• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zetten

Auteur: RubenPriest, gepost 3 oktober 2019 om 08:40 – 14 Reacties

Afbeelding Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zettenAfbeelding Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zettenAfbeelding Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zettenAfbeelding Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zettenAfbeelding Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zettenAfbeelding Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zettenAfbeelding Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zettenAfbeelding Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zetten

Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zetten
De Amerikaan is er klaar voor.

Na een coupé en de Convertible heeft Chevrolet nu ook het doek getrokken van de Corvette C8.R, de racevariant van de nieuwe Corvette. Met de C8 heeft de Amerikaanse autobouwer veel ‘for the first time ever’-momentjes en dat is met de C8.R ook zo. Het is immers de eerste Corvette met een middenmotor die gaat deelnemen aan professionele racekampioenschappen.

De Corvette C8.R werd tegelijk met de Convertible gepresenteerd tijdens een evenement aan het Kennedy Space Center in Cape Carnival, Florida. Die locatie is niet geheel toevallig gekozen. In deze Amerikaanse staat komt de C8.R namelijk voor het eerst in actie. De Corvette C8.R zal in januari 2020 te zien zijn tijdens de Rolex 24 op Daytona.

The C8.R is much more than just a race-tuned version of the 2020 Corvette Stingray. It’s a culmination of many years of testing and development between GM Design, Propulsion, Engineering and the Corvette Racing team. The collaboration between these teams has allowed us to take these vehicles’ performance to the next level, both on the street and the track. – Jim Campbell, Chevrolet U.S. vice president of Performance and Motorsports

Corvette Racing is al 20 jaar betrokken in de racerij. Sinds 1999 hebben ze 107 races weten te winnen. Daarmee zijn ze het succesvolste professionele Noord-Amerikaanse raceteam tot vandaag de dag. De mooiste tijden beleefde men in 2015, toen Corvette Racing in dat raceseizoen zowel de Rolex 24 op Daytona, de 12 uur van Sebring en de 24 uur van Le Mans wist te winnen: een Triple Crown.

De C8.R No. 4 raceauto heeft een nieuwe livery, geïnspireerd op de 1973 Chevrolet Aerovette and the 1959 Corvette Stingray Racer. De livery van de No. 3 car heeft een livery met een verwijzing naar de GTLM Corvettes van de afgelopen 20 jaar.

Ook interessant!

  • Corvette C8
    Corvette C8 nu al een beetje aangepast
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

c8, Chevrolet, Corvette, Racing

Vorig bericht: « Officieel: Chevrolet Corvette Stingray Convertible
Volgend bericht: BMW dropt M Performance bom op X5 (M), X6 (M) en X7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. escort77 zegt

    3 oktober 2019 om 08:53

    Geinig ding, maar niet direct herkenbaar als een Corvette. Voor mijn gevoel zijn er bij dit model net te veel vertrouwde, herkenbare design-elementen weggelaten waardoor het een fraaie maar ook anonieme sportwagen is geworden, jammer.

    Login om te reageren
    • lompey zegt

      3 oktober 2019 om 09:09

      @escort77: helemaal mee eens. Mijn reactie zou zijn. Gave bak maar geen corvette

      Login om te reageren
    • Ruudy48 zegt

      3 oktober 2019 om 09:29

      @escort77: Eens, een Ferrari-badge erop en ik had het ook geloofd.

      Login om te reageren
  2. av_diver zegt

    3 oktober 2019 om 08:58

    Geen ‘swan-neck’ risers voor de spoiler??

    Van voor en achter wel een Corvette, zij-aanzicht minder herkenbaar.

    Login om te reageren
  3. mrgnex zegt

    3 oktober 2019 om 09:34

    Zo klopt ie wel! Foto 4 ziet er nog wat vreemd uit maar ik denk dat dat meer de hoek van de camera is. Als ze hier nou maar een straat versie van maken..

    Login om te reageren
  4. Volvo_440_turbo zegt

    3 oktober 2019 om 09:44

    De Amerikaanse bedrijfscultuur kennende bedoelt men met jaren testen wellicht een uurtje per dag eraan werken en voor de rest koffiepauze nemen in de bar in een dorp een uur rijden van de ’testfaciliteit’. En neen, ik ben niet met een slecht been uit mijn bed gestapt, mijn broer heeft vaak genoeg Amerikanen proberen te leren werken, tevergeefs met ontslagen tot gevolg…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 oktober 2019 om 10:11

      @volvo_440_turbo: Amerikanen zijn rare jongens met heel rare gewoontes, maar volgens mij zijn ze niet lui.

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        3 oktober 2019 om 10:35

        @dutchdriftking: Het zal waarschijnlijk wel van streek tot streek afhangen, zoals hier in België met Vlaanderen en Wallonië, Ik weet dat ze mijn broer met zijn tijdelijke job als bedrijfsrevisor alvast niet graag zagen komen.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          3 oktober 2019 om 10:59

          @volvo_440_turbo: Wanneer je moet gaan snijden om kosten te besparen doet dat inderdaad altijd zeer. Wanneer ik begintijden van diensten een uurtje eerder of later zet dan levert dit ook altijd flink wat gezeur op.

          Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      3 oktober 2019 om 10:19

      @volvo_440_turbo: Net ontbijt gehad, wel fijn dat de Amerikanen hier zo hard hebben aan gewerkt, kudos!

      Login om te reageren
  5. brammetjedeb zegt

    3 oktober 2019 om 12:50

    Godsgruwelijk dik in circuit uitvoering!

    Login om te reageren
  6. poes zegt

    3 oktober 2019 om 14:08

    Ja, in circuit uitvoering is het wel een gave bak. Lijkt me bijna alsof ze ‘em zo’n ontworpen hebben en daarna pas geprobeerd hebben ook een straat uitvoering te maken…

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      3 oktober 2019 om 20:35

      @poes: Eigenlijk het truukje van de Ford GT gekopieerd dus, maar die straatversie was wel bloedmooi.

      Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    3 oktober 2019 om 20:50

    Gave livery van nr. 4, staat ‘m goed ??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North