• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungle

Auteur: CasperH, gepost 22 februari 2017 om 10:42 – 44 Reacties

Afbeelding Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungleAfbeelding Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungleAfbeelding Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungleAfbeelding Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungleAfbeelding Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungleAfbeelding Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungleAfbeelding Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungleAfbeelding Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungle

Dacia Logan MCV Stepway 2017
En dat allemaal natuurlijk voor een habbekrats!

We hebben het hier over een station met “moderne, ruime, betaalbare station met een avontuurlijke geest”, aldus Dacia. Het is natuurlijk gewoon een hoog-op-de-pootjes Dacia Logan MCV met net iets meer plastic voor die ultiem stoere looks. Maar dat doet er niet toe, Dacia gaat lekker en deze vierde telg (na de Sandero, Lodgy en Dokker) voor de Stepway-familie zal dat succes alleen maar verder uitbouwen.

Dacia Logan MCV Stepway 2017
De bodemvrijheid is 50 millimeter toegenomen, er zijn voor en achter skidplates gemonteerd en de grille lijkt nu iets meer op de grote offroadbroer Duster. Daarnaast zijn er flink wat plastic stootstrips toegevoegd zodat je je niet teveel hoeft druk te maken om waar je tegenaan rijdt. Fietsen, winkelkarretjes, kleine kinderen: ze richten nu veel minder schade aan dan op een gewone Logan MCV.

We gaan dit budget-beest begluren in Genève, waar Dacia over een paar weken het doek van de Logan MCV Stepway gaat trekken. Kan je niet zo lang wachten, dan is er een uitgebreide gallery voor je.

Ook interessant!

  • Dacia Sandero crashtest
    Dacia Sandero crashtest onterecht dramatisch
  • Dacia DUSTAR
    Dacia DUSTAR is betaalbaar ruimtevaart-programma
  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

Dacia, geneve-2017, logan, stepway

Vorig bericht: « Private lease groeit enorm
Volgend bericht: Gemballa maakt van de 911 Turbo een monster »

Lees Interacties

Reacties

  1. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    22 februari 2017 om 10:44

    Coming soon to a huishoudbeurs near you

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      22 februari 2017 om 14:07

      Ik daag iedereen uit om een goedkopere auto te vinden dan de Logan MCV Bi-Fuel (LPG) met een waslijst aan accessoires* (volledige uitrusting!) en (laad)ruimte voor een bedrag van € 16.455,00 incl. afleveringskosten. Daarnaast 4 jaar garantie (Dacia for All) en een autoverzekering van Dacia (Bovag) met 5 (!) jaar nieuwwaarde dekking voor een premie van € 47,00 per maand met maximale noclaim. MRB: € 55,00 p/m.
      Ondertussen een zeer tevreden Dacia rijder sinds 2,5 jaar.

      ESC – Elektronische Stabiliteitscontrole
      ABS – Antiblokkeersysteem
      Hill Start Assist
      Cruise control met snelheidsbegrenzer
      Frontairbag bestuurder en passagier
      Bandenspanningscontrole systeem
      Uitschakelbare passagier airbag
      Waarschuwingssignaal ”gordel niet om” bestuurder en passagier vóór
      Schakelindicator
      ISOFIX-bevestigingssysteem voor kinderzitjes op de buitenste zitplaatsen achter
      Bandenreparatieset
      Mistlampen vóór
      Stop & Start systeem
      Led dagrijverlichting
      Zijairbags vóór
      Veiligheidsgordels vóór in hoogte verstelbaar
      Multifunctioneel stuur voor audio / telefoon
      Bluetooth telefoon voorbereiding
      Stuurwiel in hoogte verstelbaar
      Middenarmsteun vóór
      Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening
      Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
      Airconditioning
      Stuurbekrachtiging
      Elektrisch bedienbare zijruiten vóór met sneltoetsbediening aan bestuurderszijde
      Elektrisch bedienbare zijruiten achter
      Elektrisch verstelbare buitenspiegels
      Verwarmde buitenspiegels
      Zonwerend glas rondom
      Stuurwielbediening
      Lederen Bekleding
      Met leder bekleed stuurwiel
      In hoogte verstelbare hoofdsteun vóór
      3 hoofdsteunen achter ‘komma’ vormig
      Achterbankleuning neerklapbaar in 2 delen (1/3-2/3)
      Metallic lak
      Zijstootstrips in Zwart
      Portiergrepen in carrosseriekleur
      Dakrails in lengterichting
      Bumpers in carrosseriekleur
      Buitenspiegelkappen in carrosseriekleur
      Pack Prestige camera
      Lichtmetalen wielen 15” ‘CHAMADE’
      Bagagescheidingsnet
      Parkeersensoren achter met sonische weergave
      Achteruitrijcamera
      MEDIA NAV multimedia- en navigatiesysteem met:
      – AHA applicatie voor webradio en services
      – TMC verkeersinformatie
      – Digitale Radio DAB+
      – MP-3, Bluetooth®,
      – USB aansluiting
      – 3,5mm jack aansluiting
      – TMC verkeersinformatie
      – Kaart West-Europa (navigatie)

