• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S600 heeft een 6.0 V12

Auteur: ricardo, gepost 13 januari 2014 om 17:50 – 32 Reacties

Afbeelding Mercedes S600 heeft een 6.0 V12Afbeelding Mercedes S600 heeft een 6.0 V12Afbeelding Mercedes S600 heeft een 6.0 V12Afbeelding Mercedes S600 heeft een 6.0 V12Afbeelding Mercedes S600 heeft een 6.0 V12Afbeelding Mercedes S600 heeft een 6.0 V12Afbeelding Mercedes S600 heeft een 6.0 V12

Mercedes S600
Voor de directietoppers die neerkijken op het plebs in AMG-spul is er nu de S600. Enorm veel beenruimte en enorm veel koppel tegen een enorme prijs.

De op voorhand uitgelekte specs blijken te kloppen: de V12-biturbomotor geeft 530 pk af en de cilinderinhoud steeg van 5.513 naar 5.980 cm3. Daarmee wordt de nieuwe S600 een van die zeldzame Mercedessen waar de type-aanduiding zowaar overeenkomt met de motorinhoud. Het koppel bedraagt maximaal 830 Nm en komt al vrij vanaf 1.900 tpm. Opvallend is dat deze motor twee inlaatkleppen en een uitlaatklep (driekleppentechniek) heeft.

De 5,24 meter lange Benz komt standaard met het LED Intelligent Light System, Magic body Control met Road Surface Scan en het rijassistentpakket Plus standaard.

Vingerafdruk

In het interieur kunnen alle functies van de head unit via de optionele touchpad per vingerdruk worden bediend. Alle relevante info kan via het -eveneens optionele- head-up display meteen in je blikveld worden gegooid en geeft je info over de snelheid, de maximumsnelheid en navigatie-aanwijzingen.

Het interieur van de Mercedes S600

Autonoom remmen

Naast de adaptieve remassistent, die vanaf 7 km/u voor je remt, heeft dit systeem nog een extra functie: bij “aanhoudend botsgevaar” en uitblijven van een reactie van de bestuurder kan de S600 zelf het anker uitgooien, tot een snelheidje van 200 km/u. Tot een snelheid van 50 km/u remt ‘ie ook voor stilstaande auto’s.

Op uiterlijk gebied herken je hem naast de S600-badge aan de V12-opsschriften her en der en de unieke grille met drie dubbele horizontale spijlen. Wat ‘ie gaat kosten is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2014, Mercedes, s-klasse, s600, w222

Vorig bericht: « Corvette toont ons de Z06 en C7.R
Volgend bericht: Zo werkt het dak van de Porsche 911 Targa »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    13 januari 2014 om 18:02

    Heeel veel koppel, heeeel veel auto en een heeeele hoge prijs. En dan doodleuk aangeven dat deze onbekend is.
    Dat is toch het enige wat je wil weten bij dit soort auto’s.

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      13 januari 2014 om 18:06

      @BmwMPower: De mensen die dit kunnen kopen weten dat wel zonder dat er een prijs bij staat.

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        13 januari 2014 om 18:08

        @towi1989: True, maar Jan Modaal zou het wel willen weten.

        Login om te reageren
        • china zegt

          13 januari 2014 om 18:49

          @BmwMPower: zal wel een verhoging zijn tussen de 5-10% (voor belastingen), afhankelijk van welke opties bij het nieuwe model standaard worden. Dit geldt meestal voor de meeste nieuwe modellen van MB.

          Login om te reageren
        • Benny_Weisz zegt

          13 januari 2014 om 19:02

          @BmwMPower:
          “If you really need to know much it costs, it’s because you probably can’t afford it!”

          Login om te reageren
  2. krokant zegt

    13 januari 2014 om 18:13

    Mooi, een gewaagde concurrent voor de 760Li. Als BMW-fanaat moet ik toch heel eerlijk bekennen dat ik de S600 net een stukje bescheidener vind, en daarmee een stukje mooier. Ook doet hij wat minder aan als enorm slagschip in tegenstelling tot de 760Li.

    Login om te reageren
  3. jensgib zegt

    13 januari 2014 om 18:15

    Vet :)

    Login om te reageren
  4. Captain zegt

    13 januari 2014 om 18:18

    “Opvallend is dat deze motor twee inlaatkleppen en een uitlaatklep (driekleppentechniek) heeft.”

    Ik ben geen garagist of dergelijke, maar zijn 3 kleppen per cilinder dan zo speciaal? Ik dacht dat dat zelfs de huidige standaard was (maar wat weet ik er ook van)

    Login om te reageren
    • ivofga zegt

      13 januari 2014 om 18:23

      @Captain: nou de huidige techniek is meestal 4 kleppen per cilinder. Twee inlaatkleppen en twee uitlaatkleppen. VAG heeft een tijd 5 kleppen per cilinder gehad

      Login om te reageren
    • mout zegt

      13 januari 2014 om 19:45

      @Captain: Ik had ooit auto’s met 3-kleppen techniek: XM TD12. Wel jammer dat die 8 van deze 12 cilinders miste ;-)
      Die motor werd ook in een paar andere versies en carrosserieën geleverd, maar of er ook veel echt andere motoren zijn met driekleppentechniek, dat weet ik zo niet.

