• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Ariel Atom schopt kont!

Auteur: Wouter, gepost 1 augustus 2007 om 23:15 – 34 Reacties

Ariel Atom met optionele cameraman


De Ariel Atom is wederom de snelste: Autocar testte de Ariel Atom in de welbekende 0-160-0 test.

Maar liefst 29 auto’s mochten het opnemen tegen de Ariel Atom 300. Daarbij zaten kanonnen zoals de Lamborghini Gallardo Superleggera, Brooke Double R, Porsche 911 GT3, Roush Ford GT 600RE en de Mercedes CL63 AMG. De grote winnaar werd de Ariel Atom die weliswaar maar 300 pk uit een supercharged Honda blok haalt, maar ook niet al te zwaar is. De supercharged Atom zette een tijd op de klokken van 11.35 seconden voor de 0-160-0, een sprint naar 160 en zo snel mogelijk weer tot stiltstand komen. Een Bugatti Veyron doet dit trucje in 9,9 seconden, maar wordt daarbij nog wel afgetroefd door de Ultima GTR die het in 9,4 seconden klaart.

Bron: Autocar.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Porsche Taycan rijdt wereldrecord van de Kia EV6 aan gruzelementen
  • Kia EV6 pakt wereldrecord af van Tesla

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, cl, gallardo, GT3, Supercars, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Zo mooi is de Brera dus
Volgend bericht: Brug over Mississippi stort in tijdens drukke avondspits »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    1 augustus 2007 om 23:20

    nou… nu nog even de schrijfjes van de Continental GT erop zetten en hij doet het sneller dan de ultima ;) Die laffe wieltjes van de Atom kunnen nooit veel remkracht herbergen.

    Login om te reageren
  2. PieterA zegt

    1 augustus 2007 om 23:29

    …dus de Atom is niet de snelste … ;)

    Login om te reageren
  3. CSL zegt

    2 augustus 2007 om 00:09

    9.4sec is wel erg snel. Lijkt een circuit auto wel.

    Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    2 augustus 2007 om 00:23

    Maar dit is toch ook geen standaard atom, niet?Ik zie op de foto ( als de foto bij het artikel hoort tenminste?) al een extra spoiler achter en een diffuser voor die er normaal niet zitten?

    En 300 pk uit een 1.8 is wel deftig trouwens.

    Login om te reageren
  5. mike zegt

    2 augustus 2007 om 00:28

    ik vind het allemaal zo gay met die ariel atom.. ik bedoel waarom vergelijken ze dit ‘mormel’ met echte auto’s? Dit is gewoon een opgevoerde skelter, snel of niet!

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    2 augustus 2007 om 00:40

    Ze zouden een raceklasse met atoms moeten uitvinden, kan iedereen met z’n atom naar het circuit rijden endaar racen alsof het formule renault wagentjes zijn…

    (Heel off-topic, ik weet het maar het schoot me net te binnen met het zien van die kolenschop achterop :D )

    Login om te reageren
  7. Oscar zegt

    2 augustus 2007 om 00:47

    Wacht maar tot de caparo t1 er is, die troeft ze allemaal af…

    Login om te reageren
  8. Supreem zegt

    2 augustus 2007 om 00:48

    Ultima GTR, niet Ultimate GTR

    11,35 seconden is wel zeer lekker, misschien net iets minder lekker dan 9,9 en 9,4 seconden, but still very very good.

    Login om te reageren
  9. Bjorn zegt

    2 augustus 2007 om 01:00

    Deze atom is trouwens helemaal niet street legal.
    De diffuser en spoiler zijn vlijmscherp en dus… levensgevaarlijk op de openbare
    weg. Hopelijk wordt hij enkel gebruikt voor het betere circuitwerk:)

    Login om te reageren
  10. H.J. Vaesen zegt

    2 augustus 2007 om 09:14

    Als je dit trucje in die Ultima doet, zitten je organen dan nog op dezelfde plaats?

    Login om te reageren
  11. pipil zegt

    2 augustus 2007 om 09:28

    dat is geen auto meer telt niet imho

    Login om te reageren
  12. Markus zegt

    2 augustus 2007 om 09:55

    Dit is inderdaad geen auto meer, het is gewoon een kart. Niet te vergelijken dus.

    Login om te reageren
  13. Y. zegt

    2 augustus 2007 om 10:29

    Natuurlijk is dit wel een auto. Het uiterlijk van het ding voldoet wellicht niet aan de ideeën van bekrompen lieden over hoe een auto eruit hoort te zien, maar dat wil nog niet zeggen dat het geen auto is.

