• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dakar 2015 eist eerste dode

Auteur: Author, gepost 6 januari 2015 om 23:15 – 56 Reacties

Michal Hernik


Helaas is zojuist bekend geworden dat de 39-jarige motorcoureur Michal Hernik aan de gevolgen van een crash is overleden.

De debutant crashte tijdens de stage van San Juan naar Chilecito en overleefde zijn verwondingen helaas niet. De Pool met startnummer 82 deed voor de eerste keer mee aan de loodzware rally en reed op een KTM.

Nadat de organisatie het contact met Hernik verloor, werd een medische helikopter eropuit gestuurd om de coureur te vinden. Om 14:37 lokale tijd werd het stoffelijk overschot van de in Krakau geboren debutant gevonden.

Zo blijkt maar weer dat de race door Argentinië niet alleen een geweldig avontuur is, maar net als voorgaande jaren absoluut een schaduwkant kent.

Foto via: scigacz.pl

Ook interessant!

  • Video: ook motorrijders mogen wel opletten
  • Dakar uitvaller
    Dakar begint pas over 2 dagen, nu al eerste uitvaller
  • Audi verliest Dakar, wil soepelere regels voor hun RS Q e-tron
  • Video: politieagent zonder helm maakt wheelie

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, dakar, dakar-2015, motoren

Vorig bericht: « Harman Individual Sound Zones: potentiële huwelijksredder
Volgend bericht: Land Rover eert uitgaande Defender met 3 speciale edities »

Lees Interacties

Reacties

  1. hetzwartesaabvandefamilie zegt

    6 januari 2015 om 23:23

    Niet best.

    Login om te reageren
  2. lacker zegt

    6 januari 2015 om 23:23

    Tries xxx

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      7 januari 2015 om 09:34

      @lacker: xxx?

      Login om te reageren
  3. baardmijt zegt

    6 januari 2015 om 23:26

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      6 januari 2015 om 23:31

      @baardmijt: je gaat op voor de domste opmerking van de dag?

      Login om te reageren
      • g40freak zegt

        7 januari 2015 om 00:55

        @alfablog: van de dag?

        Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        7 januari 2015 om 12:59

        @alfablog: twee dagen

        Login om te reageren
    • gerjan zegt

      7 januari 2015 om 00:57

      @baardmijt: optie 1 we gooien jou in de ijszee. Optie 2. We gooien jou in de Sahara. Dat zijn jou onderhandel opties!

      Login om te reageren
    • raym zegt

      7 januari 2015 om 07:31

      @baardmijt: zeg dan gewoon niks. Als je alleen maar zo dom kan reageren

      Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      7 januari 2015 om 11:05

      @baardmijt:
      Mijn reactie was een woordgrapje, waarin ik onderliggend de wens uitsprak om dit anders op te lossen. Natuurlijk kan het niet anders, het leed is helaas al geleden en ja, dat maakt mijn reactie nutteloos.

      Kennelijk is dat een reden om de reactie te verwijderen, iets waar ik geen probleem mee heb.
      De verwijdering impliceert wel meteen dat alle reacties die blijven staan nuttig zijn.
      Dat was me niet eerder opgevallen en ik wist niet dat dit een strikte vereiste was, mijn excuus daarvoor.

      Of men moet zijn gevallen over het niveau van de woordspeling. Had beter gekund.
      De reactie staat echter op een site waarop me uit de overige reacties niet duidelijk is geworden dat een reactie van hoog niveau moet zijn om bestaansrecht te hebben.
      Ik heb ‘m bovendien geplaatst onder een artikel waarin wordt gesproken van een debutant die voor het eerst meedoet.
      Verderop in de tekst wordt een stoffelijk overschot aangetroffen dat dood blijkt te zijn.
      Hieruit kon ik de hoge standaard evenmin opmaken. Ook hiervoor mijn excuus.

      Login om te reageren
      • desalen zegt

        7 januari 2015 om 12:44

        @baardmijt: ik kan je reactie niet meer lezen, maar laatste gedeelte heb je zeker wel gelijk in. ‘Stoffelijk overschot gevonden dat dood bleek te zijn’….. Think twice

        -=edit: dank, is aangepast!=-

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          7 januari 2015 om 13:35

          @desalen: Wel heel opvallend dat ze jou bedanken hoewel de gene boven jou het duidelijk heeft gemaakt… Ookal heeft diegene net op de pik(ken) getrapt van Mauritsh(de redactie) zou het netjes en professioneel zijn hem te bedanken, of ging deze edit over nog een ander verkeerd stuk in de tekst?

          Login om te reageren
  4. lowrider zegt

    6 januari 2015 om 23:28

    It’s a shame..

    Login om te reageren
  5. potjak zegt

    6 januari 2015 om 23:30

    Dakar een fantastisch evenement en helaas niet zonder gevaren. Respect…

    Login om te reageren
  6. ihrte zegt

    6 januari 2015 om 23:31

    Rip :(

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    6 januari 2015 om 23:35

    Dakar is nogsteeds geen rally voor amateurs. Desalniettemin r.i.p.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 januari 2015 om 07:05

      @mrrallycross:
      De Dakar is ooit opgezet als avontuur voor amateurs, maar in 1979 was jij er vast nog niet.
      Pas halverwege de jaren 80 namen de fabrikanten het over en dan sprak je nog over 10 auto’s en een handje vol motoren op 500 deelnemers.

