• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: Chevrolet Corvette Z06

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 januari 2014 om 09:32 – 66 Reacties

Afbeelding Gelekt: Chevrolet Corvette Z06Afbeelding Gelekt: Chevrolet Corvette Z06Afbeelding Gelekt: Chevrolet Corvette Z06

Are you giving me spoiler-lip, boy?
De Chevrolet-designers hebben zich duidelijk niet ingehouden bij het maken van de Z06. Goedemorgen, wat een dik apparaat.

Op een haartje na bleef het bij teasers en specs, maar helaas voor Chevy, vlak voor de aftrap van de Detroit Motor Show is het deksel er dan toch af, en kan de wereld genieten van de C7 Corvette Z06, met de Camaro het enige type Chevy dat ook de tweede helft van het decennium nog in Europa verkocht zal worden.

Eerste indruk? Ik vind hem eerlijk gezegd een beetje té ogen, vooral met de carbon spoilerlip die helemaal tot aan de wielkasten doorloopt, en het ingezette zwarte stuk motorkap (toch iets minder subtiel dan het plexiglas in de ZR1 bijvoorbeeld). Bovendien: als Chevrolet zelf al allemaal carbon skirts en dergelijke op een auto plakt, wat moeten de tuners dan nog doen?

Maar goed, dit zijn de eerste renders, met mooie duistere lichtval, laten we eens kijken hoe de 2015 (ja, dat kan in Amerika) Corvette C7 Z06 er in het echt uitziet.

In tegenstelling tot zijn voorganger wordt de Z06 drukgevuld; via een supercharger die, naar we vermoeden, op het nieuwe LT1-blok is geschroefd, wordt 628 pk en 882 Nm op het asfalt losgelaten. Totdat de officiële specs los zijn zou ik zeggen: geniet van de foto’s.

Met dank aan DinoBreezy voor de tip!

Ook interessant!

  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

c7, Chevrolet, Corvette, detroit-2014, geel, z06

Vorig bericht: « Tien bijzondere Nederlandse Lancia’s
Volgend bericht: Audi allroad shooting brake: hybride met lekker ronde kont »

Lees Interacties

Reacties

  1. johannes79 zegt

    12 januari 2014 om 09:34

    Amerikanen en design gaan niet samen.

    Login om te reageren
  2. volvov70 zegt

    12 januari 2014 om 09:35

    Al heeft een Corvette een carbon-kin, het is en blijft een plastic ding.

    Login om te reageren
    • jaguarjunk zegt

      12 januari 2014 om 10:10

      @volvov70: en al heeft een Vette en carbon kap, het is en blijft een grote grap

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      12 januari 2014 om 10:41

      @volvov70: ook al heeft Volvo nu de polestar, het blijft een saaie, fantasieloze kar.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        12 januari 2014 om 14:46

        @str8six: op je teentjes getrapt?

        OT: ik vind het design echt prut. Doe mij maar een viper dan!

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          12 januari 2014 om 21:31

          @Thijsj: nee, jij?

          Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      12 januari 2014 om 13:42

      @volvov70: leuk geprobeerd maar kin en ding rijmen niet.

      Login om te reageren
    • featherlight zegt

      12 januari 2014 om 21:30

      @volvov70:
      Een voordeel van plastic: licht.
      De z06 weegt normaal iets minder dan de standaard model. En naar mijn begrippen heeft deze C7 z06 meer gebruik gemaakt van cf dan de standaard auto. De standaard C7 heeft een gewicht van 3,307 lbs (1,498 kg). Vergelijk dat maar met andere V8 sport auto’s:
      F-type R Coupe : 3,637 lb (1,650kg)
      Maserati GranTurismo : 4,100 lb (1,880 kg)
      Ferrari 458 : 3,274 lb (1,485 kg)
      Aston Martin Vantage : 3,413 lb (1,548 kg)

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        13 januari 2014 om 09:15

        @featherlight: Mee eens, maar in zoverre dat dat voor de C6 geldt. Daar heeft de Z06 aluminium chassisdelen ten opzichte van standaard staal. Maar nu voor de C7 heeft de normale al het aluminium frame. En nog meer gewichtsbesparende goodies. Dus nu ben ik benieuwd of ze de Z06 lichter kunnen krijgen. Terwijl ze er juist een compressor bij doen…

        Login om te reageren
  3. lontemanos zegt

    12 januari 2014 om 09:35

    Muricans..