    Login om te reageren
  14. Henne zegt

    2 augustus 2007 om 10:45

    Nou hij toch echt goedgekeurd voor op de Nederlandse snelweg. Aangezien er een NL kenteken op zit. Optrekken gaat wel sneller als een Veyron maar remmen niet. Er zit namelijk ook geen ABS op dat scheelt ook al een stuk.

    @SimonMc: het blok wat in de Atom gebruikt wordt is een K20A2 uit een EP Civic Type-R. Dat heeft 2 liters inhoud. Standaard levert het blok 200pk en met de supercharger komen daar 100 trappelende paardjes bij. Er is trouwens ook nog een 450 pk Atom. Deze heeft hetzelfde blok alleen dan met een dikke Garreth turbo er op. En die komt dus op 450pk op de krukas en 393pk op de wielen.

    Login om te reageren
  15. Richard zegt

    2 augustus 2007 om 11:42

    Nog een voordeel van die Atom is dat je voorwielen ziet. Je kunt in de bochten dus perfect de apex raken net als in een F1. In een Veyron (of elke ander auto met cabine) kun je dat wel vergeten.

    Deze test was van 0-160-0 maar als er bochten in het spel komen, zal die Atom (of alles wat vergelijkbaar is qua constructie) alle supercars ver achter zich laten.

    Login om te reageren
  16. mattie zegt

    2 augustus 2007 om 12:36

    @Henne
    Het maakt niet uit of je wel of geen abs hebt. Zolang er goede remmen op zitten en een goede bestuurder rem je net zo snel.

    Ben benieuwd hoe een Donkervoort zo’n test aflegt.

    Login om te reageren
  17. Jonas zegt

    2 augustus 2007 om 12:44

    @Bjorn tochwel, een ariel mag officieel op de weg rijden ;)
    Mooie prestatie, zeer leuke auto, ideaal speelgoed voor de rijken (niet voor mij dus :p)

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    2 augustus 2007 om 13:33

    allemaal leuk en aardig maar dat noem ik geen auto meer maar een of andere opgevoerde strand buggy

    Login om te reageren
  19. Bjorn zegt

    2 augustus 2007 om 13:53

    @ Jonas

    Helaas niet;)
    Naar mijn mening is dit dezelfde atom die tegen een paal hing enkele maanden terug. Alleen had die toen al een kenteken en waren er toen nog geen diffuser en spoiler op gemonteerd.
    Conclusie, deze atom is een gevaar op de weg met zijn vlijmscherpe diffuser.
    Denk maar eens aan voetgangers die ermee in aanraking komen….

    Login om te reageren
  20. SugarFree zegt

    2 augustus 2007 om 14:49

    Hmmm, niet zo Ariel-minded hier…
    Misschien het wasmiddel eens proberen? Kan jullie wellicht meer bekoren.

    Vind het gewoon rete-stoer dat zo’n kleine dreumes prestaties van wereldformaat levert.

    En of het gay is? Ik snap de vergelijking niet.
    En of het een echte auto is of een kart? Ik snap de vraagstelling niet.

    Alleen de Caparo T1 zal op mij meer indruk maken, denk ik. De rest zijn toch eigenlijk allemaal patserauto’s, of niet? (goed, een GT3 daargelaten)

    Login om te reageren
  21. vr6 rijder zegt

    2 augustus 2007 om 15:01

    Kwam een maand terug een Atom tegen op de A1 bij amsterdam, nooit geweten dat die dingen in het wild rondrijden.

    Denk niet dat de helm veel uithaalt als je met 200 op zijn kop over het asfalt schuift

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    2 augustus 2007 om 17:57

    Dus een paar aan elkaar gelaste buizen kun je niet sneller laten stoppen dan een Ultima…….hmmm strange…….

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    2 augustus 2007 om 18:28

    Jongens jongens…Wat voor vergelijkingen worden hier ook gedaan.

    Iedereen vergeet hier precies dat die atom een fractie kost van al die ander auto’s !

    Dan zijn er nog mannen die zeggen ” wacht maar tot de caparo T1 komt”.
    Ja, en die caparo kost 1.000.000 keer meer ook…

    Dan kan je evengoed ook zeggen, wacht maar tot er een formule 1 komt.

    Wat kost zo’n atom?Ik weet het eerlijk gezegd zelf niet, maar de duurste versie zal rond de 80.000 EUR liggen?Als je kijkt wat een Caparo T1 gaat kosten??Wat was het weer, 750.000 EUR??

    Login om te reageren
  24. 3-Serie zegt

    2 augustus 2007 om 18:34

    In Carmagazine of Topgear Magazine (sorry weet het niet meer, koop ze allebij) stond een leuk artikel:

    Hoeveel auto’s haal ik in op de ‘Ring’ met een Atom……..?