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        22 februari 2017 om 14:44

        @erik2907: Stop & Start systeem. Zijn dat dan gewoon remmen en een gaspedaal?

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          22 februari 2017 om 15:00

          @draadloos: verkeerslichtherkenningssysteem (rood en groen).

          Login om te reageren
      • dafmaf zegt

        22 februari 2017 om 14:46

        @erik2907: Jammer dat je moet kiezen, óf automaat, óf lpg, bij Dacia. Ik vind het heerlijke no-nonsense bakken. Jammer dat 16k voor mij nog steeds teveel is. 2.000 is het hoogste wat ik ooit voor een auto heb betaald.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        22 februari 2017 om 19:06

        @erik2907: hoeveel krijg je hiervoor betaald?

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          22 februari 2017 om 19:28

          @lekbak: nada, de meesten alhier, te herkennen aan de reacties, hebben nog nooit een Dacia gereden, laat staan de showroom bezocht. Oordelen louter vanachter hun pc/smartphone. Vandaar dat ik ze probeer een beetje wegwijs te maken wat Dacia allemaal te bieden heeft voor zeer weinig geld.

          En mind you, ik heb zeer veel merken gereden (allemaal nieuw). De Dacia is nu puur een financiële keuze binnen ons budgettaire bereik. 2e hands kan ook maar ik zit niet te wachten op onverwachte uitgaves (financieel). Voor mij biedt Dacia een stabiele factor in mijn portemonnee.

          Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        22 februari 2017 om 20:58

        @erik2907: het zal allemaal wel, maar het is hier een website voor autoliefhebbers ;-)

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          22 februari 2017 om 21:09

          @kareljansen: maar ja, je hebt groot gelijk. Zat even te rekenen en een logan met alle opties zou mij 200 netto bijtelling en bijna 450 zakelijke kosten schelen tov een helemaal niet zo’n dure auto die ik nu rij. Waarschijnlijk zo’n 450 euro netto per maand. Wel geld, daarvan kan ik wel een leuke auto erbij rijden…

          Login om te reageren
          • Erik zegt

            22 februari 2017 om 21:49

            @kareljansen: dan heeft mijn betoog toch effect gehad dat je bent gaan rekenen. € 450,- is een halve bijstandsuitkering voor een alleenstaande…….

            Login om te reageren
        • Erik zegt

          22 februari 2017 om 21:47

          @kareljansen: gelukkig ben ik dat zelf ook :-).

          Login om te reageren
  2. BRuud zegt

    22 februari 2017 om 10:45

    Good news everyone!

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      22 februari 2017 om 10:56

      @bruud: haha t zijn eigenlijk ook best guitige autootjes, ze kosten de wereld niet, zitten kwalitatief prima in elkaar, het oogt en is alleen niet mooi. Maar dat is wel weer volledig in lijn met de prijs.. Dus eigenlijk is dit qua value for money een van de beste auto’s die je kunt kopen.
      Een kennis van me had het 1.5 dci blokje met 85pk in zijn scenic liggen en haalde er fluitend 1:24 mee, ken weinig auto’s die zuiniger zijn op N wegen dan dat.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        22 februari 2017 om 11:21

        @dieselkameel: Inderdaad. Als je de beperkingen van Dacia in ogenschouw neemt zijn het gewoon hele nette wagens. Neem dat interieur bijvoorbeeld. Ik spot vrijwel alleen maar knopjes, pookjes en andere onderdelen die op oudere modellen van Renault zitten/zaten, maar toch ziet het er redelijk modern uit.