    Login om te reageren
  4. gillesvp zegt

    12 januari 2014 om 09:43

    Ik ben absoluut geen liefhebber van amerikaanse auto’s maar eerlijk is eerlijk: deze is uberdik!

    Login om te reageren
  5. maseratizzzzzzzz zegt

    12 januari 2014 om 09:55

    Ongelofelijk dik, kan me bijna niet voorstellen dat de ZR-1 nog dikker gaat worden.

    Login om te reageren
    • Davidov zegt

      12 januari 2014 om 16:38

      @maseratizzzzzzzz: ÜBERdik idd! :D

      Login om te reageren
    • Davidov zegt

      12 januari 2014 om 16:41

      @maseratizzzzzzzz: Sorry, moest @ gillesvp zijn

      Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    12 januari 2014 om 10:05

    LT4 is de naam van het blok, was mij bekend. En tsja, een Corvette heeft hier nooit een subtiel imago gehad. Dus ook niet doen alsof je subtiel bent en er gewoon voor gaan, waarom niet… Benieuwd of we er ooit een op NL platen zien

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      12 januari 2014 om 12:21

      @baasbas:

      LT4

      Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        12 januari 2014 om 12:59

        @baasbas: Wat lijkt die motor compact. Dat zou je ook niet bepaald verwachten van de Amerikanen.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          12 januari 2014 om 13:05

          @mdemooistelettervanhetalfabet: Nee, juist wel. Door de bank genomen is een Amerikaanse V8 juist wel compact ten opzichte van wat wij gewend zijn. OHV vs OHC.
          Geen big-ass cilinderkoppen = compact en licht

          Login om te reageren
        • heidi zegt

          12 januari 2014 om 19:56

          @mdemooistelettervanhetalfabet: Dit is een schaalmodel 1:18

          Login om te reageren
          • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

            12 januari 2014 om 20:03

            @heidi: Dat verklaart wel iets.

            Login om te reageren
          • featherlight zegt

            12 januari 2014 om 21:04

            @heidi: Nee, dat is een full size cradle waar die LT4 op staat. Dus niet een schaal model.

            Login om te reageren
        • featherlight zegt

          12 januari 2014 om 21:10

          @mdemooistelettervanhetalfabet:
          Een 302 (+/- 5L) OHV is kleiner dan een 4.6L OHC. Een van de voordelen van “low-tech” OHV design.
          Foto voor bewijs:
          http://s2.photobucket.com/user/GDJ/media/5.jpg.html

          Login om te reageren
  7. jaguarjunk zegt

    12 januari 2014 om 10:09

    Hm.. Ik weet het niet.. Die carbon spoilerlip is te, dat is zeker. Maar op een of andere reden is het ook wel dik zo juist

    Login om te reageren
  8. tbone zegt

    12 januari 2014 om 10:12

    Tikkie ordinair, maar dat hoort natuurlijk bij een ‘Vette. Ik vind hem zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  9. idzard_kruizinga zegt

    12 januari 2014 om 10:14

    ziet er goed uit ook in dat geel niet te grote spoiler maar de achterkant vind ik nog steeds niet echt mooi

    Login om te reageren
  10. idzard_kruizinga zegt

    12 januari 2014 om 10:15

    die velgen zijn zooo nice

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    12 januari 2014 om 10:15

    Typisch Amerikaans: totaal geen klasse….

    Login om te reageren
  12. snorrie11 zegt

    12 januari 2014 om 10:22

    Lijkt mij eerder een ZR1.

    Login om te reageren
  13. rotaxmax zegt

    12 januari 2014 om 10:25

    Heel dik. Doet me meer denken aan de zr1

    Login om te reageren
  14. jlm83 zegt

    12 januari 2014 om 10:36

    Wat mij opvalt is de P in het display bij de toerenteller. Overstap naar een automaat?

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      12 januari 2014 om 11:12

      @jlm83: aangezien er ook een pook voor een automaat in zit mag je hier wel vanuit gaan verwacht ik.

