• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Alfa Romeo MiTo krijgt een dubbele koppeling

Auteur: Dennis, gepost 25 februari 2010 om 11:19 – 66 Reacties

Alfa Romeo TCT


Sacha dropte alweer bijna vier jaar geleden de stelling dat het koppelingspedaal zijn beste tijd heeft gehad. De handbak is nog steeds niet verdrongen, maar de automaat is wel aan een opmars bezig. Alfa Romeo laat weten dat men volgende week in Genève een MiTo met DDCT (Dual Dry Clutch Transmission) versnellingsbak presenteert.

De DDCT versnellingsbak heeft een dubbele koppeling, vergelijkbaar met o.a. het bekende DSG van Volkswagen. De bak met 6 verzetten kan een belasting tot 350 Nm aan en zal in de MiTo worden gekoppeld aan de 135 pk sterke MultiAir turbomotor. Een vernellingsbak met dubbele koppeling heeft doorgaans een positief effect op het verbruik en samen met het start/stop systeem kan een brandstofbesparing van 10 procent worden gehaald.

Om nogmaals de vergelijking met de 6-traps DSG bak van Volkswagen te maken: de DDCT versnellingsbak is 18,5 kilo lichter dan de DSG bak van VW. De 7-traps DSG bak van VW weegt met 71,7 kilo weer iets lichter, maar die kan slechts een belasting aan tot 250 Nm.

Rond de lente zal de DDCT transmissie bij de dealer te bestellen zijn voor de MiTo. Het ligt voor de hand te verwachten dat de nieuwe versnellingsbak later ook in andere modellen van Alfa, Lancia en Chrysler verkrijgbaar zal zijn.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, geneve-2010, Mito

Vorig bericht: « Uiteraard ook een BMW 5-serie hybride concept
Volgend bericht: Toyota topman krijgt harde kritiek en FBI valt binnen bij toeleveranciers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Erikkiee zegt

    25 februari 2010 om 11:22

    Kan iemand me uitleggen wat een dubbele koppeling is? *voelt zich amateuristisch*

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      25 februari 2010 om 11:29

      @Erikkiee: dubbele koppeling is ‘in lekentaal’ een koppelingsplaat die ervoor zorgt dat de versnellingsbak in 2’en wordt verdeeld, waardoor de ‘volgende versnelling’ altijd al klaarstaat om ‘gebruikt’ te worden. Dus als je in z’n 2e versnelling zit, dan staat de 3e versnelling al helemaal ‘voorgekoppeld’ klaar voor je. Dit spaart schakeltijd (dus sneller) en bespaart brandstof omdat je geen tijd verliest met ‘ingrijpen in het schakelproces’.

      Login om te reageren
  2. meneersander zegt

    25 februari 2010 om 11:22

    Nou leuk, maar wiet koopt er nou een Mito?

    Login om te reageren
  3. enveekaa zegt

    25 februari 2010 om 11:24

    http://nl.wikipedia.org/wiki/DSG

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    25 februari 2010 om 11:24

    pff, allemaal rommel, doe maar lekker koppelomvormer of handbak, liefst met 400-500Nm :P

    @Erikkiee: De even en oneven versnellingen zitten dan op verschillende assen met een eigen koppeling, waardoor er sneller tussen gewisseld kan worden. (de ene as grijpt aan terwijl de andere ontkoppelt)

    Login om te reageren
  5. Treff zegt

    25 februari 2010 om 11:26

    Ben benieuwd, ben niet zo van de automaat! Maar een VW met DSG-bak rijdt wel heel lekker! Zou daarom ook wel een keer de DDCT-bak willen testen.

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    25 februari 2010 om 11:27

    Dubbele koppeling meuk, wel laat van fiat ten opzichte van VW *zingt duitse volkslied*

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      25 februari 2010 om 11:34

      @Laue: dan maar iets later dan die rommel van VW . De laatste was 15 jaar later met common rail ……

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        25 februari 2010 om 11:42

        @alfa mannetje:
        inderdaad jammer dat we met commonrail vermogen gaan verliezen. maaarrrrrrrrr we zijn een stuk zuiniger.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          25 februari 2010 om 11:51

          @Laue: 250Nm is zat voor wegrijden etc maar veel turbo-motoren zitten hoger en dan moet het koppel electronisch beperkt worden om de bak niet te slopen…. dan is 350Nm duidelijk beter want je kunt de bak voor meer verschillende motoren gebruiken EN hoeft het koppel niet kunstmatig laag te houden.

