• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gemballa maakt van de 911 Turbo een monster

Auteur: Author, gepost 22 februari 2017 om 11:48 – 30 Reacties

Gemballa maakt van de 911 Turbo een monster


Maar wel een monster met Pagani-pk’s!

Het was een paar jaar rustig rondom Gemballa, maar de tuner is terug. De toko neemt deze creatie op basis van de 911 Turbo mee naar Genève en het mag gezegd worden: het resultaat getuigt van bizar goede smaak. Maar niet heus. De voorkant gaat op zich nog en die extra luchthapper op het kofferdeksel schijnt wonderen te doen voor de temperatuur van je bagage.

Van de achterkant worden we minder vrolijk. De 993 GT2 kon zo’n enorme taartschep hebben omdat het functioneel was, de creaties van Rauh Welt Begriff kunnen het hebben omdat die auto’s sowieso compleet over the top zijn, maar dit gaat me net een brug te ver. Check ook die vier vuistdikke uitlaten die wel heel prominent aanwezig zijn in de bips van de Porsche.

De Avalanche wordt ook onder de kap aangepakt. Gemballa rept over een vermogen van 820 pk, een toename van 280 ten opzichte van de 911 Turbo. Hij is dus zo weer uit het zicht verdwenen.

Gemballa Avalanche

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • Gemballa Marsien is een buitenaards gave Porsche 992
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, gemballa, geneve-2017, paars, Porsche, tuning, turbo

Vorig bericht: « Dacia Logan MCV Stepway sloopt de urban jungle
Volgend bericht: Italdesign Speciali is een vaag samenraapsel »

Lees Interacties

Reacties

  1. 87sandyd zegt

    22 februari 2017 om 11:51

    Ik kijk nog liever naar Patricia Paay

    Login om te reageren
    • riri zegt

      22 februari 2017 om 14:01

      @87sandyd: terwijl ze ….

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    22 februari 2017 om 11:53

    Natuurlijk krijg je 280pk extra. Hoe moet je die spoiler anders door de lucht trekken…

    Login om te reageren
  3. subaru555 zegt

    22 februari 2017 om 11:53

    De Avalanche-650 was altijd mijn favoriete 997. Met koplampen van de Carrera GT. Ik hoop dat deze in het echt wat minder extreem is!

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      22 februari 2017 om 13:19

      @subaru555: die zag ik een keer op Zandvoort!

      Login om te reageren
    • riri zegt

      22 februari 2017 om 14:02

      @subaru555: Waarom een Porsche verkrachten ?

      Login om te reageren
  4. trolle zegt

    22 februari 2017 om 11:56

    Liever een ruf dan een gemballa(en een standaard porsche)

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      22 februari 2017 om 12:00

      @trolle: RUF vind ik dan ook niet te vergelijken met Gemballa. Gemballa is gewoon een tuningboer die ordinair tupperware op je auto plakt, terwijl RUF toch meer een fabrikant is zoals Alpina eigenlijk ook geen BMW-tuner is.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 februari 2017 om 13:49

        @edge: RUF is vooral een bedrijf dat klassiekers restaureert. En heel af en toe verbouwen ze een nieuwe Porsche zo sterk dat ze er geen Porsche meer op kunnen zetten. Alpina is eigenlijk gewoon een afdeling van BMW, net als M.

        Login om te reageren
        • unknown32 zegt

          22 februari 2017 om 15:29

          @mashell: Alpina is toch niet van BMW zelf ofwel?

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            22 februari 2017 om 16:14

            @unknown32: Nee, maar ze krijgen wel de medewerking van BMW.

            Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 februari 2017 om 12:20

      @trolle: precies mijn gedachte.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 februari 2017 om 13:41

      @trolle: RUF is ook niet de minste ;)

      Login om te reageren
  5. kilum zegt

    22 februari 2017 om 11:56

    De tering. Wat een apparaat. Gemballa deed best toffe dingen vroeger. Maar dit. Man Man Mansory.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      22 februari 2017 om 12:00

      @kilum: uwe gemballa draait zich nog eens om in z’n graf.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        22 februari 2017 om 16:40

        @thijsj: zijn graf? Ik lees net in het artikel dat hij terug is!

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          22 februari 2017 om 17:42

          @awesome: Uwe was de oprichter/eigenaar, die in 2010 vermoord is. Het merk mag dan terugzijn, die vent niet. Hoop ik.

          Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    22 februari 2017 om 12:05

    Haha die spoiler! Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      22 februari 2017 om 16:42

      @viezefreddyw: klant: ik vind die spoilers die Rauh Welt gebruikt wel gaaf.

      Gemballa: say no more!

      Login om te reageren
  7. misterdrogba zegt

    22 februari 2017 om 12:12

    Ik vind dat Porsches over het algemeen geen uiterlijk opsmuk kunnen hebben, het doet afbreuk aan de bolides. Dit is een bewijs hiervan.. wat een gedrocht.

    Doe mij maar een standaard 911 Turbo mooier, en snel genoeg.

    Login om te reageren
  8. mark99 zegt

    22 februari 2017 om 12:19

    Lijkt mij een mooie wagen voor 12 jarige die Need For Speed spelen.
    Ik hoef hem in ieder geval niet

    Login om te reageren
  9. JanJansen zegt

    22 februari 2017 om 12:23

    Als zo veel pk een goed idee was, dan had Porsche dat zelf ook wel gedaan.

    Login om te reageren
  10. martijn11 zegt

    22 februari 2017 om 12:32

    Wel een lelijk beest

    Login om te reageren
  11. evo4g63t zegt

    22 februari 2017 om 13:41

    Van een dikke kar, naar een gedrocht. Zonde!

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    22 februari 2017 om 13:42

    Parkeergarages inrijden wordt nog spannend met dit ding.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      22 februari 2017 om 14:04

      @berlinetta: De eigenaars die zulke gedrochten kopen parkeren overal waar het niet mag .

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        22 februari 2017 om 14:16

        @riri: Dat kan inderdaad ook het geval zijn. Op zich niet erg, dan hebben we tenminste nog wat om te lachen op straat.

        Login om te reageren
  13. RobinM zegt

    22 februari 2017 om 16:13

    Inderdaad een monster. Een heel lelijk een eng monster…!

    Login om te reageren
  14. sracert zegt

    22 februari 2017 om 17:13

    Eindelijk een 911 die de moeite waard is. Prachtig!.

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    23 februari 2017 om 10:41

    Jammer van die uitlaten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North