        Login om te reageren
      • BRuud zegt

        22 februari 2017 om 11:33

        @dieselkameel:
        Het zijn erg interessante wagentjes. Lekker basic en waar voor je geld. Ik heb er ook nog even naar gekeken voor mijn woon-werk verkeer, maar de tweedehandsjes die ik vond waren hier of iets te duur of hadden geen airco. Uiteindelijk maar voor een spaardieseltje gegaan in een Corsa. Daar haal ik ook net 1:20 mee (drukke snelweg, plus nog 10min kruipen door het dorp.

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        22 februari 2017 om 13:26

        @dieselkameel: met het gevaar dat het heel heel misschien exemplarisch was: heb eens een dag gereden in een vrij nieuwe Lodgy. Het gerammel kwam me behoorlijk mijn neus uit.. Het leek ook overal vandaan te komen. Alles wat van plastic was, maar ook gewoon de ophanging. Slechts 17k op de klok! Ik snap dat je geen verfijning van een S klasse kan verwachten maar ondanks dat viel het me in negatieve zin op. Ik deel jouw mening over kwaliteit dus niet helemaal

        Login om te reageren
  3. Escudo zegt

    22 februari 2017 om 10:47

    Ze krijgen daar al bijna net zulke lange namen als sommige 911´jes. Binnenkort dus een gelimiteerde oplage Dacia Logan MCV Stepway Sport Classic bij je plaatselijke dealer!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      22 februari 2017 om 11:19

      @escudo: Dan wel ook met ducktail achterop neem ik aan hè?

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        22 februari 2017 om 13:26

        @Edge: en Fuchsen eronder!

        Login om te reageren
  4. fiestacruizer zegt

    22 februari 2017 om 10:58

    [b]Stoer & Spartaans[/b] combineert wel lekker.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    22 februari 2017 om 11:06

    Lijkt me de ideale huur auto. Plastic bumpers voor de parkeer schades en hoge bodemvrijheid voor stoepranden.

    Login om te reageren
  6. Erik zegt

    22 februari 2017 om 11:12

    Hopelijk ook weer op LPG als Bi-Fuel.

    Login om te reageren
  7. 87tb zegt

    22 februari 2017 om 11:12

    “Kleine kinderen” proest

    Login om te reageren
  8. vonklausenburg zegt

    22 februari 2017 om 11:18

    Van achter lijkt het net een Megane! Deze Roemeen is ieder geval trots dat Dacia steeds beter aan het worden is.

    https://i.ytimg.com/vi/h-eYBCzpR7E/maxresdefault.jpg

    Login om te reageren
  9. toeter11 zegt

    22 februari 2017 om 11:36

    Een dokker??? Nooit van gehoord.(gaat opzoeken)best wel geinig autootje!

    Login om te reageren
  10. jaso013 zegt

    22 februari 2017 om 12:02

    Tof ding hoor zeker voor mensen met een minder gevulde beurs. Als ik moet gaan shoppen zou ik deze zeker meenemen in de vergelijk.

    Login om te reageren
  11. misterdrogba zegt

    22 februari 2017 om 12:09

    Zal wel een succes worden in Oost-Europa.

    Login om te reageren
  12. 50mchljn zegt

    22 februari 2017 om 12:13

    Misschien een alternatief voor de Mokka etc. waarmee de ouderen onze wegen bevolken.

    Login om te reageren
  13. martijn11 zegt

    22 februari 2017 om 12:33

    Waarschijnlijk zit ie bij de eerste modderpoel al vast

    Login om te reageren
  14. allesmetturbo zegt

    22 februari 2017 om 13:25

    1000x liever een nette 2e hands dan een nieuwe Dacia. Echt zonde van het geld

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 februari 2017 om 13:50

      @allesmetturbo: dat geldt niet alleen voor dacia. Maar dat is vast niet wat jij bedoelt.