          Login om te reageren
  7. NovaStar zegt

    25 februari 2010 om 11:30

    wat een slappe zooi. Trekkers kunnen al langer 1000Nm aan op 2 assen tegelijk. Met sterk tegenwerkende krachten. Oke ze wegen wel iets meer maar dat komt omdat ze deel van het chasis zijn en dus dik zwaar hard stevig en van gietijzer.

    Ze lopen achter.

    Login om te reageren
    • Erikkiee zegt

      25 februari 2010 om 11:33

      @NovaStar:

      Wat ik heb begrepen is dat een dergelijke bak enorm hoge ontwikkelingskosten met zich meebrengt en dus nog niet in alledaagse auto’s gebruikt worden. De Veyron heeft er ook 1, maar kijk hoeveel die auto ook kost.

      Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 februari 2010 om 11:35

      @NovaStar:
      klopt, maar bij een trekker word niet op 500kg gewicht meer of minder gekekenn.

      -een bak die “maar” 250nm is meer dan genoeg voor een golf,polo,mito,ibiza,enz enz.

      Login om te reageren
  8. Spec zegt

    25 februari 2010 om 11:30

    Ik hoop wel een beetje degelijker dan het systeem van VW graag, want die gaat om de haverklap kapot (ik spreek uit ervaring)

    Login om te reageren
  9. GerreLekker zegt

    25 februari 2010 om 11:31

    Een DSG-bak is gewoon fantastisch! Rijd zelf met eentje en zou niet anders willen. Leuk om te zien dat andere fabrikanten er EINDELIJK mee beginnen terwijl het in de VW stal al lang bestaat

    Login om te reageren
  10. Erikkiee zegt

    25 februari 2010 om 11:32

    Bedankt voor uitleg, erg interessant allemaal. Maar schakel toch liever zelf met koppeling, heb ik wat meer het gevoel dat ik de auto bestuur en niet een computer :D

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    25 februari 2010 om 11:34

    Mja die dubbele koppeling is wel hot de laatste tijd….
    Mja ik denk dat ik het voor de moment nog bij handbak zal houden… ;)

    Login om te reageren
  12. integralechubasco zegt

    25 februari 2010 om 11:37

    Goede stap van FGA in de zoektocht naar een goede marktprijs en zo hoog mogelijke bijtelling…
    Om over ‘laagst mogelijke verbruik’ geilende leasesletten maar te zwijgen…

    Login om te reageren
  13. Tombo zegt

    25 februari 2010 om 11:38

    Hopelijk is deze bak wat verder door ontwikkeld als de bekende Selespeed bakken

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    25 februari 2010 om 11:48

    De duurdere techniek uit de hogere segmenten komt glijdt steeds verder naar de kleinere middenklassers.

    Login om te reageren
  15. Merry zegt

    25 februari 2010 om 11:48

    DSG of hoe ieder ander merk het noemt is een geweldig systeem, op de Lancer evoX wertk het ook heel goed.

    Maar ik denk dat er een over een jaarte of 2/3 in supercars weer een anders systeem komt, meer zoiets als de Formule1 heeft, dat zal ook lichter zijn.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 februari 2010 om 11:53

      @Merry:
      En iedereen maar klagen dat auto’s steeds duurder worden. Opzich heeft de fabrikant wel gelijk, er zit tegenwoordig zoveel techniek in. al denk ik wel dat de vraag naar een dacia o.i.d zal stijgen. een auto met motor,abs,airbags is voor sommige mensen voldoende. De stokoude 1.6 die 1:14 haalt nemen ze voor lief, met 15k aan km in het jaar.

      Login om te reageren
      • alfa mannetje zegt

        25 februari 2010 om 11:56

        @Laue: ja we zullen het maar niet over die DSG hebben , en zeker niet gaan koekelen.

        Login om te reageren
      • Merry zegt

        25 februari 2010 om 12:23

        @Laue:
        motor,abs,airbags alleen die dingen?dat is wel heel weinig, stoelen,stuur en een versnellingsbak zou ook prettig zijn :)

        Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    25 februari 2010 om 11:56

    die oude pompverstuivers maken ook een takke herrie, blazen roetwolken de wereld in en hebben een minder evenwichtige koppelkromme.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 februari 2010 om 11:59

      @w0o0dy:
      qua herrie is het maar net wat je gewend bent. De roetwolken heb je niet met een affabriek roetfilter en naar die koppelkromme kijkt je tuner graag naar ;)

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 februari 2010 om 12:09

        @Laue: nee dank je ik heb veel liever een common rail diesel.

