• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Chevrolet Corvette Stingray Convertible

Auteur: RubenPriest, gepost 3 oktober 2019 om 07:41 – 44 Reacties

Afbeelding Officieel: Chevrolet Corvette Stingray ConvertibleAfbeelding Officieel: Chevrolet Corvette Stingray ConvertibleAfbeelding Officieel: Chevrolet Corvette Stingray ConvertibleAfbeelding Officieel: Chevrolet Corvette Stingray ConvertibleAfbeelding Officieel: Chevrolet Corvette Stingray ConvertibleAfbeelding Officieel: Chevrolet Corvette Stingray ConvertibleAfbeelding Officieel: Chevrolet Corvette Stingray ConvertibleAfbeelding Officieel: Chevrolet Corvette Stingray Convertible

C8
Het dak gaat open voor de nieuwe Corvette.

Ruim twee maanden na de onthulling van de nieuwe Corvette C8, presenteert Chevrolet nu de open variant van de nieuwste Corvette. Dit is de Chevrolet Corvette Stingray Convertible. De open Corvette verbergt zijn hardtop (voor het eerst een hardtop!) in de auto, terwijl er qua bagageruimte nog steeds twee golfclubs kunnen worden meegenomen. Dit laatste heeft de autobouwer voor elkaar gekregen omdat met het ontwerp van de auto al sterk rekening is gehouden dat er een Convertible zou komen.

Het dak kan elektrisch geopend of gesloten worden tot een snelheid van 30 mph (48 km/u). Het gehele proces duurt 16 seconden. Het daksysteem bestaat uit zes kleine elektromotoren die het mechanisme in werking stellen. Dit is anders in vergelijking met voorgaande modellen, die gebruik maakten van een hydraulisch systeem. Volgens Corvette moet dit nieuwe systeem betrouwbaarder zijn.

De Corvette Stingray Convertible komt met een aparte achterruit die los bediend kan worden. Bijvoorbeeld als je het dak dicht wil laten, maar de achterruit naar beneden zodat je het geluid van de middenmotor beter kunt horen.

Aan het basisrecept is niets veranderd. Nog steeds is een natuurlijk ademende 6.2-liter LT2 V8 verantwoordelijk voor 490 pk en 637 Nm koppel, gekoppeld aan een achttraps automaat. De nieuwe Chevrolet Corvette Stingray Convertible gaat in het eerste kwartaal van 2020 in productie. De prijs voor een Convertible ligt in de Verenigde Staten 7.500 dollar hoger in vergelijking met de coupé. De coupé is er vanaf 59.995 dollar.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Chevrolet, Convertible, Corvette, Stingray

Vorig bericht: « SEAT bedient de mensen die niet kunnen kiezen
Volgend bericht: Corvette C8.R gaat zijn tanden in Europese racers zetten »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    3 oktober 2019 om 07:45

    Geen glasplaat boven de motor? Jammer!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 oktober 2019 om 08:43

      @ericc: Dat is bijna nooit zo bij cabriolets. Ook bij Lamborghini en Ferrari moet deze vaak het veld ruimen voor het klapdak.

      Login om te reageren
  2. kevin82 zegt

    3 oktober 2019 om 07:51

    Super gaaf ding (dak lijkt beetje op Mclaren) en helemaal voor dit geld.. helaas leven wij in NL waardoor de auto onbetaalbaar wordt en er andere auto’s in de hogere prijsklasse opeens in dezelfde prijsklasse zitten ?

    Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      3 oktober 2019 om 09:20

      @kevin82: deze corvette is echt een serieuze reden om naar USA te verhuizen. En dat terwijl ik niet eens iets heb met Amerikaanse autos

      Login om te reageren
    • poes zegt

      3 oktober 2019 om 14:13

      @kevin82: staat je daar niet op blind hoor. Ja in de VS is het een stuk goedkoper, maar niet zoveel als je denkt. Over de Amerikaanse prijzen is nog geen BTW geheven (verschilt per staat) en de basis uitvoering Corvette is niet de basis uitvoering zoals wij diëten hier kennen. Een vergelijkbare uitvoering is ook in de VS een stuk duurder.

      Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        3 oktober 2019 om 14:50

        @poes: Is maar rond 6% geen bpm , komt hier op neer dat deze Vette in NL (en vaak alle dikke USA cars ivm CO2 ) 3x !!! Duurder zijn als hier. Vriend importeerde pas nog nr NL Mustang GT 350 R … 220.000 euries

        Login om te reageren
  3. chriscross zegt

    3 oktober 2019 om 07:58

    Ben normaliter niet echt een fan van Corvette maar dit is wel lekker

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    3 oktober 2019 om 08:14

    60k dollar voor een 490pk coupé in de US of A… Daar heb je hier een een ‘premium’ crossover met 130pk voor.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      3 oktober 2019 om 09:13

      @cossiekiller: dat is voor ons autoliefhebbers erg jammer, maar andere dingen zijn daar weer veel duurder en onzekerder dan hier kan ik uit ervaring vertellen..

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 oktober 2019 om 09:41

        @punicaoase: in de vs hebben mensen over het algemeen wel veel meer koopkracht. Dat is uiteindelijk waar het om gaat. Uiteraard is dat wel totdat ze een keertje ziek worden…

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          3 oktober 2019 om 11:31

          @lekbak: dat is waar, maar dat verschil is niet heel groot dacht ik (5/6K)..

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            3 oktober 2019 om 13:40

            @punicaoase: 5/6k extra koopkracht vind ik nogal wat. Daar kan je heel veel leuke dingen voor doen…

            Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        3 oktober 2019 om 14:54

        @punicaoase: Huizen en land zijn hier ook veeeeel goedkoper .. dus ik betaal graag zelf mijn ziektekosten premie. Uit eten is ook veel goedkoper trouwens en benzine voor onze petrolheads ook niet onbelangrijk :))

        Login om te reageren
        • 8cylinder zegt

          3 oktober 2019 om 15:10

          @robusa: Tjah als je geen reet om het klimaat geeft is de VS inderdaad het beloofde land.

          Login om te reageren
          • RobUSA zegt

            3 oktober 2019 om 19:40

            @8cylinder: lol @8cylinder maar het gaat prima hier met het klimaat , China/Afrika/Zuid Amerika/India enz daar liggen de echte problemen.

            Login om te reageren
  5. rob636 zegt

    3 oktober 2019 om 08:18

    Dus, mag het nu eigenlijk ook een Spyder genoemd worden? Hoe zit het eigenlijk met al die termen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 oktober 2019 om 13:16

      @rob636: in een tijd dat een coupe 4 deuren kan hebben mag je dit ook een midi-mpv noemen.

      Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    3 oktober 2019 om 08:20

    Vind het toch jammer dat ze zijn gegaan voor een Corvette met middenmotor achter de bestuurder… De klassieke lay-out was toch typisch Corvette? Vind de auto dan ook totaal niet mooi. Mja, voor 60.000 dollar heb je wel een kanon van een wagen.

    Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      3 oktober 2019 om 08:29

      @viezefreddyw: Het is jammer dat ze het beestje dezelfde naam hebben gegeven want het is inderdaad een te groot verschil met vorige modellen. Maar toch mag er ook geklapt worden, een auto als deze, eigenlijk een volbloed supersportauto, die zich kan meten met veel duurdere merken, voor 60k$, ikvinetknap

      Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      3 oktober 2019 om 12:56

      @viezefreddyw: Als fan van Corvettes ben ik het met je eens, die mij maar een ‘goeie ouwe’ C6 ZR1

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      3 oktober 2019 om 14:56

      @viezefreddyw: Eens maar ze wilde zich tussen de grote super cars mengen/verslaan dus ze moesten wel.

      Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    3 oktober 2019 om 08:21

    Geniaal apparaat

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    3 oktober 2019 om 08:43

    Blijft toch een heerlijk ding!

    Login om te reageren
  9. PunicaOase zegt

    3 oktober 2019 om 09:12

    Kan maar niet wennen aan het design van deze generatie.

    Login om te reageren
  10. v10m5 zegt

    3 oktober 2019 om 09:25

    Lijkt wel een kitcar op basis van een Ferrari 360 Modena?

    Login om te reageren
  11. galverink zegt

    3 oktober 2019 om 09:29

    De Corvette C7 is niet gekeurd voor WLTP, wat ook niet zo raar is omdat de productie toch uitliep.

    Maar heeft GM eigenlijk al bevestigd dat deze 6,2 liter V8 alsnog een partikelfilter krijgt? Zonder die aanpassingen komt de C8 niet naar de EU.

    Login om te reageren
  12. Volvo_440_turbo zegt

    3 oktober 2019 om 09:33

    Net zoals de Supra is deze auto onrespectvol voor tradities, ik merk het wel vaker in mijn professioneel leven waar ik bijv. vaker met jongeren in het management te maken heb.

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      3 oktober 2019 om 09:36

      @Volvo_440_turbo: zo, moest je weer ff je gal spuwen..?

