• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De allerlaatste Mitsubishi Lancer Evolution is verkocht

Auteur: Dizono, gepost 16 september 2016 om 19:55 – 20 Reacties

Mitsubishi Final Edition


Voor de fans rest nog slechts de tweedehands markt. Blijft natuurlijk over, wat kost dat nou, de aller, aller, allerlaatste Lancer Evolution?

76.400 dollar, ofwel 68.450 euro tegen de huidige wisselkoers. De auto werd gisteren op Ebay verkocht, de opbrengst gaat naar het goede doel. Toch valt het winnende bod een beetje tegen, zeker als je bedenkt dat we in de laatste Nederlandse modeljaren al snel een vergelijkbaar bedrag voor een willekeurig nieuw model moesten neertellen. In de Verenigde Staten stond deze Final Edition voor 34.495 dollar in de prijslijsten.

Het gaat om nummer 1600 van de 1600 gebouwde Final Editions, een lekker dik aangeklede versie. Aanvankelijk zouden er enkel 1000 gebouwd worden voor de Japanse markt, later kwamen daar nog eens 1600 US-spec Evo’s bovenop. Verder heeft deze uitzwaai-editie 303 pk in plaats van de gebruikelijke 295 pk.

Gelukkig hebben we de foto’s nog.

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

ebay, evo-X, evolution, final-edition, lancer, Mitsubishi

Vorig bericht: « Deze 6-miljoen kostende villa heeft een pauperige carport
Volgend bericht: De broer van Battista ‘Pinin’ Farina kon ook aardig tekenen »

Lees Interacties

Reacties

  1. pinut187 zegt

    16 september 2016 om 19:58

    Deze is gewoon het geld waard..

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      17 september 2016 om 02:03

      @pinut187: niet in rijden en over 10 jaar verkopen. Ben je binnen, klaar, over en uit. Let maar op.

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        17 september 2016 om 08:44

        @goodolddays: Als je niet gaat rijden zit je zeker binnen….

        Login om te reageren
  2. sanderm3 zegt

    16 september 2016 om 20:00

    Ik blijf hem tof vinden. Mn broer heeft een lancer van deze generatie, in het wit met 1.8L 143pk. De sportback. Maar een ralliart of Evo lancer zou ik altijd nog willen.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    16 september 2016 om 20:04

    Het ga je goed! Een auto met een verhaal, een mooie geschiedenis. Zowel als straatauto als rallyauto. Ik vind ze geweldig. Een auto die een beter lot verdiende..

    Login om te reageren
  4. michaelcorleone zegt

    16 september 2016 om 20:10

    Ondanks dat ik altijd meer had met de Impreza vind/vond ik de Evo ook erg gaaf jammer dat het de laatste is.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    16 september 2016 om 20:21

    *speelt viool* Een moment stilte voor de liefhebbers…

    Login om te reageren
    • dubois zegt

      16 september 2016 om 21:03

      Misschien handig als je dan geen viool speelt. @toyotafortuner:

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        16 september 2016 om 21:41

        @dubois:
        >eigen grap verpesten
        (╯°□°)╯︵ ┻━┻)

        Login om te reageren
  6. swid zegt

    16 september 2016 om 20:26

    Subaru heeft de strijd gewonnen!

    Login om te reageren
  7. michaelb zegt

    16 september 2016 om 20:53

    Jammer hoor. Al blijft de VI de mooiste. Daarna werden ze een beetje ielig.

    Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    16 september 2016 om 21:05

    Probleem met de Impreza WRX STI is dat zowel Subaru als ons Co uitstoot strafstelsel de weg kwijt zijn.
    Dan liever de deaud zoals ds Lancer EVO dan de verlepte gladiolen.
    En ik ben fan van beide, dat ik een Impreza heb, is louter toeval!

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      17 september 2016 om 11:28

      @desjonnies:
      Net als de Britse roadster toentertijd heeft ook de Lancer de strijd van de potente hatchbackjes verloren.
      Jammer wel. Maar eerlijk is eerlijk; een product als de Volkswagen Golf R is gewoon hartstikke goed….

      Login om te reageren
  9. reistje zegt

    16 september 2016 om 21:12

    Lijkt mij geen slechte prijs voor de allerlaatste van een auto die toch een cultstatus heeft.
    Erg jammer dat de productie stopt. Is er eigenlijk bekend waarom er geen opvolger komt?

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    16 september 2016 om 21:19

    Heel tof, maar ik ga denk ik toch eerder op zoek naar een Evo IX Wagon.

    Login om te reageren
    • rd1991 zegt

      16 september 2016 om 21:40

      @jochempie: hoef je niet zo lang te zoeken. SW Performance uit Hoogeveen (geloof ik) heeft er zeer recent een geïmporteerd.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        17 september 2016 om 08:58

        @rd1991: net ff gecheckt, hij staat er inderdaad. Een EVO IX in wagon uitvoering, bj 2006, 171 dkm, voor net geen 18k vraagprijs. Een hoop geld maar wel heel leuk.

        Website staat trouwens geen deeplinken toe, dus zelf naar toe surfen via http://www.sw-performance.nl/aanbod

        Login om te reageren
  11. sracert zegt

    16 september 2016 om 22:39

    Mitsubishi rijdt veel verfijnder dan een Subaru, het is maar waar je van houdt. voor mij persoonlijk is deze.

    Login om te reageren
  12. kennone zegt

    17 september 2016 om 09:57

    Ik vind dat de laatste evo bij de 9 al gedtopt was..

    Login om te reageren
  13. evo4g63t zegt

    17 september 2016 om 12:56

    Het CZ4A chassis is zoals een Evo vanaf het begin moest zijn qua torsiestijfheid: het ding stuurt en reageert echt messcherp op je inputs, een stuk agieler dan je zou verwachten. Daarbij is het 4B11T blok met een software tweak en wat kleine randzaken betrouwbaar over de 400 pk/ 500Nm en te tillen waardoor je een best vlotte auto kan hebben. Wat ik zelf heb ervaren is dat het nadeel van de X de auto zelf is. De auto is te goed, te geciviliseerd en te verfijnd om iemand met ervaring met oudere Evo’s te blijven vermaken en wat moet je in vredesnaam met een degelijke geluidinstallatie en een navigatiesysteem in een Evo? Voor de puristen onder de Evo rijders is de auto te laf geworden en voor de mensen die een R/M/RS oid overwegen weer te puur. Voor de liefhebbers is het begin van het einde van het Evo tijdperk de auto zelf geweest. Jammer, maar helaas.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North