        Login om te reageren
        • BananaFlip zegt

          25 februari 2010 om 12:31

          @w0o0dy: Even off-topci: was het niet de bedoeling van de pompverstuiverinjectie om een hoger koppel eerder beschikbaar te stellen? Volgens mij wel, maar de 1.4 TDI uit de Fabia Combi trekt totaal niet onder 1500 tpm. Mijn moeder had eerder een Nissan Note 1.5 dCi 85, en gebruikte de eerste versnelling uitsluitend om vanuit stilstand weg te rijden. Rotondes gingen met gemak in de drie maar de Fabia trekt dat niet. Heb jij daar een verklaring voor?

          Login om te reageren
          • Laue zegt

            25 februari 2010 om 12:37

            @BananaFlip:
            Je moeder kan niet rijden. geeft niets is een veel voorkomend probleem.

            Login om te reageren
            • BananaFlip zegt

              25 februari 2010 om 14:50

              @Laue: Dat lijkt me een nutteloze opmerking. Maar je mag het wel even verklaren.

              Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            25 februari 2010 om 13:41

            @BananaFlip: de tdi is daarin nogal lomp, of het ding slaat af of het koppel is vrij hoog en de voorwielophanging kan het vermogen maar moeilijk kwijt. Zal in de combo motor, versnellingsbak en koppeling zitten. De Golf 1,9 tdi heeft bijv veel moeite om normaal weg te rijden in de 2e versnelling… andere merken lijken dat anders te hebben afgesteld en hebben er minder moeite mee.

            @laue: beetje flauw vindt je niet?

            Login om te reageren
            • Vreddy_B zegt

              25 februari 2010 om 14:06

              @w0o0dy:

              de 1.9 tdi komt idd bijna niet weg vanuit zijn 2, in het begin voelde me ik een behoorlijke loser toen de auto regelmatig afsloeg bij het optrekken vanuit een slakkengang, en een rotonde in zijn 3 lukt alleen bij een grote snelle rotonde anders kun je het vergeten,(is overigens een a4 avant 1.9)

              Ontopic: Je leest vaak over het maximale koppel dat een DSG aankan, Is dit voor de fabriek om zich in te dekken? of is het als je bijvoorbeeld een 2.0 tdi 170 pk 350Nm, zou chippen dat je daad werkelijk de automaatbak kapot rijdt?

              Login om te reageren
              • Mao zegt

                25 februari 2010 om 15:21

                @Vreddy_B:

                Naar een fatsoenlijk tuner gaan, passen ze je bak ook aan, geen probleem. Met tuning moet je ook niet op de kosten besparen, kan je beter goed doen. Goedkoop is duurkoop zeggen ze weleens

              • Vreddy_B zegt

                25 februari 2010 om 15:30

                @Mao:

                dat je er niet op moet besparen dat snap ik volkomen. Wat ik bedoel is dat wanneer je deze (voorbeeld) 2.0 tdi chipt van 170pk 350Nm naar +/- 200 pk 440Nm. En dus een koppel stijging heeft van ongeveer 90Nm dit niet schadelijk is voor je dsg-bak omdat de fabriek aangeeft dat deze niet meer aankan dan 350Nm. dit zelfde geld voor de 7-traps DSG met een grens van 250Nm.

            • BananaFlip zegt

              25 februari 2010 om 14:49

              @w0o0dy: Het klinkt inderdaad ook niet echt lekker uitgebalanceerd. Het ding stampt er lustig op los bij stationaire toerentallen ;) Op snelheid is ie overigens wel stil.

              Login om te reageren
  17. alfa mannetje zegt

    25 februari 2010 om 12:00

    dus met mijn Fiat 1.4 zal ik een DSG al kapot trekken ?

    Login om te reageren
  18. DavidZ zegt

    25 februari 2010 om 12:18

    Autojournalisten zullen wel weer enthousiast zijn, maar hoe zit het met de betrouwbaarheid na zo’n 150.000 km? Een fatsoenlijke garantie geeft FIAT niet, itt tot Kia bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      25 februari 2010 om 13:38

      @DavidZ: off topic: wat KIA er niet bij vertelt is dat de de garantie na drie jaar alleen nog bij een maximum kilometrage van 150.000 geldt. Rij je jaarlijks 50.000 kilometer, ben na drie jaar al door je termijn heen. Ook de audio-installatie en het navigatiesysteem hebben een beperkte garantie van drie jaar of 100.000 km.
      De lak is gedekt tot vijf jaar en accessoires en accu’s tot twee jaar. Onderdelen die overmatig aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, remblokken of koppelingsplaten, vallen buiten de garantie.

