• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de BMW i8 zonder dakje

Auteur: ricardo, gepost 15 september 2013 om 11:07 – 23 Reacties

Afbeelding Dit is de BMW i8 zonder dakjeAfbeelding Dit is de BMW i8 zonder dakjeAfbeelding Dit is de BMW i8 zonder dakje

BMW i8 Spyder
Oftewel, een BMW i8 Spyder.

In plaats van een regelrechte concurrent voor de Audi R8 en Mercedes SLS AMG neer te zetten, kiest BMW er met de i8 voor om sportiviteit een mueslirandje te geven. Naast de verregaande implementatie van carbon fiber in de LifeDrive-architectuur om de auto zo licht mogelijk te houden (1,490 kg rijklaar) ligt er een minuscule 1,5-liter TwinPower Turbo benzinemotor met een niet misselijke 231 pk en een maximumkoppel van 320 Nm achter de voorstoelen om de achterwielen via een zestrapsautomaat aan te drijven.

Een elektrische synchroonmotor (131 pk) drijft de voorwielen aan via een tweetrapsautomaat. Het geeft deze conceptuele BMW, die nu geen concept meer is, een systeemvermogen van 362 pk en 570 Nm, en een topsnelheid van 250 km/u. Wil je enkel elektriek kunnen rijden, dan kom je 35 km ver op de e-juice in het 5 kWh accupakket. Zie deze auto dan ook niet als een volwaardige EV, maar een plug-in hybrid.

Mocht je geïnteresseerd zijn in de i8, maar liever met je snuffert in de buitenlucht hangen omdat je een natuurmens bent, wacht dan nog even op de Spyder-variant. Die werd in 2012 al voorgesteld als conceptversie, en gaat er nu geheid komen. Op de IAA in Frankfurt kregen we meermaals 2014 als lanceerjaar door. Automotive photohopper Theophilus Chin ging met de beelden van de productieversie aan de slag en en zaagde het dak eraf, terwijl hij weinig over liet van de Hofmeister-knik bij het zijruitje.

De prijs? Lastig te zeggen, aangezien de Nederlandse prijs van de reguliere i8 nog niet bekend is. Wel weten we dat hij in Duitsland 120.000 euro gaat kosten. Tel daar dus zo’n tien á twintig mille bij op, en je hebt een i8 Spyder.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats
  • Zin in de zomer met heerlijke Audi R8 Spyder op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, i8, photoshop, spyder

Vorig bericht: « Alfa Romeo voor recordbedrag geveild: €7 miljoen
Volgend bericht: Echtpaar koopt 65 Vipers in 7 jaar tijd [video, updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaguarjunk zegt

    15 september 2013 om 11:11

    Ziet er goed uit zeg!

    Login om te reageren
  2. rob68 zegt

    15 september 2013 om 11:12

    Tja mooi is het niet.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      15 september 2013 om 11:22

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • rob68 zegt

        15 september 2013 om 11:24

        @alcantara: Okè, fijn dat jij dat fijn vindt. zakdoekje nodig?

        Login om te reageren
  3. porsche911turbo2 zegt

    15 september 2013 om 11:13

    Ik vind de spider versie meestal niet mooier dan de coupe, maar als ze hem zo op de markt brengen, is dat in dit geval wel zo. Zeer mooi.

    Login om te reageren
  4. rovalo zegt

    15 september 2013 om 11:17

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    15 september 2013 om 11:23

    Ik vind hem ‘gewoon’.

    Login om te reageren
  6. p205xs zegt

    15 september 2013 om 11:26

    Waarom een tweetraps automaat achter een elektromotor?

    Login om te reageren
  7. 6cylinder zegt

    15 september 2013 om 11:56

    Beter accepteer je dat dit de toekomst is i.p.v. muesli-stemmingmakerij.

    Login om te reageren
  8. harrie zegt

    15 september 2013 om 12:13

    Ik zat net nog even de foto’s van het originele concept te bekijken, en dan vraag je je toch af waar het in godsnaam zo mis gegaan in het traject naar productie. Ook een leuke dit: http://jalopnik.com/what-is-seen-cannot-be-unseen-1309877689

    Login om te reageren
  9. dinobreezy zegt

    15 september 2013 om 12:13

    Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze de Hofmeister-knik weg zullen laten, ik acht de kans groter dat ze voor een optie van een los neembaar paneel zullen gaan zoals bij de Aventador Roadster en Veyron grand sport.

    Login om te reageren
    • dinobreezy zegt

      15 september 2013 om 12:16

      @dinobreezy: ondanks dat ze de Hofmeister-knik in de concept versie wel hebben weggelaten, maar we zullen zien.

      Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 september 2013 om 12:20

    Mooi! Kun je heerlijk van het motorgeluid genieten! Oh wacht…

    Login om te reageren
  11. Gideon zegt

    15 september 2013 om 12:22

    Waarom zou de Nederlandse prijs hoger moeten zijn?

    Login om te reageren
    • sjamp zegt

      15 september 2013 om 22:24

      @Gideon: belastingen? Ook al is ie muesli uitgevoerd, d’r zal vast een B label aan komen te hangen. Of een A label maar ondanks dat toch belast.

      Login om te reageren
    • slimshady zegt

      16 september 2013 om 08:15

      @Gideon: wat denk je nou zelf … Belastingen misschien?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        16 september 2013 om 10:51

        @slimshady:
        Dan valt het prijsverschil met Duitsland waarschijnlijk erg mee. Geen of heel weinig Co2 taks en de BTW is in Duitsland 2% lager. Ik gok dat de reguliere i8 hier zo’n 1,3ton gaat kosten.

        Login om te reageren
  12. tmenges zegt

    15 september 2013 om 12:23

    Vind hedendaagse bmw’s verschrikkelijk lelijk als ik eerlijk ben maar als ik nóg eerlijker ben moet ik toegeven dat dit écht een prachtige auto is…. geweldig!!!!

    Login om te reageren
    • super zegt

      15 september 2013 om 13:37

      @tmenges:
      hoe kun je precies nog eerlijker dan eerlijk zijn?

      Login om te reageren
  13. pkgek zegt

    15 september 2013 om 13:52

    Extreem is ie zeker, maar ’t ziet er naar uit dat vorm volgt functie en dat past geheel bij de insteek van de auto. Ik vind ’t fraai even iets anders!
    (Neem aan dat bij de i3 de ontwerpers dezelfde insteek hadden, maar daar had toch iets meer naar de vorm gekeken mogen worden bij het zijaanzicht ontwerp…)

    Login om te reageren
  14. RazorHead zegt

    15 september 2013 om 23:25

    Waar ik zo net aan dacht..
    Ik las net dat BMW zei dat i en M niet samengaan (begrijpelijk), maar het CFRP chassis van de i8, in hoeverre is dat aangepast voor batterijen? Zou leuk zijn + goedkoper als ze hier een echte sportwagen op kunnen bouwen..

    Login om te reageren
  15. verena zegt

    16 september 2013 om 02:34

    B……Muesli…….W

    Login om te reageren
  16. lambowambo zegt

    16 september 2013 om 11:13

    leuk apparaat hoor BMW, maar wanneer komt die R8/SLS-killer nou??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North