• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DarwinPro AMG GT63S is extra fragiel

Auteur: willeme, gepost 27 juni 2020 om 09:01 – 3 Reacties

DarwinPro AMG GT63S

Met de onderdelen op deze DarwinPro AMG GT63S verbeter je de looks, maar wordt ‘ie wel kwetsbaarder.

Het is en blijft een merkwaardige trend. Nou ja, trend: het gebeurt al sinds een jaartje of 15 tot 20. We hebben niet over het verzamelen van Flippo’s, maar iets nog nuttelozer: koolstofvezel pakketjes. Zeker zoals het is uitgevoerd bij deze DarwinPro AMG GT63S.

Koolstofvezel

Koolstofvezel was aanvankelijk een materiaal dat alleen werd gebruikt in de racerij en bij exotische supercars. Tegenwoordig is het goedje iets beter (en goedkoper) te produceren en zien we het op de meest merkwaardige plaatsen terug komen. En zoals de DarwinPro AMG GT63S aantoont: op de meest merkwaardige auto’s.

DarwinPro AMG GT63S

Lichtgewicht

Hoe cool de naam ook klinkt, de AMG GT 4-Door is technisch gezien meer een E-Klasse dan een AMG GT. Dat betekent dat de AMG GT 4-Door met V8 minimaal 320 kilogram zwaarder is dan de zwaarste AMG GT coupé. Toch heeft de firma DarwinPro gedacht probleem gedeeltelijk op te kunnen lossen: door koolstofvezel te gebruiken. Althans, dat lijkt de gedachtegang te zijn.

DarwinPro AMG GT63S

Fraai

Opmerkelijk is het overigens wel. Koolstofvezel heeft daarnaast als voordelen dat het heel erg licht is én heel erg sterk. Het nadeel: het is bijzonder duur. En daar gaat het een beetje fout met deze DarwinPro AMG GT63S 4-Door Coupe, want ze hebben de carbon goodies op plaatsen gemonteerd, daar waar je ze het makkelijkst beschadigt. Toegegeven, de kit ziet er erg fraai uit. Het komt duidelijk niet uit Mercedes-configurator, maar het geheel geeft nog een OEM-vibe.

Splitter

Aan de voorzijde zien we een enorme carbon splitter. Deze ‘loopt’ ook een stukje verder c.q. naar buiten, waardoor deze iets meer opvalt. De reden ontgaat ons altijd een beetje. Waarom zou je duur materiaal als carbonfibre op de plaats monteren, daar waar het materiaal het snelst beschadigt? Wel erg fraai zijn de 20″ lichtmetalen velgen met Michelin Pilot Sport 4S banden.

DarwinPro AMG GT63S

Aan de achterzijde zijn ze helemaal los gegaan op de DarwinPro AMG GT63S. De diffuser en ‘uitlaat-omlijsting’ is één groot onderdeel. Subtiel is anders. Dat kunnen we ook zeggen over de spoiler. Die is wederom van koolstofvezel en valt extra op, dankzij de witte lak van de gekozen basis. Daarmee komen we tot de conclusie: ja, bestel maar extra veel carbon frutsels voor je dikke Duitser, maar dan moet je ‘m wel in een kleurtje bestellen. Overigens hoeft het niet zozeer de ’63S’ te zijn, de spotgoedkope 43 mag ook.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Video: Vuurwerk afsteken vanuit je Golf is GEEN goed idee
  • Video: Call of Duty-oprichter overlijdt bij heftige crash met Ferrari 296 GTS
  • Peugeot brengt deze stationwagon terug onder één voorwaarde
  • Zuinigste EV op de snelweg ooit laat zien hoe hopeloos de huidige elektrische auto is
FacebookTweetPinLinkedIn

4-door, 4matic, amg, amg-gt, amg-gt-63s, bodykit, carbon, Mercedes, spoiler, tuning, V8, velgen, x290

Vorig bericht: « BMW M135i van Martijn – sperdifferentieel en meer pk’s
Volgend bericht: Dít is de nieuwe en schone Skoda Octavia G-TEC »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    27 juni 2020 om 10:46

    Kwik kwek kwak en Porsche doen het goed met ducktails.. Deze niet vind ik. Rest van de body is wel erg geslaagd!

    Login om te reageren
  2. frederik zegt

    27 juni 2020 om 14:58

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      27 juni 2020 om 18:06

      @frederik: “het materiaal wordt beschadigf” is met een F.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North