• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Audi TT-RS volgens ABT

Auteur: ricardo, gepost 9 september 2009 om 14:02 – 36 Reacties

Audi TT-RS ABT

Deze opgefokte 5-cilinder komt wel heel dicht in de buurt van de ur-Quattro.

De standaard TT-RS krijgt 340 pk mee uit Ingolstadt. Hartstikke leuk natuurlijk, maar de techneuten van ABT schroeven het vermogen even een stukje verder omhoog; namelijk tot 420 pk (309 kW). Een vermogenswinst van 80 pk die met behaalt wordt met slechts een paar updates. Er is namelijk een andere chip in de e.c.u. geplaatst, en een grotere intercooler moet er voor zorgen dat de ingeademde lucht nog koeler blijft.

Het mooiste aan deze ABT-Audi is te vinden aan de buitenzijde. Daar is namelijk alles -op een paar nieuwe lichtmetaals na- origineel gebleven. De prijs van deze opleukset is niet bekend. Wel weten we dat de quattro-aangedreven cabrio in deze setting de 100 km/h bereikt in 4,3 seconden, dat is 0,3 sneller dan de originele TT-RS.


Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi TT-RS Iconic Edition - rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, TT, tt-rs, tuning

Vorig bericht: « Gespot: Bitte ein bejaarde Benz
Volgend bericht: Opnieuw een impressie van de Jaguar XF Estate »

Lees Interacties

Reacties

  1. Headhunterz zegt

    9 september 2009 om 14:06

    doe maar ZONDER die lelijke velgen en MET die upgrade! ;)

    Login om te reageren
  2. christiaan zegt

    9 september 2009 om 14:06

    droom auto! wat is de prijs?

    Login om te reageren
    • TT RS zegt

      9 september 2009 om 15:23

      @christiaan:

      Gewoon ff kijken op de website van ABT: 3.800 E voor de motorupgrade. Velgen moet je echt niet doen, kosten 700 E per stuk.

      Login om te reageren
  3. marijn zegt

    9 september 2009 om 14:07

    lekker hoor!!

    Login om te reageren
  4. TodayTomorrow zegt

    9 september 2009 om 14:07

    woow wat een wagen!
    ben verliefd;)
    de gewone rs was al geweldig maar deze..

    Login om te reageren
  5. liljeezy zegt

    9 september 2009 om 14:09

    sexy

    Login om te reageren
  6. Tinus zegt

    9 september 2009 om 14:11

    Vermogen + 1

    Wanstaltige velgen met donkere en lichte ‘spaak’ -1

    Glimmende-disco-rolbeugels -1

    AutoStyle koplampen -1

    Spoiler -1 (deze verneukt hier meer dan alleen de luchtweerstand..) Jaja op de ‘gewone’ RS ook

    Login om te reageren
  7. Headhunterz zegt

    9 september 2009 om 14:11

    @ Todaytommorow
    waarom? omdat ie 80 pk meer heeft? aan het uiterlijk is niks gedaan hoor

    Login om te reageren
  8. slappehap zegt

    9 september 2009 om 14:16

    [muggenziftermode]…, dat is 0,4 sec sneller dan de originele TT-RS cabrio.[/muggenziftermode]

    Login om te reageren
  9. Sjaak zegt

    9 september 2009 om 14:17

    Tinus, je hebt gewoon geen stijl.

    Login om te reageren
  10. vergelijkingsmongool zegt

    9 september 2009 om 14:22

    Zou Abt eindelijk eens doorhebben dat al die kermisbumpers er niet uit zien? Velgen mogen ze imo ook houden. S8 velgen zijn schitterend onder een TT!

    Login om te reageren
  11. Laue zegt

    9 september 2009 om 14:33

    -led’s, -Spoilert, -Knippers in spiegels +coupe dak = super mooie bak :)

    Login om te reageren
  12. Timmie zegt

    9 september 2009 om 14:33

    Typisch voor tuners: de creaties moeten opvallen, en dat betekent ALTIJD andere velgen. Toch goed dat de rest van het uiterlijk quasi ongemoeid gelaten is.

    Login om te reageren
  13. rotorhead zegt

    9 september 2009 om 14:36

    BMW X1 is er niets bij.

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    9 september 2009 om 14:36

    Dicht bij de Ur Quattro?

    Ehm, nee? Totaal niet enzo?

    TT is en blijft een kappersauto.

    Login om te reageren
  15. Fokko zegt

    9 september 2009 om 14:36

    @ Sjaak, ik vind dat tinus juist wel blijk geeft van smaak met zijn post…

    smaken verschillen… een standaard TT is mooi. maar een RS in het wit ziet er wat mij betreft ordinair uit ipv elegant (zoals bv een S5 wel stijlvol & dik tegelijk is)

    Login om te reageren
  16. Tiger zegt

    9 september 2009 om 14:46

    Die upgrade sowieso doen maar de buitenkant weet ik niet. Die velgen bestaan bij abt ook al 30 jaar ofzo.. Bij de R8 gebruiken ze die ook.

