• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette zaagt splinternieuwe Corvettes doormidden

Auteur: Michel, gepost 21 juli 2025 om 09:55 – 17 Reacties

corvette doormidden

Corvette zaagt zes splinternieuwe Corvettes doormidden en dit is waarom.

Ja dat is wel even schrikken als je nietsvermoedend door de krochten van Facebook kruipt. Zie je daar opeens foto’s van een in tweeën gezaagde Corvette C8. Autozager Brandon Woodley plaatste op social media foto’s van een in twee stukken gehakte gloedjebloedje nieuwe Corvette.

Grote vraag is natuurlijk waarom deze zes auto’s in doormidden gezaagd moesten worden, nog voor ook maar een klant ze van dichtbij heeft kunnen bekijken. Flink wat discussie ook op Facebook, maar het is allemaal niet zo bijzonder als het lijkt.

corvette doormidden

Technisch geen auto

De auto’s gaan onder de guillotine omdat het technisch helemaal geen auto’s zijn. Dat wil zeggen dat de gebouwde auto’s nooit bedoeld zijn om op de markt te worden gebracht.

Dat kan betekenen dat de voertuigen prototypes zijn, bedoelt zijn voor crashtests of juist gebouwd zijn om testkilometers mee te maken. Het kunnen dus auto’s zijn die nog nooit een kilometer hebben gereden, of juist pre-productie exemplaren die feitelijk nog niet af zijn.

corvette doormidden

Verkoop in stukjes

Toch blijft het wel pijnlijk om te zien hoe zo’n toch wel heel fijne Corvette C8 onverbiddelijk doormidden gehakt wordt. Die twee stukken worden dan wel weer los verkocht. Al dan niet aan dezelfde persoon.

Voor de koper is het dan wel weer illegaal om de stukken aan elkaar te “lijmen”. De chassisnummers, als de auto’s die überhaupt hadden, zijn openbaar en dus is simpel online terug te vinden of het hier om een illegaal aan elkaar gelastte auto gaat.

Aan de website Carscoops onthult Brandon dat het scheiden van de voor en achterkant van de splinternieuwe Corvettes slechts drie minuten tijd kost. Ze worden letterlijk met een enorme zaag in twee stukken gezaagd.

Overigens gebeurt dit bij alle automerken, maar nu het zichtbaar wordt gemaakt met een spiksplinternieuwe Corvette vindt iedereen het zonde. Dat hoor je wel minder als Dacia een testauto in twee stukken zaagt.

Afbeeldingen via Brandon Woodley, Dull Men’s Club Facebook.

Ook interessant!

  • Corvette ZR1: goedkoper dan Ferrari, net zo snel als een Veyron
    Corvette ZR1: goedkoper dan Ferrari, net zo snel als een Veyron
  • Nieuwe Corvette ZR1 is een beest op de sprint
  • Mijn Auto video: Corvette C6 Grand Sport van Michael
  • nieuwe Corvette ZR-1
    Corvette ZR-1: meer pk en minder kg dan een Veyron

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, sloop

Vorig bericht: « Helft vakantiegangers heeft autoverzekering niet op orde
Volgend bericht: Huurauto’s binnenkort verplicht elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    21 juli 2025 om 10:03

    Vloeistoffen aftappen, accu(‘s) verwijderen, interieur uithalen en pletten in een schrootpers zou m.i. een verstandiger oplossing zijn. Dit voorkomt in ieder geval de verleiding om een auto te omkatten.

    Login om te reageren
  2. HZW zegt

    21 juli 2025 om 10:20

    Ik heb dit nooit een Corvette gevonden, dit midden motor ding hadden ze gewoon Chevrolet Stingray moeten noemen, en de Corvette een Corvette laten blijven met motor voorin en de V-bak bij de achteras, (transaxle)

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      21 juli 2025 om 12:46

      Eens. Ik vind ‘m ook gewoon niet mooi, zeker het eerste model klopte van keen kanten (vreemd achtersteven zonder uitgeklopte wielkasten).

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        21 juli 2025 om 15:13

        Het oogt in mijn ogen nu echt een supercar (in het echt) ipv een logge Amerikaanse musclecar. Ik vind het een enorm geslaagd design, maar het had niet per se een Corvette hoeven zijn. Het concept met motor voorin is toch wat een Vette maakt.

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          21 juli 2025 om 20:51

          Nouja, het is iig goed dat de Amerikanen ook wat meer middenmotorauto’s maken. Die hebben ze niet zoveel en, als er dan een komt, is het altijd interessant hoe zij daar over denken en waarmee ze komen. Dit had idd geen Corvette moeten zijn. Maar vind het model, zeker de achterkant, niet geweldig. Smaken verschillen. 😉

          Login om te reageren
  3. crashingduke zegt

    21 juli 2025 om 10:29

    Zonde is droog brood eten en de boter aan je kont smeren. Natuurlijk is dit niet zonde. Zolang er vraag is, worden er Corvettes geproduceerd. Dus als iemand er nu één om een boom vouwt wordt er van het verzekeringsgeld een nieuwe besteld. En in dit specifieke geval was het nooit de bedoeling, dat ze zouden gaan rijden. Het wordt pas zonde als over 30 jaar iemand denkt dat hij/zij/x het beter kan en zo’n ding gaat pimpen en dat tmtetromodden noemt.

    Login om te reageren
  4. verdebosco zegt

    21 juli 2025 om 10:42

    Lijkt mij toch lastig aan elkaar lassen, afhankelijk van de dikte van de zaag. Beter om zoiets gewoon administratief te regelen. Total loss verklaren door de overheid of een gecertificeerde partij.

    Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    21 juli 2025 om 10:58

    Wel handig als je een met schade weer moet oplappen. Of de voorkant als cool ornament aan je muur

    Login om te reageren
  6. Ultimora zegt

    21 juli 2025 om 10:59

    Net over de grens bij Emmen zit Kempers die slopen al decennialang voor OEs. De voorraad staat wel op de website en daar staan zat auto’s (ook hele dure) met 10 km.

    Login om te reageren
  7. roadster zegt

    21 juli 2025 om 11:25

    Niet alle merken doen dit. Ferrari verkoopt ze gewoon. Jullie schreven pas nog over een Ferrari test mule die onder de hamer gaat.

    Login om te reageren
  8. ericc zegt

    21 juli 2025 om 11:54

    Leuk voor in de mancave als zetel of wijnbar.

    Login om te reageren
  9. drdre1 zegt

    21 juli 2025 om 12:47

    Nou is ’t een Cor!

    Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      21 juli 2025 om 13:28

      Doe mij die vette maar.

      Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    21 juli 2025 om 13:08

    Met de achterste helft heb je wel een leuk motorblok en transmissie voor enz voor een project

    Login om te reageren
  11. linkador zegt

    21 juli 2025 om 18:03

    Wellicht voor export naar Canada als ‘spare parts’ zonder auto import heffingen.

    Login om te reageren
  12. flatoutmarten zegt

    21 juli 2025 om 19:42

    Het doormidden zagen van Dacia’s zou ik actief willen aanmoedigen!

    Login om te reageren
  13. jaleukhoor zegt

    22 juli 2025 om 09:40

    – Edit: dank u, is inmiddels gefixt –

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North