• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk: de Dacia Spring heeft meer vermogen

Auteur: machielvdd, gepost 13 januari 2023 om 10:53 – 6 Reacties

Dacia Spring Extreme met 65 pk

Als er één auto meer vermogen kan gebruiken is het wel de Dacia Spring.

Met EV’s is het makkelijker dan ooit om een auto veel vermogen te geven, maar toch is de minst krachtige auto anno 2023 een EV. We hebben het natuurlijk over de Dacia Spring. Dit is zelfs met afstand de minst krachtige auto, want de Spring heeft maar een schamele 44 pk.

Gelukkig presenteert Dacia vandaag in Brussel een alternatief voor degenen die 44 pk toch wat mager vinden. Er is nu ook een versie met maar liefst 65 pk. Daarmee is de Spring alsnog de minst krachtige auto van dit moment, maar het scheelt niet veel. De Hyundai i10 en Kia Picanto hebben allebei 67 pk.

Door het extra vermogen moet je wel weer wat inleveren qua range. Die was met 230 km (WLTP) al niet heel ruim, maar daar gaat nu nog 10 km vanaf. Voor de volledigheid: de range is daarmee wel groter dan die van een elektrische Twingo of Smart Fortwo.

De nieuwe Dacia Spring Electric 65 is alleen te krijgen in de Extreme-uitvoering. Dat is een ietwat overdreven naam, maar dat is wel vaker het geval bij uitvoeringen. De Extreme kun je herkennen aan koperkleurige accenten en ’topografische patronen’. Dat betekent dat je hier en daar wat grillige lijnen ziet. Als je héél goed kijkt.

Dacia Spring Extreme met 65 pk
Dacia Spring Extreme met 65 pk

Voor de nieuwe topuitvoering van de Dacia Spring betaal je een kleine €2.000 extra ten opzichte van de instapper. Daarmee kom je uit op €23.400. Dat is alsnog goedkoper dan alle andere EV’s, al komt de Spring hiermee wel in de buurt van de Twingo E-Tech. Deze concurrent uit eigen huis is er vanaf €24.190. Dan krijg je wel meer vermogen (88 pk), maar minder range (190 km).

Ook interessant!

  • Dacia Jogger hybride
    Dit is de allereerste Dacia hybride
  • Dacia Spring, de goedkoopste EV van Nederland! - rijtest en video
  • Elektrische auto's onder de 30.000 euro
    Elektrische auto's onder de 30.000 euro
  • Dacia Manifesto
    Dacia Manifesto is precies waar Dacia voor staat

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2023, Dacia, Elektrisch, Spring

Vorig bericht: « Cupra stijgt enorm, ten koste van Seat?
Volgend bericht: Officieel: de Mazda MX-30 met wankelmotor is hier! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 januari 2023 om 10:58

    Het blijft een heerlijk pretentieloos karretje. Zou hem graag als tweede auto voor er bij willen. Ik hoop dat chiptuners in de toekomst zich ook op dit soort elektrische gebakjes gaan richten. Zou toch leuk zijn als de tuner met behoud van range ook deze vermogenstoename (of nog meer) zou kunnen realiseren. Het lijkt mij niet dat er twee verschillende motoren gebruikt worden tenslotte.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      13 januari 2023 om 13:15

      Als er geld mee verdient kan worden dan zal het gebeuren. Dus het zal gebeuren.

      Login om te reageren
  2. sntial zegt

    13 januari 2023 om 11:09

    Dacia Huppel

    Login om te reageren
  3. utregcity zegt

    13 januari 2023 om 12:02

    Blijft dit een sympathiek autootje vinden. 🤓

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    13 januari 2023 om 12:04

    Gezien de kleinere range (voor een hogere prijs) is de vraag wat de bedoeling/toegevoegde waarde van deze versie is. Er wordt niets gezegd over waar de extra peekaa’s toe leiden. Snelle sprinttijd ? Hogere topsnelheid ?

    Vermoed, dat een belangrijk deel van de potentiële clientèle liever een grotere range dan een eventuele snellere sprint en/of hogere top had gezien voor de extra EUR 2K.

    Login om te reageren
    • Thijmen zegt

      13 januari 2023 om 23:16

      Topsnelheid van 125km/h, 0-100 in 19.1sec…. Dat dat überhaupt de weg op mag…
      Levensgevaarlijk als dat moet invoegen ergens. En dan is de gemiddelde Dacia rijder al een gevaar op de weg..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North