Officieel: Chevrolet Corvette Stingray Convertible

Auteur: , 44 Reacties

Het dak gaat open voor de nieuwe Corvette.

Ruim twee maanden na de onthulling van de nieuwe Corvette C8, presenteert Chevrolet nu de open variant van de nieuwste Corvette. Dit is de Chevrolet Corvette Stingray Convertible. De open Corvette verbergt zijn hardtop (voor het eerst een hardtop!) in de auto, terwijl er qua bagageruimte nog steeds twee golfclubs kunnen worden meegenomen. Dit laatste heeft de autobouwer voor elkaar gekregen omdat met het ontwerp van de auto al sterk rekening is gehouden dat er een Convertible zou komen.

Het dak kan elektrisch geopend of gesloten worden tot een snelheid van 30 mph (48 km/u). Het gehele proces duurt 16 seconden. Het daksysteem bestaat uit zes kleine elektromotoren die het mechanisme in werking stellen. Dit is anders in vergelijking met voorgaande modellen, die gebruik maakten van een hydraulisch systeem. Volgens Corvette moet dit nieuwe systeem betrouwbaarder zijn.

De Corvette Stingray Convertible komt met een aparte achterruit die los bediend kan worden. Bijvoorbeeld als je het dak dicht wil laten, maar de achterruit naar beneden zodat je het geluid van de middenmotor beter kunt horen.

Aan het basisrecept is niets veranderd. Nog steeds is een natuurlijk ademende 6.2-liter LT2 V8 verantwoordelijk voor 490 pk en 637 Nm koppel, gekoppeld aan een achttraps automaat. De nieuwe Chevrolet Corvette Stingray Convertible gaat in het eerste kwartaal van 2020 in productie. De prijs voor een Convertible ligt in de Verenigde Staten 7.500 dollar hoger in vergelijking met de coupé. De coupé is er vanaf 59.995 dollar.



44 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Geen glasplaat boven de motor? Jammer!
@ericc: Dat is bijna nooit zo bij cabriolets. Ook bij Lamborghini en Ferrari moet deze vaak het veld ruimen voor het klapdak.
Super gaaf ding (dak lijkt beetje op Mclaren) en helemaal voor dit geld.. helaas leven wij in NL waardoor de auto onbetaalbaar wordt en er andere auto’s in de hogere prijsklasse opeens in dezelfde prijsklasse zitten 😥
via Android app
@kevin82: deze corvette is echt een serieuze reden om naar USA te verhuizen. En dat terwijl ik niet eens iets heb met Amerikaanse autos
@kevin82: staat je daar niet op blind hoor. Ja in de VS is het een stuk goedkoper, maar niet zoveel als je denkt. Over de Amerikaanse prijzen is nog geen BTW geheven (verschilt per staat) en de basis uitvoering Corvette is niet de basis uitvoering zoals wij diëten hier kennen. Een vergelijkbare uitvoering is ook in de VS een stuk duurder.
@poes: Is maar rond 6% geen bpm , komt hier op neer dat deze Vette in NL (en vaak alle dikke USA cars ivm CO2 ) 3x !!! Duurder zijn als hier. Vriend importeerde pas nog nr NL Mustang GT 350 R … 220.000 euries
Ben normaliter niet echt een fan van Corvette maar dit is wel lekker
60k dollar voor een 490pk coupé in de US of A… Daar heb je hier een een ‘premium’ crossover met 130pk voor.
@cossiekiller: dat is voor ons autoliefhebbers erg jammer, maar andere dingen zijn daar weer veel duurder en onzekerder dan hier kan ik uit ervaring vertellen..
@punicaoase: in de vs hebben mensen over het algemeen wel veel meer koopkracht. Dat is uiteindelijk waar het om gaat. Uiteraard is dat wel totdat ze een keertje ziek worden…
@lekbak: dat is waar, maar dat verschil is niet heel groot dacht ik (5/6K)..
@punicaoase: 5/6k extra koopkracht vind ik nogal wat. Daar kan je heel veel leuke dingen voor doen…
@punicaoase: Huizen en land zijn hier ook veeeeel goedkoper .. dus ik betaal graag zelf mijn ziektekosten premie. Uit eten is ook veel goedkoper trouwens en benzine voor onze petrolheads ook niet onbelangrijk :))
@robusa: Tjah als je geen reet om het klimaat geeft is de VS inderdaad het beloofde land.
@8cylinder: lol @8cylinder maar het gaat prima hier met het klimaat , China/Afrika/Zuid Amerika/India enz daar liggen de echte problemen.
Dus, mag het nu eigenlijk ook een Spyder genoemd worden? Hoe zit het eigenlijk met al die termen?
@rob636: in een tijd dat een coupe 4 deuren kan hebben mag je dit ook een midi-mpv noemen.
Vind het toch jammer dat ze zijn gegaan voor een Corvette met middenmotor achter de bestuurder… De klassieke lay-out was toch typisch Corvette? Vind de auto dan ook totaal niet mooi. Mja, voor 60.000 dollar heb je wel een kanon van een wagen.
@viezefreddyw: Het is jammer dat ze het beestje dezelfde naam hebben gegeven want het is inderdaad een te groot verschil met vorige modellen. Maar toch mag er ook geklapt worden, een auto als deze, eigenlijk een volbloed supersportauto, die zich kan meten met veel duurdere merken, voor 60k$, ikvinetknap
@viezefreddyw: Als fan van Corvettes ben ik het met je eens, die mij maar een ‘goeie ouwe’ C6 ZR1
@viezefreddyw: Eens maar ze wilde zich tussen de grote super cars mengen/verslaan dus ze moesten wel.
Geniaal apparaat
Blijft toch een heerlijk ding!
Kan maar niet wennen aan het design van deze generatie.
Lijkt wel een kitcar op basis van een Ferrari 360 Modena🙄
De Corvette C7 is niet gekeurd voor WLTP, wat ook niet zo raar is omdat de productie toch uitliep.