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        3 oktober 2019 om 09:49

        @jules713: en het deed nog deugd ook om eens goed de waarheid te kunnen spreken!

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 oktober 2019 om 09:59

      @volvo_440_turbo: Ik neem aan dat u Sinterklaas van beroep bent en niet blij bent met de nieuwe generatie pieten?

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        3 oktober 2019 om 10:30

        @edge: Je zit in de juiste richting, in 1 van mijn 2 jobs moet ik alvast dagelijks Sinterklaas spelen of ik krijg problemen met mijn flowerpowergeneratie + jonge linksdenkende bazen. De studenten zouden anders getraumatiseerd raken. Gevolg: ik krijg dergelijke studenten in mijn zaak als stagiair en je kan er niets mee aanvangen. Sommigen onder hen gaan verder in de autotechniek…

        Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      3 oktober 2019 om 10:45

      @Volvo_440_turbo: ik snap je punt, maar teveel respect voor tradities kan vooruitgang afremmen. Als de oude garde niet aan de jonkies kan uitleggen waarom het oude beter is, dan hebben de jonkies waarschijnlijk een punt.

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      3 oktober 2019 om 14:57

      @volvo_440_turbo: De Vette zal gelukkig nooit een bmw motortje krijgen ! Ok ok I know deze was makkelijk. ;))

      Login om te reageren
  13. jules713 zegt

    3 oktober 2019 om 09:34

    Leuk speelgoed!

    Login om te reageren
  14. lekbak zegt

    3 oktober 2019 om 09:44

    Het mag dan een hele snelle wagen zijn voor relatief weinig geld, ik vind het maar niks. Persoonlijk vind ik een auto met lange motorkap en de motor voor de bestuurder veel mooier om te zien dan met de motor achter de bestuurder. En het visuele is toch zeker zo belangrijk als de prestaties.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      3 oktober 2019 om 10:06

      @lekbak: ik vind ‘m ook niks. Qua design niet en qua merknaam niet. Had dan een nieuw model geïntroduceerd en de Corvette met rust gelaten. Maar mss komen is ze er nog op terug.

      Login om te reageren
  15. Edge zegt

    3 oktober 2019 om 09:57

    Ik ben echt héél benieuwd naar de nieuwe Corvette in het echt. Op de persfoto’s van zowel de coupé als de cabriolet klopt het niet helemaal in mijn ogen. De auto oogt wat te smal, te hoog en lijkt wat hoog op de poten te staan, terwijl de Corvette juist laag en breed moet zijn. De C8.R heeft dat beetje extra body in de breedte wél en lijkt veel meer op de wagen zoals ik hem zou willen zien dan de Stingray en Convertible

    Login om te reageren
    • kminne zegt

      3 oktober 2019 om 10:09

      @edge: Dat komt door de velgen, die zijn totaal verkeerd gekozen. Met een iets ander design en een lagere ET waarde verdwijnt dat probleem als sneeuw voor de zon.

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      3 oktober 2019 om 15:00

      @edge: Eens, div youtubers zeggen dat hij veel beter in het echt is, gelukkig krijgt mijn dealer er hier 1 over 3 weken en kan ik ff kijken, keep you posted.

      Login om te reageren
  16. 1000bochten zegt

    3 oktober 2019 om 09:59

    Heeft er al iemand met een groen/rood brilletje naar de foto’s gekeken? Lijkt erop dat er een aantal 3D foto’s bij zitten. Mijn 1-euro-bioscoop-brilletje met heldere glazen liet het scherm niet tot leven komen, maar een ouderwetse groen/rood bril wellicht wel.

    Login om te reageren
  17. kminne zegt

    3 oktober 2019 om 10:07

    Kijk BMW, Mercedes en al die andere prutsers met achterhaalde armetierige tentdaken, ZO maak je een moderne cabriolet. Alsof de C8 al niet spectaculair genoeg was, nu is hij helemaal af.

    Login om te reageren
  18. jorden zegt

    3 oktober 2019 om 11:20

    Drank in de horeca is verschrikkelijk duur in de VS. Kies maar :p

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      3 oktober 2019 om 14:46

      @jorden: Valt best mee ik kom net terug .. hik.. burp .. $8-10 vr mix is toch ni duur ?

      Login om te reageren
  19. Onehp zegt

    3 oktober 2019 om 12:27

    “qua bagageruimte nog steeds twee golfclubs kunnen worden meegenomen.”

    Dat is dan wel enorm ruim. 2 liter heel smalle bagageruimte…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North