      Login om te reageren
      • jlm83 zegt

        12 januari 2014 om 11:18

        @Donstil: Het is nog wat te vroeg voor me, die schakelpaddles zijn ook vrij duidelijk….

        Login om te reageren
        • rotaxmax zegt

          12 januari 2014 om 11:53

          @jlm83: je ziet de flipper toch ook aan het stuur!

          Login om te reageren
          • jlm83 zegt

            12 januari 2014 om 13:15

            @rotaxmax: wat zijn schakelpaddles dan , jij mag ook wel eens aan de koffie of langs hans anders

            Login om te reageren
            • rotaxmax zegt

              12 januari 2014 om 13:18

              @jlm83: of jij?

              Login om te reageren
              • jlm83 zegt

                12 januari 2014 om 13:21

                @rotaxmax: jij kan niet lezen, maar jij zit ook nog op de middelbare school, dus wie weet komt dat nog goed.

              • rotaxmax zegt

                12 januari 2014 om 13:24

                @jlm83: lezen lukt nog maar zie dat ik het na de verkeerde stuurde

  15. str8six zegt

    12 januari 2014 om 10:36

    Wat een bruut ding zeg!

    Login om te reageren
  16. E34M5Touring zegt

    12 januari 2014 om 10:47

    Dat wordt me een kanon volgens mij. Op het eerste gezicht wel wat ZR1 invloeden. Hopen dat ie dezelfde onderstel goodies krijgt als de Z/28. Benieuwd naar de prijs.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 januari 2014 om 12:42

      @E34M5Touring:

      Dezelfde? Nu wil ik niet laagdunkend doen over de Z/28 maar de corvette en zeker de Z06 is toch nog een trapje hoger, niet?
      Ik hoop (nuja waarom eigenlijk, ik koop er toch nooit een) dat ze deze Z06 toch nog een trapje hoger schakkelen.
      De Z/28 en de vorige ZR1 hadden al magnetic ride control en dergelijke, moeten ze op deze toch met iets nieuws/verbeterd komen.
      De Z/28 trekt 1g in de bochten de vorige ZR1 1.2g, om me te kunnen met porsches, ferrari’s en m3’s moet deze toch richting te 1.3g of beter gaan.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        12 januari 2014 om 12:56

        *laatdunkend

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 januari 2014 om 16:35

        @Hupke: Zou ik me toch iets beter verdiepen in de Z28. Die haalt 1,3g. En heeft een zwaar upgraded magnetic ride systeem. Gelijk aan de one77 van AM.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          13 januari 2014 om 16:43

          @E34M5Touring:

          Ik wist dat ik ergens gelezen had dat het 1g was, nu blijkt het 1,05g te zijn.
          http://gmauthority.com/blog/2013/03/2014-camaro-z28-five-things-we-like/

          Overigens blijkt die net geen magnetic ride te hebben maar wel Dynamic Suspension Spool Valve (DSSV) dampers. Iets dat ervoor enkel op de one-7 stond.

          Interessant ding die spool valve dempers.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            10 februari 2014 om 10:16

            @Hupke: Sorry voor de late reactie, ik kon het betreffende filmpje niet meer vinden. Maar je hebt gelijk. Ik heb laterale G en G’s bereikt met vol remmen door de war gehaald. Volgens de GM ontwikkelingschef haalt ie 1,07G op de skidpan en 1,3-4 G met vol afremmen. Mijn excuses.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              10 februari 2014 om 15:20

              @E34M5Touring:

              Geen probleem, je hebt me in alle geval op die DSSV dampers gebracht, van die hun bestaan wist ik nog niets.

              Login om te reageren
  17. Entwicklung88 zegt

    12 januari 2014 om 11:13

    De C7 heeft me sowieso al niet kunnen bekoren. Vooral de achterkant is teveel, vond de C6 wat dat betreft mooier. Interieur is wel best oke voor een Chevy vind ik trouwens!

    Login om te reageren
  18. barchetta zegt

    12 januari 2014 om 11:52

    Wel makkelijk, Rockstar het design van de auto laten doen.

    Login om te reageren
    • SpeedGeneration zegt

      12 januari 2014 om 12:51

      @barchetta: De Corvette was eerder uit dan GTA 5, dus het zal eerder andersom zijn.

      Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        12 januari 2014 om 13:01

        @lenny98: Denk je dat ze de designs voor de auto’s in GTA5 pas op de dag van het uitbrengen hebben gemaakt?

        Login om te reageren
  19. biohazardracer zegt

    12 januari 2014 om 12:31

    Heerlijk dikke wagen. Ben wel erg benieuwd hoe sterk de ZR1 dan wel zal worden als deze al 628pk aan boord heeft.

    Login om te reageren
  20. jessetje zegt

    12 januari 2014 om 12:34

    Ziet er weer goed uit hoor

    Login om te reageren
  21. tvr1974 zegt

    12 januari 2014 om 12:39

    Vroeger al bijna een keer eentje aangeschaft maar vond m toen net te duur.. Misschien dat deze er wel komt alhoewel ik denk ik toch meer naar de Nissan neig.. Vind het interieur overigens niet echt maar moet m eerst maar eens in het echt zien.. En ben zeer benieuwd naar de prijs..

    Login om te reageren
  22. tvr1974 zegt

    12 januari 2014 om 12:50

    Oh vergat er nog bij te zetten; volgens mij haalt dit artikel 2 dingen door elkaar; er komen een z06 en een zr1 aan waarvan de z06 een ca 525/540 pk sterke V8 zonder drukvulling krijgt en de zr1 een V8 met drukvulling en ca 650pk.. Dus dit artikel klopt volgens mij niet. Zie ; http://neocarsplus.com/chevrolet/2015-chevrolet-corvette-z06-and-2015-zr1-stingray/

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 januari 2014 om 12:59

      Deze fender badge is het met je oneens:

      Login om te reageren
  23. berlinetta zegt

    12 januari 2014 om 12:56

    Wat een ongelooflijk dik apparaat. Mooi vind ik het niet, maar wat een verschijning zeg.

    Login om te reageren
  24. topless zegt

    12 januari 2014 om 13:32

    Wanneer je een handgeschakelde sportwagen wenst, kun je straks alleen nog bij de Amerikanen terecht. Toch apart.

    Zonder onze CO2 toeslag zou het best een leuk alternatief zijn. De achterlichten en 4 uitlaten in het midden vind ik echter niet geweldig. In Europa blijft men dit ordinair vinden. Maar de spoilers op bijvoorbeeld een 911 gt3 hebben toch ook een hoog boyracer gehalte. Een Aston heeft dan wel weer veel meer klasse.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      12 januari 2014 om 13:55

      @topless: De foto laat juist schakelflippers zien.. Maar kan me niet voorstellen dat een handbak niet ook gewoon mogelijk blijft.

      Login om te reageren
    • heidi zegt

      12 januari 2014 om 19:58

      @topless: Gelukkig is deze Corvette Z06 mooier dan een Aston Martin.

      Login om te reageren
  25. jrmpower24 zegt

    12 januari 2014 om 13:45

    Wwaaauw!! Heerlijk! Ik ben fan.

    Login om te reageren
  26. lawrence-william zegt

    12 januari 2014 om 15:16

    Ik ben absoluut geen fan van de corvette maar dit ziet er wel heel dik uit!

    Login om te reageren
  27. mclarenf1lm zegt

    12 januari 2014 om 16:01

    Heerlijk bruut, ben benieuwd naar het gebrul wat uit dit blokje gaat komen.

    Login om te reageren
  28. gemaskerdemuchacho zegt

    12 januari 2014 om 20:09

    Het neusje heeft wel iets van een Aventador weg.. Wel heel erg mooi!

    Login om te reageren
  29. 1001pk zegt

    12 januari 2014 om 20:53

    Vind hem wel beter op geworden

    Login om te reageren
  30. andrewde zegt

    12 januari 2014 om 20:55

    Kijk hier eens naar: supervette auto!

    http://www.dreamcarsite.com/news/2015-corvette-z06-official-yellow-color/

    Login om te reageren
  31. schuifmuis zegt

    13 januari 2014 om 12:39

    http://whataboutcars.com/wp-content/uploads/2014/01/Chevrolet-Corvette-Z06-spyshot.jpg
    niks renders

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 januari 2014 om 12:44

      Niks authentieke foto. Wat jij post is een dikke fake, geloof niet alles wat er op internet staat.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North