Maar heeft GM eigenlijk al bevestigd dat deze 6,2 liter V8 alsnog een partikelfilter krijgt? Zonder die aanpassingen komt de C8 niet naar de EU.
Net zoals de Supra is deze auto onrespectvol voor tradities, ik merk het wel vaker in mijn professioneel leven waar ik bijv. vaker met jongeren in het management te maken heb.
@Volvo_440_turbo: zo, moest je weer ff je gal spuwen..?
@jules713: en het deed nog deugd ook om eens goed de waarheid te kunnen spreken!
@volvo_440_turbo: Ik neem aan dat u Sinterklaas van beroep bent en niet blij bent met de nieuwe generatie pieten?
@edge: Je zit in de juiste richting, in 1 van mijn 2 jobs moet ik alvast dagelijks Sinterklaas spelen of ik krijg problemen met mijn flowerpowergeneratie + jonge linksdenkende bazen. De studenten zouden anders getraumatiseerd raken. Gevolg: ik krijg dergelijke studenten in mijn zaak als stagiair en je kan er niets mee aanvangen. Sommigen onder hen gaan verder in de autotechniek…
@Volvo_440_turbo: ik snap je punt, maar teveel respect voor tradities kan vooruitgang afremmen. Als de oude garde niet aan de jonkies kan uitleggen waarom het oude beter is, dan hebben de jonkies waarschijnlijk een punt.
@volvo_440_turbo: De Vette zal gelukkig nooit een bmw motortje krijgen ! Ok ok I know deze was makkelijk. ;))
Leuk speelgoed!
Het mag dan een hele snelle wagen zijn voor relatief weinig geld, ik vind het maar niks. Persoonlijk vind ik een auto met lange motorkap en de motor voor de bestuurder veel mooier om te zien dan met de motor achter de bestuurder. En het visuele is toch zeker zo belangrijk als de prestaties.
@lekbak: ik vind ‘m ook niks. Qua design niet en qua merknaam niet. Had dan een nieuw model geïntroduceerd en de Corvette met rust gelaten. Maar mss komen is ze er nog op terug.
Ik ben echt héél benieuwd naar de nieuwe Corvette in het echt. Op de persfoto’s van zowel de coupé als de cabriolet klopt het niet helemaal in mijn ogen. De auto oogt wat te smal, te hoog en lijkt wat hoog op de poten te staan, terwijl de Corvette juist laag en breed moet zijn. De C8.R heeft dat beetje extra body in de breedte wél en lijkt veel meer op de wagen zoals ik hem zou willen zien dan de Stingray en Convertible
@edge: Dat komt door de velgen, die zijn totaal verkeerd gekozen. Met een iets ander design en een lagere ET waarde verdwijnt dat probleem als sneeuw voor de zon.
@edge: Eens, div youtubers zeggen dat hij veel beter in het echt is, gelukkig krijgt mijn dealer er hier 1 over 3 weken en kan ik ff kijken, keep you posted.
Heeft er al iemand met een groen/rood brilletje naar de foto’s gekeken? Lijkt erop dat er een aantal 3D foto’s bij zitten. Mijn 1-euro-bioscoop-brilletje met heldere glazen liet het scherm niet tot leven komen, maar een ouderwetse groen/rood bril wellicht wel.
Kijk BMW, Mercedes en al die andere prutsers met achterhaalde armetierige tentdaken, ZO maak je een moderne cabriolet. Alsof de C8 al niet spectaculair genoeg was, nu is hij helemaal af.
Drank in de horeca is verschrikkelijk duur in de VS. Kies maar :p
@jorden: Valt best mee ik kom net terug .. hik.. burp .. $8-10 vr mix is toch ni duur ?
“qua bagageruimte nog steeds twee golfclubs kunnen worden meegenomen.”

Dat is dan wel enorm ruim. 2 liter heel smalle bagageruimte…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).