• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Audi A6 nu ook als mini-A8

Auteur: RubenPriest, gepost 16 november 2018 om 09:39 – 40 Reacties

Afbeelding De Audi A6 nu ook als mini-A8Afbeelding De Audi A6 nu ook als mini-A8Afbeelding De Audi A6 nu ook als mini-A8Afbeelding De Audi A6 nu ook als mini-A8Afbeelding De Audi A6 nu ook als mini-A8Afbeelding De Audi A6 nu ook als mini-A8Afbeelding De Audi A6 nu ook als mini-A8

De nieuwe Audi A6 nu ook als mini-A8
Meer dan vijf meter aan Audi voor je neus.

Terwijl de Westerse wereld in voorbereiding is op de Los Angeles Autoshow, is in China de Guangzhou International Autoshow aan de gang. Audi heeft hier de A6L gepresenteerd. De verlengde sedan gaat het ongetwijfeld goed doen op de Chinese markt. Met een wielbasis van 3,02 meter is de A6L 10 centimeter langer in vergelijking met de gewone A6. De Audi is met 5,03 meter een lange jan geworden.

Audi en het aanbieden van verlengde modellen in China is eerder regel dan uitzondering. Zelfs van een auto als de Audi Q5 bestaat een verlengde versie en in 2016 kwam FAW-Volkswagen Audi met een verlengde variant van de A4.

De verlengde A6 is volgend jaar in China verkrijgbaar in combinatie met vier- of zescilinder motoren, gekoppeld aan de 7-traps S tronic automaat. Het interieur is vrijwel gelijk aan de reguliere versie. Achterin komen die extra centimeters ten goede voor de passagiers.

De Audi A6L is niet het enige grote nieuws dat de Duitsers laten zien in Guangzhou. De Chinezen maken namelijk ook uitgebreid kennis met de productieversie van de e-tron.

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, a6l, Audi, China

Vorig bericht: « Toyota Camry en Avalon TRD zijn kers op de taart
Volgend bericht: Dit is de nieuwe supercar van Nicky Romero »

Lees Interacties

Reacties

  1. allesmetturbo zegt

    16 november 2018 om 09:53

    Daar krijgen de chinezen een harde L van

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      16 november 2018 om 10:01

      @allesmetturbo: rul?

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        16 november 2018 om 10:06

        @str8six: rur

        Login om te reageren
        • abdoelklapstoel555 zegt

          16 november 2018 om 10:41

          @rufctr01: ik woone 28 jaal nedelland en hebe viel kindelen. Wij familie zaak, fliet velkopen hehe 2 eulo fliettt haha leuk he glapje

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            16 november 2018 om 10:57

            @abdoelklapstoel555: dussss

            Login om te reageren
          • porschepdk zegt

            16 november 2018 om 11:06

            @abdoelklapstoel555: 1970 headass

            Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            16 november 2018 om 20:38

            @abdoelklapstoel555: hahahah

            Login om te reageren
  2. Maarten123 zegt

    16 november 2018 om 09:55

    En wij laten ons als langste volk ter wereld lekker naaien met de reguliere versie. ‘Koop maar een modelletje groter’, aldus Audi, BMW en Mercedes. In geen van drieën kunnen een paar tieners fatsoenlijk achterin zitten. Heb in China regelmatig in een A4L gezeten, wat al heel fatsoenlijk is. Een 523Li is al voortreffelijk. Op dat gebied heeft Skoda het beter begrepen.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      16 november 2018 om 09:57

      @maarten123: Wij kunnen onszelf opvouwen, een Li Ping komt met zn knieën niet voorbij de zitting waardoor hij gedwongen is met zn beentjes gestrekt voor zich uit te zitten.

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        16 november 2018 om 20:40

        @faalhaas: ik ben al 5 minuten aan het lachen om jouw grapje

        Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      16 november 2018 om 09:59

      @maarten123: In een A6/5 serie/E klasse kunnen niet een paar tieners fatsoenlijk achterin zitten? Gewoon verwende blagen dan.

      Login om te reageren
      • acizane80 zegt

        16 november 2018 om 11:13

        @unknown234: ik zit met een misvormde rug waardoor ik mijn zetel redelijk plat moet zetten, mijn zoon van 10 heeft dan zeer veel moeite om zijn voeten kwijt te kunnen. Een verlengde auto ziu voor mij ideaal zijn. Maar ik ben een uitzondering.

        Login om te reageren
        • unknown32 zegt

          16 november 2018 om 12:15

          @acizane80: koop dan een verlengde S klasse?:P

          Login om te reageren
        • unknown234 zegt

          16 november 2018 om 12:24

          @acizane80: Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maakt het allemaal niet makkelijker natuurlijk..

          Als dit soort formaat auto’s dienst doen als taxi, al jarenlang, dan zal er neem ik aan toch wel voldoende ruimte aanwezig zijn.

          Zelf ook deze klasse gereden, voordeel is dat ik klein ben en het fijn vindt om wat dichter op het stuur te zitten (actievere houding) dus degene achter mij heeft erg veel ruimte. Onze situatie is dus net omgekeerd ;)

          Login om te reageren
          • dunhozzie zegt

            16 november 2018 om 16:56

            @unknown234: valt tegen. Ik heb Superb gereden en proefgereden met de A6/E/5/XF. Die hebben minder binnenruimte en/of kofferruimte. Dat snap ik niet.

            Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 november 2018 om 10:01

      @maarten123: Ik weet niet hoelang jij de gemiddelde tiener schat, maar ik kan met mijn 1,90 prima achterin die sedans zitten. De vierdeurscoupe’s is een ander verhaal.

