• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dähler M850i GC loopt precies 302 km/u

Auteur: willeme, gepost 31 december 2020 om 12:57 – 19 Reacties

Dahler M850i GC

Je kan 20 jaar oude Porsches bijhouden met de Dähler M850i GC.

Grappig hoe sommige dingen je kunnen bijbleven die niet relevant zijn. Met name qua autofeitjes blijven er dingen hangen waar je helemaal niets aan hebt. Een super-relevante auto als de Skoda Fabia Combi kun je vergeten, maar de topsnelheid van de eerste Porsche 911 GT3 is makkelijk: 302 km/u.

Porsche 911 GT3 (996) '99

Topsnelheid

Toevallig is 302 km/u ook de topsnelheid van deze Dähler M850i GC. Voor wie Dähler niet kent, dat is een Zwitserse BMW-specialist, tuner en dealer. Je kan er voor alles terecht. Wil je een nieuw interieur met Recaro Pole Position-stoelen? Doen ze voor je. Wil je een 118d leasen? Geen probleem. Wil je een vierdeurs 8 Serie met iets meer sjeu zonder het geluid en de looks van een M8? Ook dan helpen ze.

Dahler M850i GC

Wielen Dähler M850i GC

De Dähler M850i GC is subtiel onder handen genomen. Laten we beginnen met de wielen. Het is typisch zo’n velg dat er in het echt beter uitziet dan op de plaatjes. Het model, de CDC1, is volledig gesmeed. In dit geval is de diameter 21 inch, groot genoeg voor een rotonde in Vinex-wijk. De breedte is 9 inch en aan de achterkant zijn ze 10,5 inch. Een breedsetje dus. Om de velgen zit Michelin-rubber in de maat 265/30 21 aan de voorkant en 305/25 ZR21 aan de achterzijde.

  • Dahler M850i GC
  • Dahler M850i GC
  • Dahler M850i GC
  • Dahler M850i GC

Koolstofvezel

Verdere wijzigingen aan de Dähler M850i GC zijn zoals gezegd subtiel. Aan de achterzijde is er een nieuwe diffusor gemonteerd. Deze is door Dähler zelf gefabriceerd en geheel van koolstofvezel. Ook de spiegelkappen komen uit eigen huis en geven een leuke M-vibe aan de auto. Een ware hoedtik! Belangrijker zijn de wijzigingen van technische aard. Standaard heeft de N63B44T3 precies 530 pk en 750 Nm.

Vermogen Dahler M850i GC

Nu is dat eigenlijk al meer dan voldoende om schofterig snel te gaan. Maar als meer mogelijk is, waarom niet? Met de eerste tuningsstage is 636 pk en 850 Nm het resultaat. De topsnelheid wordt dan verwijderd en het resultaat is dat je nu 302 km/u over de Autobahn kunt blaffen. Net zo snel als de 456GT of 996 GT3, dus. Stage II tuning is overigens onderweg, mocht je sneller wensen te gaan dan meer dan twintig jaar oude sportkever.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil
  • Koop deze oude BMW 2-Serie Gran Coupé op Marktplaats
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, banden, BMW, carbon, dahler, G16, gran-coupe, m850i, tuning, velgen

Vorig bericht: « Zoveel EV’s werden er in 2020 verkocht in Nederland
Volgend bericht: Video: truck doet zwager van willeme na kerstdiner »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    31 december 2020 om 13:21

    @willeme: ik mis de term ‘hoedtik’, aangaande die ‘M3’ zijspiegels 😉 Maar dit is -naast de onderhuidse en inwendige aanpassingen- een heel decente optische verfraaiing, moet ik zeggen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      31 december 2020 om 14:15

      @rrrobert: ik heb het er even voor je bij gezet ;-)

      Login om te reageren
  2. Rudy zegt

    31 december 2020 om 13:57

    Volgens mij zou de auto met de originele 530pk al een heel eind richting de 300 moeten lopen? Kan me niet voorstellen dat de auto compleet onbegrensd is en werkelijk 636pk levert en “maar” 302 loopt.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      1 januari 2021 om 13:27

      @Rudy Idd.. Met 530pk moet ie met gemak 300km/h+ kunnen. Met 636pk zou ie de 340km/h moeten kunnen aantikken.

      Login om te reageren
  3. alpina007 zegt

    31 december 2020 om 14:11

    Met de aanpassingen gaat deze makkelijk 330+ 🤔 302 red je namelijk met 530pk ook idd …

    Login om te reageren
  4. Joel_D zegt

    31 december 2020 om 15:02

    Valt een beetje tegen…. 15 jaar oude W211 E55 AMG loopt 312 km/h (GPS) met standaard 476 pk en dik 180k km. Dan moet je met zo’n M850 toch wel 320 kunnen halen?

    Standaard moet hij die 302 al halen lijkt me.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    31 december 2020 om 15:06

    Heel gave uitvoering zo. Lekker dik zonder ordinair te worden.

    Login om te reageren
  6. vincentbaan zegt

    31 december 2020 om 15:35

    Wordt de topsnelheid verwijderd? Huh?

    Login om te reageren
  7. scrmeagle zegt

    31 december 2020 om 15:38

    Ik zou 322km/h kunnen halen met 608PK

    Login om te reageren
    • The Alpina fan boy zegt

      31 december 2020 om 17:51

      Ik haal 324 km/h met 600 pk/

      Login om te reageren
  8. Charles Taycan 4S zegt

    31 december 2020 om 15:40

    Mooie voiture! Onze voor- vorige 991 S van 2012 reed idd ook precies 302 km/u met 400 PK….

    Login om te reageren
  9. duderuud zegt

    31 december 2020 om 16:13

    Komt niet vaak voor, een auto die bij een tjoener is geweest en er mooi uit ziet. Chapeau!

    Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      1 januari 2021 om 22:07

      @duderuud, inderdaad dat vind ik ook! Fraaie voiture!

      Login om te reageren
  10. loggy zegt

    31 december 2020 om 16:27

    Ligt het aan mij, of is een 6-serie GC gewoon veel mooier?

    Login om te reageren
  11. gecko zegt

    31 december 2020 om 16:30

    Mooie tunning maar die velgen zijn ook al 10 jaar oud zouden ze eens moeten vernieuwen

    Login om te reageren
  12. The Alpina fan boy zegt

    31 december 2020 om 16:43

    Dan loopt mijn Alpina B6 Biturbo Gran Coupe uit 2016, die is gebaseerd op de ‘oude’ 650iiX toch nog een stuk harder, 324 km/h. Ik vind deze 850i GC dus op dat gebied dus niet echt bijzonder.

    Login om te reageren
    • loggy zegt

      31 december 2020 om 17:44

      @640grancoupe: kijk, een man met smaak! Chappeau!

      Login om te reageren
  13. rotarypowah zegt

    31 december 2020 om 19:54

    “De topsnelheid wordt dan verwijderd”

    Hoe werkt dat, topsnelheid verwijderen?

    Login om te reageren
  14. marc94 zegt

    3 januari 2021 om 21:30

    de voorbanden zijn ZR en achter niet? wat betekend ZR eigenlijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North