    Login om te reageren
  17. Treff zegt

    9 september 2009 om 15:11

    die upgrade klinkt goed :D zou hem wel willen hebben!

    Login om te reageren
  18. TT RS zegt

    9 september 2009 om 15:21

    Gewoon ff website van ABT raadplegen:

    – Motorupgrade vragen ze 3.800 E voor
    – velgen: zijn lelijk, gewoon niet doen

    van 340 naar 420 pk is echt serieus!

    Login om te reageren
  19. RobTWo zegt

    9 september 2009 om 15:26

    Veel meer premium dan een X1 in ieder geval….

    Login om te reageren
  20. Jochempie zegt

    9 september 2009 om 15:45

    420 pk is lekker, meer dan een Ferrari 360 Modena, maar ik wil weten of hij daarmee 300 haalt. Dat doet een AC Schnitzer ACS1 (een BMW 135i met chip naar minimaal 360 pk) namelijk wel.

    Login om te reageren
  21. oniwo zegt

    9 september 2009 om 15:50

    @ Tinus

    Jouw commentaar -2

    Login om te reageren
  22. Jochempie zegt

    9 september 2009 om 15:52

    @Tinus: de spoiler verneukt de stroomlijn, de luchtweerstand doet hij dan juist weer goed.

    Login om te reageren
  23. BmwMPower zegt

    9 september 2009 om 16:00

    ABT kan er nog steeds niks van.
    Zelfde velgen, allemaal lelijk.
    Liever gewoon een RS-Coupé.
    En ze moeten fatsoenlijke foto’s leren maken.

    Login om te reageren
  24. Headhunterz zegt

    9 september 2009 om 16:08

    @ BmwPower
    heeft Bmw er eigenlijk ooit wat van gesnapt dan? en dan heb ik het niet eens over Hamann :?

    Login om te reageren
  25. GuidoBmw zegt

    9 september 2009 om 16:29

    Pff, 3800,- voor deze 80 extra pk’s. Ik vind het persoonlijk de moeite niet waard. En houdt die haldex dat wel? :P

    Login om te reageren
  26. Tinus zegt

    9 september 2009 om 16:49

    @ Oniwo

    Jouw commentaar +2 haha

    Login om te reageren
  27. Chief_S5 zegt

    9 september 2009 om 16:52

    “Deze opgefokte 5-cilinder komt wel heel dicht in de buurt van de ur-Quattro.”

    Nee, niet met 420pk. Die zin moet je pas neerzetten als ze komen met 600pk+, en een superdikke bodykit die em goed staat. ;)

    Desalniettemin een leuke upgrade van ABT! :)

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    9 september 2009 om 17:56

    “Pff, 3800,- voor deze 80 extra pk’s.”

    Wees maar niet bang, de upgrade is niet enkel een chipje. ABT gaat redelijk rigoreus aan de gang en zorgt voor een écht getunede auto.

    Login om te reageren
  29. Knokkespotter zegt

    9 september 2009 om 18:34

    Uber is hij wel , maar check die velgen ..:roll:

    Login om te reageren
  30. Tommy2 zegt

    9 september 2009 om 20:26

    Een X1 wordt compleet zoekgereden door dit monster iig!

    Verder is 420 pk best netjes voor een vijfpittertje, tot nu toe steken tuners er alleen een chippie in en passen ze de software aan, als ze nou het hele blok aanpakken zit je wel over de 500 pk! :D (wel duur ikke denken)

    Login om te reageren
  31. MH zegt

    10 september 2009 om 00:54

    Audi TT-RS +1.
    Auto al gespot in Spijkenisse, hoe kan ik foto uploaden in reactie?

    Login om te reageren
  32. Freewarefreak zegt

    10 september 2009 om 09:08

    Wow… :shock: …ik vond de TT-RS al helemaal geweldig, maar met dit vermogen is het inderdaad een über beest geworden. Ik vind die 5 cilinder roffel wel zo vet. Alleen andere wielen er onder, voor de rest super!

    Login om te reageren
  33. Cantago zegt

    10 september 2009 om 15:10

    Wat een sjonniebak is het zo zeg, die velgen doen echt afbreuk aan die auto, zonde…

    Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    11 september 2009 om 19:25

    Behalve het feit dat het beiden 5 cylinders zijn zie ik geen overeenkomst met de Ur-Quattro, want de Ur-Quattro heeft veel minder luxe, veel minder PK’s (tenzij men de sport quattro bedoeld) en verbrede wielkasten zoals op de Lancia Delta en de BMW E30 M3……

    Login om te reageren
  35. sewwes zegt

    26 september 2009 om 16:21

    mooie bak vooral in het zwart

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North