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        22 februari 2017 om 15:29

        @lekbak: ik bedoel liever een 2e hands van een ander merk dan een nieuwe dacia

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      22 februari 2017 om 15:13

      @allesmetturbo: zeker nog nooit mee gereden?

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        22 februari 2017 om 15:42

        @erik2907: nee en zal ik ook nooit gaan doen, extreem saai van binnen en buiten. Een beetje petrolhead laat deze liever staan is mijn mening

        Login om te reageren
    • jeremykou zegt

      22 februari 2017 om 15:33

      @allesmetturbo: Helemaal mee eens! Heb niets tegen Dacia, maar de eerste petrolhead (wat we allemaal toch wel meer of minder zijn) die een nieuwe Dacia wilt ipv een (jong)gebruikte 335i/GTI/Type-R/STI (enz, vul zelf maar in). wilt moet ik nog tegenkomen!

      Natuurlijk zullen bovenstaande meer kosten om te rijden, maar houden hun waarde wel beter waarschijnlijk, helemaal nette exemplaren.

      Heb zelfs liever een jonggebruikte Octavia dan zo’n ding, als het toch anoniem moet wezen… Qua rijeigenschappen weet ik ook 100% zeker dat het tegen gaat vallen voor de meeste hier… ?

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        22 februari 2017 om 15:45

        @jeremykou: exactly! Precies hoe ik het ook zie!

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        22 februari 2017 om 15:59

        @jeremykou: hoi! Ik ben een petrolhead! Ik heb 3 kinderen. Zelfs die octavia heeft moeite met 2 kinderzitjes plus een maxi-cosi op de achterbank. Ohja en kinderen zijn nogal duur (nee heb het niet over aanschaf)… Daarnaast: k moet aardig kilometers maken voor mijn werk. Voor mijn leadebudget kan ik geen petrolhead-waardige auto rijden. Dus mijn auto moet helaas ruim een liefst zo goedkoop mogelijk zijn. Beide lijstjes heeft een Dacia Lodgy bovenaan staan….

        Login om te reageren
        • jeremykou zegt

          22 februari 2017 om 16:06

          @baasbas: ja das lease, das wat anders dan zelf €17.000.- aan een Dacia uitgeven. Mijn punt is meer dat ik niet zie waarom, als je zelf een budget hebt van een kleine €20.000.-, op zoek bent naar iets voor privégebruik, je voor dit kiest… :)

          Login om te reageren
          • allesmetturbo zegt

            22 februari 2017 om 16:24

            @jeremykou: privé een leuke auto kopen voor €10k en de rest van het geld voor brandstof en onderhoud. Als lease auto is het idd een zeer praktische auto

            Login om te reageren
        • lekbak zegt

          22 februari 2017 om 19:08

          @baasbas: lukt het met de lodgy wel of moet je het dan verdelen over de extra zitrij?

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            22 februari 2017 om 19:27

            @lekbak: het is de lodgy niet geworden, ik heb een escape gevonden <:o)

            Het zou ook in de lodgy qua breedte niet lekker uitkomen. Wat het moeilijk maakt: al die zitjes zijn op precies dezelfde plek onhandig breed. En dat Is ook nog eens de hoogte waarop de fabrikant van de auto zijn deurgrepen pleegt te monteren. Over de zitrijen verdelen zou het worden. Op zich prima, dat zou toch de plek zijn waar de twee oudste spruiten zouden willen zitten. En ik moet eerlijk bekennen, daar kan een gemiddelde volwassene prima zitten. Dat hoef je met een Zafira niet te proberen bijvoorbeeld.

            Login om te reageren
  15. autodrop zegt

    22 februari 2017 om 23:34

    Mooi al dat tegen gesputter nu, en straks hosanna roepen voor het VW-budgetmerk zeker.

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    23 februari 2017 om 10:40

    Wat een dikke bak!

    Login om te reageren
  17. st33fie zegt

    23 februari 2017 om 19:43

    Heerlijk mensen die een auto kiezen omdat hij opties heeft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North