      Login om te reageren
    • Joost zegt

      16 november 2018 om 10:01

      @maarten123: Die snap ik dus ook echt niet! Ervaringen met mijn lengte, 2 meter…
      Skoda Superb, helemaal goed: ik kan zelfs achter mezelf zitten. Volvo: minimaal een V60, anders past het gewoon echt niet. BMW / Audi: zelfs de grootste modellen halen het niet bij de Skoda Superb.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 november 2018 om 10:05

        @ijoost: Die Superb is ook echt enorm. Ik heb eens zo’n ding gehuurd om mee op vakantie te gaan met 4 vrienden. Meestal wil iedereen voorin zitten, maar nu waren de achterstoelen toch het populairst.

        Login om te reageren
      • Maarten123 zegt

        16 november 2018 om 10:31

        @iJoost: ik rijd zelf een 5-serie, maar kan met mijn 1,96m no way fatsoenlijk achter mezelf zitten. Het is óf voor óf achter inschikken. Gelijk hebben die Chinezen.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          16 november 2018 om 10:38

          @maarten123: Ik pas met mijn 1,90 nog achter mezelf in mijn Ford Focus. Ligt er misschien ook aan hoeveel beenruimte je gewend bent tijdens het rijden. Ik rij zelf redelijk dicht op het stuur.

          Login om te reageren
          • laptom zegt

            16 november 2018 om 10:49

            @berlinetta: Ik ben ermee eens dat bij een gemiddelde 5 of A6 de beenruimte achterin niet overweldigd is. Een normale focus is niet veel kleiner. Natuurlijk is het interieur in het algemeen wel veel ruimer in deze auto’s, maar ik blijf het knap vinden hoe weinig beenruimte in de grote middenklassers zitten.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              16 november 2018 om 10:50

              @laptom: Bij BMW komt dat ook wel door de RWD. Dat neemt nou eenmaal ruimte in beslag. Bij Audi is het wel vreemd inderdaad.

              Login om te reageren
        • Joost zegt

          16 november 2018 om 12:15

          @maarten123: Lekker dan, ben zelf aan het kijken voor een 5-serie touring. Een A6 heb ik nog niet geprobeerd.
          En eigenlijk wil ik helemaal niet zo’n grote auto, maar bijvoorbeeld de vorige Mini Clubman. Moet ik bij de kinderen alleen beide benen boven de knie laten amputeren.

          Login om te reageren
    • chrisvonmeer zegt

      16 november 2018 om 14:23

      @maarten123: wat interesseert je die tieners op de achterbank nu? Die interesseren zich ook echt niet in jou.

      Login om te reageren
  3. htadema zegt

    16 november 2018 om 09:57

    Het is eigenlijk een raadsel dat dit niet gewoon de standaard A6 is. Met de extra beenruimte voegt een sedan dan nog wat toe tov bijvoorbeeld SUV’s etc.

    Login om te reageren
  4. amgmerc zegt

    16 november 2018 om 10:02

    A8-mini=A6?

    Login om te reageren
    • momo zegt

      16 november 2018 om 10:22

      @amgmerc: a8 mini=a6l

      Login om te reageren
  5. lebeaunl zegt

    16 november 2018 om 10:07

    Vind die gestrekte lijn wel mooier dan de reguliere versie eigenlijk..

    Login om te reageren
  6. siebren zegt

    16 november 2018 om 10:07

    Kunnen ze niet beter de A4 A6 noemen en dan de gewone A6 een A6L noemen. Hoef je niets aan te passen behalve een badge en kun je meer vragen voor een standaard A6

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      17 november 2018 om 07:14

      @siebren: standaard A6 verkoopt daar niet.

      Login om te reageren
      • siebren zegt

        17 november 2018 om 09:07

        @ikleesookoverautos: daarom moet je er een L badge op plakken. Weten zij veel. Beenruimte hebben ze toch zat

        Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    16 november 2018 om 10:09

    Koop dan gewoon een A8

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      16 november 2018 om 11:22

      @rufctr01: beter: koop geen Audi

      Login om te reageren
  8. gove zegt

    16 november 2018 om 10:15

    = 10 centimeter korter dan de a8, een paar centimeter meer maakt veel verschil ;p

    Login om te reageren
  9. geenidee1975 zegt

    16 november 2018 om 10:21

    Kijk, ik zie hier iets ontstaan waar ik blij van word: verontwaardiging over de belachelijk beperkte ruimte op de achterbank bij alle standaard in Europa geleverde sedans…inderdaad behalve bij de SuperB (die heeft dus beduidend meer ruimte (benen én hoofd) op de achterbank dan een A8…). Overigens geldt hetzelfde ruimtegebrek voor alle crossovers en SUV-achtige, behalve de S-Max en de Kodiaq. Meest debiele vind ik nog wel dat we het ook allemaal voor lief nemen, net als in vliegtuigen. We vechten voor een beter bestaan van legbatterijkippen (goede zaak ;)) en ondertussen proppen we onszelf bij elk vervoer in een legbatterij. Zo, dat ben ik kwijt ;). Goed weekend allemaal.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      16 november 2018 om 11:21

      @geenidee1975: Je hebt volkomen gelijk.

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 november 2018 om 18:18

      @geenidee1975: Als je lekker ruim wilt zitten in het vliegtuig dan vlieg je gewoon Business. Kan of wil je dat niet betalen dan moet je ook niet klagen ;)

      Login om te reageren
  10. goodolddays zegt

    16 november 2018 om 10:59

    Neem dan een A8, snap dit echt niet…

    Login om te reageren
    • rijkuswim zegt

      16 november 2018 om 16:11

      @goodolddays: Ik wel. A8 kost stukje meer.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        16 november 2018 om 19:55

        @rijkuswim: yup, wat luxe en techniek betreft is een A4 al voldoende.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North