @norge: Oja, en zwaardere motor ook…

            http://www.oldtimernieuws.nl/2010/06/02/oldtimerstory-35-jaar-renault-20-en-30/

            Login om te reageren
  12. house zegt

    12 januari 2012 om 18:10

    Hopelijk komt Renault met een auto zoals deze
    http://www.automotorblog.com/wp-content/uploads/2010/04/Citroen-Metropolis-21.jpg

    Login om te reageren
  13. integraturbo zegt

    12 januari 2012 om 18:42

    Kunnen ze Alpine niet een:

    geven??

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      12 januari 2012 om 18:43

      @integraturbo: een:

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        12 januari 2012 om 18:46

        @integraturbo: shock ?

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 januari 2012 om 18:46

      @integraturbo: ha, laatst nog een tip gestuurd naar Autoblog.nl over een A310 uit de jaren ’70 die te koop staat in Duitsland.

      Login om te reageren
  14. puistepetje zegt

    12 januari 2012 om 21:29

    Kansloze exercitie, als Renault een auto van dergelijk formaat gaat uitbrengen!

    Login om te reageren
  15. KaCh1ng zegt

    13 januari 2012 om 00:45

    als VW de phaeton geen succes kon maken, kan renault het zeker niet

    Login om te reageren
  16. pier zegt

    13 januari 2012 om 00:51

    Dit zal wel weer op niets uitdraaien, de Vel Satis was echt een kansloze auto. Als je zo’n wagen tegenwoordig nog hebt moet je geld toe doen om hem in te ruilen. Laat ze eens een fraaie grote sedan bouwen van goede kwaliteit en een lekker interieur in plaats van die kille plastic hokken met digitale metertjes. Peugeot doet het overigens slim met de afmetingen van de 508, kleine tip voor Renault…

    Login om te reageren
  17. tjorque zegt

    13 januari 2012 om 07:56

    Een C6 lelijk????? Een C6 is een C6, verder kan je dat niet als mooi of lelijk omschrijven. De is gewoon een C6, zoals een DS een DS is. (hoewel ik een DS nog net iets geweldiger vind)

    Ik ben benieuwd naar wat de nieuwe renault topfransoos zal worden.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      13 januari 2012 om 18:15

      @tjorque:
      Ze bestaan nog, mensen met smaak ;)

      Login om te reageren
  18. gorre zegt

    14 januari 2012 om 12:48

    Dat de Latitude op de badge na geen Renault is , is dikke zever
    De volledige aandrijflijn , electronica , dashbord en veiligeheidssystemen zijn 100% Renault , de rest is Renault Samsung motors wat ook een onderdeel van de Renault Groep is

    Login om te reageren
  19. sandervdl zegt

    27 januari 2012 om 17:52

    doet me denken aan infineti zakelijk maar toch sportief

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North