      Login om te reageren
    • PAN zegt

      26 februari 2010 om 20:46

      @DavidZ: Check

      http://www.autoedizione.nl/2010/02/26/duitsers-kiezen-voor-italiaanse-degelijkheid/

      Dus beter worden ze echt wel, hoewel ik ze al niet slecht vondt ( behalve dan mijn electrische systeem van mijn tipo 2.0 16V)

      Login om te reageren
  19. truikol zegt

    25 februari 2010 om 12:27

    Ben benieuwd naar het verbruik van zo’n DDCT bak in combinatie met de Twinair motor in een 500 of Panda’tje. Man, wat moet dat zuinig rijden..

    Login om te reageren
  20. MDA zegt

    25 februari 2010 om 12:28

    @DavidZ: en je wil die betrouwbaarheid vergelijken met die van de bekende KIA dual clutch versnellingsbak?

    Login om te reageren
  21. Henk_he zegt

    25 februari 2010 om 13:19

    Login om te reageren
  22. Gerrelekker zegt

    25 februari 2010 om 14:29

    @Vreddy_B???? Met een 1.9tdi waarmee ik nu rijd trekt behoorlijk goed vanin lage toeren. De 1.5dci waarmee ik nog gereden heb was op dat vlak een drama. Je kent het wel: je komt aan een rond punt, kijkt even naar links en je ziet dat je er nog op kan, zonder schakelen geef je gas en plots blijkt dat ding niet meer vooruit te gaan….

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      25 februari 2010 om 14:48

      @Gerrelekker: Misschien ligt het aan mij. Ik heb met regelmaat een focus tdci gereden en deze trok zonder enige moeite weg vanuit zijn 2, de A4 heeft er enorm veel moeite mee. Hij schokt ook veel sneller dan ik gewend ben in een laag toerental.

      Login om te reageren
  23. Gerrelekker zegt

    25 februari 2010 om 15:14

    @Vreddy_B: ik heb ook nog met een 1.8HDCI gereden (Ford Focus 115pk) en dat was echt een dijk van een motor: heel krachtig onderin, heel smooth en heeft mijn persoonlijke voorkeur over de 1.9tdi. De 1.5dci vond ik persoonlijk het slechtste: weinig kracht onderin, vreselijk turbogat, heel lastig om er mee door de stad te rijden: continu op en afschakelen, altijd voor zorgen dat je boven de 2.000 toeren blijft of je bleef ter plekke staan…

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      25 februari 2010 om 16:00

      @Gerrelekker:

      Opzich rijd de 1.9 tdi goed op de lange afstand, en als de turbo werkt heb je het idee dat je best hard gaat in werkelijkheid valt het tegen. 1.5dci is renault neem ik aan en heb ik geen ervaring mee, met geen enkele franse auto overigens. Elke TDCI die ik heb gereden overtreft voor mij trouwens de TDI motoren, maar dat is denk ik persoonsgebonden.

      Login om te reageren
  24. Moos zegt

    25 februari 2010 om 15:17

    “De 7-traps DSG bak van VW weegt met 71,7 kilo weer iets lichter” -> kost het ook duurder? ;)

    Login om te reageren
  25. alfa mannetje zegt

    25 februari 2010 om 15:44

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  26. Sportiva-Italia zegt

    25 februari 2010 om 16:38

    Mm ze hadden dit systeem al voor eind vorig jaar gepland voor de MiTo GTA (die er dus niet komt)..
    http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=581

    Ze zijn al sinds 2006 met het systeem bezig, ben benieuwd of het een succes wordt. Alle nieuwe/vernieuwde technieken bij elkaar kan het best leuk rijden worden.
    Ben zelf ook geen fan van de MiTo, die neus past m.i. niet bij de rest. Dan is de nieuwe Giulietta een stuk beter. Nou nog wat minder Fiat trekjes. Daar moet Machionne ook s achteraan, want die klaagde al over een gebrek aan een eigen gezicht bij Alfa.

    Login om te reageren
  27. Mao zegt

    25 februari 2010 om 16:44

    @Vreddy_B:

    Las net dit op zip tuning.

    “80% van de klanten bij Ziptuning heeft een automaat. Tuning is niet slecht voor een automaat mits er rekening mee word gehouden. Ziptuning kan u verzekeren dat de werkzaamheden met zorg word uitgevoerd. De software van de automaat wordt dan door Ziptuning gratis aangepast aan het veranderde motormanagement. Bij een DSG versnellingsbak passen wij daarnaast een aantal velden aan, zodat schakelen vloeiend blijft verlopen.”