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        7 januari 2015 om 09:42

        @tupperware: zo weer wat geleerd vandaag

        Login om te reageren
  8. jurdespotter zegt

    6 januari 2015 om 23:39

    RIP

    Login om te reageren
  9. MARS zegt

    6 januari 2015 om 23:40

    Triest nieuws…

    Login om te reageren
  10. 87sandyd zegt

    6 januari 2015 om 23:41

    RIP, blijkt maar weer dat het een geweldig mooie sport is die ook ontzettend gevaarlijk is

    Login om te reageren
  11. sydney zegt

    6 januari 2015 om 23:41

    Verschrikkelijk zeg.Ik kijk altijd het liefst naar de vrachtwagens,de auto’s daarna maar voor die knettergekke gasten op de motoren heb ik het meest ontzag.

    Login om te reageren
  12. Donstil zegt

    6 januari 2015 om 23:43

    Huh Argentinië? Is er ook een Dakar in Argentinië?

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      7 januari 2015 om 00:56

      Nee, de rally is verplaatst.
      Al enige tijd geloof ik.
      Was toendertijjd iets met terrorisme staat me bij.
      (Correct me if i am wrong)

      Login om te reageren
    • raym zegt

      7 januari 2015 om 07:33

      @Donstil: 6 jaar geleden is dakar verplaats. Omdat in afrika te gevaarlijk werd. Naam is het zelfde gebleven

      Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      7 januari 2015 om 09:42

      @Donstil: het gebeurde nog wel eens in afrika dat ze overvallen werden of doodsbedrijgingen kregen van de lokale bevolking.

      Login om te reageren
      • schuimbekje3 zegt

        7 januari 2015 om 20:08

        @sjeppie156: Daarvoor hoef je niet naar Argentinie te verhuizen als je de afgelopen Top Gear special gezien hebt. Terroriseren kunnen ze heel goed in Argentinie, beter dan in Senegal.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          7 januari 2015 om 20:21

          @schuimbekje3:
          Het probleem lag destijds ook niet in Senegal maar in Mali en daar is het er sinds dien niet bepaald beter op geworden….

          Login om te reageren
  13. Alfarobert zegt

    6 januari 2015 om 23:44

    Eerste dode wel heel snel gevallen dit jaar.Race is paar dagen oud.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      7 januari 2015 om 09:30

      @Alfarobert: ze hadden gister een zeer zware route. Het is zelfs 80 km ingekort.

      Login om te reageren
  14. Edge zegt

    6 januari 2015 om 23:52

    Zoiets is natuurlijk heel triest, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden als je aan de Dakarrally meedoet. En al helemaal op een motor, die zijn toch een stuk fragieler dan een vrachtwagen of auto. RIP

    Login om te reageren
  15. ronaldddvos zegt

    7 januari 2015 om 00:06

    Als ik dood ga komt toch ook niet op ab?
    Wel triest sterkte naar familie

    Login om te reageren
    • norge zegt

      7 januari 2015 om 00:18

      @ronaldddvos: Als je het met een auto doet misschien wel…

      Login om te reageren
    • gerjan zegt

      7 januari 2015 om 01:00

      @ronaldddvos: laten we hopen dat we mekaar hier niet te veel op deze manier hier tegen komen.

      Login om te reageren
  16. bitethepillowimgoingindry zegt

    7 januari 2015 om 00:08

    Tja, hoort erbij. Dit maakt het juist leuk/spannend. Als iedereen deze rally uit zou kunnen rijden is er niks aan. Omdat het gevaarlijk is is het knap als het je wel lukt.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      7 januari 2015 om 09:32

      @bitethepillowimgoingindry: bij zo een bericht denken we dat maar zeggen het niet in verband met het slachtoffer.

      Login om te reageren
  17. marc94 zegt

    7 januari 2015 om 00:40

    Laten we hopen dat aan het eind van de rally de titel van dit artikel kan worden aangepast door “eerste” te vervangen door “laatste”

    Login om te reageren
  18. xj40 zegt

    7 januari 2015 om 01:24

    Wat een domme reacties, ASO moet verantwoordelijk gehouden worden. Gevoelstemperatuur dik boven de 50graden. Dat is vragen om slachtoffers op de motor… Uitputting

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      7 januari 2015 om 09:11

      @xj40: dag ervoor hadden ze het toch al ingekort voor de langzamere deelnemers?

      Login om te reageren
    • schuimbekje3 zegt

      7 januari 2015 om 20:15

      @xj40: Indeed… ASO moet zorgen voor een menswaardige rally. Eenmaal op de motor ben je zo door je water heen en je kunt niet schuilen onder een dak, alleen maar weg kwijnen in de brandende zon. Terug rijden is geen optie. Moeilijk voor te stellen nu het hier winter is maar daar is het hartje zomer in een woestijn . Net als in Australie is het gewoon af zien.