    Nou de kerel in de Atom drrogde ff menig porsche, ferrari en andere dikke auto af. Schijnt nog een leuk gevecht te hebben gehad met een ringtaxi ook.

    Login om te reageren
  25. Remon zegt

    2 augustus 2007 om 18:35

    Mijn god, jullie zijn wel lekker bezig niet met die domme vergelijkingen, hoe kun je de tijd van een Atom nou vergelijken met die van een Veyron o.i.d.?
    De Atom is gewoon een motorfiets met een buggyframe eromheen, weegt niets, geen electronica en geen luxe.
    Nog even en dan krijgen we vergelijkingen tussen supercars en op afstand bestuurbare benzineautootjes want die schieten ook in een paar seconden naar de 100 km per uur…

    Login om te reageren
  26. Steven zegt

    2 augustus 2007 om 18:45

    jullie mogen mij toch wel ff die ‘diffuser’ wijzen want ik zie alleen een front en rearspoiler.

    een goede coureur kan harder remmen zonder abs dan met.

    en de caparo kost ex. belastingen 270.000euro, inc. +/- 450.000, de supercharged ariel kost ongeveer vanaf 90.000euro.

    Login om te reageren
  27. SugarFree zegt

    3 augustus 2007 om 08:33

    Precies, die onzinnige vergelijkingen hier… er is een aantal wakkere mensen aangetreden, da’s duidelijk.

    @ 3-serie
    Het was TG-magazine. En belangrijker: het was een erg leuk artikel. De Atom had voor vele tonnen auto’s ingehaald tijdens 1 ronde. En dat waren niet allemaal Golfjes GTI, integendeel… M3 CSL’s, 911’s, Ferrari’s etc. etc.

    En daar ging het om in bovenstaand artikel: snelheid! En voor dat geld… :) :)

    Login om te reageren
  28. Vincent zegt

    3 augustus 2007 om 10:53

    Wacht even… Als de standard Veyron de klus in 9,9 klaart, mischien de Pegaso Veyron eens proberen. Met de 200pk extra moet 9,5 of mischien 9,4 toch haalbaar zijn? Ach, maakt toch niet uit, want zodra de Caparo T1 er is sneuvelt het record toch. :P

    Login om te reageren
  29. Arjan zegt

    3 augustus 2007 om 13:49

    Op dit filmpje kan je hem zie “vliegen” tijdens een testje van de mannen van Top Gear.

    Have fun.

    http://www.zelan.be/zelan/filmpjes/525/Top_Gear_Ariel_Atom.html

    Login om te reageren
  30. marcel zegt

    5 augustus 2007 om 01:11

    effe wachten op de nieuwe ktm die is nog sneller dan de ariel

    Login om te reageren
  31. Evil Arend zegt

    5 augustus 2007 om 12:49

    Of men het nu wel een echte auto vind of niet, het blijft een gaaf en snel ding

    Login om te reageren
  32. arielatom zegt

    25 augustus 2007 om 12:20

    @ marcel
    die ktm is niet sneller integendeel die weegt 700kg en de ariel 465 kg ledig gewicht misschien als ze de audi motor met dikke turb erin gaan plaatsen dat ie dan net zo snel is maar die motor zit er voorlopig niet in voor de KTM

    Login om te reageren
  33. Thijs zegt

    25 augustus 2007 om 13:41

    Maar met een grotere motor heb je in de KTM nog niet dezelfde gewichtsverdeling. De gewichtsverdeling van de KTM is met dit gewicht van de huidige motor goed, een sterkere motor veranderd dit alleen maar nadelig, terwijl dat van de Atom met 300 PK al goed is.
    Mijn probleem met de KTM is dat er teveel overbodige dingen aan zitten. De Ariel heeft standaard geen vleugels, geen spoilertjes, gewoon geen dingen die datgene waar het om gaat verbergen. De KTM daarentegen vind ik net een speelgoed auto, met vleugeltje hier, spoilertje daar, richeltje zo. Dit levert allemaal extra gewicht op om de ideale verhoudingen te krijgen en dat vind ik zonde. Ik zal niet ontkennen dat ik het op zichzelf een hele mooie auto vind, maar de Ariel heeft gewoon meer charme (nou ben ik soort van een fanboy van de Atom, dus ik ben misschien niet helemaal objectief).

    Login om te reageren
  34. sirhc zegt

    5 september 2007 om 22:27

    de nl importeur wist mij te vertellen dat de atom (met 300pk) rond de 57k zal gaan kosten…. weinig geld, heeeeeeeeeeeeeeeel veel fun!
    k’dacht ik zeg et ff.. :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North