    Moet wel goed komen, zelfs zip tuning gooit niet domweg het koppel omhoog (420 nm). Maar zorgen denk ik dat tijdens het schakelen het koppel verlaagt wordt. Ook behoud je je volgens zip tuning je fabrieks garantie.
    Zelf zou ik liever naar ABT ed gaan, die doen et ook via de importeur, die weten wel wat die bak wel en niet kan ;)

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 februari 2010 om 16:50

      @Mao: Wat zou je eraan hebben om tijdens het schakelen het koppel te verlagen? Dat kan ook niet, want als er geen aandrijving is is er ook geen koppel.

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      25 februari 2010 om 17:00

      @Mao:

      Nou noem je ook wel een ruk chipboer ook zeg. :roll:

      http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=slechte+ervaringen+ZIP+tuning&meta=&rlz=1R2ADSA_enNL345&aq=f&oq=slechte+ervaringen+ZIP+tuning&fp=13eec05eed3f4cf2

      Login om te reageren
      • Mao zegt

        25 februari 2010 om 18:02

        @RenesisHP:

        Idd :) Vandaar : “zelfs zip tuning gooit niet” om aan te geven dat zo’n goedkope chipboer er al rekening mee houdt.
        Was overigens de eerste die in me op kwam van de chipboeren vandaar, ben niet zo van de chipboeren. Nogmaals voor VW liever naar ABT ed ;)

        Login om te reageren
  28. Vincenzo zegt

    25 februari 2010 om 16:55

    het gaat hier over Alfa en de fag boys staan weer klaar.
    Ik zie hier alleen maar…ik rij golf en ford voorbij komen.
    Vergeet de super auto niet goed af te sluiten! Misschien wil ik em wel stelen met je lekkere 1.9tdi…pff

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      26 februari 2010 om 00:00

      @Vincenzo:

      sorry dat ik je italiaanse topic verpest..
      vroeg alleen wat betreft automatische versnellingsbakken.
      Ze kunnen moeilijk wat uitleggen over de ervaringen van een DDCT bak, die moet namelijk nog gepresenteerd worden. Heeft totaal niks met je zogenaamde ‘VAG’boys te maken. Maar ik merk dat het je nog al hoog zit.

      Login om te reageren
  29. Ahura zegt

    25 februari 2010 om 17:32

    Een echte man schakelt zelf. Daarbij haalt een automaat, hoe goed ook, het NOOIT bij het rijplezier van een handbak. Alleen als je dagelijks in de file zit zou ik een automaat aanschaffen..

    Login om te reageren
  30. Hupke zegt

    25 februari 2010 om 17:52

    @ ahura

    maar DSG en trawanten zijn geen automaten. Men schakkelt zelf alleen veel sneller dan. (nuja zelf nog nooit mee gereden maar dat is toch de bedoeling ervan)

    Als je nog wel een koppelingspedaal hebt kun je natuurlijk veel meer rijkunstjes uithalen.

    Login om te reageren
  31. SimonMc zegt

    25 februari 2010 om 19:19

    “De 7-traps DSG bak van VW weegt met 71,7 kilo weer iets lichter”

    Iets weegt minder, of iets is lichter.

    Niet allebei ;)

    Login om te reageren
  32. ferry832 zegt

    25 februari 2010 om 20:12

    Volgens mij gaat er niets boven een hand schakelbak. Wat ik begrijp uit de testen met de DSG van VAG is dat deze saai is en dat je uiteindelijk toch liever zelf schakelt bij sportief rijgedrag. Nu zal dit bij de FIAT groep natuurlijk een stuk beter zijn omdat de begrippen saai en onsportief natuurlijk heel goed bij het VAG consern passen.

    Login om te reageren
  33. frans zegt

    25 februari 2010 om 21:50

    Alfa en transmissies: Een dubbelkapotding?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 februari 2010 om 21:52

      @frans: geez dude, wat een humor, NOT.

      Login om te reageren
  34. Laue zegt

    26 februari 2010 om 09:47

    ach jongens, af en toe een grapje kan toch wel. het is een blog.

    Login om te reageren
  35. GerreLekker zegt

    26 februari 2010 om 12:40

    lol @ frans!

    Login om te reageren
  36. Jesper zegt

    26 februari 2010 om 12:41

    “De 7-traps DSG bak van VW weegt met 71,7 kilo weer iets lichter…”
    Iets weegt minder, of IS lichter ;)

    Login om te reageren
  37. Pieter zegt

    28 februari 2010 om 15:22

    Italy vs Germany

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    28 februari 2010 om 23:01

    Sacha moet eens leren schakelen ipv in die Mercedes automaten te rijden! Ik vind schakelen gewoon leuker, deze auto is dus helemaal niks voor mij ben ik bang…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North