• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dähler Mini JCW GP heeft 520 Nm op de voorwielen

Auteur: willeme, gepost 5 oktober 2021 om 11:57 – 13 Reacties

Dahler Mini JCW GP

Deze Dähler Mini JCW GP heeft bijzonder veel koppel om te verwerken op de voorwieltjes. Schaatsen!

Het is een van de leukste B-segment-auto’s: de Mini! Zeker met een Cooper S (of sneller) heb je een echt bommetje. Mocht het je niet snel genoeg gaan of wat exclusievers wensen, zijn er altijd voldoende opties.

Je kunt ten eerste bij John Cooper Works de auto op smaak brengen met vele accessoires en wat upgrades. Dan is er ten tweede ook de optie om de auto iets leuker te maken met de spulletjes van de befaamde tuners. Of je gaat meteen voor de ultieme Mini: de GP.

Dahler Mini JCW GP

Dähler Mini JCW GP

Welnu, zelfs als je de GP hebt, dan nog zijn er opties. In dit geval is het namelijk de Zwitserse BMW- en Mini-specialist Dähler die de Cooper S JCW GP dinges geval onder handen heeft genomen.

Achterkant

We beginnen meteen met de hardware-upgrades. Zoals je weet is de GP van huis uit al een bommetje. De B48-motor, een 2.0 liter viercilinder met grote turbo, is standaard goed voor 306 pk. Bij Dähler hebben ze daar een carbon Eventuri-luchtinlaat op gezet, sportuitlaat en aangepaste ECU. Het resultaat is niet verkeerd. Standaard heeft de Mini John Cooper Works GP 306 pk en 450 Nm.

Moteur

265 km/u!

Dat is na de modificaties van Dähler maar liefst 335 pk en 510 Nm. Het is niet zomaar een EC_aanpassing. De ingenieurs hebben een knap staaltje werk geleverd, want de Dähler Mini JCW GP voldoet aan de Euro6d-normen én is gehomologeerd voor de EU en Zwitserland. De topsnelheid is nu 265 km/u.

  • Dahler Mini JCW GP
  • Dahler Mini JCW GP

Voor een betere wegligging is daar een door Dähler ontwikkelde schroefset. Deze kun je uiteraard op smaak afstemmen voor meer scherpte of juist iets meer comfort. Tot slot, visueel gezien hebben de Zwitserse tuners zich heel erg ingehouden. Nu is de Mini JCW GP van huis uit al een vrij extroverte auto. Het is al een cartooneske auto met de spoilers, grote wielen en rode details. Nog meer uiterlijk vertoon zal waarschijnlijk een averechts effect hebben.

De onderdelen zijn per direct beschikbaar.

Ook interessant!

  • MINI Electric GP3
    Nederlandse MINI Electric krijgt GP3-elementen
  • Vernieuwde MINI JCW Convertible zoekt zon en leuke wegen
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI Electric Pacesetter is eerste knipoog naar JCW EV

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

dahler, f56, jcw-gp, MINI, tuning, uitlaat, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Deze EV’s zijn goedkoper geworden in 2021
Volgend bericht: Elektrische rallyauto van Volkswagen is nu al een feit »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank2b zegt

    5 oktober 2021 om 12:11

    Je geeft gas en……..
    Er gebeurt helemaal niets. Behalve dat er een enorme rookwolk onder de spinnende voorwielen vandaan komt ….

    Login om te reageren
  2. ukbob zegt

    5 oktober 2021 om 12:17

    Lekker snel is natuurlijk altijd leuk. Maar hoe veel sneller dan zo’n ding in standaard trim is nog handig/bruikbaar..?
    Dit is toch enkel ‘omdat het kan’ toch?

    Login om te reageren
  3. Koelebobes zegt

    5 oktober 2021 om 12:43

    265 op de top? Dat vind ik uiterst teleurstellend mijn Cooper S met 272pk had een top van 256km/h! (GPS)

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 oktober 2021 om 13:19

      @koeleboes:

      265 is de fabrieksopgave. De topsnelheid is altijd een combinatie van wind-mee/bergaf/veel-fantasie. Topsnelheid metingen worden anders gedaan dan enkel maximale snelheid even rijden.

      Het is in feite de ‘minimale maximale snelheid’. Deze is een gemiddelde van zowel de heen- als terugweg (in verband met voordeel van wind/heuvels). Reken maar dat deze Dahler met gemak 275 op de teller kan zetten in zo’n ‘GPS’-situatie, maar dat staat (gek genoeg) niet gelijk aan topsnelheid ;-)

      Login om te reageren
      • hdboef zegt

        5 oktober 2021 om 13:42

        Staan al een aantal video’s op YouTube waar een standaard GP op de teller 280 haalt.

        Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    5 oktober 2021 om 13:37

    Ideale oto voor rayonhoofden dus.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    5 oktober 2021 om 13:56

    De vermogenswinst is niet heel groot, koppelwinst is wel groot, en men heeft de milieunormen gehaald. Ik gok dat het typisch zo’n verschil is dat in de praktijk wél merkbaar is, er is geen rommel gebruikt tenslotte.

    Login om te reageren
  6. tinnemans zegt

    5 oktober 2021 om 14:10

    Ik hou helemaal niet van hatchbacks, en ook al niet van spoilersetjes en onzin-carbon etc. Maar dit ding ziet er toch wel leuk
    uit. Ik zou ‘m nog steeds niet hoeven, maar het is wel grappig.

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    5 oktober 2021 om 14:44

    Mijn Astra OPC had ook 320pk en 490Nm op de voorwielen. Gaat prima met een sper.
    Enkel in 2e als het nat was kon ik hem doen doorslippen als ik echt zot deed.

    Login om te reageren
  8. supertjeduc zegt

    5 oktober 2021 om 16:21

    Ik zag een tijdje geleden een YouTube filmpje van een paar motor rijders op weg naar Italië
    De ene deed een sprintje uit een tunnel
    Daar stond een agent met een lazer , 45 km te hard , hij moest geloof ik 6000 Franken aftikken
    Gelijk , dan mocht hij zijn motor houden ,maar die moest wel op een kar want hij mocht niet meer rijden
    Vraag ik me af was je met zo’n leuk bommetje moet in Zwitserland want circuits hebben ze ook niet

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      5 oktober 2021 om 16:25

      soms moet je door een land ergens heen he. En je bedoelt de Budget Bike Battle van 44 Teeth ;-). Mooi stukje video was dat.

      Login om te reageren
  9. bernoulli zegt

    5 oktober 2021 om 17:01

    Zoveel koppel en dan geen trekhaak kunnen monteren voor je Tabbert.

    Login om te reageren
  10. Michel-GR zegt

    6 oktober 2021 om 06:47

    Succes met dat koppel op een dag als vandaag lmao

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North