      Ze hadden gewoon het weerbericht kunnen zien, daarop kunnen besluiten om op strategische plekken voor in ieder geval de motorrijders, quad rijders en eigenlijk ook de buggy rijders ‘oases’ te bouwen waar schaduw en water voor handen is.

      Maar die Fransosen boeit die motorrijders niet. Cyril David en Alain doen niet meer mee, dus boeien… het zijn wel fransen he… Ik kan me nog herinneren dat er een probleem met brandstof was en iedere fransoos kreeg benzine maar Nederlanders, toen was er ineens geen benzine/diesel meer… Of ineens worden voertuigen afgekeurd omdat ze anders boven fransosen zouden eindigen… Nee, met zo’n stelletje frans-spelers heb je geen valsspelers meer nodig.

      Login om te reageren
  19. 3246cm252kw zegt

    7 januari 2015 om 03:00

    Vreselijk zoiets!

    Login om te reageren
  20. lekbak zegt

    7 januari 2015 om 05:26

    Tja triest, je weet dat de kans er is als je meedoet maar je gaat er toch nooit vanuit als familie dat je geliefde niet meer terug komt.

    Het gebeurt bijna ieder jaar dat er één of meerdere mensen omkomen tijdens dit evenement. Toch hoop ik dat Dakar gewoon Dakar blijft ondanks de risico’s. Meestal als er tijdens een sport weer iemand omkomt wordt er onderzocht wat de oorzaak is en dan de regels daar aangescherpt. Hopelijk gebeurt dat hier niet, vaak is het nadelig voor de sport. Iedereen die meedoet weet dat het kan gebeuren en heeft het risico geaccepteerd.

    Login om te reageren
  21. bentley555 zegt

    7 januari 2015 om 06:48

    ik zei het gister Tijdens het begin van RTLGP tegen me vader”ik hoop maar op geen dodelijke ongevallen”en aan het eind van de uitzending dit nieuws, erg spijtig

    Login om te reageren
  22. rammillius zegt

    7 januari 2015 om 07:23

    Het blijft een gevaarlijke rally. Maar, en dit klinkt misschien kru, hij is gestorven in het harnas. Dat is toch het mooiste wat er is? Ik hoop wel dat hij niets heeft gevoeld/leden.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 januari 2015 om 10:23

      @rammillius: op je 39e overlijden in het harnas klinkt nog steeds niet echt fijn. Dan hoor je pas op de helft van je leven te zitten.

      Login om te reageren
  23. p0wn3d zegt

    7 januari 2015 om 07:32

    Rally In Paradise

    Login om te reageren
  24. loveforcars zegt

    7 januari 2015 om 07:35

    Heel triest dit :( het is zo mooi Dakar , maar deze berichten… R.I.P

    Login om te reageren
  25. nvhuijkelom zegt

    7 januari 2015 om 08:39

    RIP

    Login om te reageren
  26. teamopelmonza60 zegt

    7 januari 2015 om 09:13

    Rip

    Login om te reageren
  27. marv46 zegt

    7 januari 2015 om 10:20

    Over de tekst in de derde alinea: stoffelijk overschot = overleden, het zou wel heel apart zijn als blijkt dat iemand niet is overleden als zijn stoffelijk overschot gevonden wordt.

    Login om te reageren
  28. VeniVidiVici zegt

    7 januari 2015 om 10:37

    Door een crash? Is dat al bevestigd? Want berichten spreken elkaar tegen… http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/rtlgp/)/sport/rtl_gp/components/dakar/nieuws/2015/01_januari/150106_coureur_michal_hernik_verongelukt.xml

    Login om te reageren
    • the_rabbit zegt

      7 januari 2015 om 11:04

      @VeniVidiVici: Een artikel lezen is ook moeilijk….
      ‘De omstandigheden waardoor de Pool is overleden, worden nog onderzocht. Herniks lichaam toonde geen tekenen die duiden op een ongeval’

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        7 januari 2015 om 11:14

        @the_rabbit: Ja en… vergelijk dat nou eens met het AB stukje…

        Login om te reageren
  29. koalaophetachterwiel zegt

    7 januari 2015 om 11:37

    Ik heb nog nooit de Dakar bekeken. Wat is er eigenlijk gevaarlijk aan? Ik zie altijd alleen maar shots langskomen van een berg of open vlaktes waar ze overheen knallen, maar dat is natuulijk niet het hele verhaal

    Login om te reageren
    • biohazardracer zegt

      7 januari 2015 om 12:07

      @koalaophetachterwiel: Uuuuh verschrikkelijke hitte, verdwaald raken in het gebied (kan door navigatiefouten), crashes door te hard rijden, parcour niet kennen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is de zwaarste rally ter wereld voor mens en machine. Ik zou zeggen ga het eens volgen ;) misschien dat het dan duidelijk wordt!.

      Login om te reageren
  30. biohazardracer zegt

    7 januari 2015 om 12:03

    Heel triest nieuws dit :( maar ja het blijft dan ook de zwaarste rally ter wereld en men weet dat deze risico’s op de loer liggen. Sterkte aan de nabestaanden!.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North