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      13 januari 2014 om 19:46

      @Captain:
      dit is inderdaad niets bijzonders, bijv. de Toyota Corolla uit 1987 had dit ook al:

      (nu ging het hier om een 1.3 met 75 pk, maar da’s een detail ;-)

      Login om te reageren
      • hamerhaai zegt

        14 januari 2014 om 10:23

        @escort77: Er wordt ook niet gesproken over bijzonder, maar opvallend. Dat is iets anders.

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        14 januari 2014 om 19:07

        @escort77: Het is zeker bijzonder, omdat iedereen al jarenlang gebruik maakt van 4 kleppen per cilinder, en er algemeen van uit wordt gegaan, dat meer kleppen per cilinder beter is, en het dus eerder een downgrade lijkt, dan een upgrade.

        Login om te reageren
    • rubend zegt

      13 januari 2014 om 21:29

      @Captain: Mercedes maakt al jaren en jaren gebruik van het 3 kleppen per cilinder concept.

      Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      14 januari 2014 om 11:02

      @Captain: Teken maar een cirkel en probeer een zo groot mogelijk oppervlak te bedekken met 3 of 4 kleppen. Je zult zien dat 2 kleinere en een grote helemaal geen gekke oplossing is

      Login om te reageren
  5. martinh zegt

    13 januari 2014 om 18:22

    Audi a8 velgen?

    Login om te reageren
  6. fconderkantlat zegt

    13 januari 2014 om 18:28

    titel is niets nieuws…

    Login om te reageren
    • 545e60 zegt

      13 januari 2014 om 18:53

      @arashrsf: het is toch nieuw dat de s600 een 6.0 v12 heeft. De vorige had namelijk een 5.5

      Login om te reageren
      • fconderkantlat zegt

        14 januari 2014 om 07:06

        @545e60: my bad !

        Login om te reageren
  7. mclarenf1lm zegt

    13 januari 2014 om 18:29

    Mercedes is de laatste tijd goed bezig in mijn ogen, mooi design, jammer dat je de dikke S klasses bijna nooit in Nederland tegen komt.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      14 januari 2014 om 02:44

      @mclarenf1lm: Dat komt omdat Nederlanders bescheiden zijn. Een S-klasse is sowieso schaars in Nederland, een V8+ al helemaal.

      Login om te reageren
  8. faalhaas zegt

    13 januari 2014 om 18:37

    Maar haalt ie ook de vlekken van je scherm, nadat je met je vieze vettengels aan het display hebt gezeten?
    Das natuurlijk het belangrijkste als S600 rijder.

    Login om te reageren
    • mistertie zegt

      13 januari 2014 om 18:56

      @faalhaas: “In het interieur kunnen alle functies van de head unit via de optionele touchpad per vingerdruk worden bediend.” Denk dus niet dat je veel aan het display moet zitten met je vieze vetvingers…

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        13 januari 2014 om 20:09

        @mistertie: lekker boeiend dat er wat vingerafdrukken op je touchpad zitten..?

        Login om te reageren
    • 545e60 zegt

      13 januari 2014 om 19:43

      @faalhaas: waarom zou je met je vingers aan het display zitten?

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        13 januari 2014 om 19:48

        @545e60: geen idee, maar als jij het aan mijn collega’s duidelijk kunt maken dan ben ik je eeuwig dankbaar!

        Login om te reageren
  9. rdbr zegt

    13 januari 2014 om 18:43

    wat zijn die radarsystemen toch ontsierend in de grille (hoewel mooier weggewerkt dan bij Volvo, die hebben allemaal zo’n steenpuist in de grille)

    Jammer dat ontwerpers er nog niet echt raad mee weten. Wellicht moet deze nieuwe technologie ook eens tot een herontwerp van grilles leiden?

    Login om te reageren
    • Captain zegt

      13 januari 2014 om 18:49

      @rdbr: Bij bmw en vw zit dat onderaan in de bumper (die radars zijn bolvormig) Dat vind ik een mooiere oplossing, maar bij deze S-klasse zit er ook nog een frontcamera verstopt in de module, dat moet hoog genoeg geplaatst zijn.

      Login om te reageren
  10. mainmo zegt

    13 januari 2014 om 18:52

    Hoe mooi de AMG ook is, deze auto hoor je eigenlijk als deze versie te kopen.

    Login om te reageren
  11. fireandice zegt

    13 januari 2014 om 19:08

    Zeg nou zelf MP Rutten een verbetering of niet??????? Mercedes heeft alvast uw functie op het kenteken gezet, kunt u binnenkort de belastingen weer een tandje extra opschroeven.

    Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    13 januari 2014 om 20:35

    Das beste oder nichts. De nieuwe S-klasse is weer de benchmark in zijn klasse. Niet teveel uiterlijk vertoon, maar elegante lijnen. Een mooi contrast met het interieur dat een stuk minder bescheiden is en één en al luxe uitstraalt.

    Login om te reageren
  13. 3246cm252kw zegt

    14 januari 2014 om 22:31

    Verschrikkelijk dikke limo geworden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North