• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dacia Spring 2024 is oude wijn in nieuwe zakken

Auteur: RubenPriest, gepost 21 februari 2024 om 09:44 – 12 Reacties

Dacia Spring 2024 is oude wijn in nieuwe zakken

De Dacia Spring heeft voor 2024 een grondige facelift gekregen.

De goedkoopste elektrische auto is in het nieuw gestoken. Goed nieuws! Tot op heden had de Roemeen een vrij saai uiterlijk. Je koos deze EV als een mobiliteitsoplossing, niet omdat ‘ie er nou zo sexy uitziet.

Nieuw exterieur, nieuw interieur

De nieuwe Dacia Spring zet grote stappen in zowel het in- als het exterieur. Er staat zowaar een volwaardige auto. Nou, denk je dan. Wat is het grote nieuws met betrekking tot de aandrijflijn? Niets, helaas. Serieus, de toch wat tegenvallende specificaties zijn gebleven.

De bestuurder kijkt naar een 7 inch groot scherm en het infotainmentscherm is 10 inch groot. Op het stuurwiel zitten een aantal fysieke knoppen en ook onder het scherm zitten knoppen voor de bediening van onder andere climate control.

Dezelfde techniek

Het flitsende exterieur en interieur staat in contrast met de technologie. Want de techniek is in de Dacia Spring anno 2024 alles behalve indrukwekkend te noemen. De accu is 26,8 kWh groot, je hebt beschikking tot 65 pk vermogen en je kunt tot 30 kW snelladen. De opgegeven actieradius bedraagt 220 kilometer. Dat maakt de Spring 2024 nog steeds een goede tweede auto, maar als primair voertuig schiet de Dacia tekort.

Dacia Spring verkopen

Dacia lanceerde de Spring in 2021. In 2023 kreeg het model een kleine update. Sinds de lancering heeft het merk 140.000 exemplaren wereldwijd verkocht. Alles draait om betaalbaarheid. Met SEPP-subsidie in de tas duikt de Dacia Spring onder de 20.000 euro en voor een nieuwe elektrische auto is dat nog altijd een prijspakker.

Dat klanten de Spring gebruiken als tweede auto en niet om op de snelweg kilometers te maken zie je terug in de statistieken. Dacia zegt dat de gemiddelde Spring een dagelijkse afstand van 37 kilometer maakt met een gemiddelde snelheid van 37 km/u. In 75 procent van de gevallen worden de auto’s thuis opgeladen en niet aan een publieke (snel)lader.

Het nieuwe exterieur en interieur maakt de Dacia Spring 2024 prettiger om naar te kijken en om in te zitten. Verkijk je echter niet op de looks. Het is nog steeds basistechniek aan boord van deze elektrische auto. Hou in je achterhoofd dat dit in de basis een verbouwde Renault Kwid voor de Europese markt is. Zoek je een tweede auto met een hoge zit, moet deze elektrisch zijn en heb je een budget van 20 mille, dan is de Spring nog altijd het overwegen waard. Maar ga zeker even proefrijden om aan te voelen of dit iets voor je is.

Ook interessant!

  • Nieuwe Dacia Duster is helemaal officieel!
  • Video: nieuwe trailer Ferrari (2024), de film
  • Vandaag mocht je even geen Dacia kopen
  • Mercedes positief over nieuwe Formule 1 auto 2024

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Dacia, Elektrisch, Spring

Vorig bericht: « Benzine voor een spotprijs in Heteren leidt tot chaos
Volgend bericht: Volvo EX40 en EC40 prijzen met subsidie! »

Lees Interacties

Reacties

  1. barchettadriver zegt

    21 februari 2024 om 10:19

    Qua looks is ie zonder meer geslaagd. Nadat de de nieuwe C3 op de markt komt zal er dus wel een techniek-update komen, want die gaat de markt van deze auto zonder meer wegvreten met naar ik meen een instapversie van 45Kwh versus 27 bij deze Dacia en snelladen op 100 Kw versus 30 Kw voor een min-of-meer vergelijkbare prijs.

    Login om te reageren
  2. Motomoto zegt

    21 februari 2024 om 10:28

    Ding staat raar op z’n wielen. Te hoog.
    Beetje als de VW Fox destijds. Je kan zien dat ie voor andere markten bedoeld is

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      21 februari 2024 om 10:41

      Komt natuurlijk omdat het een keiharde SUV is.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        21 februari 2024 om 12:22

        “Komt natuurlijk omdat het een keiharde kansloze SUV is.”

        FTFY ;-)

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2024 om 10:29

    De ideale tweede auto. Als deze 12 tot 14k had gekost. Nu is deze gewoon echt te duur voor wat het is. Jammer, want met een eigen opritje is een eigen laadpaal zo geregeld, en zou ik eindelijk een reden hebben om aan de zonnepanelen te gaan.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      21 februari 2024 om 10:57

      Toch nog even wachten tot alle Tesla’s voor een appel en een ei te kopen zijn…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        21 februari 2024 om 11:53

        Wegenbelasting over een Spring of een Model 3 scheelt nogal…

        Login om te reageren
  4. jandevries zegt

    21 februari 2024 om 10:53

    Dacia kijkt continu mee met de bestuurder. Weg privacy

    Login om te reageren
  5. William zegt

    21 februari 2024 om 11:46

    Het is geen Roemeen want de Spring wordt gemaakt in het fascistische China. Of is de productie plots naar Europa verhuisd?

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      21 februari 2024 om 12:18

      hou toch op met dat gezeur ,Dacia is een Roemeens merk net als Volvo Zweeds is, of is Nike ook Bangladees of Hugo Boss Bulgaars?

      Login om te reageren
  6. pignon zegt

    21 februari 2024 om 14:16

    Gewoon een supergrote aanbieding voor de specifieke doelgroep. Dus niet de AB lezers die altijd een nimmer willen, maar gewoon een goedkope EV die de eigenaren thuis laden en als gemaksauto wordt ingezet. Ook gemakkelijk: compact formaat èn een frunk, wat bijna geen EV lukt

    Login om te reageren
  7. Jagris zegt

    21 februari 2024 om 21:42

    Kijk, dat ziet er stukken beter uit. Iets meer een vplwaardig auto gevoel. Maar ik kan jet niet helpen, als ik ze zie rijden zijn het ielige speelgoedautootjes. Dan rijd ik denk ik toch liever in een Up! als het een a-segmenter moet zijn. Gemiste kans dat de techniek niet geupdatet is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North